Kärpät-Blues 17.1

• 5 339
  • 77

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Anteeksi kielikuvan käyttäminen

vanha tj = Old TJ vai virallinen valvoja/otteluvalvoja. Anteeksi että käytin väärä nimikettä, kun ajattelin vain piristää uudella nimellä.
Ottelun viralline... eikun otteluvalvoja oli Aimo Juopperi.
Muilla raporteilla tarkoitin kyllä MTV:tä ,Helsingin Sanomia, Kalevaa(ei nyt niin pahasti mollanut kuin te kaksi) ja Iltalehteä.
Mutta en ole itse nähnyt peliä olen vain näiden muiden tietojen varassa, mutta jotenkin aina tuntuu kohtuuttomalta tämä tuomareiden haukkuminen, kun ihan varmasti pelaajat ovat tehneet enenmän virheitä pelin aikana, kuten syöttö harhat ohi laukaukset ym ym., ja silti pelin huonoimmat poikkeuksetta on tuomarit. Vai olisiko vika siinä kärppäpipo silmillä istuvassa fanaattisessa fanissa joka ei osaa sääntöjä, ja puolustaa omiaan vaikka hautaan asti (mikä on hienoa, ei siinä mitään), mutta joku raja pitää olla tuomareiden haukkumisessa, varsinkin pelissä jossa oma joukkue lopettaa pelaamisen totaalisesti.

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aimon kyllä tunnen ja hänen kanssaan asiasta taatusti keskustelen tilaisuuden tullen.

Maikkarin, Hesarin ja Iltalehden raportit olen lukenut vain nettiversioina ja ne olivat kaikki melkoisen ylimalkaisia, mutta oikeassa olet - tuomaritoimintaan ne eivät puuttuneet.

Ja aivan varmasti olet oikeassa että varsinkin eilisessä pelissä molemmat joukkueet tekivät monta kertaa enemmän virheitä kuin tuomarit. Tuosta en taatusti ole eri mieltä enkä varmaan yrittänyt alunperinkään olla. Päinvastoin yritin kyllä tuossa lyhyessä raportissani sanoa peliä sekavaksi ja mitäänsanomattomaksi. Ja tällä oli ainakin tarkoitus osoittaa MOLEMPIA JOUKKUEITA - ei tuomareita.

Kumpikin joukkue voi "syyllistä" omaan voitottomuuteen etsiessään marssia peilin eteen ja katsella siitä tuon asian.

Ja kuten omassa viestissäni sanoinkin (en kyllä taaskaan ihan suoraan vaan jaaritellen) että pari vuotta olen kommentteja peleistä heitellyt (kylläkin pääsääntöisesti Kärppäsivuille) ja ensimmäistä kertaa heitin nyt varjon tuomareiden ylle - en ottelun ratkaisijana vaan linjattomuutensa vuoksi. Eli en kyllä laske itseäni mihinkään tuomareille kitisijöiden joukkoon.

Eikä ennen tällaista raporttien kirjoitteluakaan kuitenkaan kuluneiden 25 vuoden aikana mitä noita pelejä on tullut livenä katseltua ole yleensäkään mieleen tullut tuomareita syytellä.

Ai niin - ja ne säännöt kyllä melkoisen tarkastikin tunnen.

Ystävällisin terveisin,
Old TJ

EDIT: PS. Tarkennuksena tuonne, että tokihan olen vuosien saatossa nyt yksittäisiin tuomarivirheisiin puuttunutkin. Mutta pääsääntöisesti kuitenkin etsinyt ne hyvät ja huonot suoritukset pelaajista. Vaan eiköpähän tämä tullut jo molemminpuolinkin selväksi. Hyvät viikonloput!

Viimeksi muokattu:

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers
Viestin lähetti Blues forever
Jermu "kuka antaa lapselle nimen Jermu" Pisto oli merkattu seitsemänneksi pakiksi, mutta missään ei ole mainintaa pelasiko hän. Pelasiko hän ja miltä meno näytti?

Jermu pelasi ja pelasi kai aika hyvin vielä. Muuten ihan hyvä matsi kun otetaan huomioon nousu 3-1:stä. Bluessin tilanteen kannalta 2 pisteen saanti olisi ollut kylläkin tärkeätä. No, mutta tästä sitten seuraavaan peliin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy