Kärpät kaudelle 2013–2014

  • 1 467 136
  • 3 416

Outlander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jaria:han tässä nyt varmaan lähtökohtaisesti odotellaan, hänenhän kai pitäisi olla pelikuntoinen tässä kuussa? jos tulee ajoissa kuntoon ennen kauden alkua niin sitten katsotaan se kortti, että riittääkö vauhti ja pysyykö ehjänä. Jos ei onnistu niin sitten voidaan katsella jotain stunttia Pikun tilalle kunnes kuningaskärppä on toipunut jälleen pelikuntoon jouluntienoilla.
 

Outlander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tässä vielä lainaus tuosta Da Costa:n jatkosopimus uutisesta.

''There were rumours circulating Friday that the former NCAA star and native of Paris, France, was close to signing with a team in Finland, but it appears he’ll stick it out in North America for at least one more season.''

Harmillinen juttu kyllä, saapa nyt nähdä minkä kanin se Aho vetäisee hatusta (Jarin).
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jaria:han tässä nyt varmaan lähtökohtaisesti odotellaan, hänenhän kai pitäisi olla pelikuntoinen tässä kuussa? jos tulee ajoissa kuntoon ennen kauden alkua niin sitten katsotaan se kortti, että riittääkö vauhti ja pysyykö ehjänä. Jos ei onnistu niin sitten voidaan katsella jotain stunttia Pikun tilalle kunnes kuningaskärppä on toipunut jälleen pelikuntoon jouluntienoilla.

Tutka vähän yskii....

Niin - olihan tämä sarkasmia, olihan?
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Da Costa jäi sitten vielä rapakon taakse, mutta eiköhän Kärpät ole herran vaihtoehtolistalla tulevaisuudessa, kun kovan tason senttereitä tarvitaan. ehkä jo vuoden päästä. Sikäli mikäli kaveri ei saa vakiopaikkaa ylhäältä. Tämän siirron kariutuminen tarkoittanee kuitenkin sitä, ettei Kärpät välttämättä ole ihan hetkeen sitä sentteriä tänne saamassa, ellei suht pikaisella aikataululla aleta jotain kosiskeleen. Kertokaa jos oon väärässä, mutta tuntuu ettei kovin montaa matoa voi olla kerrallaan koukussa, tai kohta on siimat solmussa. Alustavia keskusteluja ehkä, mutta silti käytännössä kaukana allekirjoituksista.

Olettaen, että se suomalainen seura oli Kärpät, johon Da Costa oli lähellä sopimusta.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Kertokaa jos oon väärässä, mutta tuntuu ettei kovin montaa matoa voi olla kerrallaan koukussa, tai kohta on siimat solmussa. Alustavia keskusteluja ehkä, mutta silti käytännössä kaukana allekirjoituksista.

Olen samaa mieltä kanssasi eikä kovin monta rautaa voi olla yhtäaikaa tulessa. Da Costa meni ohi, joten nyt on laitettava uutta matoa koukkuun, tai tukkea liikkeelle, ihan miten vaan.

Mielellään sen sentterihankinnan Kärpissä näkisi tietysti mahdollisimman pian, mutta se hankinta pitää tehdä myös huolella. Jos se tarkoittaa, että sitä sentteriä haetaan syksylle asti, niin sitten haetaan. Kärpät tarvitsee briljantin ykkössentterin, ei mitään tusinakaveria, joten toivottavasti scouttaus tehdään huolella.

Eli siis kiire on, mutta juosten ei saa kusta. Eiks niin, Haba?!
 

¤Kane¤

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näköjään en osaa lainata viestejä mutt täytyy kysyä että miksi helvetissä esim hxx vai mikävittu onkaan kannattaa Kärppiä jos et edes yhtä positiivsta asiaa ko seurasta pysty sanomaan vaan ainoastaan pelkkää ruikutusta päästät suusta.

Itse olen syntynyt 1967 ja ollut mukana kakkosdivarista asti kannustamassa Kärppiä ja aina ei ole ollut ruusuilla tanssimista.

Ei ole mikään meriitti minulle tuokaan mutta osaan kantaa korteni kekoon enkä jaksa koko aja ruikuttaa kuinka huonosti kelläkin menee.

Otan osaa jo etukäteen jos satut emännän kanssa vastaavanlaisia keskusteluja käymään.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Näköjään en osaa lainata viestejä mutt täytyy kysyä että miksi helvetissä esim hxx vai mikävittu onkaan kannattaa Kärppiä jos et edes yhtä positiivsta asiaa ko seurasta pysty sanomaan vaan ainoastaan pelkkää ruikutusta päästät suusta.
En ole nimimerkki Hxxx, mutta olettaisin että hänellä, minulla ja monella muullakin Kärppien kannattajalla alkaa pikkuhiljaa ottamaan aivoon se, että kenttäpelaajista laskettuna tärkeimmälle pelipaikalle EI OLLA VITTU SAATU NELJÄSSÄ VUODESSA KUNNOLLISTA PELAAJAA. Puhutaan siis keskushyökkääjästä, ja tämän toki varmasti itse jo tiedostatkin.

Typerää lähteä kyseenalaistamaan toisen käyttäjän kannattamista tai tukea seuralle silloin, jos toinen esittää ihan perusteltua kritiikkiä sellaiselle osa-aluelle jolle sitä voi kohdistaa. Kannatussuhdetta seuraan se tuskin muuttaa, ja ei kai Oulun Kärpät nyt ole mikään pyhä lehmä jonka tekemisiä tai tekemättä jättämisiä ei saisi kritisoida silloin, jos paikka on? Fakta nyt vaan sattuu olemaan se, että sitä ykkössentteriä ei olla vieläkään saatu joukkueeseen, vaikka aikaa sen hankintaan oliskin ollut. Sitä on itse asiassa yritetty tosiaan metsästää jo useampi vuosi, mutta vieläkään ei ole ihan kunnolla osunut. Noh, ehkä se vielä siitä kun jaksaa vähän aikaa venailla.

Positiivisia asioita sanotaan silloin kun pitää, ja negatiivisia asioita silloin kun pitää. Näin se menee, eikä niin että kehutaan kilpaa hyviä juttuja mutta ongelmista vaietaan. Sellainen toiminta ei johda minkäänlaiseen kehitykseen.

Joo, tämäkin oli varmaan väärin kannatettu sitten.
 
Viimeksi muokattu:

¤Kane¤

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näinhän se menee.. mutta
Olisin huolissani jos muihin seuroihin lappaisi kärkisentterietä joita Kärpät tarvitsee ja esim: Corso ei ole tämmöinen.

Joten olen rauhallisin mielin enkä rupea riitaa haastamaan vaan rauhassa katselen niinkuin suurin osa kannattajista , enkä niinkuin cchxx joka keskittää kaiken tarmon vain moittimiseen.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Näköjään en osaa lainata viestejä mutt täytyy kysyä että miksi helvetissä esim hxx vai mikävittu onkaan kannattaa Kärppiä jos et edes yhtä positiivsta asiaa ko seurasta pysty sanomaan vaan ainoastaan pelkkää ruikutusta päästät suusta.

Ei tää niin vaikeeta oo.

Kritisoida saa ja niin pitääkin. Jos kannattaa Kärppiä laput silmillä, ummistaen silmänsä kaikelta ammattitaidottumuudelta, suotakoon sekin. Noin heikoilla argumenteilla en toki itse lähtisi muita käyttäjiä vastaan hyökkäämään.

Viimeiset vuodet on vaan vedetty niin pahasti vihkoon, ettei luottoa vähänkään realistiselta fanilta voi löytyä siihen, että tänne oikeasti saataisiin tärkeimmille paikoille riittävän hyvät miehet.

Edelleen 2/3 tärkeimmistä pelaajista on signaamatta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kritisoida saa ja niin pitääkin. Jos kannattaa Kärppiä laput silmillä, ummistaen silmänsä kaikelta ammattitaidottumuudelta, suotakoon sekin.

Viimeiset vuodet on vaan vedetty niin pahasti vihkoon, ettei luottoa vähänkään realistiselta fanilta voi löytyä siihen, että tänne oikeasti saataisiin tärkeimmille paikoille riittävän hyvät miehet.

Minusta on epärealistista ajatella, ettei Kärpät hommaisi SM-liigan mittapuulla riittävän hyvää sentteriä. Kaikki julkisuudessa olleet viestit viittavat siihen, että kova sentteri on tulossa. Niin kovaa sentteriä on ollut hakusassa useampikin, että NHL on vienyt viime metreillä pidemmän korren. (Haula, Da Costa, Zigomanis) Kovat on piipussa Junnolla ja Aholla. Mielestäni on hyvä, että tämä joukkueen menestyksen kannalta elintärkeä palanen, hoidetaan huolella paikoilleen. Ahon debyytti-kaudella miestä tuli ovista ja ikkunoista. Onneksi Aho, Junno ja Marjamäki kasaavat nyt joukkueemme maltilla. Kärpät tarvitsee ykkösenteriksi parhaan mahdollisen miehen, ei ketä tahansa. Sen eteen johtomme nyt tekee töitä.Henkilökohtaisesti uskon, että se monien kaipaama kiekollinen puolustajakin on tulossa verorajan jälkeen, jos tarve vaatii. Vaikka ajattelen näin, en koe kannattavani Kärppiä laput silmillä, vaan pikemminkin erittäin tarkasti Kärppien toimintaa seuraten.
 
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
No, Da Costa nyt meni, mutta tosiaan - ei muuta kuin uutta matoa koukkuun! Sielä olisi vielä mm. Stephen Dixon ja Martin Ruzicka vapaana.

Mikäli tuleva sentteri olisi Dixon, niin itse suhtautuisin tähän nimeen hiukan varauksella. Viimekeväänä Ässien peli alkoi kulkea välittömästi kun Dixon myytiin pois. Mistä se johtuu? Sattumaa? Onko muuten jollain tietoa millainen joukkuepelaaja Dixon on? Niin ja siis en tarkoita joukkuepelaajana jäällä, vaan mm. pukukopissa ja joukkueen yhteisissä menoissa. Ja millainen luonne Dixon on? Itserakas? Huikea tsemppari? Eliteprospects.com luonnehtii häntä joukkuepelaajaksi, mutta tämä taitaa perustua vaan tehopisteisiin, joista suurinosa on syöttöpisteitä.
 
Viimeksi muokattu:

Kramer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kuumana käy Kärppäkannattajat jälleen kerran. Ihan täysin aiheesta. Muut joukkueet liigassa saavat tärkeät ruudut täytettyä, muttei meidän "multimijoona tilillä" seura. Varmasti vituttaa jo Marjamäkeäkin ammatti mielessä kun joukkueessa ei ole ukot tarvittaville rooleille hankittuna. Reilu kuukausi liigan alkuun ja Aholla ei ole kiire. Perseestä tämä puuhastelu.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mikäli tuleva sentteri olisi Dixon, niin itse suhtautuisin tähän nimeen hiukan varauksella. Viimekeväänä Ässien peli alkoi kulkea välittömästi kun Dixon myytiin pois. Mistä se johtuu? Sattumaa? Onko muuten jollain tietoa millainen joukkuepelaaja Dixon on?

Dixonin luonteeseen en voi mennä kommentoimaan tietenkään mitään, mutta olen antanut itseni ymmärtää että hän oli tiimipelaaja viimeisen päälle. Käsityksni mukaan ongelma oli silloin Ässien viime kauden syvimmän laman aikaan (eli joulu-tammikuussa) se, että etenkin nuorimmat pelaajat menivät Dixonin selän taakse piiloon. Sillä vaikka joukkueen pelillinen lama oli miten syvä, niin Dixon paineli silti käytännössä piste/peli tahdilla. Kaikki tiesivät tämän, ja sokeasti uskoivat että oma supertähtemme pystyy kantamaan lähes kaiken vastuun ja kääntää joukkueen kelkan omalla tekemisellään. Taloudellisen tappion uhatessa myyntipäätös piti kuitenkin tehdä, jonka jälkeen tämä suojakilpi oli kaikilta poissa. Pelaajat sopivat keskenään palaverissa, minkä asian jokainen ottaa tästä lähin kentällä vastuulleen, koska ei voi enää olettaa että joukkueessa olisi joku Messias sitä hoitamassa muiden puolesta. Tästä seuranneen lopputuleman tiedämme kaikki..

Toisaalta en edes ihmettele että Dixon on vielä vailla sopimusta, hänellä on varmasti ollut henkilökohtaisella tasolla sulattelemista viime kauden jälkeen. Vaikea kuvitella mitä miehen päässä mahtoi liikkua, kun heti hänen lähtönsä jälkeen alkoi Ässien pysäyttämätön paraatimarssi mestaruuteen. Onko miehelle tullut sellainen olo, että oliko minussa jokin vika?? Varmasti haluaa siis rauhassa miettiä että mikä olisi uransa kannalta hänelle järkevin siirto seuraavaksi..
 

elmorautio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal vs Toronto, KHL-Jokerit
Olisin huolissani jos muihin seuroihin lappaisi kärkisentterietä joita Kärpät tarvitsee ja esim: Corso ei ole tämmöinen.

Hmm... Kuparinen? Kreps? Onhan niitä tullut vaikka ketä ja tällä sentterimateriaalilla jokainen heistä olisi vahvistus. Eteenkin kun Viuhkolan loukkaantumishistoria tiedostetaan täällä liiankin hyvin.

Mikäli tuleva sentteri olisi Dixon, niin itse suhtautuisin tähän nimeen hiukan varauksella. Viimekeväänä Ässien peli alkoi kulkea välittömästi kun Dixon myytiin pois. Mistä se johtuu? Sattumaa?

Toisaalta Kärppien peli romahti aivan täydellisesti Jussi Jokisen lähdettyä takaisin Amerikkaan.

Tuskinpa se Ässien keväinen hurmos Dixonista oli kiinni, mutta tietenkin asiassa on aina sellainen puoli, että kärkihyökkääjän poistuminen pakottaa muun joukkueen ottamaan vastuuta myös tehopuolella, kun ei voida enää laskea yhden kortin varaan. Kärpäthän saattaa saada vastaavanlaisen ilmiön nyt, kun Haataja ei enää kanna harteillaan koko joukkuetta.

Se ei silti poista sitä tosi asiaa, että joukkue on tällä hetkellä lähtökohtaisesti kärkisentteriä vaille valmis ja sille paikalle Stephen Dixonin tasoinen pelaaja olisi mielestäni jättipotti!
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Aika ihmeellinen hyökkäys tältä yhdeltä nimimerkiltä. Ottaen huomioon, että heitetyt väitökset eivät edes pidä paikkaansa. Kuten useimmat kanssakirjoittajat tietävät, niin paljon on tullut positiivistakin kirjoitettua, kun sen paikka on ollut. Kärpät on sydämenasia itselleni ja senpä vuoksi tänne tuleekin kirjoitettua tunteella. Olen super-innoissani Marjamäen päävalmentajuudesta, Kukkosen ja Pyörälän paluusta kärppäpaitaan ja monesta muustakin asiasta, mutta eihän tämä homma voi niin olla, ettei negatiivista palautetta saa antaa, kun sen paikka on. Kärpät on hölmöillyt monen monta vuotta saman asian kanssa ja edelleen odotellaan sitä merkittävää sentteripalasta joukkueeseen. Haku on ollut ilmeisen kova, mutta fakta on edelleen se, että Kärpillä ei ole liigatasolle riittävää ykkössentteriä (ellei Humlista sellaista leivota).

Sen verran paljon tulee Kärppiin syydettyä euroja, että koen olevani oikeutettu myös vaatimaan tietynlaista toimintaa seurajohdolta, valmennukselta ja myös pelaajistolta. Suomi on vapaa maa, ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä oli se sitten minkälainen tahansa. En ainakaan itse koe, että olen vaatimusteni ja kritiikkini kanssa tässä kyseisessä asiassa yksin.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Kyllä minä itse olen tyytyväinen Kukkosen, Pyörälän ja Rynnäksen hankkimiseen joukkueeseen. Toki tästä Kventonista on paljon positiivista kuullut muilta kirjoittajilta ja ilmeisesti ihan positiviisen kuvan jätti itsestään pitsissä.

Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että yksi joukkueen tärkeimmistä paikoista on vielä täyttämättä ja se minusta suhteellisen ihmeellistä, kun kauden alkuun on enään vähän yli kuukausi aikaan. Ei tähän voi oikeasti olla kovin tyytyväinen. Ahon puheet kuivista markkinoista ja tukkisumista eivät oikein kauheasti lämmitä, kun samalla muihin joukkueisiin kuitenkin esimerkiksi näitä senttereitä on löytynyt. Kysymys kuuluukin : Miten helvetissä on mahdollista, että Kärppien haaviin ei ole sellaista vieläkään löytynyt? On tässä ollut pitkä kevät aikaa ja kesä. Mitään vain ei ole tapahtunut. Minusta tämä on aivan selvä merkki epäonnistumisesta ja jos Da Costa oli tulossa Kärppiin, niin aika kiire tulee ruveta taas etsimään uutta kaveria.

Minä en itse henkilökohtaisesti Ahon taitoihin aivan kauheasti luota tässä asiassa. Myönnän, että itseäni tuon miehen puheet ärsyttää lähes poikkeuksetta, kun se suunsa avaa. Sieltä kun yleensä ei mitään kauhean järkevää kuitenkaan ole tullut. Minusta itsestä tuntuu, että Aholla on ihan kauhean kova luotto vieläkin Viuhkolaan, vaikka luulisi kaverin tietävän, että liian isoa roolia ei voi tai ei saisi pedata kaverille, joka on ollut enemmän tai vähemmän loukkaantuneena viime kaudet. On iso virhe lyödä Viuhkola heti isoon rooliin, kun hän kaukaloon palaa. Mitä todennäköisemmin se tietää sitä, että jossain vaiheessa kuormitus on liian suuri ja varmaan jokainen tietää mitä se pahimmillaan tarkoittaa. Viuhkola kun tuppaa loukkaantumaan, niin yleensä puhutaan vähän pidemmistä poissaoloista kuin viikko tai kaksi.

Minusta Aho ja kumppanit osoittaa todellista tyhmyyttä tässä asiassa. On täysin uskomatonta, että joukkueen rakentamiseta vastaavilla henkilöillä on näin iso sokea piste omassa tekemisessään.

Voidaan totta kai olla iloisia, että joitan kavereita ollaan saatu joukkueeseen, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että on aivan valtavan kova riski näillä senttereillä lähteä kauteen. Kusessa ollaan aivan varmasti, jos joku ja kun joku loukkaantuu. Siinä sitten Aho alkaa tekemään duunia löytääkseen korvaajan, mitä tämä kaveri näillä taidoillaan ei varmasti tule löytämään. Miksi tehdä sama virhe vuodesta toiseen? Eikö virheitä tehdä juuri sen takia, että niistä opitaan jotain? Tulevalla kaudella kun ei ole mitään änärin työsulkua Ahon ja kumppaneiden persettä pelastamassa. Kyllä tällä pelaajabudjetilla, joka Kärpillä on käytössä pitäisi pystyä löytämään jokaisella osa-alueelle riittävän kovat vahvistukset.

Minä olen ainakin helvetin pettynyt, jos sitä kovaa nimeä ei tule keskushyökkääjäksi. Jos se minusta tämän yhden nimimerkin mielestä tekee väärin kannattajan, niin se olkoon sitten niin. Saahan sitä hymistellä ja olla kaikkeen tyytyväinen, mitä oma rakas seura tekee. Se olkoot jokaisen oma valinta. Itseä tämä puuhastelu ärsyttää todella paljon.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Toisaalta Kärppien peli romahti aivan täydellisesti Jussi Jokisen lähdettyä takaisin Amerikkaan.
No, miten tuon nyt ottaa.

Jokinen pelasi kolmannella visiitillään 18.12.2012 - 5.1.2013 seitsemän ottelua Kärpissä. Noista peleistä Kärpät sai 10 pistettä eli n. 1,43 p per ottelu.

Sitten Jokinen lähti. Kärpät sai seuraavista seitsemästä ottelusta 12 pistettä eli n. 1,71 p per ottelu. Noiden jälkeen seuranneista seitsemästä ottelusta Kärpät sai samaiset 12 pistettä eli 1,71 p per ottelu. Jokisen edellisestä pelistä oli tuossa kohtaa kulunut 42 päivää eli lähes 1,5 kuukautta. Tuossa kohtaa kautta voi siis perustellusti sanoa, että eniten Kärppien peli oli sulanut siinä kohtaa, kun Jokinen oli kolmannella visiitillään.

Runkosarjan viimeinen pätkä, helmikuun lopusta lähtien, se sitten menikin Kärppien osalta sulamiseksi.

En kuitenkaan lähtisi elmoraution väitettä tässäkään kohtaa allekirjoittamaan. Kärpät pelasi Jokisen lähdön jälkeen pitkään ihan kohtuullisen hyvin mutta runkosarjan loppu meni aivan vituralleen.

Mainitaan vielä, että Jokisen ensimmäisen visiitin pistekeskiarvo oli Kärpillä 1,875 ja toisen visiitin 2,00. Sitten alkoi mennä huonommin, vaikka Jokinen oli mukana.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Huomasinpa tässä juuri, että SM-liigassakin 04-05 lockoutin aikana taitonsa näyttänyt Krys Kolanos on vielä ilman sopimusta. Tilastojen valossa en muuta sano kuin että: kelpaisi.

Kolanos olisi juuri sellainen sentteri, minkä Junno oikeasti voisi oikeasti tänne värkätä. Taitava kuin mikä, voimaa on ja osaa pelata lätkää. Joku Hummeli tai Kvetoni takoisi 70 pistettä tämän jätkän kanssa. Yksi taitavimmista rankkareiden ampujista mitä olen nähnyt :)

Huml - Kolanos - Kveton olisi sellainen yhdistelmä, ettei vastustajat saisi koskea vaihdossa kertaakaan kiekkoon. Tulisi hyvät hipat.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kuumana käy Kärppäkannattajat jälleen kerran. Ihan täysin aiheesta. Muut joukkueet liigassa saavat tärkeät ruudut täytettyä, muttei meidän "multimijoona tilillä" seura. Varmasti vituttaa jo Marjamäkeäkin ammatti mielessä kun joukkueessa ei ole ukot tarvittaville rooleille hankittuna. Reilu kuukausi liigan alkuun ja Aholla ei ole kiire. Perseestä tämä puuhastelu.

Sen verran tasoitusta Aholle, että jos Kärpät on oikeasti ollut tekemässä Da Costan kanssa sopimusta, mutta kaverin yllättävä NHL-pesti vesitti hankkeen, voidaan sanoa, että oikeita asioita on tehty ja on oltu virkeästi liikkeellä, kävi vain kaverilla hyvä ja Kärpillä pikkuisen huonompi tuuri - uutta matoa ja silleen...
 

MrCarrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käppyrät
Sen verran tasoitusta Aholle, että jos Kärpät on oikeasti ollut tekemässä Da Costan kanssa sopimusta, mutta kaverin yllättävä NHL-pesti vesitti hankkeen, voidaan sanoa, että oikeita asioita on tehty ja on oltu virkeästi liikkeellä, kävi vain kaverilla hyvä ja Kärpillä pikkuisen huonompi tuuri - uutta matoa ja silleen...

Tälle iso peukku! Harvoin kirjoittelen jos kirjoittelenkaan mutta pakko aukaista oma sanainen arkku asiasta.

Ainoa asia mitä Kärppien pitää tavoitella on selkeästi seuran 1. sentteriä, ei mitään vähempää vaikka kuinka olisi tarjolla. Senttereitä seuralla on riittävästi jolla voidaan vaikka kausi pelata jos ja vain jos ollaan tosiaan oltu tarpeeksi isojen senttereiden perässä (Kuparisia yms. en laske tähän kategoriaan). Esimerkiksi Kreps olisi ollut minusta vain 2. sentteri jos hänen perässä tosiaan oltiin, vaikka kuinka oli alkujaan itselläni isot odotukset Krepsiä kohtaan niin tosiasia vain on että Kreps ei täyttänyt sitä tonttia aikoinaan.

Se että mitat täyttäviä senttereitä ei löydy seuraan ei välttämättä ole seuran vika. Jotkut ei välttämättä halkua edes Suomeen, jotkut ei halua näin pohjoiseen ja jotkut ei halua näin 'isoon' seuraan. Tolkuttomia palkkojakaan en halua seuran maksavan (vaikka näin on joidenkin kohdalla tehty). Jos ei löydy mitat täyttävään sentteriä niin sitten vain try-outteja ja katsotaan noita kortteja mutta ei mitään suoraa kallista sopimusta vain siksi kun pitää saada 1. sentteri.

Huteja on tullut viimeaikoina enemmän mutta ei kuitenkaan mitään mahdottomia määriä. Siellä on kuitenkin aivan loistavia hakuja jotka eivät vain ole täysin realisoituneet sm-liigassa. Pitää kuitenkin muistaa että jokaisen pelaajan kohdalla on useampi tekijä jotka vaikuttaa pelisuorituksiin.

Mutta jos tosiaan oltiin esimerkiksi Da costan perässä joka ei tuottanut tulosta niin aivan loistavaa, niin kauan kuin rimaa ei pudoteta ja etsitään vain niitä tärkeitä loistavia palasia joukkueeseen niin mie olen tyytyväinen.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Kolanos olisi juuri sellainen sentteri, minkä Junno oikeasti voisi oikeasti tänne värkätä. Taitava kuin mikä, voimaa on ja osaa pelata lätkää. Joku Hummeli tai Kvetoni takoisi 70 pistettä tämän jätkän kanssa. Yksi taitavimmista rankkareiden ampujista mitä olen nähnyt :)

Huml - Kolanos - Kveton olisi sellainen yhdistelmä, ettei vastustajat saisi koskea vaihdossa kertaakaan kiekkoon. Tulisi hyvät hipat.

Kolanoksen taitoja tuskin kyseenalaistaa kukaan. Pitää kuitenkin muistaa että hän häipyi Espoosta kuulemma omin luvin kesken viimeisimmän visiitin. Taisikohan selittää lähtöään millään, katosi vain 15 pelin jälkeen. En usko, että tuon pelaajan asenne muuttuisi niin paljon, että viihtyisi Oulun pimeässä talvessa, jos kerran edes Helsinki/Espoo ei maistu.
 

elmorautio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal vs Toronto, KHL-Jokerit
Mutta jos tosiaan oltiin esimerkiksi Da costan perässä joka ei tuottanut tulosta niin aivan loistavaa, niin kauan kuin rimaa ei pudoteta ja etsitään vain niitä tärkeitä loistavia palasia joukkueeseen niin mie olen tyytyväinen.

Tämä ei mielestäni poista sitä tosi asiaa, että Kärppien olisi jo pitänyt vähintään yksi sentteri hankkia. Ihan vain siksi, ettei koko palapeli hajoa siihen, jos Viuhkola taas loukkaantuu ja tuleva hankinta osoittautuu flopiksi. Kärppien sentteriosasto on yksinkertaisesti niin ohut, että pari vähäisempääkin hankintaa toisi kaivattua leveyttä ja päästäisi esim. Komulaisen ja Humlin pelaamaan laitaan.
 

Valdin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta jos tosiaan oltiin esimerkiksi Da costan perässä joka ei tuottanut tulosta niin aivan loistavaa, niin kauan kuin rimaa ei pudoteta ja etsitään vain niitä tärkeitä loistavia palasia joukkueeseen niin mie olen tyytyväinen.

Se on juuri näin! Olen väsynyt katselemaan plihaleita ja muita toivotaan toivotaan -tyyppejä. Vaihtoehtoja on mielestäni kaksi: ehdoton huippu ulkomailta tai peliaikaa omille junioreille. Nämä kerran Suomessa pyörähtäneet tai kotimaiset kärkihyökkääjät ovat hinnoitelleet itsensä yli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös