2-1,2-1,2-1,2-1?
Tänään Oulussa nähdään varsin tasapaksuhko vääntö. Kotijoukkue Kärpillä ei ole mitään pelissä. Sen sijaan olisi vahingollista, mikäli yksikin pelaaja loukkaantuisi viimeisessä runkosarjapelissä.
HPK:lla on vähän edes pelissä. Tappara ja HPK mittelevät kolmannesta sijasta.
Tapparalla on Raumalla peli Lukkoa vastaan, joten vääntö kolmannesta sijasta on tasainen.
Mitä tuo kolmas sija merkitsee, on sitten taas toinen kysymys. Paljon sillä ei ole vaikutusta. Koska välieräjoukkueita ei tiedä, niin voidaan sanoa vain, että kolmonen saa vastaansa Ilveksen tai Saipan ja neloselle koituu purettavaksi pähkinä nimeltä Porin Ässät. Itse sanoisin Saipan olevan tuo heikoin lenkki.
Välieristä voidaan tietenkin spekuloida. Mikäli Kärpät etenee välieriin, sarja kolmonen välttää tässä vaiheessa vielä Kärppien kohtaamisen.
Kärpillä ei ole pelissä mitään. Kunniasta kotiyleisön edessäkään ei tarvitse pelata, sillä pelit jatkuvat luonnollisesti tolla ryhmällä play offseissa.
HPK:lla sen sijaan on ollut melkoista pohjakosketusta viime peleissä ja mikä nostaisikaan paremmin joukkueen ilmapiiriä ennen tosipelejä kuin voitto kärkijoukkueesta, vaikka se kärkijoukkue pelaisikin puolivaloilla?
HPK:n useat loukkaantumiset, ja vahvimmin se, että minä veikkasin taas pitkässävedossa HPK:n voittajaksi tässä pelissä, nostavat Kärpät minun paperillani ennakkosuosikiksi.
Pelin loppunumerot olkoon 3-2.
Niin, ja Mika Pyörälä tekee voittomaalin.