Kärpät - Ässät Su 7.11.2004

  • 5 835
  • 38

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Illan peli

Löysin rantein rutiinipelillä pelaillen Kärpät oli täysin suvereeni. Näin se meni. Ainoastaan Raksilan hallin haltijatontun Ässä-sympatiat estivät todella hirmuiset numerot. Voi miten voi noin lähellä olla kiekko noin monta kertaa kuitenkaan menemättä maaliin? Onneksi meni kuitenkin riittävän usein, paskakertoiminen tulosveto nasahti puoli minuuttia ennen loppua kohdilleen.

Valitettavasti syksyn trendi eli tiukka linja koukkimisiin ja estämisiin alkaa hiipua. Aivan liian säästeliäästi Rönn mielestäni nosteli kättään, ei näytä äijä kestävän edes varovaisia kehuja, joita viime kerralla esitin. Hieman jäi harmittamaan myös tuo Ässien maali, valitettavasti olen pakotettu luokittelemaan sen tuomarimaaliksi. Äärimmäisen kevyestä hipaisusta joutui Viuhkola jäähylle, Ässien yv-peli lähti käyntiin päin persettä ja kuluikin pääasiassa Kärppien ylivoimahyökkäyksiin lähteviä hyökkääjiä koukkiessa, mutta nämähän ei Jyri-boyta ihmeemmin kiinnostaneet. Harmi kun meni siinä nollapeli ja tulosvetokertoimet Kankkulan kaivoon. Jyri voit postisiirtona korvata ansionmenetykseni, asia on sillä selvä minun puolesta.

Vaivattoman näköinen voitto kuitenkin Kärpiltä. Vielä kun Kärpät ryhtyy harjoittelemaan ylivoimapeliä niin voi sitä verkon pullistelua. Tuskin maltan odottaa.
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tappio tuli, mutta eihän aina voi voittaa. Ei tunnu, ihme kyllä, juurikaan miltään.

Vaan se tuntuu, että pääsihan se meidän Patu nyt sinne maajoukkueeseenkin näyttämään. Kun ei vaan hajottaisi itseään...
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Tulipahan käytyä. Pahimmat pelot eivät toteutuneet ja siellähän olikin ihan kivan näköistä kiekkoa päällisin puolin. Kärpät pelasi ihan hyvin, mutta pääsyy siihen että lukemat olivat mitä olivat oli se, Ässät vaan ei tällä kertaa pysyneet lainkaan mukana. Itse asiassa ilman selän suoristumista 3-0-tilanteen jälkeen ja näpräilyä maalipaikoissa, Nissinen olisi saanut kaivaa kiekon varmaan toistakymmentä kertaa selkänsä takaa. Mutta jo pelkästään otteluohjelmasta Uusikartanon haastattelun lukemalla selvisi, kuinka paljon porilaisia matkaaminen Ouluun kolmannen kerran kuun sisällä kiinnosti. Siinä varmasti pääsyy Ässien tämän päivän esitykseen. Huono joukkue ei voi olla liigassa neljäntenä.

Niin, ottelusta muuten. Ensin Kärpät:

Ei mitään kauniita maalia, mutta kiva että uusia onnistujia löytyi. Viuhkolan touhu muistuttaa jo kivasti viime kauden meininkiä. Kynäilyt toisessa erässä yv:llä olivat huikeaa katsottavaa. Kerran kyllä löi tyhjistä ohi, mutta sattuuhan sitä. Somervuori jatkaa edelleen hienosti ja Tenkratilla vaan näyttää kirous jatkuvan...ei maaleja millään. Tänään tolppa ja muutama muu huikea paikka. Puolustajista Mikkolan Ilun touhu näyttää ihan hyvältä. Peksi pelasi jälleen hienosti. Torjuntatyyli on kaukana vakuuttavasta, mutta pääasia että kiekot ainakin pysähtyvät ja myös liimautuvat paremmin kuin Nikellä viime aikoina. Kyllä Peksi on ottanut isoja askelia eteenpäin viime kaudesta.

Ässistä Nissistä ei juuri voi maaleista syyttää. Kenttäpelaajista Virkkusen Tepi oli vähiten vaisu, myös Williams väläytti pari kertaa..tai no, ainakin kerran. Kateellinen olen sen sijaan fyysisyydestä mitä teidän joukkue pystyy parhaimmillaan tarjoamaan. Levokari toisi Kärppienkin takalinjoille kivasti uskottavuutta. Ei ollut maalille hirveästi asiaa tänään meidän pojilla kun Pauli oli kehissä.

Tuomarista olen enemmän Daven kannalla. No plussaa Jyrille siitä, että linja ei juurikaan heitellyt, mutta sen sijaan miinusta sen löysyydestä. Kyllä siellä kahvattiin kiitettävästi ja molemminpuolin, mutta ei tuo kahvakiekko onneksi tänään kuitenkaan missään pääroolissa ollut.

Sitten tauolle

edit. Kalevan video ---> linkki. Itse en saanut jostain syystä ääniä kuulumaan.
 

soros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Väsynyttä oli molempien joukkueiden peli, ehkä Kärppien laajemman materiaalin ansiosta se oli joukkueista virkeämpi. Maalipaikkoja Kärpillä oli selvästi Ässiä enemmän, huolimattomuus maalipaikoissa esti suurempien lukemien syntymisen. Kärppien parhaat ehkä Saarenheimon ketju, Nylander tuntui olevan (jälleen) liian itsekäs kiekon kanssa, taitava hän toki on. Kyllähän tuossa hyökkäyksessä on kertakaikkiaan valtava potentiaali, ei juuri haittaa jos jollekin sattuu huonompi päivä, korvaajia löytyy kyllä. Palomäeltä myös hyvää ennakkoluulotonta peliä. Rinne oli maalissa myös hyvä lukuunottamatta tuota maalia, hiukan helpolta vaikutti tuo Ässien maali.

Ässistä ei kauheasti erottunut kukaan positiivisesti, ehkä Williams esitteli muutamaan otteeseen ihan näppäriä otteita. Väsynyttä oli Ässien peli alusta alkaen. Huvittava tilanne muuten ottelun viimeisellä minuutilla, kun Nylanderit pyöritteli varmaan vajaan minuutin Ässien päädyssä, oli ainakin Pentikäinen tuon tilanteen aikana / sen jälkeen TODELLA puhki, veti todella hartaasti henkeä... Niin ja on se Levokari todella ärsyttävä pelaaja, tänään tuli vain liikaa jäähyjä, muutenkin Ässien isot pakit tuntuivat olevan vaikeuksissa.

Sarja on päässyt nyt hyvin alkuun, tästä on kärppien hyvä jatkaa tauon jälkeen.
 

JPL

Jäsen
Semmonen peli... Ei mitään nähtävää.

Mutta Ässien fyysisyys.. En minä Levokaria tai muitakaan oikeastaan haluaisi täällä nähdä.
Levokari 0 laukausta, -2 (maalin edestä ainakin toinen), 2 jäähyä
Pasi Peltonen 2 laukausta, -3, 0 jäähyä
Toivonen 3 laukausta, -1, 1 jäähy, josta maali

Nielikäinen minun joukkueeseeni mahtuisi, mutta kyllä nuo muut saa jäädä rannalle. Sopivat hyvin Ässiin, mutta ei Kärppiin.

Ässillä ei ollut ottelussa mitään jakoja, varsinkaan ensimmäisen erän jälkeen. Kärpillä oli kahteen edelliseen otteluun verrattuna hyvin liikettä ja varsinkin Tenkrat-Ujcik olivat hyvässä liikkeessä. Myös Pesonen ja Viuhkola pelasivat omalla tasollaan. Palomäki oli myös erittäin hyvä. Itse asiassa paras peli Paldelta, jonka minä olen nähnyt edustuksessa. Varmaa oman pään peliä ja komea maali, huolimatta Nissisen maskissa olemisesta. Tarkka veto, vaikka ei mikään järjetön pyssy ollutkaan. Liigauran ensimmäinen kuitenkin ja siitä propsit pojalle.

Ässien toimitsijat olivat aika kypsänä Rönnin linjaan. Toisaalta, jos se olisi ollut tarkempi, jäähyjä olisi ollut tuplasti enemmän, eli Kärpillä 4 ja Ässillä 16. . . Olisiko se sitten ollut parempi? Toivola meni muuten suoraan pelin jälkeen "keskustelemaan" Rönnin kanssa ottelun linjasta. Omien sanojensa mukaan kävi keskustelemassa edellisestä Kärpät-Ässät ottelusta.... uskoo ken haluaa. Jos Rönn oli puolueellinen, ei hän ainakaan kotijoukkueen puolella ollut. Nissinen heitti kiekon kaukalosta alivoimalla ja Rönn levittelee käsiään ja näyttää paniikissa B-piste aloitusta... Männikön Jaska kävi kertomassa että jos se osui johonkin, aloitus menee keskialueelle, ja sinne mentiin.

Semmoista.... maaottelutaukoon...
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti JPL
Semmonen peli... Ei mitään nähtävää.

Mutta Ässien fyysisyys.. En minä Levokaria tai muitakaan oikeastaan haluaisi täällä nähdä.
Levokari 0 laukausta, -2 (maalin edestä ainakin toinen), 2 jäähyä
Pasi Peltonen 2 laukausta, -3, 0 jäähyä
Toivonen 3 laukausta, -1, 1 jäähy, josta maali

Nimenomaan. Levokaria vietiin kuin litran mittaa ja ainoat tilanteet missä häntä näkyi oli vihellyksen jälkeinen uhoaminen sekä tietysti jäähyaitio. Ei tuollaisella kovuudella mitään tee. Toivosen jäähyyn johtanut vaihto oli huvittavaa katsottavaa: Mies ajoi itsensä kolme kertaa ulos tilanteesta ryntäämällä kulmaan taklaamaan ja otti sitten kaiken kruunuksi jäähyn. Kärppien Mikki Hiiri puolustus ei haittaa mitään jos vaihtoehtona on tuollaiset kouhottajat.

Muuten pelistä ei ole paljoa sanottavaa. Ihan hyvinhän tuolla viihtyi.
 

Matcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Pauli Levokari

Perun kaikki puheeni, jos olen jossakin sanonut levokaria kohtuu hyväksi pakiksi. Mieshän on esittänyt paskoja otteita koko alkukauden ajan, eikä ole ollenkaan pysynyt liigajätkien mukana. Aivan Järjettömän turha pelaaja ässille, Mikä tahansa, esim. Hietamäki, Valli ym. Paljon paljon parempia. Ei toi Levokari osaa mitään muuta tehdä tuolla kentällä kuin istua jäähyaitiossa, tosin silloinkaan hän ei ole kentällä. Hän on uskomattoman hidas, ja sen vuoksi vaan kokoajan koukkii, repii + jäähy! aina sama homma. Jos jotain positiivista, niin hänen iso kokonsa, mutta hän ei sitäkään osaa käyttää oikeen hyväksi.

No niin, itse peliin sitten. Ässät taisteli ihan hyvin mukana eka erän, mutta siihen sitten kaikki jäikin. Kyllä ässien kova ottelujakso näkyi jaloissa, eikä jaksettu painaa täysillä alusta loppuun. Kyllä kärpilläkin on paljon pelejä ollut, mutta laajemman materiaalin ansiosta potkua riitti enemmän. LOppujen lopuksi aika huono peli, jossa ei paljon tasoa ollut.

maajoukkuetauko...huohh...

ps. Patu maajoukkueeseen ;)
 

henkka87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kärpät palasi voitto kantaan ennen maaottelu taukoa. Taukoon olisi ollut henkisesti rankkaa lähtä kolme tappiota niskassa. Sihvosta kehuttiin ainakin Ilta-sanomissa. Pelasiko Sihvonen tosiaan hyvin tämän pelin? Paikallaolijat? Kärppien tulisi panostaa entistä enemmän erikoistilanteisiin, sillä ne ovat suoraan sanottuna surkeita! Rinne pelasi kelpo ottelun vaikkei mitään kovin vaikeaa ottelua tullut. Rinnettä kohtaan olisi kuitenkin väärin jos hän ei saa aloittaa seuraavaa ottelua. Rinteellä voitto alla ja Bäckströmillä 3 tappiota neljästä pelistä. Maaottelutauon jälkeen palataan asiaan.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Re: Pauli Levokari

Viestin lähetti Matcon
Perun kaikki puheeni, jos olen jossakin sanonut levokaria kohtuu hyväksi pakiksi. Mieshän on esittänyt paskoja otteita koko alkukauden ajan, eikä ole ollenkaan pysynyt liigajätkien mukana. Aivan Järjettömän turha pelaaja ässille, Mikä tahansa, esim. Hietamäki, Valli ym. Paljon paljon parempia. Ei toi Levokari osaa mitään muuta tehdä tuolla kentällä kuin istua jäähyaitiossa, tosin silloinkaan hän ei ole kentällä. Hän on uskomattoman hidas, ja sen vuoksi vaan kokoajan koukkii, repii + jäähy! aina sama homma. Jos jotain positiivista, niin hänen iso kokonsa, mutta hän ei sitäkään osaa käyttää oikeen hyväksi.
Pauli oli kyllä ensimmäiset pelit aivan totaalisen paska, mutta viimeiset 10 peliä hän on pelannut aivan riittävän hyvin mahtuakseen joukkueeseen. Virheitä tulee paljon vähemmän kuin Aki Heinolle ja vauhtikin riittää paremmin kuin monella muulla vastaavan kokoisella. Levokari kärsii koostaan ja yhdestä tempusta jonka takia hänellä on possun maine ja tuomarit nostavat herkemmin kättään kuin muille. Pauli ei ole läheskään niin hidas kuin kuvitellaan, ison kokonsa takia vain liikkeet näyttävät hitailta. Ja käytä nyt kokoa hyväksi kun heti on käsi pystyssä...
 
Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Pauli Levokari

Viestin lähetti korkki
vauhtikin riittää paremmin kuin monella muulla.

Tästä monet puhuvat, mutta koskaan en ole nimiä missään nähnyt. Tässä ilmeisesti kuitenkin viitataan "moneen muuhun" Ässäpelaajaan, niin kerro sinä Korkki edes 2-3 Levokaria hitaampaa miestä joukkueesta.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mieleeni tuli pari muutakin highlightia eiliseltä:

- Aki Heino piti kiekkoa omalla siniviivalla alimpana miehenä, syöttöpaikat oli vähissä, iski paniikki, kädet jäätyi, kärppäkarvaaja otti kiekon ja pääsi nokikkain maalivahdin kanssa. Nyt ymmärrän miksi kyseinen sankari on niin legendaarinen. Toisaalta kärppien Lehtonen pisti kyllä illan komeimman avauksen suoraan vastustajan kärkikarvaajalle b-pisteiden väliin.

- Levokari yritti hyppytaklausta pienehköön kärppäpelaajaan, mutta taklasi onneksi ohi.

- Nissinen tuli ulos maaliltaan ja lingotti kiekon voimalla b-pisteeltä lähimpään katsomoon todella lujaa. Katsojilla meni hermot aikalailla totaalisesti. Tämän jälkeen yleisö kuumotti Nissistä aika reippaasti ja olinkin aistivani miehen otteissa melkoista haparointia.
 

Trabant

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, Newcastle United
Re: Pauli Levokari

Viestin lähetti Matcon
Hän on uskomattoman hidas, ja sen vuoksi vaan kokoajan koukkii, repii + jäähy! aina sama homma. Jos jotain positiivista, niin hänen iso kokonsa, mutta hän ei sitäkään osaa käyttää oikeen hyväksi.
Jos jätkällä on mittaa kaksi metriä ja painoa 110 kiloa niin ei se nyt jumaliste voikaan olla mikään nopea. Fysiikan laithan siinä jo tulee vastaan. Kyllä mä oon korkin kanssa ihan samaa mieltä että Pauli on kokoisekseen kuitenkin kohtalaisen nopea mutta aika väärin verrata sitä edes keneenkään kymmenen senttiä pienempäänkään.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Levokari ei millään tavalla esiintynyt edukseen eilen. Ei sen puoleen, Peltonen ja Toivolakin olivat kyllä enemmän ja vähemmän pihalla. Eli, koko paketti näitä isokokoisia Ässäpakkeja, olivat kyllä pahemman laatuisesti "narussa" kun Kärppien hyökkäyksiä koettivat edes jollakin tavalla estää. Eivät he sen hitaampia olleet kuin ennenkään, Kärpillä nyt vaan sattui kulkemaan normaalia noppasen paremmin.

Jos maaottelutauon jälkeen Kärpät parantaa tuota maalintekoprosenttiaan paikkoihin nähden, eilisenkaltainen ottelukin todennäköisimmin päättyisi noin 10-1, ellei vieläkin rumemmin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Re: Re: Re: Pauli Levokari

Viestin lähetti Näkkäri
Tästä monet puhuvat, mutta koskaan en ole nimiä missään nähnyt. Tässä ilmeisesti kuitenkin viitataan "moneen muuhun" Ässäpelaajaan, niin kerro sinä Korkki edes 2-3 Levokaria hitaampaa miestä joukkueesta.
Tarkoitin lähinnä samankokoisista kavereista. Toivosen kanssa ovat yhtä nopeita. En minä ole mitään luistelukilpailuja nähnyt, mutta on ihan faktaa että ison miehen liike näyttää verkkaisemmalta kuin pienen vaikka menisivät yhtä nopeasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös