Kärpät kaudella 2006-07 – Ketjusommitelmat ja voimasuhteet

  • 40 079
  • 106
Tila
Viestiketju on suljettu.

kymppipaita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AcOulu, Liverpool, Barca
Puolustus on ihan ok, kun pelataan runkosarjaa ja haetaan pleijaripaikkaa. Siihen se sitten jääkin. Puolustus ei riitä pitkälle kovissa peleissä. Viimeisimmässä mestaruusjoukkueessahan oli Kukkonen, Lehtonen, Niinimaa, Bume. Neljä kovan tason pakkia.Viime kaudella jäljellä oli vain Kukkonen ja Lehtonen.Se ei riittänyt enää loppuun asti. Nyt ei ole enää heitäkään.
Tällä hetkellä pakisto on lähinnä tuota peruspakkitasoa. Toivoa on, jos Lelu palaa talvella ja jos nykyisissä ukoissa tapahtuu toivottua kehitystä.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Herra Jumala. Olin lentää perseelleni. Urheilulehti oli löytänyt syyn Kärppien heikolle viime kaudelle. Totuuden torvi sen julistaa ja syy löytyy, yllättäen, Kyrden pelikirjasta!

"Sihvonen nostaa tämän kauden suurimmiksi suosikeiksi HPK:n ja Kärpät. Varsinkin Kärpät ovat tehneet Sihvoseen suuren vaikutuksen kesän harjoitusotteluissa.

"Olen pitänyt Kari Jalosta konservatiivisena valmentajana, jonka pelikirja edustaa 90-luvun mennyttä maailmaa. Tänä kesänä Jalonen on kuitenkin uudistanut Kärppien pelikirjan niin nykyaikaiseksi, että minun oli pakko hieraista silmiäni, kun näin Kärpät ensimmäisen kerran jäällä", Sihvonen sanoo.

"Jos Kärpät olisi pelannut tällä pelikirjalla viime kaudella, Kärpät olisi marssinut keväällä kautta aikain SM-liigan ylivoimaisimmaksi mestariksi. Tälläkin kaudella Kärpät on pomminvarmasti tällä pelikirjalla SM-finaalissa, vaikka joukkue onkin menettänyt viisi pelaajaa NHL:ään", Sihvonen sanoo."


Sniif, sniif. Olen vaikuttunut. Olen luullut, että Kerho ansaitsi mestaruutensa ja Ässät hopeansa, mutta väärässä olen. Mestaruus olisi kuulunut viime kaudellakin MEILLE, ja sen julistaa myös totuuden torvi.
 

Karpo

Jäsen
Eihän tuossa nyt mitään ihmeellistä ole jos jääkiekkoa vähänkään tajuaa. Kyllähän viime kausi oli melkoista tuhlailua kun ei tuolla materiaalilla voitettu. Jalonen oli ainoa este mestaruudelle.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Karpo kirjoitti:
Eihän tuossa nyt mitään ihmeellistä ole jos jääkiekkoa vähänkään tajuaa. Kyllähän viime kausi oli melkoista tuhlailua kun ei tuolla materiaalilla voitettu. Jalonen oli ainoa este mestaruudelle.
Jaa niinkö? Minä kun olen taipuvainen vaan sille selitykselle, että Bäckström kun loukkaantui pahaan paikkaan, meni Kärppien mestaruuskin saman tien. Taktinen risteilyohjus Rajamäki teki työtä, käskettyä?, ja sai sitä myöten koko Kärppä-joukkueen sekaisin. Mutta tietenkin mestaruuden kadottamiselle voi löytää muitakin, syvällisiäkin, selityksiä, minun mielestä asia on kaikessa lyhykäisyydessään on noin.
 

Kirwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, K-Laser, Hokki, Raahe-K
Harjoitusten ja loukkaantumisten yhteydestä

On se kumma, kun näitä loukkaantumisia on viime kausina ollut aivan hemmetin paljon! Itse asiassa niitä on suhteessa Heikkilän kausiin niin paljon, että aloin eilen miettimään, että olisiko nykyinen harjoittelu liian rankkaa tai ehkäpä laadultaan vääränlaista.

Joka tapauksessa lähes kaikkien uusien pelaajien kommenteista on saanut lukea, että Kärpissä treenataan kovaa - todella kovaa - siihen nähden mihin muualta tulleet pelaajat ovat tottuneet. Ainakin Ujcik tuntuu olevan rikki vähän väliä ja tuoreemmista tapauksista ainakin Laamasen ja Chiodon viimeisimmät vammat vaikuttaisivat sellaisilta, joita liiallinen rasitus on saattanut edesauttaa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Syötä! kirjoitti:
Jaa niinkö? Minä kun olen taipuvainen vaan sille selitykselle, että Bäckström kun loukkaantui pahaan paikkaan, meni Kärppien mestaruuskin saman tien. Taktinen risteilyohjus Rajamäki teki työtä, käskettyä?, ja sai sitä myöten koko Kärppä-joukkueen sekaisin. Mutta tietenkin mestaruuden kadottamiselle voi löytää muitakin, syvällisiäkin, selityksiä, minun mielestä asia on kaikessa lyhykäisyydessään on noin.
Jos joukkue menee sekaisin yhden pelaajan loukkaantumisesta, oli se sitten maalivahti tai kuka vaan, niin asiat ei ole silloinkaan kunnossa valmennuksen osalta.
Minun mielestäni viimevuotinen taktiikka...pelikirja...miksi sitä kukanenkin haluaa kutsua, ei vastannut peliä nykyisessä liigassa. Esim. Ässät ja Toivola käytti pirun hyvin hyväkseen Kärppien taktiikkaa.
Sihvosen kanssa olen samaa mieltä, että tälle kaudella taktiikka on muuttunut, toivottavasti se tuo parempaa tulosta ja toivottavasti se ei kaadu meidän pakiston kiekolliseen peliin peliin.
 
Kausiketjut laitetaan lukkoon perinteitä noudattaen. Tästä lähtien kirjoittajien toivotaan avaavan rohkeasti uusia ketjuja jotta megaketjuilta vältyttäisiin. Jokaisen kirjoittajan tulisi muistaa että yhdestä aiheesta tulisi puhua vain yhdessä ketjussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös