Kämppäkaveri - Ongelmia vai hubaa???

  • 3 245
  • 32

Wolves

Jäsen
Niin, tuli tässä mieleeni tälläinen aihe, kun omat kämppikseni (24 ja 31 v) hihittelivät illan kuluksi keittiössä ja yhtäkkiä 500mhz penttini sanoi tööt ja sammui, eli jätkät pelleilivät sähkötaulun kanssa ja sammuttivat sähköt AINOASTAAN VAIHTAAKSEEN KATTOLAMPUN. ***tana, ***kele, ***tu ja sviddu nääs kaupan päälle.

Jollakin muulla hermoille käyviä ex/nyk. kämmppiksiä?
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Nykyisistä kämppiksistä, (eukko 25v. ja poika 5v.) vain toinen aiheuttaa silloin tällöin stressiä :D .
 

Rocco

Jäsen
Itselläni on ollut kämppiksiä vain armeijassa ja siellä niitä oli kerralla 12 kappaletta. Silloin ei paljoakaan ajatellut niiden aiheuttamia ongelmia.

Joten tästä voi päätellä että jos joutuisin asumaan solukämpässä niin hermot menisi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kämppiksiä on ollut useita, ja kaikkien kanssa olen tullut toimeen ihan mukavasti. Yhden tunsin etukäteen, oli ja on edelleen yksi parhaista ystävistäni. Tämä nykyinen on ehdottomasti paras ;)

Kerran kävi niin mukava sattumus, että olin lähtenyt kotoa ennen kahdeksaa luennoille ja sen jälkeen töihin. Tulin kotiin rättiväsyneenä siinä seitsemän aikaan illalla, nälkä vatsassa muristen. Avasin asuntomme oven, ja nälkä katosi siinä hetkessä. Koko kämppä haisi silakkapihveille! Kämppis siellä tyytyväisenä käristi paistinpannulla silakkaa, ja harmaa käry leijaili pitkin ilmatilaa. Ei siinä muuta, mutta kun asuntomme oli solukämpäksi sikäli hankala, että keittokomeroon pääsi vain minun huoneestani. Kämppis oli laittanut oman huoneensa oven kiinni, jottei käry menisi sinne, mutta huoneeni ja keittokomeron välinen ovi oli auki. Tuuletuksesta huolimatta haju ei lähtenyt sohvasta ja vuodevaatteista moneen päivään. Kävimme tiiviin ja kiihkeän neuvottelun asiasta, jonka seurauksena silakkapihvejä ei enää asunnossa paistettu.

Mainittakoon, että en voi sietää silakkaa :mad:
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mulla on sellanen kutina, että mä olen se "painajaiskämppis". Itelläni ei oo hirveesti valittamista kummastakaan kuka mun kohdalle on osunut, mitä nyt ensimmäisen kanssa ei juurikaan vuorovaikutettu. Onneksi on isohko kämppä (67 neliötä) kahteen pekkaan niin mahtuu isommatkin egot :)
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Opiston asuntolassa ehkä noin kymmenen neliön kämpässä on aika hauskaa asua kahdestaan. Varsinkin, kun tänä aamuna huomasin kämppikseni jälleen (tämä oli jo toinen kerta) oksentaneen sänkyynsä yöllä. No, niin kauan kun oksentaa omaan eikä minun sänkyyni ei asia minua haittaa. Vessan oksennuksista ei sitten edes viitsi puhua... (Todettakoon, etten itse harrasta oksentelua humalapäissäni.)

Onhan se aika mielenkiintoista kun randomilla laitetaan tuntemattoman ihmisen kanssa asumaan vuodeksi ja siinä pitäisi sitten tulla hyvin toimeen. Siihen nähden ihan hyvin on tämä syksy mennyt...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minun kimppakämppäkokemukseni rajoittuvat onneksi sotilasalueen sisäpuolelle. Sain yksiön (32 m2) kahden sadan metrin päästä koulua vuokralle yksityiseltä, mikä on tässä kaupungissa ihan hyvä "saavutus". Toki vuokra on korkeampi kuin opiskelijasoluissa, mutta kyllä minä omasta rauhasta voin vähän maksaakin. Lisäksi kämppä on täsmälleen kaupungin keskustassa, joten pärjään jaloillani koulu- ja kauppamatkat ja saan näin takaisin ainakin osan siitä vuokratappiostani.
 

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Viestin lähetti jlammi
onneksi on oma kämppä, ei tarvitse sietää idiootteja kämppiksiä :p

Sama täällä :)
Vaikka maksaakin enemmän (1900 mk vuokra 28 neliön kopperosta + 100 mk sähkö + 245 mk kaapelimodeemi/kk vrt. 1100 mk/kk koko roska), niin onhan se oma rauha hieno asia. Oma keittiö ja kylppäri jne .
Ja "saa" itse siivota omat ja vain omat jälkensä.
 

Wolves

Jäsen
Re: Re: Kämppäkaveri - Ongelmia vai hubaa???

Viestin lähetti Murmeli


Insinöörejä lienevät?

Got that right, tai opiskelevat insinööreiksi.
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo minulla oli viime vuonna ihan OK kämppis, mutta muutamat "ylilyönnit" eivät tule koskaan unohtumaan. Usein kun oltiin iltaa viettämässä paikallisessa ravintolassa niin kaveria sai kämpille lähtiessä etsiä pihalta jostain puskasta. Pari kertaa oli nukahtanu vessaan ja muutaman kerran otettiin taksin kyytiin pihan puskasta. No tällaistahan nyt sattuu...

Sitten kerran talvella tultiin kämpille ja katsoin, että kaveri pääsee sänkyyn asti ja laitoin sit ovet kiinni. Aamulla oli mukava yllätys kun ajattelin käydä suihkussa. Suihkuun oli viety yksi keittiön tuoleista ja tämä sankari oli vääntänyt kunnon paskat siihen!! Joo oli tosi mukava suihkureissu...
 

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
no mua vähän joskus ärsyttää mun kämppiksessä sellanen juitsu kun meillä on yhteinen lankapuhelin ja sitten kun tyttöystäväni anu soittaa siihen ja kämppikseni jussi vastaa, niin sitten se huutaa mulle, että "sun anus soittaa".
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Olen asunut kaksi kertaa soluissa ja kaikki kämppikset (4 kpl) oli ihan OK-tyyppejä.

vuosi 95-96
Kämppis 1: 28-v. röntgenhoitajaopiskelija, jostain kaukaa pohjoisesta. Jätkällä oli kännykkä kokoa Valtava, josta ei kuulunut yhtään mitään, joten hän aina huusi puhelimeen: voin kertoa että tiedän tyypin naisasioista yhtä sun toista:D

Kämppis 2: Tuleva teknikko, jolla oli meidän kämpän tietokone, sitä sitten paukuteteiin silloin tällöin. Jätkän likkakaveri kävi kerran kuukaudessa siivoamassa meidän solun.

vuosi 96-97
Kämppis 3: valtiotieteiden opiskelija, jos näki että selvää poliitikkoainesta. Moitteeton käytös ja pukeutuminen. Tylsä tyyppi, mutta ei mitenkään ärsyttänyt.

Kämppis 4: vaihto-opiskeilja ameriikan yhdysvalloista. OK-tyyppi vaikkei oikeastaan koskaan ollutkaan paikalla. Järjesti joskus bileitä, jossa oli mukana muita vaihto-oppilaita - jestas, mitä suklaasilmiä ;)
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
No mulla on hyviä ja huonoja kokemuksia.

Hyviä ovat ne, kun entisen kämppiksen kanssa oli erittäin hyvät välit ja kun meillä oli huoneiden ovet lähes toisiamme vastapäätä, niin se kumpi aina alastoman naisen tai edes yläosattoman naisen tv:ssä näki, niin siitä ilmoitti. Monesti kuului: "Tissit nelosella!".

Samoin kun Men behaving badly tuli vielä maanantaisin, niin sattui niin onnettomasti, että kaverilla oli samana päivänä synttärit ja kun siinä ystäviä olimme, niin tarjosin toki pari olutta miehelle. No siinä sitten katselimme MBB:tä, niin tuli otettua muutama olut lisää ja multa löytyi kaapista sitten kosanderipullo, niin kutaisimme sen huiviin samalla kun Tony&Gary tv:ssä viinaa joivat. Sitten baariin...no näitä tapahtui vähän niinkuin joka maanantaina. Ne olivat hienoja aikoja ne.

Huonoja taas ne, että kun on juuri herännyt ja siinä hetken katselee tv:tä eikä vielä WC:hen jaksa mennä. Niin sitten kun on tarpeeksi herännyt, että jaksaa WC:hen kömpiä, niin samaan aikaan keksii kämppiskin saman idean ja ehtii juuri nenän edestä vessaan ja sitten harmittaa.
 

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Itse asustelin yhteensä kolme vuotta peräkkäin kämppiksen kanssa. Tosin ensimmäinen näistä vuosista sujui armeijassa, joten sitä ei varmaan lasketa.. Tämän jälkeen asuin kaksi vuotta solukaksiossa, joka ei välttämättä ollut niin kovin antoisaa aikaa. Kämppiksessä sinällään ei ollut mitään suurempaa vikaa, paitsi se, että kyseinen kaveri oli aivan uskomattoman laiska veijari. En kyllä ollutkaan hänen kanssaan juuri missään tekemisessä, joten ei minulla ole juurikaan pahaa tahi hyvää sanottavaa hänestä. Kyllähän tuollaiset yhteisasumiset kasvattavat, mutta onneksi tuo aikakausi on jo ohi...
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Ei ne kämpikkset, vaan naapurit

Asustelin aikanaan solussa 6 vuotta. Omista kämppiksistä
ei ollut juuri haittaa, mitä nyt välillä nyppi kun keittiössä oli yhtä aikaa 4 henkeä kokkaamassa.

Todellinen häiriö oli naapurit. Koko talo täynnä "opiskelijoita".
Jengi kirjoilla yliopistossa ja vetää viinaa viikot läpeensä, paiskoo ovia, huutaa, nussii ja huudattaa stereoita. Ja kaiken kukkuraks vielä pahviovet ja seinät, että varmasti kuuluu pierukin seinän läpi.

Tsemppiä vaan kaikille apinoiden kanssa eläville!!
 

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
myös ne naapurit

Itselläni ei ole suurempia valittamisia nykyisestä "kämppiksestä", mitä nyt piereskelee unissaan (varoittaa onneksi huomaamattaan etukäteen ilman sisään riipaisemisella ja hengityksen pidättämisellä - ehdin kääntää kylkeä ja piiloutua peiton alle) ja oksentelee krapuloissaan.

Mutta nuo kaksi naapuriamme!
Toinen asuu alapuolellamme ja toinen vieressä hieman ylempänä. Kaverit viettävät yhteiset kahvittelunsa omilla parvekkeillaan keskellä yötä - tai no, saattavat joskun aloittaa ihmisten aikaan, mutta keskustelut jatkuu pitkälle yöhön. Kunnon asiaakaan ei näillä kaveruksilla ole, ei meheviä paljastuksia edellisviikonlopun toikkaroinneista, saatika kunnon naisseikkailuja. Tavattoman tylsiä ihmisiksi siis. Kesähelteellä olisi halunnut pitää ovet ja ikkunat auki, mutta minkäs teit. Ahdisti sen verran kovasti herätä puoli kuudelta aamuvuoroon, että parvekkeen ovi tuli suljettua viimeistään puoli kaksi.

Jos nyt tunnistit itsesi, niin haista kukkanen. Ei ole pitkä matka kylään!

-Maila

PS. Itse olen toki loistava kämppis ja naapuri. Siivoan ja tiskaan, en ikinä mupata, paidat löytyy aina silitettynä kaapista... Ja mikä harvinaista täällä jatkoajassa, seuraan jääkiekkoa kämppikseni tavoin. Ei siis ylimääräisiä hammastenkiristelyjä finaalien tms. juopotteluputkien aikaan, eukko on aina mukana. Iloista! -ko?

(Edit: kirjoitusonkelmia)
 
Viimeksi muokattu:

Wolves

Jäsen
Re: Ei ne kämpikkset, vaan naapurit

Viestin lähetti leivoja
Tsemppiä vaan kaikille apinoiden kanssa eläville!!

Tossahan noita pyörii kaksi kappaletta. Hitto, kolme vuotta jo takana näitä kahta insinööriä...spooky...
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin, kuten on jo eräässä ketjussa ilmi käynyt, asustelen nykyään ruhtinaallisessa 20 neliön yksiössä, tosin täällä Kortepohjan betonihelvetissä.

Aiemmilta vuosilta kämppäkavereista on seuraavanlaisia kokemuksia:
-Pöpihkö kokkolalainen, jonka hiukset sain leikata partakoneella muutamaan otteeseen (kivaa). Mukava kaveri, tosin viinanjuontinsa aiheutti joskus asuntolan muillekkin asukeille häiriötä. DJ-taipumuksia - soitti aina omituisia levyjä kun muut halusivat kuunnella jotain hieman tavallisempaa.

-Seuraavaksi olikin sitten kolme kämppistä kerralla, kun muutimme eräänlaiseen kommuunityyppiseen asumukseen. Pohjalainen ex-painija, pohjalainen taskukokoinen neitokainen sekä keskisuomalainen, äkäiseksi väitetty täti. Hyvin meni, kivaa oli. Oma huoneeni oli ikävästi keittiön vieressä, joten baarista palaavien kämppisten iltaruokailu herätti aina. Sittemmin asujaimisto vaihtui siten, että äkäisen tätin poikaystävä ja uusi naispuolinen tutuntuttu muuttivat häipyneiden tilalle. Meno muuttui hiukkasen rauhallisemmaksi.

-Seuraavaksi asuin vielä pari kuukautta unkarilaisen vaihto-oppilaan kanssa solussa. Erittäin mukava ja hauska kaveri. Hän osasi suomea erittäin hyvin, mutta pari pientä väärää sanaa väärässä paikassa aiheuttivat suurta hupia. Kaveri oli absolutisti, mutta lahjoitti minulle puoli pulloa isoäitinsä tekemään luumupontikkaa. Se aine meni suusta suoraan takaraivoon, käymättä vatsalaukun kautta. Ja naispuolisista tuttavistaan pari oli niin käsittämättömän ihania... Ne silmät.

Hups, tuli pikkusen pitkä selostus. Mutta kaipa sitä saa vähän nostalgiaa harrastaa, kun istuskelee ykikseen kylpytakki päällä tietokoneen ääressä ja odottelee Lutakkoon lähtöä. YUP!!!
 

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
useampia kämppiksiä kerralla

Olen reilun puoli vuotta asustellut parin luokkakaverini ja 1-4 mustan miehen kanssa samassa solussa. Tänä aikana oli hyvinkin lähellä ettei minusta tullut ns. rasisti.. Nimellisesti kahdeksan hengen kämpässämme asui 3 valkoista ja yksi musta. Mutiaisella oli kuitenkin kavereita jotka muuttivat sisälle samalla ovenavauksella eivätkä sitten lähteneet kulumallakaan.. Tovereilla oli lievästi sanottuna kummallisia tapoja, kerralla haettiin kahden viikon ruuat kaupasta. Safkat sitten säilytettiin omassa huoneessa..voitte arvailla sitä käryn määrää joka lähti epämääräisistä muovikasseista. Lisäksi mustan maanosan veljet pitivät yleensä yöaikaan aivan saatanallista meteliä, vaikka kyllähän ääntä lähtee jos 4 miestä nukkuu yhteensä kahdessa sängyssä. Rivakka "Neekeri hiljaa´"-huuto tosin yleensä tehosi. Viimeinen niitti minun arkkuuni oli epäilyttävä videokasetti joka löytyi ruokakaapista, kyseinen tallenne sisälsi hyvin epämiellyttävää, swahilinkielistä(?) kuvamateriaalia toisilleen fyysistä rakkautta osoittavista miehistä..hyvin pian tämän jälkeen muutinkin sitten kimppaan tyttöystävän kanssa..and as the good reverend says "The rest is history." Älkää tämän jutun perusteella kuitenkaan leimatko minua ihan täysin rasistiksi ja homofoobikoks, ettehän?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni on ainakin ihan jees kämppis, hiljalleen valmistuva ympäristöteekkari. Harvoin kotona, ja silloinkin kun käy, niin on yleensä max. tunnin, eli oma rauha säilyy. Muutenkaan ei ole kaverista valittamista, kerrankin äijä tuli laivalta suht. päissään ja jätti ison kassillisen tax free-juomia kämpän eteiseen ja sanoi mulle, että juo niin paljon kun haluat, ne on kaikki sun käytössä. :) Muuten olisinkin varmaan ottanut kännit, mutta sattui valitettavasti olemaan tentti aamulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös