Ilmeisesti sinua risoo hieman kannattajat, jotka mielestäsi valittavat kaikesta.
Ei minua valittaminen riso. Jokainen saa valittaa minun puolestani niin paljon kuin haluaa. Se pikkaisen aina sielusta sivaltaa, kun keljuillaan tai naureskellaan niille, joilla usko yhteiseen joukkueeseemme säilyy myös vastamäessä.
Yhdellä intohimoisella Kärppiä kannattavalla ystävälläni on tapana nähdä Kärppien suoritukset ja pelaajahankinnat yltiönegatiivisesti. Näin hän suojaa itseään pettymyksiltä. Ymmärän häntä hyvin, vaikka itse toimin toisin. Pessimistin elämä on aika karua:"Ei Pyörälä ja Kukkonen kuitenkaan tule vielä takaisin. He ovat maajoukkuetason pelaajia parhaassa iässään, joten meidän on niiden perään turha haikailla." Kun pari valjakon sopimukset Kärppiin julkistetaan on toinen ääni kellossa: "Ei ole enää Kukkosesta ja Pyörälästä mihinkään. Huonot kaudet on pojilla alla ja kalliitakin ovat.Jäähdyttelemään tulevat. Ei hyvältä näytä."
Viesteistäsi on saanut sellaisen kuvan, että nimimerkkisi takana on fiksu ja todellakin elämään positiivisesti suhtautuva kaveri, mutta aika monta kertaa olen huomannut, että ennustuksesi ovat menneet pieleen.
Kiitos kehuista. Positiivinen palaute lämmittää aina mieltä. Mitä ennustuksiini tulee, niiden toteutumisesta taidat olla oikeassa. Pikkaisen kuitenkin puolustelen itseäni. Olen kyllä tunnistanut joukkueemme ongelmakohdat viime kausina. Viime kauden alussa ilmaisin tälläkin palstalla huoleni kolmesta asiasta, jotka voivat olla esteenä tiellämme kohti mestaruutta:
- Ovatko nuoremme oikeasti niin hyviä kuin luulemme?
- Riittääkö kärkisenttereidemme pelinopeus?
- Onko Hannu Aravirrasta valmentamaan joukkueemme mestaruuteen?
Nämähän ne kipupisteemme lopulta olivat. On kuitenkin eri asia antaa rakentavaa kritiikkiä oikeassa paikassa, kuin valittaa ja inistä läpi kauden. Kun joukkueemme taistelee kaukalossa, on valittaminen aika turhaa. Silloin on aika kannustaa. Monet viestini ovat olleet ennemminkin uskon kohotusta ja taistelutahdon luomista kuin ennustamista. Toki olen itse niihin viimeisen päälle uskonut. Järkeähän siinä ei ole, mutta usko ja rakkaus Kärppiin ei tulekaan aivoista, vaan syvältä sydämestä.
Vaikka pidänkin itseäni realistina, en näe itseäni sellaisena joka valittaisi jokaisesta asiasta.
En minäkään pidä sinua valittajana, en missään nimessä.
Kun jotkut hehkuttavat innoissaan huikeasta joukkueen kokoamisesta ja omasta mielestäni joukkue ei ole ainakaan vielä edes viime kautisen tasolla, on minullakin oikeus sanoa kantani.
Kyllähän Kukkonen ja Pyörälä ovat mieluisia paluumuuttajia, vai kuinka?Joukkuemme rakennus on pahasti kesken, vaikkakin erinomaisesti aikataulussa. Joukkueestamme lähti paljon kalliita pelaajia pois, jotka olivat osin ylipalkattujakin. Voimme siis olla varmoja, että kovanluokan pelaajia on vielä kriittisille paikoille tulossa.Rahaa on. Lisäksi valmentajaksemme on palkattu varmasti valtakunnan lupaavin nuori valmentaja, jolla on kuitenkin jo vankka kokemus. Marjamäen kaksoispesti maajoukkueessa tuo myös neuvotteluvaltin maajoukkuetason pelaajien kanssa neuvotellessa. Kuka uskoo, jotta Pihlström olisi mennyt aikanaan JYPiin, ellei Dufva olisi ollut maajoukkuevalmentaja.
Toki kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja on hienoa, että tällä palstalla on erilaisia mielipiteitä. Muutenhan keskustelu olisi aika tylsää. Olen erimieltä niiden kanssa, jotka lyttäävät joukkueemme jo nyt. Ei taideteosta kannata keskeneräisenä alkaa liikaa haukkumaan. Alku on mielestäni lupaava.