Tartutaan ensimmäisenä itse näihin.
1. KALAPUDAS
- Kalaputaan pelitaidot on erinomaiset, on totta ettei mies pystynyt vastaamaan odotuksiin, joita Anttiin oli miehen JYPiin tullessa, mutta voiko rehellisesti sanoa että joukkue mahdollisti Antin onnistumisen paremmalla tasolla mitä nähtiin? Kalapudas ei myöskään pitänyt olla JYPin ykkössentteri minään kautena mitä JYPissä pelasi, vaan ajautui tuohon rooliin kun parempiakaan ei ollut/tai alustavat ykkössentterit eivät tonttia pystyneet suorittamaan. Kala-Antti muuten on Kärpissä suoraan ykkössentteri, pidän ihmeenä jos Kalapudas ei parin kauden päästä pelaa rahakkaanmissa sarjoissa, se on sitten eriasia onko se KHL/NLA vai SHL.
2. AHVENJÄRVI
- Olen Jusua monta kertaa täälläkin haukkunut ja vaatinut parempaa, mutta olisin siitä huolimatta hänen optionsa käyttänyt. JYP tuntuu kimpoilevan minkä kerkeää ja mitään stabiilia ei saada aikaan. Jusu ei ole koskaan ollut ns pelikirja valmentaja, mutta itseä olisi kiinnostanut nähdä mitä Jusu + Juujärvi saa aikaan, kun saavat ehjän kesän jne alle. Jusu on kuitenkin ollut hyvä pelaajien kehittäjä, niin myös tällä lyhyellä pestillään.
3. ULKOMAALAISET
- Olen kehunut läpi kauden JYPin ulkomaalaisia, eivät ole ehkä pelaajia, jotka ottavat joukkueen reppuselkään, mutta päteviä pelaajia tähän sarjaan ja pitäisin jokaisen myös jatkossa.