JYPin CHL-mähinät kaudella 2015–2016

  • 32 183
  • 128

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Oletan että JYPissäkin tajutaan että ei kukaan voi antaa kentällä itseään hakata. Luulen että JYPin linjaus on se että mitään ylimääräistä showta ei hyväksytä mutta jos esim.puolivälierissä Bluesia vastaan ne hanskat olisi tippunut tilanteessa jossa Giliati löi Tarkkia niin tuskin Veltsu olisi siitä sankitoita antanut. Toki voin olla väärässä, mutta luulen että tuo on se linjaus käytännössä joka seurassa.
Tarina kertoo että tässä taannoin kun Veikko otti holtittomasti pelanneen Levokarin pois pelistä pudottamalla hanskat, hän joutui maksamaan isot sakot koska JYP ei tuolloinkaan sallinut tappeluita. Oletan tilanteen olevan sama nyt.
 
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Tarina kertoo että tässä taannoin kun Veikko otti holtittomasti pelanneen Levokarin pois pelistä pudottamalla hanskat, hän joutui maksamaan isot sakot koska JYP ei tuolloinkaan sallinut tappeluita. Oletan tilanteen olevan sama nyt.

Valmentajana toimi tuolloin Risto Dufva. Mikko Viitanen vastasi menneellä tai edellisellä kaudella JYPin facebookissa jonkun kysyessä että onko joukkueessa tappelukieltoja ettei kieltoja ole annettu.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tarina kertoo että tässä taannoin kun Veikko otti holtittomasti pelanneen Levokarin pois pelistä pudottamalla hanskat, hän joutui maksamaan isot sakot koska JYP ei tuolloinkaan sallinut tappeluita. Oletan tilanteen olevan sama nyt.
Miksi haluat levitellä noita JYPiä huonoon valoon saattelevia perättömyyksiä ja arvailuja palstalle?

Lainataas nyt itseä tähän kun Sheffield ilmoitti juuri hankkineensa puolustaja Zack Fitzgeraldin. Ihan mielenkiinnolla odotan että mitä tämä kaveri näihin peleihin tuo.
Yonkman ja Fitzgerald ovat ottaneetkin erän ilman hanskoja 2013 AHL:ssa.

Edit: Laitetaanpas nyt vielä kiinnostuneille Youtube-linkkikin tuohon valssiin. 12-20-13 Zack FitzGerald vs. Nolan Yonkman - YouTube
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Valmentajana toimi tuolloin Risto Dufva. Mikko Viitanen vastasi menneellä tai edellisellä kaudella JYPin facebookissa jonkun kysyessä että onko joukkueessa tappelukieltoja ettei kieltoja ole annettu.
Totta. Toimarina toimi kuitenkin sama mies ja sieltä se tappelukielto on lähtöisin. Yön böölle kommentti: tuo ei ollut perätön. Se juttu on kuultu suoraan joukkueen sisältä. Pelaajat olivat Veikon puolella, mutta ei auttanut.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Miksi haluat levitellä noita JYPiä huonoon valoon saattelevia perättömyyksiä ja arvailuja palstalle
On myös järjen köyhää väittää kaikkea negatiivistä JYPiin liittyvää asiaa valehteluksi tai arvailuksi. Kulttimörön "Viitastieto" pitää paikkaansa, se toki lisättävä että nykyään tuo suhtautuminen ei ole enään niin mustavalkoista, eikä ollut enään RDn viimeisinä vuosinakaan. Kaikki silti tietää JYPin yleisen suhtautumisen tappeluihin, ei siitä enempää.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta. Toimarina toimi kuitenkin sama mies ja sieltä se tappelukielto on lähtöisin. Yön böölle kommentti: tuo ei ollut perätön. Se juttu on kuultu suoraan joukkueen sisältä. Pelaajat olivat Veikon puolella, mutta ei auttanut.
Jahas. Meinaat siis, että ainakin Pihlmania, Riskaa, Sipiläistä, J.Virtasta ja Boycea olisi sakotettu hanskojen tiputtamisesta JYPissä Seppäsen määräyksestä?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi haluat levitellä noita JYPiä huonoon valoon saattelevia perättömyyksiä ja arvailuja palstalle?
Onko sinulla sitten tarjolla faktatietoa, jos pystyt sanomaan, että kyseinen väite olisi perätön?

