JYPin joukkueenrakennus ja spekulaatiot 2018–2019

  • 392 921
  • 1 765

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuulostaa hyvälle,papat ei pelkää! Mutta riittääköhän senioreilla vauhti? Liike on kumminkin melko ratkaiseva tekijä!
Onneksi rosterissa liittää leveyttä sen verran myös kärkiosaamisen puolelta, ettei veteraaneja ole pakko kuluttaa puhki isoilla peliajoilla.

Jos vain joukkueeseen saadaan hyvä tekemisen meininki, niin kyllä näiltä meidän veteraaneilta vielä riittävästi energiaa ja nopeutta löytyy.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tätähän JYP on kokeillut muutamat kerrat laihoin tuloksin, ja aina on ollut paluu vanhaan hyvään sapluunaan. Miksi onnistuisi nyt? Materiaalikaan ei nähdäkseni tue tätä väitettä.

Tullaan aivan taatusti näkemään 2010-luvun alkupuolelta tutumpi JYP. Rosteri on kriittisten osa-alueiden osalta täynnä pelkistetymmän pelitavan jätkiä ja Larry Seastone tuskin haluaa testata edeltäjänsä kikkoja. Pelaajien joukkue tulee aika varmasti olemaan. Ei tuonne Perriniä hommattu opiskelemaan uusia kiemuroita kaudeksi ja nyt varmasti halutaan ulosmitata pappakerhosta kaikki mahdollinen. Nuoret ja modernimpaan peliin pyrkivät jätkät tuovat sitten oman mausteensa mukaan.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tätähän JYP on kokeillut muutamat kerrat laihoin tuloksin, ja aina on ollut paluu vanhaan hyvään sapluunaan. Miksi onnistuisi nyt? Materiaalikaan ei nähdäkseni tue tätä väitettä.

Se perinteinen JYP-kiekko ei taida enää oikein vaan tänä päivänä toimia.

En ole perehtynyt riittävästi kyllä JYPin rakenteeseen, mutta väitän, että JYP ei tule merkittäviä suorituksia enää traktorikiekolla tekemään. Tämän päivän Liiga on mennyt koko ajan siihen suuntaan, että yhä enemmän pitäisi kiekollisuudella ja kiekon hallinnalla pystyä hallitsemaan pelejä. On totta, että JYPissä Virtanen yritti monta kautta ajaa lävitse sitä pelitapaa laihoin tuloksin, mutta en jaksa uskoa, että JYPin vanhalla pelitavalla enää tuloksia tulee edes sitä vähää.

Se, missä toki olet oikeassa on se, että joukkueen rakenne tukee jälleen kerran sitä ikiaikaista JYP-kiekkoa. Kysymys on ehkä enemmänkin se, kuinka pitkälle sillä voi tänä päivänä päästä. Kun verrataan ympärillä tapahtuvia asioita eli katsellaan vaikka näitä JYPtaustaisia valmentajia muissa organisaatioissa (Aho, Dufva) niin kyllähän kaikki merkit viittaa siihen, että ei ole ihan tämän päivän kiekkoa enää se.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Se perinteinen JYP-kiekko ei taida enää oikein vaan tänä päivänä toimia.

Ei äärimmilleen vedetty robottipystäri riitäkään, mutta kiekollisempien elementtien tuominen yhtälöön voikin olla toinen juttu. JYP sekoili kuitenkin Virtasen aikana useasti pelikirjastojen kanssa, mutta aika poikkeuksetta joukkue löytyi neljän joukosta. Ja nimenomaan tuon robottikiekon ansiosta(oli kivijalka johon nojailla jos muut viritelmät köhivät). Virtasen aikakaudella pelitapaa yritettiin uudistaa ajoittain hyvinkin pakkomielteisesti ja homma oli pahimmillaan ääripäästä toiseen koohottamista.

Uskonkin että nyt nähdään järkevästi/maltillisesti päivitettyä robottikiekkoa, saadaan pelitapa tulemaan selkäytimestä ja tuo mainostettu ilmapiiri korkealle tasolle.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei äärimmilleen vedetty robottipystäri riitäkään, mutta kiekollisempien elementtien tuominen yhtälöön voikin olla toinen juttu. JYP sekoili kuitenkin Virtasen aikana useasti pelikirjastojen kanssa, mutta aika poikkeuksetta joukkue löytyi neljän joukosta. Ja nimenomaan tuon robottikiekon ansiosta(oli kivijalka johon nojailla jos muut viritelmät köhivät). Virtasen aikakaudella pelitapaa yritettiin uudistaa ajoittain hyvinkin pakkomielteisesti ja homma oli pahimmillaan ääripäästä toiseen koohottamista.

Uskonkin että nyt nähdään järkevästi/maltillisesti päivitettyä robottikiekkoa, saadaan pelitapa tulemaan selkäytimestä ja tuo mainostettu ilmapiiri korkealle tasolle.

Voi hyvin olla. Olen ymmärtänyt, että JYPillä on jonkinlainen identiteettiongelma, koska fanit eivät ole sulattaneet tätä muutosta JYP-kiekosta kiekollisempaan suuntaan. Virtanen tuntui kärsivän tästä aika paljon, kun vaatimukset olivat enemmän siihen suuntaan, että sitä perinteisempää pitäisi pelata.

Toisaalta JYP ei taida edelleenkään olla jalkavin joukkue, joten jonkinlaista vastakkaisuutta tulee ns. sisäsyntyisesti, koska jotenkin pelitapaa pitää optimoida, kun tiedetään esim. pakiston liikkuvuus. Yllättävän hyvin JYP on kuitenkin pärjännyt coast-to-coast kiekossa, vaikka tuntuu, että aina nuo puolustajat ovat hitaita. No, jäädään katsomaan, miten JYP selviää. Uusi projektihan tuo on ja Merikivelle hieno mahdollisuus näyttää ja uusia JYPiä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ei ainakaan suurimmalla osalla kiekollistaminen ollut Virtasen aikana ongelma, vaan se päätön sekoilu jossa ei ollut mitään järkeä mihinkään suuntaan ja jos pelejä katsoi niin, ei sitä sekoilua pystynyt perustelemaan uskottavasti sillä, että uusi pelitapa tuottaa haasteita ja oppiminen vie aikaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Voi hyvin olla. Olen ymmärtänyt, että JYPillä on jonkinlainen identiteettiongelma, koska fanit eivät ole sulattaneet tätä muutosta JYP-kiekosta kiekollisempaan suuntaan. Virtanen tuntui kärsivän tästä aika paljon, kun vaatimukset olivat enemmän siihen suuntaan, että sitä perinteisempää pitäisi pelata.

Ongelma oli enemmänkin siinä että muutokseen pyrkiminen ei ollut kovinkaan johdonmukaista kun silmäili esimerkiksi rostereita. Kiekollisempaan ja modernimpaan suuntaan pyrittäessä oli varsin luovaa toimintaa hankkia avainrooleihin dufva-aholaisia paluumuuttajia. Luulen että moni fani haluaa kehitystä, mutta sen tulisi olla realistista ja siten uskottavaa.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Toisaalta JYP ei taida edelleenkään olla jalkavin joukkue, joten jonkinlaista vastakkaisuutta tulee ns. sisäsyntyisesti, koska jotenkin pelitapaa pitää optimoida, kun tiedetään esim. pakiston liikkuvuus.

Tämä on vähän minun pelkoni, enemmän kuitenkin hyökkäyksen kuin puolustuksen osalta. Yonkman lähti ja Honka päässee pelaavaan kuusikkoon, Vainio, Ikonen ja Jokinenkin jäänet mieleen hyviksi luistimilla. Mäenpääkin on enemmän hasardi syöttöjensä kuin jalkanopeutensa ansiosta.

Se hyökkäys sitten. Lähtijöissä Suomela ja Nättinen; eivät mitään raketteja, mutta silti viime kauden jalkavampaa osastoa. Puustinen taisi olla keskitasoa nopeutensa osalta. Uusien miesten liikkeestä ei ole oikeastaan minkäänlaista käryä, pl. Perrin, eikä sekään varmaan kiihtynyt ole. Luokkakokoustajat ovat taas vuoden hitaampia. Louhivaara vielä jaksaa, mutta näinköhän on taas 2/3 kaudesta telakalla. Kole kyllä kohkaa, mutta kiekollakin olisi jotain hyvä osata tehdä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi hyvin olla. Olen ymmärtänyt, että JYPillä on jonkinlainen identiteettiongelma, koska fanit eivät ole sulattaneet tätä muutosta JYP-kiekosta kiekollisempaan suuntaan. Virtanen tuntui kärsivän tästä aika paljon, kun vaatimukset olivat enemmän siihen suuntaan, että sitä perinteisempää pitäisi pelata.

Toisaalta JYP ei taida edelleenkään olla jalkavin joukkue, joten jonkinlaista vastakkaisuutta tulee ns. sisäsyntyisesti, koska jotenkin pelitapaa pitää optimoida, kun tiedetään esim. pakiston liikkuvuus. Yllättävän hyvin JYP on kuitenkin pärjännyt coast-to-coast kiekossa, vaikka tuntuu, että aina nuo puolustajat ovat hitaita. No, jäädään katsomaan, miten JYP selviää. Uusi projektihan tuo on ja Merikivelle hieno mahdollisuus näyttää ja uusia JYPiä.
Ei fanien ongelma liity pelitapamuutokseen, vaan siihen että Veltsun aikana usein tuntui, kuin joukkueella ei olisi pelitapaa ollenkaan. Yleisesti idea kiekollisemmasta pelitavasta on ollut fanien mieleen, mutta sen toteutus on ollut pääsääntöisesti hakusessa. Fanit eivät vaatineet Veltsulta suoranaisesti pelitapamuutosta, vaan yksinkertaisesti parempaa tulosta, johon saattoi toki liittyä toiveita pelitavan selkeyttämisestä tai vanhan pelitavan palauttamisesta, koska uskottiin, että parempi tulos voitaisiin sillä keinoin saavuttaa.

Kun Veltsu aloitteli JYPin päävalmentajana, niin kannattajat olivat varsin innostuneita pelitavan modernisoinnista ja kiekollistamisesta, vaikka toki oltiin myös hieman huolestuneita joukkueen identiteetistä ja hyvin toimineen pelitavan muuttamisesta.

Itse näkisin, että JYPin pelitavan täytyy olla hyvin organisoitua ja jokaisen pelaajan tulee sisäistää se hyvin, koska tämä vähentää ylimääräistä juoksentelua. Jalkoja tuossa joukkueessa ei ikäjakauman myötä niin kauheasti enää ole, joten on järkevää hyödyntää pelaajien muita vahvuuksia. On myös tärkeää löytää oikeat ketjukoostumukset ja pyrkiä pitämään ne kasassa, koska tämäkin vähentää ylimääräistä koohotusta, kun pelaajat tuntevat toisensa ja ketjun kemia toimii hyvin.

Merikivellä on hyvätasoinen, mutta haastava nippu käsissään. Ei todellakaan mikään helppo pala purtavaksi kokemattomalle päävalmentajalle.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
En tiedä mikä tässä kokonaisuudessa vaivaa minua koko ajan. Joukkueen rakenne on jotenkin minun silmiini sekava ja kummallinen. Keskushyökkääjiä on vaikka muille jakaa jonka takia iki centteri Perrin joudutaan asettamaan laidalle. Ikärakenne on hyökkäyksessä melko hulvaton, eikä liike ainakaan viimekaudesta parane.
Valmentaja Merikivi valittiin koska "kiva kaveri". Iso osa pelaajista on vanhempia ja kokeneempia kuin päävalkku, ja siinä sivussa tuo auktoriteetti ja karisma on jotain Mikki Hiiren pikkuserkun tasoa. Kuka laivaa ohjaa vaikeina hetkinä oikeasti?

