Kylläpäs täällä on tuohtunutta. Voisi todeta alkuun, että Aran porukkaan on lähdössä nyt mukaan Bäckström ja Kukkonen ja junnuja menee kentällinen nuorten kisoihin, eiköhän porilaisllakin ole sen jälkeen slevä, ketä ovat Juntunen, Jokinen ja Pitkänen.
Itse pelistä täytyy sanoa, että ensimmäinen erä oli erittäin hyvää kiekkoa. Vauhtia ja tilanteita riitti. Ässät jäi jälkeen 3-1 ja torjunnoissa 10-7. Seuraava erä oli vielä enemmän Kärppien torjunnat Ässät 13, Kärpät 3, mutta maalit 1-1. Molemmat joukkueet väsyi toiseen erään kovasta vauhdista ja Kärpät alkoi puunertta selvästi edelle 4 ketjullaan. 3 erässä sitten nähtiin Kärppien materiaalin laajuus junnujen herkutellessa pisteillä.
Minun mielipiteeni oli, että Ässät väsytti itsensä yrittämällä kovaa liikettä ja karvausta ylhäältä. Kärpät liikutti kiekkoa ja miehiä nopeasti ja Ässää vietiin kuin pässiä narussa, niin, että pirtelöpohkeet ei enää liikkuneet kolmannessa erässä kuten Kärppä junnuilla, jotka oli vielä alle 5 minuutin erän peliajoilla tuoreita. Kärpillä oli maaleissa onnekain, mutta totuuden nimissä on sanottava, että Ässillä ei ollut pelissä maalipaikkoja kuin noihin 2 maaliin, Kärpillä oli varaa tuhlata rankkareita.
Ässät ei pelannut huonosti, mutta joukkue tarvii miehet sairas tuvalta nosutakseen playoffviivan sisälle uudestaan, joukkueen puolustus on ihan liian haavoittuva, erityisesti pisti silmään Boman, joka oli tuon tuosta suurissa vaikeuksissa.
Tuomari linja oli mielestäni ihan OK. Ässillä tuntui olevan hermoi pinnassa Kärppien juoksuttaessa. Näitä kyynerpäät ylhäällä ajeluja jäi viheltämättä useita. Käsittämätön oli myös Jaakolan saama rangaistus ryntäyksestä, kun mies taklasi lähes seisovilta jaloilta Ässäpelaajan. Kaikesta huolimatta peli pysi hyvin hanskassa ja linja oli ihan OK. Enemmän minua häiritsi huono linjamiespeli, kiekon mennessä päätyyn alkoi onnenpyörä onko pitkäkiekko vai ei. Selviä ei pitkiä kiekkoja vihelleettiin ja päin vastoin. Samoin paitsioita jäi viheltämättä, sitten vihellettiin selviä ei paitsioita 'varmuuden vuoksi'.