JYPiin liittyviä unelmia, unia ja utopistia haaveita (ei huhuja)

  • 264 706
  • 1 612

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Meneekö unelmoinnin piikkiin, jos toivoisin, että kohta kokoonpanoon palaavat viime kauden Pulkkinen ja upgradetettu versio alkukauden Tieksolasta? Siinä on kaksi pelaajaa, joilla on potentiaalia vaikka mihin, mutta jos peli ei kulje, niin peli ei kulje.
Nämä + alkukauden Perttu niin voisi JYP kannattajaa hymyilyttää enemmänkin
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Viimeksi muokattu:

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Itsehän näin unta, että huhuttu jalokala oli Slime McConnell. Hyvin ei alkanut hänen uransa Jyväskylässä, kun joukkue hävisi ja Slime saldoili itselle yhdellä istumalla 26min jäähyjä johon peli sitten lopulta ratkesi. Täällä oli heti huhuja kuinka tyyppi myrkytti päivässä pukukoppiin.

En olisi ikinä uskonut Slime McConnelista tämmöistä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Kiekko-Espoo

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä jutussa on monta kohtaa, joista Jyp-fani voi nähdä vain unia. Aloitetaan vaikkapa tuosta, että tehdään osakeanti, johon osallistuu miljonäärejä.

Tämä on kyllä mielenkiintoinen prosessi (pun intended) seurattavaksi. Tapparalla on tietysti ihan eri tilanne taloudellisesti, kuin täällä on koskaan ollutkaan, mutta pieni skeptikko/ negailija minussa sanoo, että tuo on helppo tapa hukata helvetisti rahaa suuruudenhulluuteen.

Kuinka iso todellinen markkina Suomen ulkopuolelle tällaiselle on ja jos se halutaan valloittaa, onko omistajilla oikeasti halu riittävän isolla riskillä vetää? Miten paljon pitää tapahtua, että Jorge Alicantessa tai Karl-Heinz Nürnbergissä vetää Tappara-lippiksen päähän?

Minä olen omissa ajatuksissa jollain tavalla myös JYPin hiipumisen yhdistänyt siihen, kun alettiin ajattelemaan, että ollaan liian hyviä Liigaan ja Suomeen. Pitää olla Euroopan ykkösiä siinä ja tässä (urheilullisesti toki oltiinkin yhdellä kaudella).
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Tämä on kyllä mielenkiintoinen prosessi (pun intended) seurattavaksi. Tapparalla on tietysti ihan eri tilanne taloudellisesti, kuin täällä on koskaan ollutkaan, mutta pieni skeptikko/ negailija minussa sanoo, että tuo on helppo tapa hukata helvetisti rahaa suuruudenhulluuteen.

Kuinka iso todellinen markkina Suomen ulkopuolelle tällaiselle on ja jos se halutaan valloittaa, onko omistajilla oikeasti halu riittävän isolla riskillä vetää? Miten paljon pitää tapahtua, että Jorge Alicantessa tai Karl-Heinz Nürnbergissä vetää Tappara-lippiksen päähän?

Minä olen omissa ajatuksissa jollain tavalla myös JYPin hiipumisen yhdistänyt siihen, kun alettiin ajattelemaan, että ollaan liian hyviä Liigaan ja Suomeen. Pitää olla Euroopan ykkösiä siinä ja tässä (urheilullisesti toki oltiinkin yhdellä kaudella).
Riskit on toki olemassa se lienee selvä, aika näyttää miten tämän käy. Väitän, kuitenkin että aika kova kiinnitys Meresmaa tuohon brändäämiseen taustalle ja osaamisesta ei jää ainakaan kiinni. Lisäksi piti siitä tai ei, onhan Tapparan logo selkeä, ikoninen ja komea, lisäksi jopa poikkeuksellinen väriyhdistelmä sininen ja oranssi, niin ainakin tuotteen puoleltakin onnistuminen on huomattavasti helpompaa, mitä esim JYPin nykyisellä kakkakikkareella tai sinänsä toimivilla, mutta hyvin yleisillä ja jopa tylsällä värikombolla punamustavalkea.

@Kgz halutessaan on oikea mies kertoa myös Meresmaasta ja hänen taustoistaan lisää. Itse kuitenkin mielenkiinnolla seuraan Tapparan projektia tämän brändäyksen parissa. Onnistumisen varmuutta ei ole, mutta tuntuu, että tuote on kunnossa, kuin myös tekijät ja rahaakin on, joten täydet mahdollisuudet vision toteutukseen ainakin löytyy. Lopultahan sattuma ja tuuriakin tarvitaan ja se määrittää osansa, toisaalta jos ja kun tuote on hyvä, osaamista ja rahaa löytyy, niin sen merkitys pienenee.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on kyllä mielenkiintoinen prosessi (pun intended) seurattavaksi. Tapparalla on tietysti ihan eri tilanne taloudellisesti, kuin täällä on koskaan ollutkaan, mutta pieni skeptikko/ negailija minussa sanoo, että tuo on helppo tapa hukata helvetisti rahaa suuruudenhulluuteen.

Kuinka iso todellinen markkina Suomen ulkopuolelle tällaiselle on ja jos se halutaan valloittaa, onko omistajilla oikeasti halu riittävän isolla riskillä vetää? Miten paljon pitää tapahtua, että Jorge Alicantessa tai Karl-Heinz Nürnbergissä vetää Tappara-lippiksen päähän?

Minä olen omissa ajatuksissa jollain tavalla myös JYPin hiipumisen yhdistänyt siihen, kun alettiin ajattelemaan, että ollaan liian hyviä Liigaan ja Suomeen. Pitää olla Euroopan ykkösiä siinä ja tässä (urheilullisesti toki oltiinkin yhdellä kaudella).
Joo, suuruden hulluudelta tuo omaan korvaan kyllä kuulostaa. En millään näe, että ulkomailla jaksaa jotkut liigajengit kiinnostaa, siinä missä ulkomaan jengit ei jaksa täällä kiinnostaa änäriä lukuunottamatta. Mut eihän siinä, kokeilemaan vaan jos liikaa paalua löytyy.

E: Lisätään vielä, että yks unelma on se, että JYP panostaa brändäämiseen ja fanituotteisiin enemmän. Mielelläni tukisin taloudellista JYPiä ostamalla enemmän vaikka fanituotteita, mutta yleensä ne tuppaa olee aika rumaa kamaa. Sukkaa, paitaa ja kaulahuivia löytyy, mutta ei mitään missä se kakkakikkarelogo näkyy suurena.
 
Viimeksi muokattu:

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Riskit on toki olemassa se lienee selvä, aika näyttää miten tämän käy. Väitän, kuitenkin että aika kova kiinnitys Meresmaa tuohon brändäämiseen taustalle ja osaamisesta ei jää ainakaan kiinni. Lisäksi piti siitä tai ei, onhan Tapparan logo selkeä, ikoninen ja komea, lisäksi jopa poikkeuksellinen väriyhdistelmä sininen ja oranssi, niin ainakin tuotteen puoleltakin onnistuminen on huomattavasti helpompaa, mitä esim JYPin nykyisellä kakkakikkareella tai sinänsä toimivilla, mutta hyvin yleisillä ja jopa tylsällä värikombolla punamustavalkea.

@Kgz halutessaan on oikea mies kertoa myös Meresmaasta ja hänen taustoistaan lisää. Itse kuitenkin mielenkiinnolla seuraan Tapparan projektia tämän brändäyksen parissa. Onnistumisen varmuutta ei ole, mutta tuntuu, että tuote on kunnossa, kuin myös tekijät ja rahaakin on, joten täydet mahdollisuudet vision toteutukseen ainakin löytyy. Lopultahan sattuma ja tuuriakin tarvitaan ja se määrittää osansa, toisaalta jos ja kun tuote on hyvä, osaamista ja rahaa löytyy, niin sen merkitys pienenee.

Jussilla on kokemusta pikkubrändin maailmanvalloituksesta. Lähti aikanaan USA:n markkinoille Discmanialla aika nollista liikenteeseen ja hyvinhän siinä kävi. Jussilla on aina ollut tietty suuruudenhulluus niin kuin yrittäjähenkisillä monesti pitää olla. Varmasti oikea ja intohimoinen ukko tuohon rooliin. Voisi sanoa että isoin syy sille miksi frisbeegolf on siinä asemassa missä se nyt on, on Jussi Meresmaa.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Riskit on toki olemassa se lienee selvä, aika näyttää miten tämän käy. Väitän, kuitenkin että aika kova kiinnitys Meresmaa tuohon brändäämiseen taustalle ja osaamisesta ei jää ainakaan kiinni. Lisäksi piti siitä tai ei, onhan Tapparan logo selkeä, ikoninen ja komea, lisäksi jopa poikkeuksellinen väriyhdistelmä sininen ja oranssi, niin ainakin tuotteen puoleltakin onnistuminen on huomattavasti helpompaa, mitä esim JYPin nykyisellä kakkakikkareella tai sinänsä toimivilla, mutta hyvin yleisillä ja jopa tylsällä värikombolla punamustavalkea.

@Kgz halutessaan on oikea mies kertoa myös Meresmaasta ja hänen taustoistaan lisää. Itse kuitenkin mielenkiinnolla seuraan Tapparan projektia tämän brändäyksen parissa. Onnistumisen varmuutta ei ole, mutta tuntuu, että tuote on kunnossa, kuin myös tekijät ja rahaakin on, joten täydet mahdollisuudet vision toteutukseen ainakin löytyy. Lopultahan sattuma ja tuuriakin tarvitaan ja se määrittää osansa, toisaalta jos ja kun tuote on hyvä, osaamista ja rahaa löytyy, niin sen merkitys pienenee.
Oma skeptisyys ei kohdistu Meresmaan osaamiseen (vaikka yksi omistaja onkin). Omien hatarien kokemusten perusteella uuden markkinan valtaaminen on jo itsessään hiton kallista ja kun puhutaan kuluttajabisneksestä, niin vielä monta kertaa kalliimpaa ja vaikeampaa.

Epäilykset ovat enemmän peräisin siitä, ovatko omistajat halukkaita siihen isosti investoimaan, koska en usko Tapparan nykybisneksen kantavan kuluja, jos todella halutaan asemaan, jossa ollaan verrannollisia NHL ja NBA -brändeihin. Tavoitteita toki pitää olla ja sitä arvostan, että Tapparaperheessä ollaan valmiita ja halutaan kokeilla erilaisia bisneksiä. Kiinteistöhuoltoa kokeiltiin tovi ja sen jälkeen myytiin Alltimelle.

Jussilla on kokemusta pikkubrändin maailmanvalloituksesta. Lähti aikanaan USA:n markkinoille Discmanialla aika nollista liikenteeseen ja hyvinhän siinä kävi. Jussilla on aina ollut tietty suuruudenhulluus niin kuin yrittäjähenkisillä monesti pitää olla. Varmasti oikea ja intohimoinen ukko tuohon rooliin. Voisi sanoa että isoin syy sille miksi frisbeegolf on siinä asemassa missä se nyt on, on Jussi Meresmaa.
Väittäisin, että nämä caset eivät ole suoraan verrannollisia. En rehellisesti tiedä frisbeegolfin historiaa (joku voi halutessaan valaista), mutta sillä on kaiketi osuttu uuteen markkinaan tai peräti luotu sellainen. Tapparan tavoitteista puhuttaessa mennään kyllä todella raakaan markkinaan.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Jussilla on kokemusta pikkubrändin maailmanvalloituksesta. Lähti aikanaan USA:n markkinoille Discmanialla aika nollista liikenteeseen ja hyvinhän siinä kävi. Jussilla on aina ollut tietty suuruudenhulluus niin kuin yrittäjähenkisillä monesti pitää olla. Varmasti oikea ja intohimoinen ukko tuohon rooliin. Voisi sanoa että isoin syy sille miksi frisbeegolf on siinä asemassa missä se nyt on, on Jussi Meresmaa.
Kyllä varmasti suomi friban suurin pioneeri lienee Jussi, yhtään ottamatta pois Seppo Niemiseltä tai esim Jukka Vieriltä ja lukuisilta muilta pioneereilta.

Isompana asiana kuitenkin Meresmaan näyttönä näen juurikin tuon auton takakontista kiekkomyynnin muuttaminen omaksi kiekkomerkiksi joka nousee kansainvälisesti jopa jossain määrin yhdeksi johtavaksi merkiksi ja sitten lopulta merkin myynnin isolla rahalla muualle. Brändäysosaaminen siis pienestä ja mitättömästä johonkin suureen on ainakin kertaalleen onnistunut erinomaisesti.

Väittäisin, että nämä caset eivät ole suoraan verrannollisia. En rehellisesti tiedä frisbeegolfin historiaa (joku voi halutessaan valaista), mutta sillä on kaiketi osuttu uuteen markkinaan tai peräti luotu sellainen. Tapparan tavoitteista puhuttaessa mennään kyllä todella raakaan markkinaan.

Vaikka suomeenkin frisbeegolf (liitokiekkogolf) taisi tulla jo ensimmäisen kerran 70-luvulla, niin tosiaan varteenotettavaksi lajiksi muodostunut 2000 luvun aikana.

Toisaalta jenkeissä laji ollut kohtuullisen iso jo paljon kauemmin, joten siellä Jussi ei sinänsä kiekkobrändiää luonut uuteen markkinaan ja nimeomaan DM menestys perustuu pitkälti jenkkimarkkinaan, joka vaan korostaa Meresmaan onnistumisen harvinaisuutta täältä perähikiältä.

En tahtoisi Tapparaa liiemmin kehua, mutta Jokerithan on brändinä sellainen joka tunnetaan aika isosti myös ulkomailla, toki KHL retki teki osansa tuossa, mutta jo sitä aiemmin logo ja brändi oli muuallakin kuin Suomessa tunnettu. Miten tämä liittyy Tapparaan, niin näen heidän logolla ja väreillä vähintään saman potentiaalin
 
Viimeksi muokattu:

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olettaisin, että Tapparan vieminen ulkomaille vaatii myös sitä, että ulkomailla näytetään Tapparan (tai SM-liigan yleensäkin) pelejä. Näytetäänkö Liigaa edes ulkomailla? Ei näytetä. Suomessa puolestaan näytetään NHL:n lisäksi Sveitsin ja Ruotsin liigoja, ja sillä täällä tiedetään niiden liigojen jengeistä enemmän kuin vain nimet. Eli aika vaikee varmaan lähtee rakentaa jotain Tappara-brändiä ulkomailla, jos siellä ei ees Tapparan pelejä voi katsoa. Ainakin näin uskoisin.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tahtoisi Tapparaa liiemmin kehua, mutta Jokerithan on brändinä sellainen joka tunnetaan aika isosti myös ulkomailla, toki KHL retki teki osansa tuossa, mutta jo sitä aiemmin logo ja brändi oli muuallakin kuin Suomessa tunnettu. Miten tämä liittyy Tapparaan, niin näen heidän logolla ja väreillä vähintään saman potentiaalin
Voi olla, että katsotaan asiaa hieman eri kulmasta. Olen perso rahalle ja se vaikuttaa näkökulmaan. Hymiö.

En osaa tuosta Jokereistakaan sanoa. Omilla ulkomaan keikoilla ei ole tullut narrilogo tai -brändi vastaan mitenkään, vaikka pyrin kyllä aina kovasti urheilutapahtumissa käymään reissuillani. Itse brändin tunnistaminen ei minulle ole suurikaan arvo, jos ei sitä voi muuttaa rahaksi. Jokereilta se ei ainakaan ole onnistunut ainakaan siinä määrin, että olisivat olleet kannattava urheilubisnes.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suomalaisen joukkueen kiinnostus ulkomailla on niin naurettavan pieni, etten oikein ymmärrä miksi siihen pitäisi panostaa.

Jokerit... Varmaan logo on isommin tuttu KHL:n kautta, mutta mitä sitten? Onko siitä konkreettista hyötyä?
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Suomalaisen joukkueen kiinnostus ulkomailla on niin naurettavan pieni, etten oikein ymmärrä miksi siihen pitäisi panostaa.

Jokerit... Varmaan logo on isommin tuttu KHL:n kautta, mutta mitä sitten? Onko siitä konkreettista hyötyä?
Jos toimiva logo ulkomaita myöten ja fanimyynti kunnossa, niin onhan siinä merkittävä lisätulojen lähde. Jokereilla ja Tapparalla ainakin potentiaalia logojen puolesta tehdä siitä kansavälinen menestystarina jota ihmiset haluaa pukea vaikka seura ei muuten olisikaan läsnä tai rakas.

JYPin vaikea nähdä tuohon edes mahdollisuutta nykyisellä geneerisellä hurrikaani kakkakiekuralla, toki resurssit muutenkin olemattomat ja samoin fanituotteiden taso ja panostus surkeaa vaikka toki eteenpäin JYPissäkin menty ihan kaameimmista ajoista.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos toimiva logo ulkomaita myöten ja fanimyynti kunnossa, niin onhan siinä merkittävä lisätulojen lähde. Jokereilla ja Tapparalla ainakin potentiaalia logojen puolesta tehdä siitä kansavälinen menestystarina jota ihmiset haluaa pukea vaikka seura ei muuten olisikaan läsnä tai rakas.
En jaksa uskoa tuollaiseen, varsinkaan siinä määrin että sillä olisi jotain merkitystä. Ei yhtään osu omaan ajatusmaailmaan, että ostanpas jonkun paidan jossa on joku random urheiluseuran logo.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
En jaksa uskoa tuollaiseen, varsinkaan siinä määrin että sillä olisi jotain merkitystä. Ei yhtään osu omaan ajatusmaailmaan, että ostanpas jonkun paidan jossa on joku random urheiluseuran logo.
Itsellä useita random urheiluseuran logotuotteita pääosin toki lippiksiä ja huiveja, tosin käytän lähinnä aktiivisesti noita lippiksiä ja ihan normaalielämässä. Ei toki täysin random, vaan ostanut niitä ulkomailta kun peleissä käynyt joka yksin tai @Hurraa ja kumppaneiden kanssa.

Voin olla toki poikkeus, mutta kyllähän noita suomessakin näkee että puetaan tiettyjen ulkomaisen urheiluseuran tuotteita vaikka sitä ei mitenkään kannateta.

Uskon, että onnistuneella brändäyksellä mahdollisuuksia Tapparallakin viedä logoaan tuotteisiin ja ihmisille on vaikkei heistä edes Tappara kannattajia tulisi.

Että osutaan ketjun aiheeseen eli JYPiin, olisihan se hienoa jos JYP olisi myös tuollainen seura jonka materiaalia halutaan käyttää muissakin maissa. En vaan jaksa tuohon uskoa, nykyisellä logolla tai seuran fanikamatasolla. Ihan fantasiaa edes moisesta puhella.
 
Viimeksi muokattu:

Jaatis

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Lohi
Itsellä useita random urheiluseuran logotuotteita pääosin toki lippiksiä ja huiveja, tosin käytän lähinnä aktiivisesti noita lippiksiä ja ihan normaalielämässä. Ei toki täysin random vaan ostanut niitä ulkomailta kun peleissä käynyt joka yksin tai @Hurraa ja kumppaneiden kanssa.

Voin olla toki poikkeus, mutta kyllähän noita suomessakin näkee että puetaan tiettyjen ulkomaisen urheiluseuran tuotteita vaikka sitä ei mitenkään kannateta.

Uskon, että onnistuneella brändäyksellä mahdollisuuksia Tapparallakin viedä logoaan tiotteisiin ja ihmisille on vaikkei heistä edes Tappara kannattajia tulisi.

Että osutaan ketjun aiheeseen eli JYPiin, olisihan se hienoa jos JYP olisi myös tuollainen seura jonka materiaalia halutaan käyttää muissakin maissa. En vaan jaksa tuohon uskoa, nykyisellä logolla tai seuran fanikamatasolla. Ihan fantasiaa edes moisesta puhella.
Kiekuraa ei kukaan osta näön vuoksi, se on kyllä varma asia.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Kiekuraa ei kukaan osta näön vuoksi, se on kyllä varma asia.
Kyllä tässä mielessä jopa haukuttu alkuperäinen logo tai myös HT-logo olisi parempia, eivät omaperäisiä toki mutta klassisia urheiluseuran logoja kuitenkin.

Kiekura nyt on vain geneerinen tuotos josta ei kovinkaan monelle sitä hurrikaania tule mieleen tai mitään urheiluun liittyvääkään, vaikka muuten JYP yrittänyt sitä hurrikaani imagoa tähän punamustavalkeaan aikaan brändätä.

Itsellä edelleen haaveissa, että seura palaa juurilleen kuten niin monet muutkin joukkueet lopulta tehneet. Eli alkuperäinen logo, värit ja seuran kirjoitusasu. Olihan se 100v juhlakauden juhlapaita komea alkuperäisellä logolla ja väreillä. Ehkä joskus vielä normaalina asunakin, saa ainakin haaveilla.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Argumentit, Avtomobilist, FCV, Happee, JyP, Lohi
Niken logoon joskus Tyni vertasi, että kyllä sekin maailmalla porskuttaa..
 

jyppimies-82

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Unelmia:
-liigan paras juniorityö, jatkuvasti omia kasvatteja lyö läpi liigassa ja lähtee ulkomaille, mahdollisesti NHL-varauksia.
-yhteistyö KeuPan kanssa hyödyttää molempia, molemmat taistelevat oman sarjansa voitosta, laadukkaat pelaajat liikkuvat molempiin suuntiin.
-hyvä henki joukkueessa, menestystä tulee, halli on täynnä ja elinkeinoelämän kanssa yhteistyö sujuu molempiin suuntiin
-Jypiin halutaan tulla pelaamaan, kehittymään ja menestymään, meillä pelaa jopa maajoukkuetason pelaajia.
-maalivahtipeli liigan kärkitasoa (mitä toki Salmisen osalta onkin)
-sopivasti "omia poikia" ja vahvistuksia, jotta tulee sekoitus kokemusta, taitoa ja sitoutumista
-uusi halli

Tästä viimeistä ajatusta vaille kaikki asiat meillä oli vielä Dufvan ja Ahon aikana, mutta se kaikki on onnistuttu tuhoamaan. Toki taustalla on myös se, että KHL ei tuota liigaseuroille rahaa niin kuin se tuotti vielä tuolloin. Pieni huomioimatta jäänyt muutos oli myös liigan sääntö, jolla rajattiin kokoonpanossa olevien pelaajien määrää kun joukkuemäärä kasvoi. Aiemmin Jyp pystyi (Dufvan aikana) kierrättämään pelaajia enemmän myös pelin sisällä ja pelien välillä, mihin vaikutti tietysti myös se, että oli pelaajia mistä ottaa. Myös Dufvan mukanaolo maajoukkueessa auttoi: maajoukkuetason pelaajat halusivat ja saivat näyttöpaikkoja. Toki tästä varmaan oli myös haittaakin, niinkuin HPK:lla nyt, mutta Aho paikkasi hyvin RD:n poissaolot. Siekkisen rooli taisi myös olla aikanaan iso. Mutta kaikenkaikkiaan, silloin elimme joukkueen kulta-aikaa, enkä keksi mitään syytä miksei niin voisi olla myös tulevaisuudessa.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä tässä mielessä jopa haukuttu alkuperäinen logo tai myös HT-logo olisi parempia, eivät omaperäisiä toki mutta klassisia urheiluseuran logoja kuitenkin.

Kiekura nyt on vain geneerinen tuotos josta ei kovinkaan monelle sitä hurrikaania tule mieleen tai mitään urheiluun liittyvääkään, vaikka muuten JYP yrittänyt sitä hurrikaani imagoa tähän punamustavalkeaan aikaan brändätä.

Itsellä edelleen haaveissa, että seura palaa juurilleen kuten niin monet muutkin joukkueet lopulta tehneet. Eli alkuperäinen logo, värit ja seuran kirjoitusasu. Olihan se 100v juhlakauden juhlapaita komea alkuperäisellä logolla ja väreillä. Ehkä joskus vielä normaalina asunakin, saa ainakin haaveilla.

Ei muuta kuin Sebastian Aholle ja muille Carolinan suomalaisille JYP hurrikaani logolla varustettuja tuotteita päälle niin alkaa myynti vilkastumaan.

Kuvauksella jos että tajunnut että logo on hurrikaani niin johtunee siitä että Suomessa "hurrikaanit" on hieman laimeampia. Se on tuollainen leuto länsituuli. Jääkiekossa tämä näkyy mm. siten että pakkaamisen sijaan suositaan auraamista.

Eiköhän tämä ala myymään sellaisena hyvänä vitsinä.

Tähän kun vie yhdistää vanhan No Smoking team lauseen niin menestys on taattu. Itse ostaisin heti jos olisi No Smoking Team sloganilla varustettuja tuotteita myynnissä.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiekura nyt on vain geneerinen tuotos josta ei kovinkaan monelle sitä hurrikaania tule mieleen
Katso kuvahaulla, miltä hurrikaanit näyttävät. Maapallon pyörimisliikkeestä johtuen ne ovat aina tuon JYP-logon suuntaisia massiivisia pyörteitä. Eihän tuo JYPin logo mikään valokuva hurrikaanista ole, mutta kyllähän sen nyt tunnistaa, jos tietää mitä hurrikaanit ovat. Minulle kelpaa.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Katso kuvahaulla, miltä hurrikaanit näyttävät. Maapallon pyörimisliikkeestä johtuen ne ovat aina tuon JYP-logon suuntaisia massiivisia pyörteitä. Eihän tuo JYPin logo mikään valokuva hurrikaanista ole, mutta kyllähän sen nyt tunnistaa, jos tietää mitä hurrikaanit ovat. Minulle kelpaa.
Niin kyllä itsekin se osaan hurrikaaniksi hahmottaa kun tietää mistä kyse, mutta kun näytät ilman hurrikaaniyhteyttä logoa jollekin joka ei sitä ole nähnyt tai tiedä yhteyttä ja kysyt miltä se näyttää, niin kovinkaan moni ei sanone hurrikaania, tämä toki vain oman pienen empiirisen tutkimuksen perusteella jota varsinkin ulkomailla tehnyt keskustelujen aaltoilessa.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin kyllä itsekin se osaan hurrikaaniksi hahmottaa kun tietää mistä kyse, mutta kun näytät ilman hurrikaaniyhteyttä logoa jollekin joka ei sitä ole nähnyt tai tiedä yhteyttä ja kysyt miltä se näyttää, niin kovinkaan moni ei sanone hurrikaania, tämä toki vain oman pienen empiirisen tutkimuksen perusteella jota varsinkin ulkomailla tehnyt keskustelujen aaltoilessa.
Juu, ymmärrän pointtisi. Mutta tuo Jyp HT-logo - minkäslainen kuva siinä on? "Näyttää ihan jääkiekkoilijalta. Perhana, taitaa olla jääkiekkojoukkueesta kyse." Vielä kun saisi tuolle jääkiekkoilijalle Jyp HT:n logon rintaan, jossa olevalla pelaajalla olisi Jyp HT:n logo rinnassa, jossa olevalla pelaajalla olis... Siinä olisi graafikolle töitä.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Vielä kun saisi tuolle jääkiekkoilijalle Jyp HT:n logon rintaan, jossa olevalla pelaajalla olisi Jyp HT:n logo rinnassa, jossa olevalla pelaajalla olis... Siinä olisi graafikolle töitä.
Nykyään taitaa tuokin onnistua, tekniikka kun on kehittynyt.

Itse toki tunnetusti liputan paluuta juurille eli alkuperäiseen logoon, jos johonkin vaihdellaan. Ei välivaiheen logoon kuten nykyinen, palikka tai HT.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös