Anteeksi
@JypFabu , mutta ensimmäistä kertaa elämässäni huomaan ilmeisen suuria puutteita omassa luetun ymmärtämisessä. Muustahan tässä ei voi olla kyse. Pyydänkin nyt auttamaan minua ymmärtämään. Pyydän myös kiinnittämään huomiota tuon yläpuolella olevan viestin omaan toivomukseesi.
Kannattaa pysähtyä ja miettiä hetki, mitä sielustaan haluaa joukkueelle vuodattaa just ny, nörttituubaa, halveksuntaa, vai uskoa itsekin, että JYP, nyt on meidän paikka, taistellaan.
Tässä siis ymmärrän paljon karsastamasi tilastot "nörttituubana". Ymmärsinkö väärin ja mitähän tämä sinun termisi "nörttituuba" mahtaa sitten tarkoittaa? Keisarin kirjoituksia (siis "ei tuubaa") vähäpätöisempiä ajatuksia pelistä vai kuitenkin niitä tilastoja?
Nörttituubaa en siis halveksunut, vaan koen että sillä halveksutaan JYPiä ja sen hetkeä tässä ja nyt.
Etpä tietenkään. Et yhdessäkään kirjoituksessasi. Olen ymmärtänyt taas väärin. Mutta nyt siis on kyse siitä, että nörttituuballa (ks. edellinen kysymys) halveksutaan JYPiä? Mielenkiintoista.
Melkein kiinnostaisi tietää, miten numerot toteutuneesta kenenkään mielestä JYPiä halveksuu. Ei kuitenkaan niin paljon, että jaksan enempää vääntää.
(toim.huom. - tästä tuli nyt sellainen tarina, että pakkohan tässä on vielä jatkaa :))
Ei mitenkään, eikä siitä ollut edes kyse.
Hetkinen, ei ollutkaan siitä kyse? Tässä vaiheessa tipuin kärryiltä täysin. Mistäs tuossa sitten on ollut kyse? Olen todella pahoillani, mutta en ymmärrä nyt ollenkaan, mitä yritit sanoa. Johtuu täysin omasta ymmärryksen tasosta ja aivokapasiteetin rajoituksista, mutta minusta tuntuu, että tässä ongelman ydin tiivistyy termin "nörttituuba" ympärille; mitä se siis on?
Sitten vielä lainaus kannattamisesta hyvin tyypilliseen tapaasi
"enhän minä sitä, mutta <lause joka kumoaa ensimmäisen osan>". Boldaukset omat. Tämän lainauksen kanssa voi myös vilkaista taas tuon ensimmäisenä lainatun tekstin.
Tarkoitus ja ajatus ei missään nimessä ole esittää jotakin besservisseriä kenenkään yleisestä tavasta kannattaa tai kannustaa.
Mä oivalsin, että juuri nyt pitää heittäytyä JYPin matkaan kympillä miettimättä ja analysoimatta, niin kuin menestyksen hienoina päivinä
Mitä hittoa? No näin kai se on nyt tehtävä, kun kerran pitää. Olkoon samalla myös niin, että jätetään analysointi palstalla viisaammille viisikkopelin ja keskialueen ylitysten kiistattomille mestareille.
Sen ison virheen olen kuitenkin kannattamisessa tehnyt esim. kahden edellisen kauden aikana, että sydämeni pohjasta olen kannattanut (ja kritisoinut) JYPiä silloinkin ja ääneni Hippoksella käheäksi useampaan kertaan huutanut.
Jotta ei ala syytökset lentämään yksittäisten lauseiden irrottamisesta asiayhteydestä, niin tämä keskustelu on siis käyty täällä:
Mikä on kun ei vieraissa kulje?
Loppuun vielä varmistuksena, että tämä edellä kirjoitettu on ihan aidosta uteliaisuudesta ja mielenkiinnosta ymmärtää asioita, ei mielipahasta. Kuten sanoin, ei minun sielun maisema mene pilalle tai edes häiriinny siitä, mitä täällä kirjoitellaan. Mielenkiinnolla luen ja osallistunkin usein.
Näyttää kuitenkin siltä, että noista tilaistoista ei saada kovin järkevää keskustelua aikaiseksi. Sen sijaan ne herättävät kovasti pahaa oloa muutamissa ja kommentteja jopa valheisiin saakka, joihin evidenssiä ja/ tai perusteluita pyytäessä sitten poistutaan sujuvasti takavasemmalle. Turhaa se on tilastokirjoituksiin sitten omaakaan aikaa käyttää.
P.S. Tämä ketju taitaa muuten olla paras tapa lopettaa väittely. Syystä tai toisesta harvoilla on halua täällä jatkaa argumentointia.