Mitä mieltä radiojkl:n kuuntelijat olette tuosta hiitelän boxista?
Itseäni suoraan sanoen vituttaa tuo ukko. Todella ärsyttävää jankutusta ja hieman jopa ylimielistä tekstiä. Sammutan radion ja avaan sen taas klo 18.30. Ei muuta, olen puhunut.
Uskon puhuvani suurimman osan JYPin kannattajien osalta kun sanon ettei meitä kiinnosta hevon vittuakaan ketä vastustajan ylivoimaan tulee jäälle varsinkaan kun ei Timppa halua kertoa ketä JYPille tulee alivoimaa pelaamaan. Toisin päin sen pitäisi olla!
On ollut jännä huomata, miten perässä Lievemaan selostus välillä laahaa. Lievemaa huutaa täyttä häkää tyyliin: "juuri ja juuri saa Tuokkola patjan laukauksen eteen" (tässä kohden kuuntelija kuulee taustalta tuomarin vihellyksen - selostus jatkuu:) "Tuokkola on kyllä pelannut varman ja vakuuttavan ensimmäisen erän, torjuu ne tarvittavat tärkeät torjunnat, joten siinä mielessä JYPillä on kyllä lähinnä positiivinen ongelma maalivahtitilanteen suhteen, kun Lukko lähtee kuitenkin vastaiskuun ja se on, onko se, kyllä se on Viinanen joka on, joka on, joka on ehtinyt paitsioon" (toinen vihellys) "eiku kyllä se on Saarenheimo joka sinne paitsioon ajautui peliajassa 18:56, kun tulee pitkä kiekko". Hetken aikaa kuulija miettii ostaisiko uuden Yamaha-mönkijän, minkä jälkeen "peli jatkuu Lukon päässä b-pisteestä Tuokkolasta katsottuna vasemmalta".
Itse en ole tuohon Hårdin kylläjoohon edes kiinnittänyt huomiota, sen verran tuo Lievemaan sekoilu ja turhanpuhuminen häiritsee. Saatana, kun ei tiedä edes onko peli alkanut vai ei, kun se spekuloi milloin mitäkin. Kyllä pelin alkuun olisi ajassa 0:00:01 hyvä sanoa, että "kiekko tippuu jäähän", eikä että "Jormakka on kyllä näyttänyt kaikille että hänellä riittää vauhtia ja taitoa liigatasolle vai mitä mieltä olet, V-P Hård, onko..."
No ainakin ammattiselostajalta sen pitäisi onnistua. Kyse onkin siitä, mitä kerrotaan ja mitä jätetään kertomatta. Lievemaa muistelee menneitä, tulkitsee ja spekuloi samat tilanteet useampaan kertaan, änkyttää ja samaan aikaan kuuntelijalla ei ole mitään käsitystä siitä onko peli edes käynnissä vai ei. Paljon on tullut radiosta lätkää ja muutakin urheilua vuosien mittaan kuunneltua ja kyllä Lievemaa on pohjanoteeraus. Piste.Jos pelia kuuntelee radiosta niin ei voi olettaa että siellä keretään kaikki kertoa, miettikää nyt itse mitä tapahtuu 10sek aikana kentällä ja koita kertoa se 10sek sisällä. Kenellä onnistuu?
Saisi ryhdistäytyä tuo Hård. Onnetonta kommentointia, ja 95% lauseista alkaa kyllä joo. Ei mulla muuta.
Niin no. Nämä ovat tietenkin makukysymyksiä, mutta laatu Hiitelän bokseineen ja Lievemaan selostuksineen on niitä syitä minkä takia minä en yksinkertaisesti kykene kuuntelemaan kyseisiä lähetyksiä ilman hermojen menetystä. Mielummin jättää kuuntelematta kokonaan kuin kärsii, siksi toivon että saataisiin ainakin tuo Ritari takaisin. Hiitelän boksin voisi aina erätauoiksi hiljentää.
Taidan olla lähes yksin mielipiteeni kanssa, mutta eipä tuo haittaa.
Hiitelän boksi nyt on lähinnä vitsi. Kaveri köhii, räkii ja yskii ja selittää faktoina jatkoajasta lukemansa huhut. Mitään uutta ei tuo mihinkään asiaan. Ei jatkoa.
Lievemaalla on edelleen se yksi helvetin ärsyttävä heikkous, vaikka muuten menetteleekin. Aivan liian usein Timon selostukset laahavat sen 15s jäljessä, vaikka kiekko on jo maalissa. Tai vastaavasti maalivahti tehnyt huipputorjunnan, mutta Timo selittää syöttöketjua, joka johti tilanteeseen.
Tästä samaa mieltä! Liian usein jää epäselväksi kuka pelaaja on kyseessä! "Jyp-pelaaja menettää kiekon..."Lisäksi Lievemaa puhuu usein "JYPin pakkiparista" tai "JYP-pelaajasta" sen sijaan että pystyisi heittämään nimiä kehiin. Täytyyhän sitä kuuntelijan tietää, kuka siellä on tehnyt mitäkin, että tietää ketä pelaajaa mollata hävityn matsin jälkeen ;)
Yksi asia mitä en myöskään ymmärrä Lievemaan selostuksessa, on se, että miksi ihmeessä niitä helvetin pitkiä kiekkoja tarvitsee hehkuttaa? Ei voi käsittää.