Haluamattani olen jotenkin pessimistinen alkavaan kauteen. Punainen lanka joukkueen rakentamisessa ei aukea minulle millään..
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
En tiedä mikä tässä kokonaisuudessa vaivaa minua koko ajan. Joukkueen rakenne on jotenkin minun silmiini sekava ja kummallinen. Keskushyökkääjiä on vaikka muille jakaa jonka takia iki centteri Perrin joudutaan asettamaan laidalle. Ikärakenne on hyökkäyksessä melko hulvaton, eikä liike ainakaan viimekaudesta parane.
Valmentaja Merikivi valittiin koska "kiva kaveri". Iso osa pelaajista on vanhempia ja kokeneempia kuin päävalkku, ja siinä sivussa tuo auktoriteetti ja karisma on jotain Mikki Hiiren pikkuserkun tasoa. Kuka laivaa ohjaa vaikeina hetkinä oikeasti?

Haluamattani olen jotenkin pessimistinen alkavaan kauteen. Punainen lanka joukkueen rakentamisessa ei aukea minulle millään..

Perrin sopii laidalle varmaan ihan hyvin, eikös tuo viime kaudellakin Tepsissä pelannut välillä laidalla ja varsin tuloksekkaasti? Pappaosastoa on kyllä runsaasti, mutta ehkä Merikiven kiekollinen pelitapa sitten sopii vähän hitaammallekin kalustolle. En lähtisi Merikiveä hirttämään vielä tässä vaiheessa. Katsotaan ensimmäiset 10-20 peliä ja kaivellaan sitten ne tervat ja höyhenet esiin, mikäli tarve vaatii. :)
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Sanottakoon se sivuhuomiona, että kiekollinen ja rohkea pelitapa ei tarvitse välttämättä nopeimpia kavereita nimenomaan fyysisesti luistelussa yms vaan pelinopeita aivoiltaan yms, ja tätä pelinopeutta JYPiltä pitäisi kyllä löytyä hyvin. (Toki ei siitä haittaa olisi, jos joukkue olisi myös fyysisesti nopea) Toisekseen en pidä JYPiä niin raskasjalkaisena joukkueena mitä moni tuntuu pitävän, ei välttämättä sarjan nopeimpia mutta ei myöskään bottomia.

Mitä tulee Merikiveen kyseessä on kokenut valmentaja toisin kuin Veltsu päävalmentajaksi JYPiin tullessaan, auktoriteetti ei tule myöskään iästä vaan osaamisesta ja sitä Merikivellä riittää. Omasta mielestäni paras valmentaja kiinnitys sitten RDn. (Aho pääsi itseä jonkin verran yllättämään, positiivisesti siis)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Moni perustaa väitteensä JYPin raskasjalkaisuudesta yksinomaan pelaajien ikään. Suurin osa iäkkäämmistä pelaajista on kuitenkin urheilullisesti kovia jätkiä, joilta on tähänkin asti jalkaa löytynyt, vaikka ikää onkin jo kertynyt. Pelkkä ikärakenne ei tee joukkueesta hidasta.

Mihin perustuvat sitten väitteet Merikiven auktoriteetin puutteesta? Jälleenkö vain ikään? Uskallan väittää, että jos kaveri saavuttaa päävalmentajana U18 MM-kultaa, niin auktoriteettia täytyy löytyä. Vaikka on toki eri asia komentaa 17-18v junnuja, kuin itseään iäkkäämpiä veteraaneja, niin noiden junnujen kanssa täytyy löytyä auktoriteettia, jos heidät meinaa saada ruotuun. Merikivellä on nyt uudenlainen haaste edessään, mutta keskustelevana valmentajana uskon hänen siitä myös selviytyvän.

Joukkueen rakenne on toki normaalista poikkeava, mutta samalla erittäin mielenkiintoinen. Minun on ainakin kohtalaisen helppo luottaa joukkueeseen, josta löytyy näin paljon kokemusta kärkipelaajilta.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Pelkkä ikärakenne ei tee joukkueesta hidasta.

En tietenkään halua tuomita joukkuetta etukäteen vaikka jokin inhottava epäilys on hiipinyt puserooni. Mutta tähän sanoisin että jo viime kaudella oli nähtävissä että JYP luisteltiin nurin monta kertaa.

Mihin perustuvat sitten väitteet Merikiven auktoriteetin puutteesta? Jälleenkö vain ikään? Uskallan väittää, että jos kaveri saavuttaa päävalmentajana U18 MM-kultaa, niin auktoriteettia täytyy löytyä. Vaikka on toki eri asia komentaa 17-18v junnuja, kuin itseään iäkkäämpiä veteraaneja, niin noiden junnujen kanssa täytyy löytyä auktoriteettia, jos heidät meinaa saada ruotuun. Merikivellä on nyt uudenlainen haaste edessään, mutta keskustelevana valmentajana uskon hänen siitä myös selviytyvän.

Toivottavasti selviytyy ja toivottavasti tekee päävalmentajana läpimurron. Mutta auktoriteetti asian minä perustan ihan siihen että Merikivi on ilkeästi sanottuna 5 pennin Harry Potter julkisuuskuvaltaan. Jos Virtanenkin oli ajoittain helisemässä näiden konkaripelaajien kanssa, niin miten sitten miesten tasolla kokematon ja nuori Merikivi. Vai kuoriutuuko hänestä yhtä äkkiä kaukalouskottava hulk kun homma ei rokkaakkaan?

En halua dumata, on tavallaan piristävää saada tuoreutta päävalkuksi, mutta jotenkin en saa kiinni tästä joukkueesta. Kummallisesti rakennettu ja roolitettu. Pelkään pahinta, toivon parasta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tietenkään halua tuomita joukkuetta etukäteen vaikka jokin inhottava epäilys on hiipinyt puserooni. Mutta tähän sanoisin että jo viime kaudella oli nähtävissä että JYP luisteltiin nurin monta kertaa.
Tavallaan luisteltiinkin, mutta tämä johtui suurelta osin selkeän pelitavan puutteesta ja huonosta peluuttamisesta. Toki on mahdotonta sanoa, että miten Merikivi hoitaa nämä osa-alueet kuntoon, mutta itselläni on ainakin kova luotto mieheen.

Toivottavasti selviytyy ja toivottavasti tekee päävalmentajana läpimurron. Mutta auktoriteetti asian minä perustan ihan siihen että Merikivi on ilkeästi sanottuna 5 pennin Harry Potter julkisuuskuvaltaan. Jos Virtanenkin oli ajoittain helisemässä näiden konkaripelaajien kanssa, niin miten sitten miesten tasolla kokematon ja nuori Merikivi. Vai kuoriutuuko hänestä yhtä äkkiä kaukalouskottava hulk kun homma ei rokkaakkaan?
Julkisuuskuva ja joukkueen kanssa toimiminen ovat kaksi täysin eri asiaa. Olen saanut sellaisen käsityksen, että Merikivi osaa hoitaa vaikeita tilanteitakin hyvin, mutta hän ei tee sitä huutamalla ja räyhäämällä. Vaikeisiin tilanteisiin voi ottaa monenlaisia lähestymistapoja. Itse uskon, että rauhoittava lähestymistapa - mikä käsittääkseni Merikivelle on ominaista - sopii JYPin nykyjoukkueelle hyvin.

Toki tilanne on edelleen haastava, mutta minulle on Merikivestä välittynyt niin positiivinen kuva, että luottoa toistaiseksi löytyy varsin paljon.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Mutta tähän sanoisin että jo viime kaudella oli nähtävissä että JYP luisteltiin nurin monta kertaa.
Syy miksi KalPa on luistellut JYPin nurin usein on JYPin miesvartiointi puolustuksen, 1v1 puolustus on vaikeaa yhtä liigan liikkuvinta joukkuetta vastaan.. Jokohan tästä luovutaan uuden päävalmentajan myötä?
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Syy miksi KalPa on luistellut JYPin nurin usein on JYPin miesvartiointi puolustuksen, 1v1 puolustus on vaikeaa yhtä liigan liikkuvinta joukkuetta vastaan.. Jokohan tästä luovutaan uuden päävalmentajan myötä?


EDIT: esim Tappara pystyi Niirallasakin hyydyttämään KalPan täysin tiukalla maalinedus aluepuolustuksella.. JYP ei tähän kyennyt kertaakaan 1v1 puolustuksella.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen saanut sellaisen käsityksen, että Merikivi osaa hoitaa vaikeita tilanteitakin hyvin, mutta hän ei tee sitä huutamalla ja räyhäämällä. Vaikeisiin tilanteisiin voi ottaa monenlaisia lähestymistapoja. Itse uskon, että rauhoittava lähestymistapa - mikä käsittääkseni Merikivelle on ominaista - sopii JYPin nykyjoukkueelle hyvin.
Tämä on juuri se tyyli millä Merikivi johtaa, harvoin joutuu korottamaan ääntä. On tiukka ja jämäkkä, mutta reilu ja osaa myydä ajatukset pelaajille sekä antaa tiettyjä vapauksia oman toiminnan suhteen. Veltsun aikana oli hieman liian tiukkaa piirretyt viivat esim. ylivoimissa ja naama kurtussa sekä vaihtoaitiossa, että kopissa eikä hän keskustellut ainakaan nuorten pelaajien kanssa kovinkaan paljon viimeisen parin vuoden aikana. Tästä syystä ihmettelen miten hän on tullut aiemmin nuorten kanssa toimeen vai onko tyyli muuttunut vuosien varrella? Nuoret miehet kaipaavat opastusta eivätkä naama kurtussa mököttävää koutsia. Mutta se Markosta..

Jännä nähdä millaisella sapluunalla lähdetään, ehkä Liigan hitain joukkue Jyväskylässä vaikka taitoa piisaa, niin saapi nähdä miten homma lähtee rullaamaan. Pelisysteemistä mä en mitään ymmärää, kertokaa viisaammat siitä kunhan pelit käynnistyvät.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Pienellä silmäilyllä coach Seastone vaikuttaa fiksulta kaverilta ja hän on aivan taatusti tajunnut puheet ilmapiiristä. Perrinin hankinta myös tukee ajatusta että pelaajat saavat tilaa ja valtaa. Eli nyt tehdään asiat eri tavalla kuin edeltäjän kanssa. Sekä valmentamisen että pelitavan osalta. Ihmettelen myös puheita kiekollisuuskeskeisemmästä pelistä. Tuossa on nyt viiden vuoden otanta erinäisistä kiekollisista variaatioista. Jospa tällä kertaa mietittäisiin rosterin vahvuudet&heikkoudet ja rakennettaisiin pelitapaa sen suuntaisesti.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Pienellä silmäilyllä coach Seastone vaikuttaa fiksulta kaverilta ja hän on aivan taatusti tajunnut puheet ilmapiiristä. Perrinin hankinta myös tukee ajatusta että pelaajat saavat tilaa ja valtaa. Eli nyt tehdään asiat eri tavalla kuin edeltäjän kanssa. Sekä valmentamisen että pelitavan osalta. Ihmettelen myös puheita kiekollisuuskeskeisemmästä pelistä. Tuossa on nyt viiden vuoden otanta erinäisistä kiekollisista variaatioista. Jospa tällä kertaa mietittäisiin rosterin vahvuudet&heikkoudet ja rakennettaisiin pelitapaa sen suuntaisesti.
Virtanen ei onnistunut tehtävässään, iso syy lienee siinä ettei Virtasella ollut täyttä tietoa minkälaista pelitapaa haluaa JYPin edes pelaavan ja vielä vähemmän tuntui tietoa/osaamista olevan siirtää ajatuksensa kentälle harjoitteiden yms kautta. Virtasen alaisuudessa peli näytti usein sekavalta ja se lienee luonnollista jos edes valmentaja ei täysin tiedä mitä haluaa.

Merikivellä on vahva visio ja osaaminen jalostaa sitä, toki pelaajien mielipiteet pitää osata ottaa huomioon/käsitellä. Merikivi on ainakin aiemmin saanut kehuja siitä, että osaa tuoda ideansa esiin niin, että pelaajat kokevat itse keksineensä asian. (vaikea selittää toivottavasti ymmärrätte)

Kuitenkin jos/kun pelaajat pitävät ideaa itse/yhdessä keksittynä sen toteutus ja harjoittelu tulee myös luonnollisemmin ja tähän Merikivi pyrkii. JYPin materiaali todellakin taipuisi muuhunkin kuin RDn/Ahon aikaiseen kiekkoon tai Veltsun sekalaiseen sillisalaattiin.

Toivottavasti Merikivi onnistuu, kuten itse myös uskon. Niin osaava valmentaja selvällä visiolla sekä yhteistyökyvykkyydellä kyseessä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
JYPin materiaali todellakin taipuisi muuhunkin kuin RDn/Ahon aikaiseen kiekkoon tai Veltsun sekalaiseen sillisalaattiin.

Hyviä huomioita, mutta tästä oltava eri mieltä. Sohvakoutsina näen että kiekollisen pelin organisoitu toistaminen vaatii tilan ja ajan luomista. Ja nyt siis puhun siitä että pyritään oikeasti pelaamaan kiekolla ja kaikki kiekottomatkin ratkaisut(riistopeli, paineistus jne) ohjaavat tuohon. Tulee väistämättä yksi kriitinen asia mieleen. Jalkanopeus.

Olen kuitenkin samaa mieltä että joukkueessa on kiekollista taitoa, mutta sitä ei ole identiteetiksi saakka. Sen sijaan tuosta rosterista saa kaivettua paljon hyvää irti kunhan uskaltaa myöntää että monen avainpelaajan dna:ssa on dufva-aholaisuus. Jokainen kyseisen koulukunnan jätkä on nähnyt myös muunlaista kiekkoa ja tuossa voisi olla aika ilmeinen peruskivi. Selkäytimessä oleva, materiaalia tukeva ja uskottava systeemi kera Seastonen nyanssien.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Siis samaa mieltä sikäli, ettei koko pelaamisen identiteettä tarvitse räjäyttää vaikka kiekollisuuteen ja rohkeuteen panostettaisiin.

Yhtenä yksittäisenä asiana uskon ja toivon, että JYP Merikiven johdolla viimein luopuu yksiulotteisesta miesvartioinnista ja siirtyy aluepuolustamiseen. Virtasen aikana JYP välillä testasi myös aluepuolustamista sekä mies ja aluepuolustuksen yhdistelmiä, mutta lopulta palattiin mies vs mies vartiointiin.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Uskallan väittää, että jos kaveri saavuttaa päävalmentajana U18 MM-kultaa, niin auktoriteettia täytyy löytyä.
Toinen kerta kun törmään tähän, joten ei taida mennä enää ajatuskatkon piikkiin, korjataan siis. Merikivi ei ollut päävalmentaja, vaan osa Tommi Niemelän johtamaa valmennustiimiä. Hieno saavutus toki niinkin, mutta pääkäskijänä pronssi on parasta, mitä Seastone on urallaan toistaiseksi voittanut. Miehellä riittää niin potentiaalia kuin todistettavaakin.

Hoidetaan oma osamme, ja annetaan valmennukselle työrauha, vaikka alku olisikin tahmea.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toinen kerta kun törmään tähän, joten ei taida mennä enää ajatuskatkon piikkiin, korjataan siis. Merikivi ei ollut päävalmentaja, vaan osa Tommi Niemelän johtamaa valmennustiimiä. Hieno saavutus toki niinkin, mutta pääkäskijänä pronssi on parasta, mitä Seastone on urallaan toistaiseksi voittanut. Miehellä riittää niin potentiaalia kuin todistettavaakin.

Hoidetaan oma osamme, ja annetaan valmennukselle työrauha, vaikka alku olisikin tahmea.
En tiedä mistä olin ajatuksen päävalmentajuudesta saanut, koska toki tiedostin Tommi Niemelän olleen päävalmentajana porukassa. Noh, se pointti meni hieman metsään, mutta kokonaisuutena ei vaikuta mihinkään.

Uusi päävalmentaja tuo kyllä tietynlaista ylimääräistä jännitystä ja intoa kauden alkua kohtaan. Toivottavasti homma lähtee liikkeelle hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös