Kun nyt kerran tästä ottelutapahtumasta on ollut puhetta sen verta paljon, niin otetaanpa suoraan härkää sarvista. Käydään tässä ketjussa läpi kotipeli-illat läpi yksityiskohtaisesti ja ennen kaikkea parannusehdotuksia antaen. En tietenkään voi ketään käskeä, mutta josko jätettäisiin ne yhden rivin "syväanalyysit" pois ja kaikenlaisen pyörittelyn sijaan koitettaisiin löytää eri osa-alueille eniten kehuja/puoltamisia ansainneet vaihtoehdot. Ja myös löytää niitä hyviä puolia, kyllä niitäkin löytyy.
Sana on vapaa, mutta suosittelisin käyttämään jotain tämänkaltaista pohjaa:
Ongelma: Mediakuutiolla aivan liikaa mainoksia, uusintoja ei käytännössä ollenkaan.
Parannusehdotus: Rohkeasti vaan yhteistyökumppaneiden kanssa neuvottelemaan mainosten sisällöstä, ei pelkästään oteta mukisematta vastaan jotain puolen minuutin videota, vaan surutta sanotaan vähän vastaan, että miettikääpäs nyt itsekin. Heti tulee mieleen esimerkki, että vaikkapa jokaisen uusinnan jälkeen (ehkä myös ennen) tulisi joku teksti "tämän uusinnan tarjoaa/tarjosi firma x". Jäisi vuorenvarmasti ko. yrityksestä paljon positiivisempi mielikuva, kuin mitä jostain em. puolen minuutin videomainoksista tai muusta "tavallisesta" mainoksesta.
Ongelma: Edelliseen viitaten, erätauot ovat nykyisellään pelkkiä 18 minuutin nonstop-mainostulvia.
Parannusehdotus: Eipä tässäkään tarvita Mensan jäsenyyttä tajutakseen, että eipä tuollaista jaksa kukaan seurata. 18 minuuttia on kuitenkin aika pitkä aika, joten silloin varmasti ehtisi näyttää jotain muutakin. Ensimmäisenä tulee mieleen se perinteinen, eli huippuhetkiä kauden aiemmista otteluista. Näin ollen katsojille saataisiin huonosti menevissä peleissäkin positiivia mielikuvia, kun porukka katselisi jotain aiemmin tapahtunutta hienoa maalia "olin muuten kattomassa tuon pelin" jne. Ja tähän sama kuin edelliseen kohtaan, mainokset voisivat jotenkin liittyä näihin huippuhetkiin, tai jos ei muuta, niin esim. videoitten välissä nopeahkoja välähdyksiä firmojen logoista.
Ongelma: Hallimusiikit herättävät toisinaan kummastusta.
Parannusehdotus: Ollaan nyt sovinistejä, mutta kyllä se jääkiekko-ottelun katsojakunta on aika suurilta osin 20-50 -vuotiaita miehiä. Heitä ei kiinnosta kuulla Rihannaa tms. "pinnalla" olevia NRJ-artisteja. Nimimerkki Tj taisi jokin aika sitten mainita jossain ketjussa, että kyllä porukka ihan oikeasti jaksaa kuunnella niitä eyeofthetigereitä ja entersandmaneja vuodesta toiseen. Nimenomaan lyhyinä pätkinä siis, ei tietenkään koko biiseinä. En nyt tähän hätään muista, että onko Michael Jackonin Bad vielä kotijoukkueen jäähybiisinä, mutta tämänkaltaisia, tilanteeseen sopivia biisivalintoja mielellään kuuntelisi enemmän. Esimerkiksi Sportillahan taisi joskus aikanaan pleksin mennessä rikki soida Yön Särkyvää ja jäähän maalille uutta reikää poratessa Puuha-Peten tunnari. Näitä nyt ei tarvitse suoraan apinoida, mutta jotain samankaltaista ideaa. Hyvin pienellä vaivalla saataisiin katsojille sitä positiivista mielikuvaa tuotteesta.
Jatkakaapas siitä.
Sana on vapaa, mutta suosittelisin käyttämään jotain tämänkaltaista pohjaa:
Ongelma: Mediakuutiolla aivan liikaa mainoksia, uusintoja ei käytännössä ollenkaan.
Parannusehdotus: Rohkeasti vaan yhteistyökumppaneiden kanssa neuvottelemaan mainosten sisällöstä, ei pelkästään oteta mukisematta vastaan jotain puolen minuutin videota, vaan surutta sanotaan vähän vastaan, että miettikääpäs nyt itsekin. Heti tulee mieleen esimerkki, että vaikkapa jokaisen uusinnan jälkeen (ehkä myös ennen) tulisi joku teksti "tämän uusinnan tarjoaa/tarjosi firma x". Jäisi vuorenvarmasti ko. yrityksestä paljon positiivisempi mielikuva, kuin mitä jostain em. puolen minuutin videomainoksista tai muusta "tavallisesta" mainoksesta.
Ongelma: Edelliseen viitaten, erätauot ovat nykyisellään pelkkiä 18 minuutin nonstop-mainostulvia.
Parannusehdotus: Eipä tässäkään tarvita Mensan jäsenyyttä tajutakseen, että eipä tuollaista jaksa kukaan seurata. 18 minuuttia on kuitenkin aika pitkä aika, joten silloin varmasti ehtisi näyttää jotain muutakin. Ensimmäisenä tulee mieleen se perinteinen, eli huippuhetkiä kauden aiemmista otteluista. Näin ollen katsojille saataisiin huonosti menevissä peleissäkin positiivia mielikuvia, kun porukka katselisi jotain aiemmin tapahtunutta hienoa maalia "olin muuten kattomassa tuon pelin" jne. Ja tähän sama kuin edelliseen kohtaan, mainokset voisivat jotenkin liittyä näihin huippuhetkiin, tai jos ei muuta, niin esim. videoitten välissä nopeahkoja välähdyksiä firmojen logoista.
Ongelma: Hallimusiikit herättävät toisinaan kummastusta.
Parannusehdotus: Ollaan nyt sovinistejä, mutta kyllä se jääkiekko-ottelun katsojakunta on aika suurilta osin 20-50 -vuotiaita miehiä. Heitä ei kiinnosta kuulla Rihannaa tms. "pinnalla" olevia NRJ-artisteja. Nimimerkki Tj taisi jokin aika sitten mainita jossain ketjussa, että kyllä porukka ihan oikeasti jaksaa kuunnella niitä eyeofthetigereitä ja entersandmaneja vuodesta toiseen. Nimenomaan lyhyinä pätkinä siis, ei tietenkään koko biiseinä. En nyt tähän hätään muista, että onko Michael Jackonin Bad vielä kotijoukkueen jäähybiisinä, mutta tämänkaltaisia, tilanteeseen sopivia biisivalintoja mielellään kuuntelisi enemmän. Esimerkiksi Sportillahan taisi joskus aikanaan pleksin mennessä rikki soida Yön Särkyvää ja jäähän maalille uutta reikää poratessa Puuha-Peten tunnari. Näitä nyt ei tarvitse suoraan apinoida, mutta jotain samankaltaista ideaa. Hyvin pienellä vaivalla saataisiin katsojille sitä positiivista mielikuvaa tuotteesta.
Jatkakaapas siitä.