Jatkuvastihan täällä spekuloidaan asioilla, joista ei ole varmaa tietoa. Osa näistä asioista on negatiivisia, osa positiivisia. Ei tässä pitäisi olla mitään ihmeellistä?
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko sinulla sitten tarjolla faktatietoa, jos pystyt sanomaan, että kyseinen väite olisi perätön?

Jatkuvastihan täällä spekuloidaan asioilla, joista ei ole varmaa tietoa. Osa näistä asioista on negatiivisia, osa positiivisia. Ei tässä pitäisi olla mitään ihmeellistä?
Ei ole. Tämähän on pelkkää spekulaatiota, olisi pitänyt huomata mainita. Älkää nyt kuitenkaan hyvät ihmiset uskoko suoralta kädeltä kaikkea mitä internetissä sanotaan. Itse suhtaudun erittäin suurella varauksella noihin "sisäpiirin tietoihin".
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tarkennetaanpa hieman tuota väitettyä tappelukieltoa. JYPillä on selkeä kielteinen linjaus nyrkkitappeluita kohtaan. Kaukaloväkivaltaa ei suvaita JYP-leirissä - eikä pidäkään. Mutta. Linjaus koskee ns. showtappeluita, mitä varten joihinkin tiettyihin liigajoukkueisiin takavuosina erityisesti hankittiin nyrkkisankareita. Näitä showtappeluita tuskin tullaan enää Liigassa näkemään. JYPin imagoon sellaista ei olla haluttu istuttaa. Itse siis olen oikein tyytyväinen tuosta linjauksesta. Rapatessa kuitenkin roiskuu ja silloin tällöin jääkiekossa nähdään spontaaneja myllyjä (JYPin kohdalla erittäin harvinaisia), eikä sellaisissa tapauksissa ole käsittääkseni mitään syytä eikä järkeä langettaa rahasakkoja pelaajalle joukkueen sisältä.

JYPissä on fiksuja pelaajia, mutta joukkue pelaa myös imagonsa mukaisesti suurella tunteella ja on fyysinen. Siksi en usko mihinkään sakkorangaistuksiin kiihkeässä pelissä tapahtuneen nujakoinnin osalta. Dufvalla tosin oli erityisen tiukka suhtautuminen kaukalonyrkkeilyyn ja ehkä Viitasen tapauksen kohdalla tilanne tulkittiin harkituksi ylilyönniksi. Omasta mielestäni Viitanen toimi oikein tilanteeseen nähden. Hiilenä käyneen jättimäisen Levokarin otteet kaukalossa tuolloin olivat jo uhkana pienempien JYP-pelureiden terveydelle. Voi olla mahdollista, että Viitanen sai sanktioita aikoinaan, mutta voi myös olla, että on täysin urbaanilegendaa.

Edit: Vaikka Liigasta nyrkkitappeluihin haastamiset onkin saatu karsittua minimiin sääntölinjauksilla, CHL-turnauksessa vastaan saattaa tulla joukkueita, joiden normit ja peli-ideologia voivat olla hyvin erilaiset. Esimerkiksi JYPin alkulohkon EIHL-joukkue Sheffield Steelers, joka ennakolta luonnollisesti täysin vastaantulija. Olen lähes varma, että esim. JYPin nykyiset kanadalaiset eivät tule ottamaan taka-askelia mikäli vastustajan otteet sitä edellyttävät tai haaste tanssiin esitetään.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tarkennetaanpa hieman tuota väitettyä tappelukieltoa. JYPillä on selkeä kielteinen linjaus nyrkkitappeluita kohtaan. Kaukaloväkivaltaa ei suvaita JYP-leirissä - eikä pidäkään. Mutta. Linjaus koskee ns. showtappeluita, mitä varten joihinkin tiettyihin liigajoukkueisiin takavuosina erityisesti hankittiin nyrkkisankareita.
Älkää nyt kuitenkaan hyvät ihmiset uskoko suoralta kädeltä kaikkea mitä internetissä sanotaan. Itse suhtaudun erittäin suurella varauksella noihin "sisäpiirin tietoihin". Jep jep...
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Älkää nyt kuitenkaan hyvät ihmiset uskoko suoralta kädeltä kaikkea mitä internetissä sanotaan. Itse suhtaudun erittäin suurella varauksella noihin "sisäpiirin tietoihin". Jep jep...
Aivan noin. Voit uskoa tai olla uskomatta kirjoitukseeni. Meinaatko muuten, että ainakin Pihlmania, Riskaa, Sipiläistä, J.Virtasta ja Boycea olisi sakotettu hanskojen tiputtamisesta JYPissä Seppäsen määräyksestä? Kysäisepä tuota kaveriltasi, että kysyy tutultaan, joka ehkä tuntee sisäpiirin juorukellon, niin pääset julkistamaan juorun täällä. Saat siitä uuden hienon sulan hattuusi.
 

Baldrick

Jäsen
Olisihan se hauska nädä peli Sheffieldiä vastaan, jos meillä olisi vielä Jonne. Tai no, jos oikein riettaaksi haluaa heittäytyä, niin Kankaanperä, Marttinen ja Shelley vielä tuohon päälle, mutta ei mennä nyt niin pitkälle. Kaksi edellämainittua olisivat oivia kuumentamaan pelin tappiinsa.

Kun tässä nyt on puhuttu, niin onhan meillä nyt ainakin Yonkman, Boyce, Kolehmainen ja Pihlman, jotka pystyvät haasteeseen vastaamaan, mikäli tarve syntyy. Kanukit nyt lähtevät varmaan hieman herkemmin, mutta kyllä ainakin Pile osaa nyrkkihippaset suhteellisen hyvin, mistä viimeisin osoitus on Kazan matsin dominointi. Ei ehkä raskassarjalaista ota, mutta kyllä vähän painavampienkin kaverien kanssa varmasti pärjää jykevänä jässikkänä. Kolehmaisesta ei tietoa, mutta ainakin Youtubessa näyttäisi siltä, että otti muuan Tero Määtältä korvilleen heikohkossa painimatsissa.
 

IceBlacks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uusi-Seelanti, Islanti, Espanja, Viro, Tanska, JYP
Sheffield Steelersilla alkaa olla hyökkäysosasto valmiina hankittuaan 18 NHL-ottelun kokemuksen omaavan Mike "The Duke" Ducon. Viime kaudella ECHL:ssä oli Indy Fuelin kapteeni ja tehoja 63 otteluun 17+19, -10 ja jäähyjä 113 minuuttia. Linkin takana The Star -lehden uutinen pelaajasiirrosta. http://www.thestar.co.uk/sport/ice-hockey/the-duke-is-back-in-town-for-sheffield-steelers-1-7308541

Duco added: “The Champions Hockey League too was a draw. You want to play against the best and challenge yourself. I look at our roster and like what I see. I think we may just surprise a few people.”
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Paljonkohan nämä CHL-liput maksoivat, lippu.fi ei tosiaan näytä toimivan. Vieraita seinäjoelta olisi tulossa, joten mikäs sen parempaa kuin mennä seuraamaan JYPin CHL-avausta. Niin ja pääsikös kausikorteilla CHL-peleihin JYPillä ilmaiseksi vai pitikö lippu erikseen ostaa. Aika heikosti infoa JYPliigan sivut välittävät, tosin se ei kenellekään varmaan ole yllätys
 
Viimeksi muokattu:

SjV

Jäsen
Paljonkohan nämä CHL-liput maksoivat, lippu.fi ei tosiaan näytä toimivan. Vieraita seinäjoelta olisi tulossa, joten mikäs sen parempaa kuin mennä seuraamaan JYPin CHL-avausta. Niin ja pääsikös kausikorteilla CHL-peleihin JYPillä ilmaiseksi vai pitikö lippu erikseen ostaa. Aika heikosti infoa JYPliigan sivut välittävät, tosin se ei kenellekään varmaan ole yllätys
Kyllä tuo mulla toimii. Istumaan 17,50€ ja seisomaan 12,50€ + mahdollisesti mitä ihmeellisimpiä toimituskuluja. Istumakartassa näkyy pirusti varattuja paikkoja, joten olettaisin siinä mielessä kausaripaikkojen olevan varattu.
Suora linkki Sheffield pelin lippuihin (, joka siis mulla toimii)
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Kyllä tuo mulla toimii. Istumaan 17,50€ ja seisomaan 12,50€ + mahdollisesti mitä ihmeellisimpiä toimituskuluja. Istumakartassa näkyy pirusti varattuja paikkoja, joten olettaisin siinä mielessä kausaripaikkojen olevan varattu.
Suora linkki Sheffield pelin lippuihin (, joka siis mulla toimii)
Kiitos tiedosta. Itse en pääse millään laitteella noille sivuille, muuten kyllä kaikki toimii. Sanotaanko, että mielenkiintoista ja aiheuttaa lisätutkimuksia täällä päässä.

E: Kakkospuhelimella näköjään sivuille pääsin, tosin silläkin latasi varmaan lähes 5min ennekuin sivuille päästi, muut laitteet ilmoittivat suoraan, ettei sivut käytössä. Kyllä joku noissa sivuissa ja niiden koodauksessa pielessä on, kun noin epävarmat ovat. Itsekin kuitenkin jonkun verran verkkosivujen parissa olen toiminut ja ongelman kanssa en ole yksin, monella kaverilla ollut samaa ongelmaa kyseisten sivujen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kyllä tuo mulla toimii. Istumaan 17,50€ ja seisomaan 12,50€ + mahdollisesti mitä ihmeellisimpiä toimituskuluja. Istumakartassa näkyy pirusti varattuja paikkoja, joten olettaisin siinä mielessä kausaripaikkojen olevan varattu.
Suora linkki Sheffield pelin lippuihin (, joka siis mulla toimii)

Miksi minä en tuolta näe yhtään mitään seisomalippujen hintoja? Huonoimpien istumapaikkojen hinta on 12,50, mutta seisomalippuja en pääse valitsemaan.
 

SjV

Jäsen
Miksi minä en tuolta näe yhtään mitään seisomalippujen hintoja? Huonoimpien istumapaikkojen hinta on 12,50, mutta seisomalippuja en pääse valitsemaan.
Mun moka, oletin toisten olevan istumaan ja toisten seisomaan, verkkokaupassa kun lukee vain "kategoria x", halvimman katogorian valinta antaa ostoskoriin 0-rivin jakkaroita.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Mun moka, oletin toisten olevan istumaan ja toisten seisomaan, verkkokaupassa kun lukee vain "kategoria x", halvimman katogorian valinta antaa ostoskoriin 0-rivin jakkaroita.

Minä jo mietin, että onko vika minussa, mutta ei sentäs. Seisomalippujen hinta olisi jokatapauksessa mukava tietää. Tilaa siellä kuitenkin oletettavasti on, vaikka paikalle ehdinkin kaiketi noin kymmentä minuuttia ennen pelin alkua.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä jo mietin, että onko vika minussa, mutta ei sentäs. Seisomalippujen hinta olisi jokatapauksessa mukava tietää. Tilaa siellä kuitenkin oletettavasti on, vaikka paikalle ehdinkin kaiketi noin kymmentä minuuttia ennen pelin alkua.

Olisikohan niin ettei edes tule seisomaan lippuja myyntiin kun korkeintaan hallin ovelle, yritetään vähän enemmän rahastaa istumalipuilla kun halli ei jokatapauksessa tule täyteen. Toki olisihan se varsinkin tähän ensimmäiseen peliin hyvä idea myydä vähän halvempia lippuja tarjolle niin voisi paremmin uusia katsojia houkuteltua ja saada kuitenkin halli lähestulkoon täyteen ja ottaa rahat enemmän sitten oheismyynistä ja seuraavista otteluista.

Näyttäisi kun ottelukarttoja katsoi että paikkoja olisi vapaana ehkä vähemmän kun viimekaudella niissä otteluissa joissa ei paljon katsojia ollut, voi toki olla että kiintiöpaikkoja jossain kohti hallia vapautuu lähempänä ottelua, mutta näin pääpirteittäin voi olla että kausikortteja mennyt vain enemmän istumaan kaupaksi + tuohon sitten vielä varmasti lisääntynyt seisomakorttien määrä.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harmittaa aidosti, ettei tänään pääse peliin. Rennolta joukkueelta vaikuttaa tämän illan vastustaja, mitä tässä on kerennyt seurata. Toivottavasti halli olisi edes puolillaan...
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Frölunda taisi pöllyyttää Sheffieldiä 9-1, joten saas nähdä kiinnostaako brittijengiä pelaaminen tänään vai heiluttelevatko korkeintaan nyrkkejä (oliko Frölunda pelissä tapeltu?).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös