Kääpiöt liigajäillä - turvallisuusriski?

  • 34 970
  • 102
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
#12 kirjoitti:
Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
MOT.


Eli mitä tuo kuva kertoo?
Kaks jätkää roikuu toisten paidoissa ja joukkueen paras pistemies sirklaa tautalla?
Paikalla oli TV-kuvaaja?
Bluesin katsomossa on rumpu?
Laidassa on mainoksia?
Hallin varauloskäyntien merkkivalot toimivat?



perkule kun noista yli tuhannesta sanasta on niin vaikea hakea sitä pointtia... eli mitkähän muutamat sanat näistä 1000+ liittyy tähän ketjuun?
 

Kimmo80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ahdistunut Palloseura
Tarinankertoja kirjoitti:
Eli mitä tuo kuva kertoo?


Ilmeisesti sen että Taustalla sirklaileva "kääpiö" on miehiä napaan asti. eli juuri ja juuri kaukalonlaidan korkuinen jässikkä ??? ihan kuinka tuota kuvaa haluaa tulkita. Veikkaisin kuitenkin perimmäisenä tarkoituksena on ollut todeta että Bluesin ja Hifkin kohtaaminen oli lämminhenkinen perhe tapahtuma kuten erinäisistä tiedotusvälineistä on saanut havaita... eihän nyt miehet muuten toisiaan halaisivat keskellä peliä. ;)

*mikäli et osaa lukea pilkesilmäkulmassa älä kommentoi*
 

suomi-poika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ai ei kääpiöt pärjää. Kyllä mielestäni pienikokoiset pelaajat ovat liukkaita ja sen myötä todella hyviä. Männikkö Jypissä, Kariya Bluesissa,Steve Kariya ja monet muut..
 

suomi-poika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Siis tarkoitin steven kohdalla Paulia. Menee vähän sekasin jo nuissa kariyan veljeksissä:D
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko noita kuvia käsitelty jotenkin vai onko Kariya todellakin noin lyhytkasvuinen?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
kakkonen kirjoitti:
Onko noita kuvia käsitelty jotenkin vai onko Kariya todellakin noin lyhytkasvuinen?

Kariya on aika kyyryssä tuossa, kun taas Jouhkimainen ja Eskelinen ovat lähestulkoon jalat suorina. Lisäksi Martin on kauempana kuin nuo kaksi muuta.
 

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
Totuus Kariyasta on se, että mies ei ole pituudeltaan lähelläkään ilmoitettua 176 senttiä. Itse olen saman mittainen "kääpiö", ja kun Martin seisoi vieressä luistimet jalassa, oli se mua pari senttiä lyhyempi silti.

Tämä ei muuta sitä tosiasiaa, että tärkeintä ei ole koko vaan se miten sitä käyttää. Tämä siis kiekkokaukalossa. Naiset ovat varmasti toista mieltä, vaikka joskus muuta valehtelevatkin.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Hyvinhän se kääpiö on pärjännyt.

Suurempi vaara liigassa on nämä jerekaralahdet, jotka taklaavat poikkeuksetta aina kädet ylhäällä. Siinä sattuu isompaakin miestä kuuppaan, kun 185cm pitkä mies tulee kyynärpäät koholla.

Ehkä Martin Kariya on terveysriski, mutta pirun hienoa hänen peliään on katsella. Palataan asiaan, kunhan joku kääpiö loukkaantuu.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
kakkonen kirjoitti:
Onko noita kuvia käsitelty jotenkin vai onko Kariya todellakin noin lyhytkasvuinen?

No sanoohan ne että aurinkokin on iso jättiläismäinen pallo, mutta pidä nyt siinä kädellä vieressä vaikka kahden euron kolikkoa, niin saman kokosethan nuo ovat.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muokattu ja muokattu... Hei, ajatellaanko nyt taas vähän mitä puhutaan?

Eiköhän tuo kuvan hullunkurisuus ja mittakaavojen vittumainen epäloogisuus selity ihan valokuvausteknisiin peruskysymyksiin pohjautuvalla optisella harhalla, tosipro-lingoa käyttääkseni. Itse otin kesällä Köpiksessä valokuvan, jossa avovaimoni pää on isompi kuin taustalla komeileva Tuborgin tehdas, enkä tosiaan asustele minkään jättipään kanssa.

Ketjun otsikon inoittamana odotan edelleen ensimmäistä ihkaoikeaa kääpiötä SM-liigajäille. Paha tehdä mitään kun kaveri laittaa kiekon längistä, ja menee itse perässä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Iker kirjoitti:
Ketjun otsikon inoittamana odotan edelleen ensimmäistä ihkaoikeaa kääpiötä SM-liigajäille. Paha tehdä mitään kun kaveri laittaa kiekon längistä, ja menee itse perässä.
No mikä on kääpiön määritelmä? Ok, oikeasti ehkä joku 120cm, mutta kyllä mun mielestä kiekkokaukalon määritelmät voi olla hieman erilaiset. Eli jos on alle 160cm (Kariya taitaa olla aika lähelle tuon?) niin voidaan puhua kääpiöstä ja turvallisuusriskistä.
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
JAN kirjoitti:
Totuus Kariyasta on se, että mies ei ole pituudeltaan lähelläkään ilmoitettua 176 senttiä. Itse olen saman mittainen "kääpiö", ja kun Martin seisoi vieressä luistimet jalassa, oli se mua pari senttiä lyhyempi silti.

Sama juttu, kuin Jeff Hamilton, ex-Kärppä, nyk. Blackhawk. Joissain/useimmissa rostereissa on kaverin mitaksi kerrottu jopa 178 cm, missä on 10cm liikaa ainakin. Kummallista.
 

Atte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Tampere United
Tai Tuukka Mäntylä, jonka pituudeksi oli mitattu MM-kisoissa 176cm. Viisi sentiä tuosta voi ainakin ottaa pois. Mäkiahon Tonikaan ei todellisuudessa ole lähellekään 182cm, joten kyllä nämä tilastot valehtelevat oikein kunnolla. Onkohan joka kaverille lyöty 5-10cm lisää pituutta tilastoihin.
 

aurinkolahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, AC Oulu
Atte kirjoitti:
Onkohan joka kaverille lyöty 5-10cm lisää pituutta tilastoihin.

Joskus olen miettinyt, että kaverit varmaankin luistelevat täydet varusteet päällä mittauksiin ja punnituksiin. Kariyankin mitat voivat hyvinkin pitää paikkansa luistimet jalassa ja suojat päällä :)
 

Zdeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
NAURETTAVAA!!

Jos puhutaan Kariyan veljeksistä nii uskon, että he osaavat ottaa taklauksia vastaan todella hyvin sillä kummallakin on pitkä ura pohjois-amerikassa. Ja ei tosiaan kumpikaan ole loukkaantunut sm-liigassa isojen poikien taklauksista. Pienet pelaajat tuovat lisää mielenkiintoa peliin.
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
nakke89 kirjoitti:
Jos puhutaan Kariyan veljeksistä nii uskon, että he osaavat ottaa taklauksia vastaan todella hyvin sillä kummallakin on pitkä ura pohjois-amerikassa. Ja ei tosiaan kumpikaan ole loukkaantunut sm-liigassa isojen poikien taklauksista. Pienet pelaajat tuovat lisää mielenkiintoa peliin.

Kuka tahansa osaa ottaa taklauksen vastaan jos vain haluaa, ainakin Martinista olen sen huomannut että mies ei ajaudu paljon taklattavaksi eli hän pelailee aika viisaasti aina.

Jos taas mies painelisi aina joka hemmetin kulma vääntöön niin kyllä siellä joku kerta köpelösti kävisi on sitten pelannut pohj-amerikassa tai ei.

Itse olen lyhyt mutta silti menen rämäpäänä aina taklauksen kohteeksi. Ei välttämättä viisasta mutta teen sen silti.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään se sitten tapahtui; piskuisesta koostaan johtuen Jokerien Tim Stapleton (175/75) kolahti puhtaasta jääkiekonpelaajan kokoisen vastustajan taklauksesta ns. katolleen ja pipi tuli. Tätähän tässä on jo pitkän aikaa pelätty. Mirja Pyykkö, missä olet?
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Sellaistahan se on, fysiikanlait toimivat kiekkokentälläkin. Staple on hyvä pelimies mutta pipihän siinä tulee, kun miehen kokoinen kaveri, kun osaa taklata osuu samoille raiteille.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten edellinenkin kirjoittaja, koin minäkin ketjun varsin viihteelliseksi. Tottakai minä, 173 senttinen kaveri, katson ylöspäin Petrelliä, 191 senttistä HIFK-järkälettä. Siis ilman skrinnareita... :D
 
Viimeksi muokattu:

Nametuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Siis Sm-liigaan pitäis tulla jonkun näköinen rajotukset. Alle 185cm eivät saa pelata :D Kohta Sm-liigasta tehdään joku ISOJEN MIESTEN LIIGA :D Ei voi kuin nauraa!

Ps. Empä viitti sanoa enempää kun on ihan oikeesti naurettava ketju :'D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös