JYPiin liittyviä unelmia, unia ja utopistia haaveita (ei huhuja)

  • 220 272
  • 1 370

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Kyllä minun utopiassa Perrin on tyylikkäänä ja osaavana valmentajana. Taitaa vain olla samaa sarjaa sen utopian kanssa, missä Tarzan on laitahyökkääjänä...
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Perrin valmentajana tai varsinkin päävalmentajana olisi tasoa Raipe ja Ilves tuhoon tuomittu jo etukäteen. Mikäli Perrin opiskelee ja harjoittelee valmentamista muutaman vuoden niin katsotaan jos olisi sitten tarpeaksi mandaattia ja osaamista hypätä penkin taakse.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä minun utopiassa Perrin on tyylikkäänä ja osaavana valmentajana. Taitaa vain olla samaa sarjaa sen utopian kanssa, missä Tarzan on laitahyökkääjänä...
Onhan se vähän koomista toivoa Perriniä JYPin päävalmentajaksi ja samalla puhua Rautakorvesta ja Niemisestä painajaisena. Ei mitään Ekiä vastaan, mutta hyvä ja esimerkillinen pelaaja ei automaattisesti ole hyvä valmentaja, vaan siihen liittyviä taitoja täytyy opiskella ja kerryttää kokemusta. Vähintään muutama vuosi aktiivista valmennushommaa, niin saattaisi Ekillä olla eväitä ammattilaisjoukkueen päävalmentajaksi.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Vähintään muutama vuosi aktiivista valmennushommaa, niin saattaisi Ekillä olla eväitä ammattilaisjoukkueen päävalmentajaksi.
Ja silloinkin vain vahva ehkä, ei tosiaan kaikista hyvistä pelaajista tule hyviä valmentajia, ei edes vaikka kaikki olisi ns paperilla suunniteltu täydellisesti: käyty kursseja, ja harjoiteltu valmentamista järkevän polun kautta.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan se vähän koomista toivoa Perriniä JYPin päävalmentajaksi ja samalla puhua Rautakorvesta ja Niemisestä painajaisena. Ei mitään Ekiä vastaan, mutta hyvä ja esimerkillinen pelaaja ei automaattisesti ole hyvä valmentaja, vaan siihen liittyviä taitoja täytyy opiskella ja kerryttää kokemusta. Vähintään muutama vuosi aktiivista valmennushommaa, niin saattaisi Ekillä olla eväitä ammattilaisjoukkueen päävalmentajaksi.
TÄMÄ !
Hyvä @Nelfor, puhut viisauden sanoja, sillä asia on juuri näin !!!
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Joskus järjestetään vielä kick off. Oli kyllä ihan parasta! Harmi että tämä korona sen meiltä vei…
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Joskus järjestetään vielä kick off. Oli kyllä ihan parasta! Harmi että tämä korona sen meiltä vei…
Toki HPK on ilmeisesti tällaisen taasen järjestämässä eli kaipa se on mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Voivoi, kun meilläkin olisi joskus tollasta Osastomaista hurmosta fanipäädyssä. Peruskomppi tulee korvista ulos lehmänkelloineen. No, utopiaketjussahan tässä tosiaan ollaan.
Mikäs siinä kun mennään ja tehdään, niin ei aihetta tarvitse tässä ketjussa enää käsitellä. Muutamia innokkaita lisää mukaan kollektiiviseen kannustamiseen niin siitä se lähtee.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Onhan se vähän koomista toivoa Perriniä JYPin päävalmentajaksi ja samalla puhua Rautakorvesta ja Niemisestä painajaisena. Ei mitään Ekiä vastaan, mutta hyvä ja esimerkillinen pelaaja ei automaattisesti ole hyvä valmentaja, vaan siihen liittyviä taitoja täytyy opiskella ja kerryttää kokemusta. Vähintään muutama vuosi aktiivista valmennushommaa, niin saattaisi Ekillä olla eväitä ammattilaisjoukkueen päävalmentajaksi.

On se elämä varmaan haastavaa, kun utopiaakin pitää peilata realismin kautta :D

Ehkä oikeassa maailmassa asia on juuri kuten sanoitkin.

Silti ihmisenä Perrin edustaa arvoja, joita kannatan. Jukkaville ei.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Tästä viestistä on annettu asiattomuusrikepiste.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On se elämä varmaan haastavaa, kun utopiaakin pitää peilata realismin kautta :D
Sinulta kun vakavissaan kysyttiin, että kuka kelpaisi valmentajaksi, kun näyttää siltä ettei mikään kelpaa, niin vastasit siihen Perrin. Jos tämä ei ole oikea vastauksesi, niin mikä sitten?

Ei sinne mitään täydellistä ihmistä ja valmentajaa löydy mistään, kaikilla on omat hyvät ja huonot puolensa. En minä ainakaan halua enää penkin taakse jotain "kivaa kaveria", joka ei osaa valmentaa.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Vieraissa käyntiä jne?
Hyi helv**, nyt oli alhainen kommentti. Millä tavalla hänen yksityiselämänsä liittyy siihen, millaisia arvoja pelaaja edustaa kaukalossa? Epäilen/tiedän myöskin sen, että et kuulu Perrinin lähipiiriin tietääksesi, onko heidän parisuhteessaan sovittu erityisistä pelisäännöistä?

Ja loppujen lopuksi näille väitteillekään sinulla tuskin on parempaa lähdettä kuin HTT.
 
Viimeksi muokattu:

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Epäilen/tiedän myöskin sen, että et kuulu Perrinin lähipiiriin tietääksesi, onko heidän parisuhteessaan sovittu erityisistä pelisäännöistä?
Niin sinulla on oikeus epäillä, siinä missä minulla on oikeus kertoa.

@Huikko sanoi että edustaa ihmisenä arvoja, ei pelaajana.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Huikko sanoi että edustaa ihmisenä arvoja, ei pelaajana.
Ihminen se jääkiekkoilijakin on ja tällä hetkellä me olemme lätkäpalstalla, ei vertaustukiryhmässä. Suurinosa meistä tuntee pelaajat pelaajina vaikka puhumme heistä ihmisinä. Se mitä kaukalon ulkopuolella hänen vapaa-ajallaan tapahtuu, ei pitäisi liittyä tälle palstalle millään tasolla vaikka kuinka näet oikeutenasi huudella tuollaisista asioista. Cmon.
 

Kideradio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ihminen se jääkiekkoilijakin on ja tällä hetkellä me olemme lätkäpalstalla, ei vertaustukiryhmässä. Suurinosa meistä tuntee pelaajat pelaajina vaikka puhumme heistä ihmisinä. Se mitä kaukalon ulkopuolella hänen vapaa-ajallaan tapahtuu, ei pitäisi liittyä tälle palstalle millään tasolla vaikka kuinka näet oikeutenasi huudella tuollaisista asioista. Cmon.
Ei ne vapaa-ajan asiat tälle palstalle välttämättä kuulukaan, mutta ei ihmisellä ole erilaisia arvoja eri tilanteissa, eri rooleja korkeintaan. Ja yleensä vapaa-ajalla ihminen toimii ja käyttäytyy niiden varsinaisten arvojensa mukaisesti, kun ei tarvitse "vetää" mitään roolia, vaan on silloin oma itsensä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Voivoi, kun meilläkin olisi joskus tollasta Osastomaista hurmosta fanipäädyssä. Peruskomppi tulee korvista ulos lehmänkelloineen. No, utopiaketjussahan tässä tosiaan ollaan.
Mikäs siinä kun mennään ja tehdään, niin ei aihetta tarvitse tässä ketjussa enää käsitellä. Muutamia innokkaita lisää mukaan kollektiiviseen kannustamiseen niin siitä se lähtee.
Kysymys ja vastaus samassa paketissa. Säästetään kaikkien aikaa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Voivoi, kun meilläkin olisi joskus tollasta Osastomaista hurmosta fanipäädyssä. Peruskomppi tulee korvista ulos lehmänkelloineen. No, utopiaketjussahan tässä tosiaan ollaan.

Mikäs siinä kun mennään ja tehdään, niin ei aihetta tarvitse tässä ketjussa enää käsitellä. Muutamia innokkaita lisää mukaan kollektiiviseen kannustamiseen niin siitä se lähtee.

Kysymys ja vastaus samassa paketissa. Säästetään kaikkien aikaa.
Seuraava steppi on sitten toiminta, nyt kun viimeisetkin tietävät vastauksen. Tämä on yksi klassisimpia esimerkkejä aiheesta joka ei parane, jos ei tekijöitä ole. Voidaan voivotella ja ihmetellä taustalla, mutta mitäs jos mentäisiin itse luomaan tätä kulttuuria ja hommiin. Voi tulla sellainen kaunis päivä ykskaks huomaamatta, että meillähän on hyvä kannattajakulttuuri. Tekemällä nämä asiat parantuu.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Siinäpä se pähkinänkuoressa - in the nutshell.

Ainakin itse olen vähän väsynyt kuuntelemaan näitä kommentteja ja kysymyksiä aiheesta "miksei tunnelma oo sen ja sen kaupungin tasolla"... sitten kun yrittää enemmän tai vähemmän kohteliaasti vihjailla et sinne saa tulla kyllä itsekin auttamaan tunnelmanluomisessa, ja vieläpä ilmatteeksi, niin löytyy mankelivuoroa ja muuta estettä.

Tilanne on vähän sama kuin erinäisten yleisötapahtumien talkoohommissa. Aina löytyy ihmistyyppejä, jotka kyllä kritisoi esson baarissa tai eri somekanavissa milloin mistäkin asiasta - mutta sitten kun pitäisi ns. itse pistää hihat heilumaan niin kummasti hiljennytään ja nykyslangilla ghostataan koko homma. Parhaimmillaan toki käy niin et se huutelu jatkuu.

Toki seurankin pitäisi tehdä tämän eteen jotain, jos nyt en ihan väärin muista niin aiemmin mainitun Osaston kannattajapohja luotiin tekemällä kunnollinen seisomakatsomo ja sinne täky ekstrahalvalla kausaritarjouksella, joka kesti useamman vuoden ajan. Huomioidaan myös se et useampi vuosi ei meinaa tässä kohtaa 2-3 kautta, vaan melkeinpä saa tuplata tuon ajanjakson.

Tähän viittaava keskustelu on käyty ties kuinka monetta kertaa JYPin palstalla, välillä tuntuu et meno on kuin Ässien keskusteluosiossa jossa on varmaan 10 vai 12 vuotta käyty tähän viittaavaa keskustelua... Vertailu muihin ryhmiin on ihan tervettä, mutta se ei valitettavasti paranna yhdenkään joukkueen tunnelmaa et kuolataan melat tanassa jotain isomman kannattajaryhmän kausikoostetta youtubessa, samalla kun ihmetellään et miten me saataisiin omaa tunnelmaa paremmaksi. Testattu on.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Olen muuten samoilla linjoilla kanssasi, mutta itse koen, että puolustukseen kaipaisin kaksi kovan luokan tekijää. Toinen on "Hongan korvaaja" ja toinen sitten se, joka vie puolustusta pikkaisen päättynyttä kautta paremmalle tasolle. Toki Winberg tätä omalta osaltaan tekee, joten ei se toinen pakollinen ole, mutta toiveissa kyllä.

Junnuillekin pitäisi löytyä peliaikaa, mutta se ei ole mikään itsestäänselvyys, jos/kun Rautakorpi valmentaa. Toivottavasti niitä mahdollisuuksia kuitenkin tulee. Menestys on kilpailullisesti ollut kaksi vuotta surkeaa, mutta nyt kesällä saatetaan taloudellisesti saada palkinto nuorille tilaisuuden antamisesta. Ja mainehan siitä kiirii, jos 3-5 viimeisen parin vuoden JYP-peluria saataisiin yhden kesän aikana NHL-sopimuksiin. Voi olla että nuoria houkuttaa jatkossakin antaa näyttöjä täällä.
Vaan ymmärrettävää sekin on, että urheilullisesti pitää saada kurssi muutettua NYT. Toivottavasti nuorisoa ei vaan kokonaan unohdeta samalla.
Toisaalta se myös kehittää ja paljon, kun pitää taistella itsensä esiin. Pitää toki olla olemassa realistinen polku, mutta ei se ole sama asia kuin "ilmainen lounas"

Brady Austinin, kun Rautakorpi ottaisi puolustukseen matkaan, niin olisin tyytyväinen. Sen lisäksi jos Vatanen saataisiin, olisi se suorastaan lottovoitto.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siinäpä se pähkinänkuoressa - in the nutshell.

Ainakin itse olen vähän väsynyt kuuntelemaan näitä kommentteja ja kysymyksiä aiheesta "miksei tunnelma oo sen ja sen kaupungin tasolla"... sitten kun yrittää enemmän tai vähemmän kohteliaasti vihjailla et sinne saa tulla kyllä itsekin auttamaan tunnelmanluomisessa, ja vieläpä ilmatteeksi, niin löytyy mankelivuoroa ja muuta estettä.

Tilanne on vähän sama kuin erinäisten yleisötapahtumien talkoohommissa. Aina löytyy ihmistyyppejä, jotka kyllä kritisoi esson baarissa tai eri somekanavissa milloin mistäkin asiasta - mutta sitten kun pitäisi ns. itse pistää hihat heilumaan niin kummasti hiljennytään ja nykyslangilla ghostataan koko homma. Parhaimmillaan toki käy niin et se huutelu jatkuu.

Toki seurankin pitäisi tehdä tämän eteen jotain, jos nyt en ihan väärin muista niin aiemmin mainitun Osaston kannattajapohja luotiin tekemällä kunnollinen seisomakatsomo ja sinne täky ekstrahalvalla kausaritarjouksella, joka kesti useamman vuoden ajan. Huomioidaan myös se et useampi vuosi ei meinaa tässä kohtaa 2-3 kautta, vaan melkeinpä saa tuplata tuon ajanjakson.

Tähän viittaava keskustelu on käyty ties kuinka monetta kertaa JYPin palstalla, välillä tuntuu et meno on kuin Ässien keskusteluosiossa jossa on varmaan 10 vai 12 vuotta käyty tähän viittaavaa keskustelua... Vertailu muihin ryhmiin on ihan tervettä, mutta se ei valitettavasti paranna yhdenkään joukkueen tunnelmaa et kuolataan melat tanassa jotain isomman kannattajaryhmän kausikoostetta youtubessa, samalla kun ihmetellään et miten me saataisiin omaa tunnelmaa paremmaksi. Testattu on.
Ymmärrän, että faniryhmien sisällä saatetaan helposti kyllästyä, jos saadaan turhan paljon kommentteja heikosta tunnelmasta tai muuta negatiivista kannattajatoimintaan liittyvää. On hyvin vaikea olla ottamatta näitä kommentteja henkilökohtaisesti. En myöskään pidä siitä, että lähdetään touhua kovin suuresti arvostelemaan, jos ei itse olla tekemässä asian eteen mitään.

Mutta samalla on todettava, että myös faniryhmien sisällä pitäisi yrittää hieman miettiä ulosantia ja pohtia, että miten sitä porukkaa oikeasti saataisiin mukaan lisää. Faniryhmässä mukana oleminen ei ole kaikkien juttu, vaikka tuota toimintaa arvostaisikin todella paljon, kuten esimerkiksi itse arvostan. Haluaisin kovasti auttaa faniryhmiä menemään eteenpäin, vaikka en varsinaiseen toimintaan oikein voi osallistua jo senkin vuoksi, että olen etäkannattaja nykyään.

Olitpa faniryhmän jäsen tai et, niin syyllistäminen molemmin puolin pitäisi lopettaa. Ei ole faniryhmien vika, jos porukkaa on mukana nihkeästi, eikä ole ryhmien ulkopuolisten vika, kun eivät itse tuohon touhuun osallistu. Se on kuitenkin ihan varmaa, että faniryhmien toiminnasta kiinnostuneita ihmisiä on paljon enemmän, kuin mitä niissä tällä hetkellä on mukana. Täytyisi vain yrittää löytää keinot yhdistää nämä ihmiset ryhmiin ja kasvattaa sitä kautta toimintaa.

Jos faniryhmissä ollaan väsyneitä kuuntelemaan arvostelua, mikä on ymmärrettävää, kuten edellä jo sanoin, niin myös faniryhmien ulkopuolisena ainakin itse olen kyllästynyt siihen syyllistävään asenteeseen, mitä faniryhmien sisältä usein saadaan vastaukseksi. Turhautuneet vastaukset ovat ymmärrettäviä, mutta ne eivät edistä asioita. Eli sellaisia "tuu ite tekee" -tyyppisiä kommentteja olisi syytä yrittää välttää.

Nykyisten faniryhmien sisällä tehdään paljon äärimmäisen hienoa työtä ja arvostukseni on mittaamatonta heitä kohtaan. Arvostan väsymättömiä faneja käytännössä yhtä paljon kuin itse joukkuetta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että tekemisessä ei olisi myös kehitettävää ja parantamisen varaa. Joskus se kehitys ja laajeneminen voi lähteä liikkeelle tosi pienistä asioista, kun vaan keksitään oikeat keinot viedä hommaa eteenpäin.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Siinäpä se pähkinänkuoressa - in the nutshell.

Ainakin itse olen vähän väsynyt kuuntelemaan näitä kommentteja ja kysymyksiä aiheesta "miksei tunnelma oo sen ja sen kaupungin tasolla"... sitten kun yrittää enemmän tai vähemmän kohteliaasti vihjailla et sinne saa tulla kyllä itsekin auttamaan tunnelmanluomisessa, ja vieläpä ilmatteeksi, niin löytyy mankelivuoroa ja muuta estettä.
Tämä kysymykseni menee ehkä väärään ketjuun, mutta jos kuviteltaisiin, että olisin satunnainen JYP-fani, hommaisin seisomakausikortin ensi kaudelle, ja haluaisin ilmaantua likemmälti kannattajapäätyä luomaan kulttuuria, niin mitkä ovat soveliaat askelmerkit ihan konkreettisesti?

Sinänsä seisomakatsoja voinee asettautua mihin vaan missä on puoli metriä tilaa, mutta voiko rumpuryhmän liepeille tai hurrikaanisydämen ytimeen vaan tallustella muina miehinä/naisina ja alkaa hoilottaa tai viheltää tuomareille?

Tarvitseeko osata laulaa tai taputtaa rytmikkäästi vaan riiittääkö ihan perusläpsytys ja oijoijoin kiljuminen maalien tullessa?

Tarkoitan tässä nyt ihan sellaista varovaista ensikokeilua @Hurraa:n haasteeseen "Muutamia innokkaita lisää mukaan kollektiiviseen kannustamiseen niin siitä se lähtee."

Tuon jälkeen sitten voi joskus katsella virallisempaa statusta, mutta kunhan nyt ensin tohtisi seisomakatsomon liepeille asettautua.

Toki, ehkä sekin auttaa, kuten nykyisellään, että sijoittautumalla jonnekin istumakatsomoon ja mesoamalla siellä peruskatsojaa enemmän, saa levitettyä tunnelmaa :)
 

Voitetaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, aina JYP
Rumpuryhmästä kuulin, että ottavat mieluusti uutta porukkaa mukaan ilman vaatimuksia soittotaidosta tai lauluäänestä. Itsekin harkitsen istumakausarista luopumista ja ko. vaihtoehtoa. Käsittääkseni sinne voi mennä mukaan ilman mitään hakemuksia. Korjatkaa Rumpuryhmästä jos olen väärässä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Hurrikaanisydämen mukaan saa aina tulla ja vaikka nimenomaan tallustaa suoraan ytimeen ja yhtyä hoilaamaan tai jopa antaa kehitysehdotuksia/uusia chanttia aiheita. Kyseessä on kaikille avoin yhteisö, jäsenyyttä tai mitään muutakaan kuin rakkautta JYPiin ja halua kehittää toimintaa ei vaadita katsomoon tulon perusteeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ymmärrän, että faniryhmien sisällä saatetaan helposti kyllästyä, jos saadaan turhan paljon kommentteja heikosta tunnelmasta tai muuta negatiivista kannattajatoimintaan liittyvää. On hyvin vaikea olla ottamatta näitä kommentteja henkilökohtaisesti. En myöskään pidä siitä, että lähdetään touhua kovin suuresti arvostelemaan, jos ei itse olla tekemässä asian eteen mitään.

Mutta samalla on todettava, että myös faniryhmien sisällä pitäisi yrittää hieman miettiä ulosantia ja pohtia, että miten sitä porukkaa oikeasti saataisiin mukaan lisää. Faniryhmässä mukana oleminen ei ole kaikkien juttu, vaikka tuota toimintaa arvostaisikin todella paljon, kuten esimerkiksi itse arvostan. Haluaisin kovasti auttaa faniryhmiä menemään eteenpäin, vaikka en varsinaiseen toimintaan oikein voi osallistua jo senkin vuoksi, että olen etäkannattaja nykyään.

Olitpa faniryhmän jäsen tai et, niin syyllistäminen molemmin puolin pitäisi lopettaa. Ei ole faniryhmien vika, jos porukkaa on mukana nihkeästi, eikä ole ryhmien ulkopuolisten vika, kun eivät itse tuohon touhuun osallistu. Se on kuitenkin ihan varmaa, että faniryhmien toiminnasta kiinnostuneita ihmisiä on paljon enemmän, kuin mitä niissä tällä hetkellä on mukana. Täytyisi vain yrittää löytää keinot yhdistää nämä ihmiset ryhmiin ja kasvattaa sitä kautta toimintaa.

Jos faniryhmissä ollaan väsyneitä kuuntelemaan arvostelua, mikä on ymmärrettävää, kuten edellä jo sanoin, niin myös faniryhmien ulkopuolisena ainakin itse olen kyllästynyt siihen syyllistävään asenteeseen, mitä faniryhmien sisältä usein saadaan vastaukseksi. Turhautuneet vastaukset ovat ymmärrettäviä, mutta ne eivät edistä asioita. Eli sellaisia "tuu ite tekee" -tyyppisiä kommentteja olisi syytä yrittää välttää.

Nykyisten faniryhmien sisällä tehdään paljon äärimmäisen hienoa työtä ja arvostukseni on mittaamatonta heitä kohtaan. Arvostan väsymättömiä faneja käytännössä yhtä paljon kuin itse joukkuetta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että tekemisessä ei olisi myös kehitettävää ja parantamisen varaa. Joskus se kehitys ja laajeneminen voi lähteä liikkeelle tosi pienistä asioista, kun vaan keksitään oikeat keinot viedä hommaa eteenpäin.
Viisaita sanoja. Mitäpä näihin lisäämään.

Tämä kysymykseni menee ehkä väärään ketjuun, mutta jos kuviteltaisiin, että olisin satunnainen JYP-fani, hommaisin seisomakausikortin ensi kaudelle, ja haluaisin ilmaantua likemmälti kannattajapäätyä luomaan kulttuuria, niin mitkä ovat soveliaat askelmerkit ihan konkreettisesti?

Sinänsä seisomakatsoja voinee asettautua mihin vaan missä on puoli metriä tilaa, mutta voiko rumpuryhmän liepeille tai hurrikaanisydämen ytimeen vaan tallustella muina miehinä/naisina ja alkaa hoilottaa tai viheltää tuomareille?

Tarvitseeko osata laulaa tai taputtaa rytmikkäästi vaan riiittääkö ihan perusläpsytys ja oijoijoin kiljuminen maalien tullessa?

Tarkoitan tässä nyt ihan sellaista varovaista ensikokeilua @Hurraa:n haasteeseen "Muutamia innokkaita lisää mukaan kollektiiviseen kannustamiseen niin siitä se lähtee."

Tuon jälkeen sitten voi joskus katsella virallisempaa statusta, mutta kunhan nyt ensin tohtisi seisomakatsomon liepeille asettautua.

Toki, ehkä sekin auttaa, kuten nykyisellään, että sijoittautumalla jonnekin istumakatsomoon ja mesoamalla siellä peruskatsojaa enemmän, saa levitettyä tunnelmaa :)
Laulaa ei ainakaan tarvitse osata sen kummemmin. Tai no, ei siitä haittaakaan ole. Ehkä jonkinasteen sävelkorvan löytäminen on tärkeempi juttu. Makuasioita sanoi Musti.

Tässä on vedetty muutama vuosi fanikatsomossa omalla äänellä, joka muistuttaa enemmän suorastasta, kuin silkkiuikkua - eikä se oo ainakaan ollut esteenä tähänkään mennessä. Perusläpsytykselläkin pääsee pitkälle, kunhan pysyy suunnilleen samassa rytmissä ympärillä olevien kanssa. Ja jos huomaa olevansa itse väärässä tahdissa, niin ei kannata noitua kaikkia suomen kielen kirosanoja eetteriin, vaan korjaa vähin äänin mokailunsa...

Eikä erheitä kannata pelästyä. On sitä itsekin tullut mokailtua moisten suhteen. Niin rytmin, kuin laulujen sanojen kanssa. Ja todennäköisesti jatkossakin tulee vähän kompuroitua. Ei tässä kuitenkaan mitään monotonisia robotteja olla.

@HOOLIGAN_ jo seuraavalla sivulla tiivisti aikas hyvin tän toiminnan. Tän sitä saa kun jälkijunassa vihtoovastailee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös