JYPin etäkannattajat

  • 122 619
  • 512

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Neuvokaas JYP-veljet, mistä Jyväskylän keskustasta löytäisi parhaan maksuttoman parkin henkilöautolle. Mielellään läheltä hotelli Jyväshovia? Parin päivän reissu olisi tiedossa ja monen pääsylipun hinnan saa taas maksaa jos jättää keskustan maksullisille paikoille. Jyväshovissa ei myöskään ole ilmaista parkkia asiakkaille. Hippoksen parkki toki taitaa olla vielä(?) ilmainen, mutta löytyykö lähempää Jyväshovia?

"Ammattikoulun parkkipaikka" tuossa sepänkadun alussa missä on myös se grilli tien vieressä on pari riviä ilmaisia parkkipaikkoja, viikonloppuna siitä voikin varmaan löytää vapaita paikkoja, ei tarvitse edes kiekkoa. Kunhan ei jätä siihen 2h riville.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Muutama koodi olisi tarjolla pääkaupunkiseudun JYP-fanien Fabo-ryhmässä.... Vinkvink.
 

Tyler Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Ducks, Habs
Onko joku pk-seudulla asuva etäfani käynyt ostamassa rantapalloja? Itse meinasin lähteä tänään etsimään, mutta mietin kuinkahan helposti tähän vuodenaikaan rantapalloja löytyy? Jos joku tietää Helsinki-Espoo akselilla jonkun liikkeen jossa rantapalloja 100-varmasti löytyy, niin kertokaa ihmeessä :)
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko joku pk-seudulla asuva etäfani käynyt ostamassa rantapalloja? Itse meinasin lähteä tänään etsimään, mutta mietin kuinkahan helposti tähän vuodenaikaan rantapalloja löytyy? Jos joku tietää Helsinki-Espoo akselilla jonkun liikkeen jossa rantapalloja 100-varmasti löytyy, niin kertokaa ihmeessä :)

Jätä ostamatta kokonaan. Tuo rantapalloilu on niin junttimaista touhua, eikä osoita vastustajan kunnioitusta tippakaan.
 

Tyler Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Ducks, Habs
Jätä ostamatta kokonaan. Tuo rantapalloilu on niin junttimaista touhua, eikä osoita vastustajan kunnioitusta tippakaan.
Joo ei oman joukkueen maaliakaan kannata juhlia, kun vastustajalle voi tulla paha mieli :(
Eiköhän noi ammattilaiset kestä pari rantapalloa jäällä ja voisin kuvitella, että siinä vaiheessa vastustajaa saattaa vituttaa joku muu asia, kuin ne pallot.
Fanikulttuuri täällä Suomessa tuntuu pääasiassa olevan katsomossa tuppisuuna istumista ja hetkittäistä käsien yhteenlyömistä. Joten ainakin minun mielestä on vaan hienoa, että suomalaisessa lätkäfanituskulttuurissa on edes joitakin "perinteitä" jotka on 100% omaperäisiä eikä muualta kopiotuja.

Mitä maailmalla käynyt lätkää ja fudista kattomassa, niin aika rankkaa vastustajan epäkunnioitusta on tullut fanien keskuudessa nähtyä, että mielestäni tällä saralla ollaan Suomessa aika paljon edellä muuta maailmaa, ja hyvä niin. Myös Suomessakin on tullut nähtyä ja kuultua niin epäkunnioittavaa käytöstä faneilta (mm. tänäkin vuonna Bluessin palstalla toivotaan ylilyöntejä viimeiseen peliin ja Tarkin kylmäksi vetämistä jne.), johon verrattuna rantapallo jäällä tuntuu aika kärpäsen paskalta.

Mutta kiitos kuitenkin, että jaoit noin niin kuin sivistyneenä ihmisenä oman mielipiteesi asiasta tälle juntille :)
 
Viimeksi muokattu:

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo ei oman joukkueen maaliakaan kannata juhlia, kun vastustajalle voi tulla paha mieli :(
Eiköhän noi ammattilaiset kestä pari rantapalloa jäällä ja voisin kuvitella, että siinä vaiheessa vastustajaa saattaa vituttaa joku muu asia, kuin ne pallot.
Fanikulttuuri täällä Suomessa tuntuu pääasiassa olevan katsomossa tuppisuuna istumista ja hetkittäistä käsien yhteenlyömistä. Joten ainakin minun mielestä on vaan hienoa, että suomalaisessa lätkäfanituskulttuurissa on edes joitakin "perinteitä" jotka on 100% omaperäisiä eikä muualta kopiotuja.

Mitä maailmalla käynyt lätkää ja fudista kattomassa, niin aika rankkaa vastustajan epäkunnioitusta on tullut fanien keskuudessa nähtyä, että mielestäni tällä saralla ollaan Suomessa aika paljon edellä muuta maailmaa, ja hyvä niin. Myös Suomessakin on tullut nähtyä ja kuultua niin epäkunnioittavaa käytöstä faneilta (mm. tänäkin vuonna Bluessin palstalla toivotaan ylilyöntejä viimeiseen peliin ja Tarkin kylmäksi vetämistä jne.), johon verrattuna rantapallo jäällä tuntuu aika kärpäsen paskalta.

Mutta kiitos kuitenkin, että jaoit noin niin kuin sivistyneenä ihmisenä oman mielipiteesi asiasta tälle juntille :)

Ensinnäkin, en haukkunut sinua juntiksi, haukuin vain rantapallojen heittämistä juntiksi. Sinä olet varmasti ihan fiksu kaveri muuten, mutta olemme eri mieltä rantapallojen heittelyn järkevyydestä.

Minä olen sitä mieltä, että kannustaminen katsomossa on silloin hienoimmillaan, kun kannustetaan omia ja juhlitaan omien onnistuneita suorituksia. Se, että juhlitaan toisen epäonnistumista ei mielestäni ole sitä kaikkein hienointa touhua. Sitähän tuo rantalelujen heittely jäälle nimenomaan on. Toisen epäonnistumiselle vittuilua. Kevään pelit ovat hienoa aikaa ja silloin tietyntyyppinen kuittailu toiselle kuuluu kuvioon. Mutta kun summeri on soinut ja tulos taululla, niin silloin on aika antaa tunnustus myös vastustajalle, oli tulos mikä hyvänsä. On olemassa hyviä ja huonoja häviäjiä. Samoiten on olemassa hyviä ja huonoja voittajia. Minä pyrin kummassakin tilanteessa olemaan tuolla hyvän puolella. Aina se ei itseltänikään onnistu, mutta yritän ainakin kehittyä asiassa paremmaksi.

Mitä tuohon mahdolliseen Bluesin fanien kirjoitteluun tulee, niin täytyy kysyä seuraavasti. Jos joku henkilö kertoo olevansa hölmö, niin miksi silloin myös itse pitää olla samanlainen?

Olkoon tämä minun osaltani tässä tältä erää. Toivottavasti löydät haluamasi rantalelun. Toivon kuitenkin, että annat sen kesällä jollekin tuntemallesi lapselle. Hän ilahtuu siitä varmasti enemmän kuin juuri hävinneenä kaikkensa jäälle antanut pelaaja.
 

Tyler Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Ducks, Habs
Turhaan provosoiduin tuosta junttiheitosta...myönnetään. Mutta varmaan siksi etten näe mikä siitä tekee junttimaista. Ja minun korvaan juntti-argumentti kuulostaa siltä, että koska sitä ei harrasteta muualla kuin Suomen junttilandiassa, niin se on junttia. Mutta kuten edellä sanoin mielestäni juuri se tekee tästä perinteestä kunnioittamisen arvoisen.

Itseäni ei myöskään ole harmittanut olla katsomassa, kun Jyp on ottavana osapuolena rantapallosateessa. Tai kauden päättyminen on tietysti harmittanut, mutta ei rantapallot. Ja näin uskoisin sen olevan pelaajienkin osalta. Ja jos joku pelaaja pahoittaa mielensä palloista, niin silloin ei psyyke ole ammattilaisliigan vaatimalla tasolla.

Enkä tarkoittanut tuolla Bluessfanien huonolla käyttäytymisellä sitä, että tässä olisin kostamaan lähdössä, vaan sitä että minun mielestä vastustajan epäkunnioittamista tapahtuu nykykiekossa siinä määrin, etten näe rantapallojenheittelyä törkeänä eleenä...teen sen rakastamani joukkueen voiton vuoksi, en vastustajan häviön.

Mutta näkemyksiä on niin monta kuin on kiekkofaneja. Ja koitetaan ymmärtää toisiamme. No hard feelings :) Ja jos löydän rantalelun, mutta Jyp ei tänään sarjaa katkaise, niin lupaan antaa sen kummitytölleni kesällä :) Mutta jos se lentää tänään kentälle, saattaa se silti päätyä sitä tarvitsevalle lapselle, sillä monet seurat ovat toimittaneet jäältä kerätyt rantalelut lastenkoteihin tms.
 

Tyler Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Ducks, Habs
Hyvä pointti noi maalilaulut. Joillakin joukkueilla, etenkin hifkillä, maalilaulu on sellaista mehustelua, että on vaikea sanoa juhlitaanko sillä tehtyä maalia, vai kettuillaanko vierasjoukkueelle päästetystä. Tai biisit joita soitetaan vieraiden saatua jäähyn, joiden tarkoitus on jo selvästi vastustajan ärsyttäminen. Mutta silti en pidä niitäkään sen lapsellisempana, kuin turhia maalinedusnahisteluita tai tuomarille itkemisiä. Ne vain tuntuvat kuuluvan lajiin ja minun puolesta kuulukoon. Pääasia että ottelut herättävät tunteita, niin hyvässä kuin pahassa. Kuten sanoit: näkökulma-asioita.
 
Oliko 401 tänään se vieraskannattajien katsomo?

Fanikulttuuri täällä Suomessa tuntuu pääasiassa olevan katsomossa tuppisuuna istumista ja hetkittäistä käsien yhteenlyömistä. Joten ainakin minun mielestä on vaan hienoa, että suomalaisessa lätkäfanituskulttuurissa on edes joitakin "perinteitä" jotka on 100% omaperäisiä eikä muualta kopiotuja.

Täysin samaa mieltä. Meidän yksi harvoja omia perinteitä ja siitä pitää nyt sitten tuohtua. Jos samaa tehtäisiin änärissä tai muissa Euroopan sarjoissa, olisi se täysin hyväksyttyä täälläkin. Kopioitua, mutta ei junttia. Mieluummin luovutaan niistä muualta tuoduista läpsyttimistä kuin tästä.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Menee ohi ketjun aiheesta, mutta kommentoidaan itsekin tuota rantapallojen heittelyä. En tiedä kai se on sitten junttia, mutta mielestäni hienoa että suomella on tälläinen oma perinne, kyllä nyt ammatikseen pelaava kiekkoilija joutuu kestämään paljon enemmänkin, niin muutama rantalelu kauden päätyttä on mielestäni hyvällä tavalla kettuilua. Mielummin todellakin luovutaan kaiken maailman läpsyttimistä kuin tästä joka on meidän oma juttu, samaa mielti siitä, että jos tätä tehtäisiin muualla niin hommaa hehkutettaisiin hienona juttuna eikä junttina. Nyt kun vain suomessa tämä tapa, niin pakkohan sen ollu väärin tai ainakin junttia. Milloin opimme arvostamaan omia tapojamme? emme ilmeisesti koskaan?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Nostetaan jälleen eräs ketju hämähäkin seittien syövereistä bannienkin uhalla.

Täälläkin on yksi stadilainen etäfani. Mutta en myöskään pääse peliin, kun JOUTUU töissä olemaan peli-iltana.
Ainakin aiemmin pkseudulla oli kohtuu aktiivistakin etäJYP toimintaa, onko yhä? Ja jos on onko organisoitua/epäorganisoitua vai siltä väliltä. Aiemmin käytössä oli naamakirja, mutta parempiakin viestintäkanavia olisi olemassa.

Lähinnä mietin, että toimintaa voisi aktivoida yleisesti, ihan lähtien siitä että istutaan alas johonkin pubiin katsomaan pelejä yhdessä jne, ihanne tilanteessa muutakin toimintaa. Tämä ei siis suoraan ole kohdennettu vain sinulle @Janilzki vaan yleisesti PK-seudun etäJYP-henkisille.

Mikäli joku tietää mikä on tekemisen taso nykyään niin paljasta itsesi ja viestintäkanavat. Olisi ihan hauskaa vapaa-ajan puitteissa myös aktivoida tätä etätoimintaakin.
 

Rystykatto80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Muuramen Yritys
Nostetaan jälleen eräs ketju hämähäkin seittien syövereistä bannienkin uhalla.


Ainakin aiemmin pkseudulla oli kohtuu aktiivistakin etäJYP toimintaa, onko yhä? Ja jos on onko organisoitua/epäorganisoitua vai siltä väliltä. Aiemmin käytössä oli naamakirja, mutta parempiakin viestintäkanavia olisi olemassa.

Lähinnä mietin, että toimintaa voisi aktivoida yleisesti, ihan lähtien siitä että istutaan alas johonkin pubiin katsomaan pelejä yhdessä jne, ihanne tilanteessa muutakin toimintaa. Tämä ei siis suoraan ole kohdennettu vain sinulle @Janilzki vaan yleisesti PK-seudun etäJYP-henkisille.

Mikäli joku tietää mikä on tekemisen taso nykyään niin paljasta itsesi ja viestintäkanavat. Olisi ihan hauskaa vapaa-ajan puitteissa myös aktivoida tätä etätoimintaakin.
Hep! Muutin tänne 2012 mestaruuskeväänä ja silloin oli homma voimissaan, käytiin jaffalassa, nordiksella ja Espoossa aktiivisesti katsomassa matseja, ja vieraspelejä kytättiin Sports Academyssä. Sitten se pikkuhiljaa lopahti. Tällä hetkellä Facebook-ryhmä on olemassa mutta toimintaa käytännössä ei ole.

Kesällä vahingossa törmäsin vanhaan aktiiviin ja tästä oli puhetta josko yrittäisi puhaltaa uudestaan liekkiä hiilloksiin! Itse olen valmis antamaan oman panokseni toimintaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös