Sitä ykkösmaalivahtia tässä eniten kaipaan. Koivistosta ei siihen luultavasti ole, Karhunen vasta totuttelee. Jos Koivisto on ykkösenä, niin hänen takiaa hävitään lukuisa määrä pelejä, mitkä hyvällä ykkösmaalivahdilla olisi voitettu. Hyvän ja huonon päivän ero on valtaisa - liian suuri.
Kärpät voi nyt aloittaa jäätreenit, kun molemmissa päissä kenttää on sopimusmolarit! Se hyvä asia tässä nyt ainakin on.
Vaikka itse tässä joku viikko sitten väänsin jonkun kanssa Karhusen ja Koiviston sopimuksista, niin ei mulla ole mitään sitä vastaan, että Karhunen ja Koivisto ovat nyt molemmat Kärppien sopimuksenalaisia molareita. Päinvastoin. Kärpät tarvitsee kuitenkin sen ykkösmolarin, kokeneemman molarin, jota sparraamaan tarvitaan Karhunen ja Koivisto.
Sama juttu, kun jonkun kanssa väänsin Komulaisesta, Karppisesta ja Kemppaisesta. Kemppainen ei riitä ykkössentteriksi, Komulaisessa on varmasti (vartta enemmän) potentiaalia ja Karppista tarvitaan mm. Komulaisen ja Kemppaisen sparraajaksi. Leveyttä olisi hyvä olla myös 4- ja 5-ketjuissa, varsinkin loukkaantumisten ja eri vaihtoehtojen varalle.
Minua on häirinnyt tässä kiekkokeskustelussa se, että pelaajien määrälle joukkueessa on pyritty asettamaan joku määrällinen tai taloudellinen raja. Takavuosina Kärpissä oli sekä määrää että laatua. Nyt tuntuu, että keskustelijat haluavat vain laatua eli halutaan mahdollisimman laadukkaita pelaajia, ei niinkään leveyttä pelaajarosteriin. Takavuosina Kärppien pelaajamateriaalille oli vain taivas rajana, oli määrää ja laatua. Nyt RAJA on: (ottelupöytäkirjan) max. 18 kenttäpelaajaa ja 2 maalivahtia sekä Kärppien pelaajabudjetti 2,7 miljoonaa euroa.
Joku keskustelija taannoin purnasi, että nykyään tämä keskustelu on kuin managerointipelaamista. Budjetti muodostaa ylärajan ja liigan säännöt takarajan. Tämä on minuakin paljon häirinnyt. Tarkan markan ajasta huolimatta haluaisin Kärppien rosterissa olevan sekä laatua että määrää. Sitä olen koettanut tuoda esille omissa kommenteissani, Kärppien pelaajabudjetista tai liigan säännöistä huolimatta. Siinä on tilaa Komulaiselle, Karppiselle ja Kemppaiselle, mutta myös huippumaalivahdille, huippupakille ja huippuhyökkääjälle, sekä terveelle Viuhkolalle, tehokkaalle Saarenheimolle ja nopealle Koskenkorvalle.