Oikeudenmukaisuusperiaate
No, niin takaisin taas pelikiellon jälkeen...:-)
Yllättävän koville se otti, istua täällä vain lukemassa, kun olis ollut niin paljon mielipiteitä menneen viikon aikana. Hyvää terapiaa on tietysti huomata, että joku toinen fiksu kaveri aina kirjoitti jossain vaiheessa lähes saman jutun kuin itse olisin kirjoittanut......:-) joskin tietysti väärällä tavalla...:-)
Eli tässä kirjoituksessa voi olla vähän paineita edellisistä otteluista, joita ei ehkä kannata ottaa niin vakavasti.
Sitten kiitos arvon cobolille, hyvästä kirjoituksesta tämän ketjun alussa.
Kun tarkastelee tämän päivän ottelun koko otteluparin sarjan perusteella, on selvää, että HIFK pitäisi kaiken järjen mukaan olla ennakkosuosikki. Plakkarissa on kaksi selvää voittoa, ja kaksi tiukkaa jatkoajalla hävittyä ottelua, joissa molemmissa tapauksissa "rouva fortunan" käsi oli enemmän kuin kohtuullisesti mukana, kärppien suojelusenkelinä. Itse asiassa on ihme, että tätä tämän päivän ottelua vielä edes pelataan.
Myönnettävää on, että sarja on ollut kohtuullisen tasainen ja, että kärpillä on ollut paikkansa, olen kuitenkin sitä mieltä näkemäni ja kokemani perusteella, että HIFK on ollut vahvempi n. 60-40 % jakoperiaatteella.
Olisi tietysti helppoa syyttää tuomareita molemmista jatkoaika tappioista, mutta se olisi mielestäni liian helppo ratkaisu. Neljännen ottelun kohdalla Favorin ehkä omalla toimillaan esti HIFK.n voiton sallimalla kolmannessa erässä vääränlaista peliä. Se ehkä ei ollut niin vaarallista, mutta minua jäi suoraan sanoen v*****tamaan se, että hän sillä tuomaroinnilla aikaansai sellaista kiekkoa jota en arvosta tippaakaan. Haluan takaisin 1/3 osa maksamastani lipusta, koska viimeinen erä oli epäkiekkoa.
"käppara" hyödynsi tuomarilinjaa ja sai sillä yhden ottelun lisää, (olisi muuten hävinnyt varsinaisella peliajalla) joskaan ainoa joka siitä hyötyy on TPS, kun saa täyden putken pelanneen HIFK.n vastaansa. Itse asiassa innokkaimmat kärppafanit jotka toivoivat HIFK.ta finaaliin ja kultaan asti mikäli omat rahkeet eivät riitä, saavat sitten myöhemmin arvuutella mikäli HIFK:lla olisi ollut helpompaa hoitaa TPS.n levänneenä....:O)
SM-liigan johto on tietysti iloinen kun pelataan pitkiä sarjoja. Tulee lisää roposia kirstunpohjalle.
Tämän päivän ottelusta tulee tiukka, siitä ei ole epäilystäkään. Uskon kuitenkin, että HIFK vie tämän sarjan. Vaikka kärpillä on ollut paikkansa, on kyllä totuuden nimessä todettava, että kärppälauma ja sen fanit voivat olla iloisia siitä, että he ovat vielä mukana. Ja jos kärpät voittaa tänään tiukan ottelun jatkoajalla, niin voivat ainakin kiittää maailman kaikkia jumalia ja enkeleitä, siitä, että ne kerrankin olivat kärppien puolella. Toivottavasti nämä jumalat eivät kuitenkaan tue kärppiä "kädellisesti" kuten joskus aikaisemmin.
Viime ottelussa Hurtajn läsnäolo selvästi heikensi Häppölän ja Vopatin tehoja. Laine on varmasti sairaana tai sitten joku muu asia estää miehen läsnäolon. Tässä onkin meidän ainoa heikko lenkki. Nyt meillä on 2,5 ketjua, Laineen kanssa olisi ollut 3 täyttä ketjua. Toisaalta Turunen palaa taas kentälle.
Levonen tuomaroinnissa pitäisi ainakin kaiken järjen mukaan luoda mahdollisuudet hyvälle tuomaroinnille ja hyvälle jääkiekolle.
Viime ottelussa parempi joukkue ei voittanut, joskin enemmän maaleja tehnyt teki sen, kuten pitää. Toivottavasti parempi joukkue tekee tänään myöskin enemmän maaleja.
Pitkävedossa ovat kertoimet perustuneet kotietuajatteluun, joka on osoittautunut kahdessa viime otteluissa merkitsemättömäksi. Trendi jatkuu, eli fyrkat vieraalle antaa taas hyvää takaisinmaksua.
Tänään MTV3 varmaan siirtää Formulakisat MTV3+ kanavalle, klo. 16.00, kun Kimi kuitenkin on keskeyttänyt jo 35 kierroksella....:-). Tällaisista kanavasta toiselle siirroistahan on jo heillä hyvää kokemusta......
Ottelutulos kirjataan tänään muuten 2-4 viimeinen tyhjiin. Sankareiksi nousee Team Hirso kahdella maalilla. Ykkönen tekee ne kaksi ensimmäistä. 1-2 maalin tekee Viuhkola ja 2-3 maalin tekee Valliin.