Kärpät 2002-2003

  • 111 069
  • 994

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Mielipidettä Siltavirran huonoudesta ei tarvitse kysellä jyppifaneilta. Kaikki jotka aktiivisesti ovat seuranneet Kärppiä vuosikausia tietävät kyllä Siltavirran "potentiaalin"...
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Jokinen ei ollut mukana, toissapäivänä häntä tuurasi Appel. Laitoin Jokisen tuohon vain siksi että hänen paikkansa tuossa ketjussa on aika selvä.

Punainen kenttä treenasi neljällä hyökkääjällä joista neljättä en tunnistanut, yksi huilasi vuorollaan. Näin ollen en osaa varmasti sanoa pelasiko Mettovaara keskellä ainakaan koko aikaa.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Petri Varis?Juha Joenväärä?

Asiasta kolmanteen..tämähän on jo viikkoja vanha :) huhu mutta mielenkiinnosta kyselen että tietääkö kukaan miten Varsi-ceississä loppujen lopuksi kävi. Oliko homma täys ankka vai onko Varis ollut suunnitelmissa siltä varalta jos Ton/Tenkrat olisi lähtenyt tai Mettis ei olisi tullut? Entä olisiko yhdelle kotimaiselle kovalle hyökkääjälle tilaa?

Myös kiinnostaisi tietää Variksen tilanne Kärppien ulkopuolelta,onko mies tehnyt sopparia johonkin suuntaan? Peliaika on ollut (tulee olemaan?) nykyisessä seurassa käsittääkseni aika tiukalla.

Entäs sitten Joenväärä? Onko miehen liikuista mitään tietoa? Luulis että Jompe voisi mahtua useampaan liigaporukkaan jos oikeanlainen rooli löytyy? Mitään varmaa tietoa ei mun korviini ole tullut..se Hokki-huhu oli kaikista mielenkiintoisin,muttei taida pitää paikkaansa.

Jos Kärpillä materiaalin kapeutta on niin tuossa voisi olla kaksi nimeä joita kannattaisi pohtia (tiedän,Jompen pelit taitaa Kärpissä olla Heikkilän toimesta kyllä ohi).

Yritin hakea tietoa muista ketjuista mutta puusilmiini ei mitään sattunut.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
OSMO SOUTUKORVA TRY-OUTILLE!

Luleåssa viime kaudet pelannut ja Ruotsin maajoukkueessakin pelannut Osmo Soutukorva tulee Kärppiin tryoutille. Soutukorvan voi tavata tositoimissa ensi viikolla Kärppäturnauksessa, jossa Osmo tekee ensiesiintymisensä Kärppien paidassa.

Koska allekirjoittanut on lomatunnelmissa lähdössä mökkeilemään Himangalle ei virallista jutttua jatkoajan sivuille tule. Soutukorvan tulo pitäisi olla varma, mutta tässä hässäkässä en ehdi Juha Junnoa tavoitella varmistaakseni asian. Pidän kuitenkin juttua 99% varmana!Ja näyttäähän tuo jo kärppäpalstallakin olevan.

Kakkosen esittämiin kysymyksiin: Variksen kanssa neuvoteltiin kovastikin. Petri oli ns. Tenkratin stuntti eli mahdollisesti NHL:ssä jatkaminen olisi luonut paikan Varikselle.

Joenväärä ei mitä ilmeisemmin pelaa ensi kaudella missään vaan keskittyy opiskeluun.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eurolle

Hienoa, että jaksat viritellä jälleen seurantaa, pistähän välianalyysejä taas kehiin (muista näppituntumaindeksin vaikutus arvioihin!).

"Näin ollen etukäteen vaikuttaisi siltä, että meitä Kärppäkannattajia hemmotellaan ensi kaudella tasaisella otteluohjelmalla. Pitkiä tappioputkia ei pitäisi olla tiedossa."

Toivotaan näin, että tasaisuutta löytyy. Ennenkaikkea kysymys kohdistuukin siihen, että saadaanko viimekautta piinanneet erien ja ottelujen alut sekä loput tasaisemmaksi. Itse seurailin tätä puolta jonkin aikaa ja selkeästi näitä "kulminaatiopisteitä" oli havaittavissa juuri noista kohdista. Ensimmäiselläkin liigakaudella oli tyypillistä se, että kaverille annettiin syystä tai toisesta keulaa liikaa ja takaa-ajo oli usein liian tuskaista.

Tasaisuutta ennenkaikkea, niitä tappioitakin kestää paremmin kun niiden ympärille saavutetaan niitä alati tärkeitä voittoja.


"Eli ei mitään Jumalan sanaa, mutta toisinaan saattaa osuakin :-)"

Nimenomaan, tuo hyvää lisämaustetta tähän kannattamiseen - mikä tärkeintä synnyttää keskustelua.
 

Foik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
WARMA ON!

Itse sain tiedon Junnolta, joten K#18:n kaipaama varmistus on hoidettu...
 

JPL

Jäsen
puolustajasta..

Elikkä Osmo Soutokorva on otetttu try outille. Mies joka tekee keskimäärin joka kymmenennessä ottelussa maalin tuskin mikään ykköspakki ole? Itse olen hyvin pettynyt jos tämä mies on se stuntti Prochazkalle, jonka sopimusta ei voida enää purkaa. Toisaalta fiksua ottaa ensin try outille, mutta Heikkilä ei ole koskaan try outille ottamaansa kaveria pistänyt pihalle, joten heikoilla jäillä ollaan.... ei tyydytä ei.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Re: puolustajasta..

Viestin lähetti JPL
Elikkä Osmo Soutokorva on otetttu try outille. Mies joka tekee keskimäärin joka kymmenennessä ottelussa maalin tuskin mikään ykköspakki ole? Itse olen hyvin pettynyt jos tämä mies on se stuntti Prochazkalle, jonka sopimusta ei voida enää purkaa. Toisaalta fiksua ottaa ensin try outille, mutta Heikkilä ei ole koskaan try outille ottamaansa kaveria pistänyt pihalle, joten heikoilla jäillä ollaan.... ei tyydytä ei.

Hyvä liike testata miestä, tämähän ei pois sulje Liborin tuloa edelleenkään, kuten ei muitakaan. Olisikohan mies kuitenkaan se ykköspakki vai vain halpapaikkaus pakkipäähän alkukaudeksi?
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Nythän mä vasta tajusin...

Soutukorva vie sen viimeisen ulkomaalaispaikan, ja tämähän tarkoittaa sitä että Liborin tulo on lopullisesti puissa (joka on kyllä ollut tiedossa jo pitkään) eikä pohjois-amerikkaan tähyilläkään niin suurella intensiteetillä kuin Junno Kalevassa väitti.

Vai olikohan sanamuoto sittenkin "katsellaan pakkia rapakon takaa", harhaanjohtavasti tuo rapakko olikin sitten Atlantin sijasta Pohjanlahti...

Ei hyvää päivää, nyt harmittaa. Ja samaan hengenvetoon: mitäs minä olen koko kesän näistä Junnon pakkikaupoista sanonut.



Edit: selvennetty lukijoille **tutuksen määrää.
 

10

Jäsen
Re: puolustajasta..

Viestin lähetti JPL
Elikkä Osmo Soutokorva on otetttu try outille. Mies joka tekee keskimäärin joka kymmenennessä ottelussa maalin tuskin mikään ykköspakki ole? Itse olen hyvin pettynyt jos tämä mies on se stuntti Prochazkalle, jonka sopimusta ei voida enää purkaa. Toisaalta fiksua ottaa ensin try outille, mutta Heikkilä ei ole koskaan try outille ottamaansa kaveria pistänyt pihalle, joten heikoilla jäillä ollaan.... ei tyydytä ei.

Ketäs Heikkilän aikaan on ollut try out:lla? Tamin aikaan jokainen joka jaksoi varustesäkin tänne asti kantaa sai sopimuksen Kärppiin.
Jos Osmo Kärppiin jää niin vielä tarvitaan kova kotimainen puolustaja, muuten ei paljon puolustus-osasto naurata.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Perskeles,oukkahan puhuu asiaa. Eli nyt menee viimeinen ulkomaalaispaikka jos S.Outokorva tänne tulee. Sinänsä try-out on hyvä,ei mitään menetettävää. Mutta tosiaan ilmeisesti verkot oli kuin olikin heitetty rapakon taakse:mad:
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Pistetään tänne, kun Kärppä-sivuille ei taas kirjoittaminen onnistu.

------------------------------------------------------------

Oma tyly mielipide on, että Kärpillä EI OLE YHTÄÄN huippupakkia miehistössä.

On joko perusjyriä (Lotvonen, Lehtonen, Myllykoski, Kukkonen) tai korkoa kasvavia junnuja (Pitkänen, Palomäki, Jaakola...), joiden tasossa varmasti on ensi kaudellakin suuria vaihteluja.

Palomäki on esimerkiksi vielä täysin avoin kortti. Harjoituksissa onnetonta menoa Siltavirran tyyliin. Pelkät raamit kun ei riitä.

Ei tuolla pakistolla pitkälle pötkitä.

Yks Raymond Bourgue ois vapailla markkinoilla tuolla Pohjois-Anerikan suunnalla tällä hetkellä ;)
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Elikkä Osmo Soutokorva on otetttu try outille
Soutukorva vie sen viimeisen ulkomaalaispaikan
menee viimeinen ulkomaalaispaikka jos S.Outokorva tänne tulee

Kuka v***n soutokorva?
Eikö se pitäny olla Libor:confused:
Mä en kyl nyt yhtään älyy tätä juttua:(

Tehään JJ:lle selväks, et me halutaan Libor, eikä mitää outoja korvia:mad:
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Ei kannata mesota niin paljon siitä ulkomaalaispaikan menetyksestä. Yhtä yllättäen kun Osmo tulikin niin Osmo voi lähteä ja taas on paikka ulkomaalaiskiintiössä. Eli sopivan vahvistuksen löytyessä Osmo voi lähteä.

Miehen voi nähdä muuten tosi toimissa iltapäivällä n. 16.30 kun Kärpät pelaa kahden erän harjoitusmatsin Kärpät-A:ta vastaan.
 

Twist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät,
Dallas Stars
Eihän sitä tietenkään etukäteen kannata Osmoo naulita, mutta kyllä se edes yksi kunnon kovaluinen maalineduksen kolaaja pitäisi saada. Kyllähän noita kohtalaisen hyvin liikkuvia pakkeja Kärpis on, mutta edelleen pakka huutaa sitä fyysistä karjua, joka sen edustan siivoo. Jokainen joukkue tarvii ainakin yhden sellaisen pakin tyyliin Haakana.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se, mitä erityisesti mielestäni tarvitaan pakilta on hyviä ja varmoja pelinavauksia. Mikäli peliätekevien ketjujen taakse ei saada tällaista poweria, niin tehomiesten hyvät ominaisuudet menevät kyllä harakoille kun joutuvat itse kiekkoa ylös tuomaan. Taso on sen verran kova tällä hetkellä koko liigassa, että hidas pelinavaus on tuhoontuomittua.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Twist: "...mutta kyllä se edes yksi kunnon kovaluinen maalineduksen kolaaja pitäisi saada. Kyllähän noita kohtalaisen hyvin liikkuvia pakkeja Kärpis on, mutta edelleen pakka huutaa sitä fyysistä karjua, joka sen edustan siivoo."

Olen kyllä eri mieltä (siis siitä, että tarvittaisiin kovaluinen pakki). Mielestäni tarvitaan kiekollisesti pätevä pakki mallia vaikka HaapaMikko. Sellainen, joka pystyy avaamaan pelin ykköskentälle. Sellainen, jota tarvitaan viivalla ylivoimassa. Ja tottahan saisi luistelultaan olla jonkin verran reipas.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärppien ulkomaalaisista

Minua hiukan aikaa ihmetyttänyt nämä Kärppien ympärillä pyörivät huhut. Joku viikko taaksepäin oli huhuja, että Kärpät oli kiinnostunut Marian Cisarista. Oliko tämä joku Tenkrat stuntti, vai

a) Kärpillä on kotimainen pakki Prohazkan stunttina; onko tuo stuntti Soutokorva, jollo saadaan kansalaisuus muutettua isän/ äidin kansallisuuden/syntymäpaikan perusteella?

b) Joku Kärppien ulkomaalaisista on muuttamassa kansalaisuutta, lähinnä mieleen tulee pitkään Suomessa olleet Potaichuk tai Ton?

c) Kärpillä on kytkykauppa ulkomaalisten suhteen Kärppien ulkomaalainen hyökkääjä => Joku ulkomainen pakki.

Onko porukalla tietoa säännöistä tai aikeista tähän suuntaan?
 

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
#28
Ymmärtääkseni Kärppiin ei enään ole tulossa yhtään hyökkääjää, ainakaan ulkomaalaista.

Cisar'ia oli suunniteltu Tenkratin stuntiksi, myös Tappara oli käsittääkseni Cisar'in perässä, mutta hän valitsi Tshekin Extra-liigan.
 

Foik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
"Salaliittoteoria"

Minun saamieni tietojen mukaan Soutokorvan tilanteessa ei ole sen ihmeellisemmästä asiasta kysymys kuin että mies itse halusi tulla näytille. Soutokorvan piti kaiken järjen mukaan mennä Saksan DEL-liigaan ensi kaudeksi, mutta tämä jäi toteutumatta. Niinpä mies agentteineen on oma-aloitteisesti tyrkyllä, ainakin nyt aluksi Oulun Kärppiin ilman ko. seuran miehen perässä juoksemista.

En tässä valossa ole samaa mieltä Tepan kansalaisuus- enkä muidenkaan spekulaatioiden kanssa.
 

JPL

Jäsen
O.S

10:lle mm. Hamilton ja Davydov... nuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen. (aiemmilt vuosilta lisää esimerkkejä... Potkitaan pelaajat pois vasta sitten kun sopimus on jo tehty)

Osmo on ehkä keskitason puolustaja suomessa (hädintuskin). Koska kyseessä ilmeisesti on puolustajan itsensä toivoma try out, niin eihän siinä mitään. Saahan niitä kykyjä näyttää. Tällä herralla ne vain ovat sangen puutteelliset siihen rooliin, johon hänen pitäisi kyetä. Ei tällaisen miehen hankkimisessa ole yksinkertaisesti Kärppien tilanteessa mitään järkeä. Jos ulkomaalaisia olisi esim. 2/3 voisi Soutokorva olla hyväkin hankinta laajentamaan puolustajien rivejä. Nyt en näe mahdollisessa sopimuksessa järjen hiventäkään. Toki olen erittäin tyytyväinen, jos todistatte olettamukseni vääräksi.
 

Taateli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Ottawa Senators
En tiedä mistä minulle on muodostunut käsitys, mutta Soutokorvasta on minulla varsin positiivinen kuva. Putsaa maalin edustan hyvin, vaikeasti kierrettävä ja kohtuullisen hyvä kuti. Pahimmat puutteet ehkä kiekon ylöstuonnissa? Hyvä peruspakki kuitenkin, jonka "varauksella" ottaisin myös HPK:n riveihin.
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Viestin lähetti Taateli
En tiedä mistä minulle on muodostunut käsitys, mutta Soutokorvasta on minulla varsin positiivinen kuva. Putsaa maalin edustan hyvin, vaikeasti kierrettävä ja kohtuullisen hyvä kuti. Pahimmat puutteet ehkä kiekon ylöstuonnissa? Hyvä peruspakki kuitenkin, jonka "varauksella" ottaisin myös HPK:n riveihin.

Niin, kovin aikaista sanoa mitään perusteellista Osmon kyvyistä, mutta muutamat harjoitukset ja ns. harjoituspelin nähneenä Osmolla oli suurimmat vaikeudet juuri pelin avauksessa sekä oman maalin edessä. Iso-Lasse esimerkiksi yksinkertaisesti vain painoi maalille eikä siinä Osmolla juuri ollut sanan sijaa. Mutta eipä teilata kaveria vielä! Aikaahan siihen kykyjen näyttämiseen vielä on ja onhan se Siesta-turnauskin tulossa. Jos Osmo piristyy niin hyvä, jos meno jatkuu samanlaisena kuin nyt niin auf wiedersehen.
 

Roy

Jäsen
Siesta-turnaus lähestyy

Vai Fiestako se olikin..

Joko fanit ovat aloittaneet latingin luomisen torstaille - enää 4 päivää ja sitten paukkuu!

Tästä tulikin mieleen, notta GM Junno totesi Oululehdessä, että odottaa TPS-otteluun yli 5000 katsojaa. Etten sanoisi "aika" kova luku harjoitusotteluksi. Ilmeisesti kausareita ja lippuja on mennyt todella hyvin kaupaksi. Ehkä se 4500 on kuitenkin realistisempi luku.
 
Viimeksi muokattu:

Unbreakable

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kovat on Junnolla odotukset harjoitusottelun yleisömääräksi, mutta kyllä tuo 5000 katsojan raja saattaa TPS:n pelissä mennä jo rikki. Meillä Faneilla on mielenkiintoinen turnaus edessä, sillä moni fani näkee uusimmat vahvistukset jäällä ensimmäistä kertaa.

Harjoituksissa Lievers ja Pota ovat näyttäneet olevan aivan hurjassa pelikunnossa, liekö tähän edesauttanut uusien Tsekkitaiturien saapuminen Ouluun. Pota ja Lievers aikovat haastaa tosissaan Tsekkitaiturien ketjun taistellessa joukkueen tehokkaimman ketjun koostumuksesta, sillä siihen heillä on erittäin hyvä mahdollisuus, sillä Tsekkiketjua tullaan vartioimaan paremmin kuin heidän ketjuaan.

Mielenkiintoinen turnaus edessä, joten toivottavasti hallille saadaan jo hyvä tunnelma, vaikka onkin harjoituspeleistä kyse. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös