Ahoa suolataan täällä kovin. Eihän siinä mitään, pitäähän sitä virallinen sylkykuppi olla. Pari kysymystä Ahon alistajille:
1. Luuletteko oikeasti, että Kärpät maksaa ison osan Plihalin Tappara-vuodesta?
Toki Plihalin sopimus on ylihintainen. Sen tajuaa kuitenkin myös Plihal itse. Ouluun jäädessään hän ei olisi saanut pelata. Kaudelle 2014-2015 olisi aika vaikeaa saada sopimusta sellaisista lähtökohdista. Veikkaampa, että Plihal on tässä se, joka on tullut vastaan. Jos Kärpät olisi ollut valmiina maksamaan Plihalin sopimuksesta ison osan, olisi seura löytynyt jo aiemmin.
2. Onko Aho taas ylennetty vastamaan Kärppien pelaajahankinnoista?
Minulla on se käsitys, että keväällä Junno palasi puikkoihin pelaajahankintojen suhteen. Ahon vastuualuetta siirrettiin toisaalle. Se, että Aho supliikkimiehenä vastaa median uteluihin, ei tarkoita, että hän oikeasti päätöksiä tekisi. Kun Pyörälää ja Kukkosta tulee joukkueeseen, Junnoa kiitellään. Kun on hiljaisempaa, Ahoa syytellään. Ihme touhua.
Junno vastaa joukkueemme kasaamisesta ja minulla on häneen täysi luotto. Kultasormi on palannut sorvin ääreen. Kukkonen, Pyörälä ja Rynnäs ovat toteutuneita toiveita. Kvetonista minulla on erittäin lupaavat etiäiset. Siihen vielä Aaltonen sekä Da Costa ja Junno on hommansa hoitanut. Toki, jos tarvetta ilmenee, tämä kultasormi hoitaa veroajan jälkeen vielä viivatykin varmistelemaan mestaruutemme.
Tuliko muuten Plihalista mestarikanditaatin ykkössentteri matkalla Oulusta Tampereelle? Kärppäpalstan tyyliin voisi todeta: "Kyllä muualla hommat on paljon paremmin hanskassa. Eihän meillä ole mitää mahdollisuuksia."