Kädet puuskassa/ristissä - kumpi käsi/peukalo päällä?

  • 7 062
  • 36

Kumpi käsi/peukalo päällimmäisenä? Ja kumpikätinen olet?

  • Vasen käsi ja vasen peukalo (olen vasenkätinen)

    Ääniä: 4 2,9%
  • Vasen käsi ja oikea peukalo (olen vasenkätinen)

    Ääniä: 4 2,9%
  • Oikea käsi ja vasen peukalo (olen vasenkätinen)

    Ääniä: 4 2,9%
  • Oikea käsi ja oikea peukalo (olen vasenkätinen)

    Ääniä: 1 0,7%
  • Molempi parempi (olen vasenkätinen)

    Ääniä: 0 0,0%
  • Vasen käsi ja vasen peukalo (olen oikeakätinen)

    Ääniä: 39 27,9%
  • Vasen käsi ja oikea peukalo (olen oikeakätinen)

    Ääniä: 22 15,7%
  • Oikea käsi ja vasen peukalo (olen oikeakätinen)

    Ääniä: 29 20,7%
  • Oikea käsi ja oikea peukalo (olen oikeakätinen)

    Ääniä: 36 25,7%
  • Molempi parempi (olen oikeakätinen)

    Ääniä: 1 0,7%

  • Äänestäjiä
    140

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Täysin puhdasverinen oikeakätinen (ja varsinkin puhdas leftin mies) vastaa näihin kaikkiin vielä "vasemmalta".

Kummalta puolelta:

- Imuroit
- Pelaat jääkiekkoa
- Haravoit
- Lyöt pesäpalloa
- Golfaat

Hah, teen kaiken tämän "oikealta" ja olen täysin oikeakätinen. Kirjoitan, heitän palloa sekä pyyhin perseeni oikealla kädellä. Sellainen erikoisuus vielä, että syön haarukka oikeassa ja veitsi vasemmassa kädessä, aiheuttaa pieniä toimenpiteitä kun täytyy aina muistaa pyytää vasenkätisen kattausta.

Itse kysymykseen oikea käsi ja vasen peukalo, olen oikeakätinen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kädet puuskassa on kyllä vasen käsi ja peukalo päällä, mutta sormet ristissä on oikea peukalo ylempänä. Sekasikiö? Lätkässä, pesäpallossa ja golfissa kyllä left, mutta joitakin korttitemppuja teen helpommin vasurilla, darts menee lähes yhtä hyvin vasemmalla kuin oikealla. Kiväärillä ampuessa ihan sama kummassa kainalossa on aseen perä.
 
Oikea käsivarsi, oikea peukalo, oikeakätinen, oikeamielinen.
 

Murskaaja

Jäsen
Täysin puhdasverinen oikeakätinen (ja varsinkin puhdas leftin mies) vastaa näihin kaikkiin vielä "vasemmalta".

Kummalta puolelta:

- Imuroit
- Pelaat jääkiekkoa
- Haravoit
- Lyöt pesäpalloa
- Golfaat

Kaikkia muita leftiltä, mutta golfpallojen hutkinta jostain syystä onnistuu ainoastaan rightiltä. Tosin kukaan täysjärkinen ei imuroi kahdella kädellä.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vasen käsi ja vasen peukalo (olen oikeakätinen) pätee minuun kuten näemmä moneen muuhunkin.

Täysin puhdasverinen oikeakätinen (ja varsinkin puhdas leftin mies) vastaa näihin kaikkiin vielä "vasemmalta".

Kummalta puolelta:

- Imuroit
- Pelaat jääkiekkoa
- Haravoit
- Lyöt pesäpalloa
- Golfaat

Muihin vasen, paitsi pesäpallo ja golf, joissa hutkin oikealta. Äkkiseltään tuntuu siltä, että erona jääkiekkoon noissa mailaa pidetään (lähes) aina kahdessa kädessa, ja lisäksi vain "lauotaan" ilman mailan käyttöä muuhun. Jos jääkiekossa olisi kyse vain maksimaalisesta lämärin kovuudesta, niin silloin minun kannattaisi siinäkin luultavasti ampua oikealta, vaikka silloin varmasti häviäisi se vähäinenkin tarkkuus.

Edit. Lisähuomiona vielä se, että kirvestä heilutan myös kuten pesäpallomailaa, eli oikealta.
 
Viimeksi muokattu:

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Vasen käsi päällä puuskassa, samoin vasen peukalo käsien ollessa ristissä. Tietysti koska se on aidon leftin, eli oikeakätisen, tukikäsi ja vasen vain mukautuu siihen. Olen siis niin puhdas oikeakätinen kuin ihminen voi olla. Sinäkin olet jos:

Teen siis aivan kaiken vasemmalta puolelta oikean käden ollessa se oikea ja kaikkea ohjaava: haravoin, heitän virveliä ja mato-ongin, pelaan jääkiekkoa, soitan kitaraa, pelaan golfia*, pelaan pesäpalloa*, lapioin... Jos nostan mailan tai minkä vaan kepin ilmaan niin vasen käsi jää aina päälle kuten käsien ollessa puuskassa tai ristissä. Oikea on se "varmistava" ja vasen mukautuva.

*Huom. Noitakin teen eri puolelta kuin 95% ihmisistä. En vaan tajua miten leftin jääkiekkoilija voi pelata goltia tai pesäpalloa rightilta.

Tässä kaikki mitä itse olisin sanonut. Oon joskus koittanu lyödä pesäpalloa oikeelta puolelta, ei siitä tuu yhtään mitään. Golfia pystyn lyömään myös oikealta, mut verrattuna vasuriin siitä ei tuu yhtään mitään. Tosin toi golfin lyöminen oli joskus ylä-asteella pakko opetella, kun liikuntatunneilla ei vasemmanpuoleisia mailoja saatavilla. Jos esineeseen tulee tarttua kahdella kädellä, oikea käsi on aina se kantavampi ja tärkeämpi käsi.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Vasen peukalo ja vasen käsi. Olen oikeakätinen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oikeakätinen olen. Peukaloista vasen ja käsistä oikea olivat vastaukset. Pesäpallo kun otettiin puheeksi, niin minä löisin sitä kuin Toni Kohonen, siis kädet väärinpäin ns. ristiotteella. No, minun pelit jäivät lukion liikuntatunneille, vai olisiko intissä kertaalleen pelailtu... Vaikka olisin lyönyt "oikein", en olisi pärjännyt Kohoselle...
 
Yllättävän tasaista tuloksissa. Itsellä luontavin asento saanut kuitenkin oikeakätisistä vähiten ääniä. Ilmeisesti tällä ei kuitenkaan ole muuta kuin tottumiskysymys, muuten en ymmärrä noin tasaista äänestystulosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös