JYP tilastojen valossa

  • 78 999
  • 638

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Näin se on nähtävä. Hifk on ainut, joka on kerännyt viimeisestä 15 pelistä 30 pistettä.

JYPin pitäisi tehdä samanlainen temppu kuin mitä HIFK on tehnyt viimeaikoina. Ei tule tapahtumaan.. ellei ihmeitä tapahdu.
Organisaation kokonaisuudessaan, kuten kannattajien toki pitää tehdä töitä niin saatanasti ja uskoa siihen, vielä kun se on edes teoriassa mahdollista. Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että todennäköisesti näin ei käy ja tämä pitää tiedostaa JOKAISEN.

Odotetaan ja uskotaan ihmeisiin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kannattajien olisi viimeistään nyt myös valmistauduttava siihenkin vaihtoehtoon, ettei JYP vieläkään pääse nauttimaan pudotuspeleistä.

Miksi moiseen pitäisi valmistua? Valmistauduitko sinä kolmen viimeisen kauden melskeissä? Millä kierroksella huomasit moisen tarpeellisuuden? Minusta ainoa, mihin on syytä valmistua, on sääleihin yltämisessä, jotta mopo ei karkaisi lopullisesti avaruuteen, kun uutta ja erikoista on. Saattaa olla jo sukupolvi, joka ei runkosarjan jälkeisiä pelejä ole kokenut. Voi nimittäin ulos jäämisen ketutus olla pientä sen rinnalla, kun askarrellaan mestaruus myssyjä ja opetellaan voittovirsiä ja matka tyssääkin.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Tässä kun katselin muiden (HPK, Jukurit, Kookoo ja Sport) loppuohjelmaa, niin selkeästi ennakkoon "helpoin" loppuohjelma on JYPillä. Kauden lopussa nuo viimeiset viisi peliä jotka kaikki näitä keskinäisiä, todennäköisesti tulevat ratkaisemaan ihan kaiken.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä kun katselin muiden (HPK, Jukurit, Kookoo ja Sport) loppuohjelmaa, niin selkeästi ennakkoon "helpoin" loppuohjelma on JYPillä. Kauden lopussa nuo viimeiset viisi peliä jotka kaikki näitä keskinäisiä, todennäköisesti tulevat ratkaisemaan ihan kaiken.
Tuon lisäksi nostaisin itse 3 x KalPa -pelit isoon asemaan. Tulevana viikonloppuna taisi olla back-to-back.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos ja jos. Ens alkuun kun (jos) JYP onnistuisi voittamaan edes ne pari peliä peräkkäin, ja Lahdessakaan ei oltu siellä päinkään. Hyvää peliä seuraa mahalasku maan pinnalle kerta toisensa jälkeen. Mitään sellaisia merkkejä ei ole että homma yhtäkkiä kääntyisi päälaelleen ja voittoja alkaa sadella, mutta otan minäkin tietysti sellaisen ihmeen iloisena vastaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuon lisäksi nostaisin itse 3 x KalPa -pelit isoon asemaan. Tulevana viikonloppuna taisi olla back-to-back.

Tämän lisäksi nostaisin esille vielä 2 peliä Jukureita vastaan ja myös kerran vielä SaiPa kohdataan mitä taas HPK ja Jukurit ei enää tee. Toivottavasti vaan tämän viikon peleistä jotain pisteitä tulee ettei taistelu hyydy jo alkutekijöihin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Tämän lisäksi nostaisin esille vielä 2 peliä Jukureita vastaan ja myös kerran vielä SaiPa kohdataan mitä taas HPK ja Jukurit ei enää tee. Toivottavasti vaan tämän viikon peleistä jotain pisteitä tulee ettei taistelu hyydy jo alkutekijöihin.
Kuka uskoo, että JYP hoitaa ilman pistemenetyksiä nämä SaiPat, KalPat, Jukurit ja HPKt? En minä ainakaan, valitettavasti. Eli pisteitä tosiaan tarvitaan muualtakin ja mieluiten kolmen pisteen voittoja.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuka uskoo, että JYP hoitaa ilman pistemenetyksiä nämä SaiPat, KalPat, Jukurit ja HPKt? En minä ainakaan, valitettavasti. Eli pisteitä tosiaan tarvitaan muualtakin ja mieluiten kolmen pisteen voittoja.

Nuo onkin niitä paikkoja joissa eroa voi ottaa kiinni. Jos ei esimerkiksi SaiPalta kotona saada 3 pistettä ei varmaan edes kannata haaveilla mistään pudotuspelipaikasta.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Nuo onkin niitä paikkoja joissa eroa voi ottaa kiinni. Jos ei esimerkiksi SaiPalta kotona saada 3 pistettä ei varmaan edes kannata haaveilla mistään pudotuspelipaikasta.
Toki näinkin, mutta JYPillä taitaa tähän asti olla kasassa 13 suoraa voittoa, nyt pitäisi kaivaa lisää kahdeksan, en valitettavasti näe tapahtuvaksi. Kyllä näistäkin SaiPa, KalPa, Jukurit, Sport, HPK peleistä pistemenetyksiä suurella todennäköisyydellä tulee..

Ja näiden lisäksi pitäisi vielä muitakin vastaan raapia pisteitä. Ohjelma on helpompi mitä monella kilpailijalla kyllä, mutta vaatii tuo silti älyttömän kovaa jopa epärealistista suorittamista.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Toki näinkin, mutta JYPillä taitaa tähän asti olla kasassa 13 suoraa voittoa, nyt pitäisi kaivaa lisää kahdeksan, en valitettavasti näe tapahtuvaksi. Kyllä näistäkin SaiPa, KalPa, Jukurit, Sport, HPK peleistä pistemenetyksiä suurella todennäköisyydellä tulee..

Ja näiden lisäksi pitäisi vielä muitakin vastaan raapia pisteitä. Ohjelma on helpompi mitä monella kilpailijalla kyllä, mutta vaatii tuo silti älyttömän kovaa jopa epärealistista suorittamista.
Talviturkkini siis pysyy vielä tuon yli. Mistäs sitä tietää mitä ne siellä kopissa vetävät ja voittavatkin sitten kaikki loput pelit suoraan. Tai joku myy sielunsa tai muita taikakeinoja. Rehdisti ihan vain "pelaamalla paremmin" ei taida onnistua.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Talviturkkini siis pysyy vielä tuon yli. Mistäs sitä tietää mitä ne siellä kopissa vetävät ja voittavatkin sitten kaikki loput pelit suoraan. Tai joku myy sielunsa tai muita taikakeinoja. Rehdisti ihan vain "pelaamalla paremmin" ei taida onnistua.
Kaikki on mahdollista siihen asti, kun ei enää olekaan ja siitä tulee mahdotonta.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Runkosarjassa jäljellä 15 peliä joista pitäisi kairata se 10 suoraa voittoa tai muuten vaihtoehtoisesti 30p.

Työpaikalla kahvipöydässä tuo kuulosti jotenkin mahdolliselta, tilanne muuttui kun alkoi perehtyä oikeasti tilastoihin ja näiden perusteella ennustettavuuteen.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Runkosarjassa jäljellä 15 peliä joista pitäisi kairata se 10 suoraa voittoa tai muuten vaihtoehtoisesti 30p.

Työpaikalla kahvipöydässä tuo kuulosti jotenkin mahdolliselta, tilanne muuttui kun alkoi perehtyä oikeasti tilastoihin ja näiden perusteella ennustettavuuteen.
Onneksi jääkiekko ei ole kuitenkaan vaaliennusteiden laskentaa. On toki totta, että tällä hetkellä mikään ei puolla sitä, että JYP tekisi rajun ryhtiliikkeen, varsinkin kun muut joukkueet vahvistavat rostereitaan ja JYP ei. Silti olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että alkukauden menestystä ei voida käyttää tilastollisena pohjana tulevan menestyksen ennustamiselle. Vai kuka selittää sen, että pari viikkoa sitten JYP oli sarjataulukossa sijalla 9 ja nyt sijalla 14? JYPillä on kauden peleistä vielä 25% pelaamatta (= 45 pistettä) ja näiden pistekeskiarvo on ennustettavissa, koska...??? Pahoittelut, että jälleen kerran tulen tähän ketjuun purkamaan antipatioitani tilastollista ajattelua kohtaan. Ennustaminen tilastojen kautta on varmaan siitä kiinnostuneille mukavaa puuhaa ja tämän alan ammattilaisia on urheilumaailma täynnä ja niin on kristittyjäkin. Jotenkin on sellainen olo, että yritän ateistina kertoa helluntalaisten kokouksessa ihmisille, miten asiat oikeasti on.
 

klongku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos jyp kairaa ittensä vielä sääleihin runkosarjan päätteeksi, niin käyn ennen ensimmäistä sääli ottelua uimassa jyväsjärvessä. Oon punapää niin mulla ei oo sielua mitä myydä, mutta kivekset voin myydä. Jos mennään sääleistä jatkoon niin teen sen uudestaan, mutta juoksen siitä hallille kunhan oon saanut lämmiteltyä :D:D
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos jyp kairaa ittensä vielä sääleihin runkosarjan päätteeksi, niin käyn ennen ensimmäistä sääli ottelua uimassa jyväsjärvessä. Oon punapää niin mulla ei oo sielua mitä myydä, mutta kivekset voin myydä. Jos mennään sääleistä jatkoon niin teen sen uudestaan, mutta juoksen siitä hallille kunhan oon saanut lämmiteltyä :D:D
Juu kannattaa mennä Jyväsjärvelle. Siellä on Köyhälammella jo niin paljon porukkaa uimassa (ja katsomassa), ettei löydy tilaa kunnon polskimiselle. Meille etäfaneille voisit hyvissä ajoin ilmoittaa tarkemman ajan milloin olet menossa, niin tietäisi ottaa töistä vapaata ja tulla katsomaan.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Marcus Juslin vähemmän kai täällä on JYPin loppukautta varsinaisesti ennustettu luvuista. Moni pitää vaan sääleistä ulosjäämistä todennäköisempänä tällä hetkellä ja varmaan juuri siitä syystä, minkä itsekin kirjoitit:
On toki totta, että tällä hetkellä mikään ei puolla sitä, että JYP tekisi rajun ryhtiliikkeen, varsinkin kun muut joukkueet vahvistavat rostereitaan ja JYP ei.
Joten enemmän se ehkä hurmosmielistä uskoa vaatii säälipaikkaan uskominen vs. ateismi. Mahdotontahan se ei toki ole vielä!

En tiedä olenko jo kyllästymiseen asti selittänyt pistekeskiarvojorinaa, mutta sanotaan nyt vielä: ei sillä ennusteta, miten JYP pelaa loppukaudella. Sillä voidaan ainoastaan faktana esittää, miten joukkueen pitää kerätä pisteitä loppukaudella jos pistemäärä x halutaan saavuttaa.

Omissa pistekeskiarvokirjoituksissa ainoa ennustus tai arvaus on sitten tuo x, eli millä pistemäärällä pääsisi 10 sakkiin tällä kaudella. Tuosta pistemäärästä saadaan sitten ottelukohtainen pistekeskiarvo ja tyypillisesti kympin sakkiin pääsee 1.3-1.5 keskiarvolla. Eli ei se minun tämän kauden arvauskaan (1.4) ihan helluntaiseuroista ole löydetty.

Liigan yleisen keskustelun puolella näitä historiaan perustuvia ennustuksia on tehty ja minusta nekin ovat ihan hauskoja. En kuitenkaan vetoa löisi niiden ennusteiden puolesta.

Minä tykkään lukea ihmisten arvauksia tulevasta, perustui ne sitten numeroihin tavalla tai toisella, pettämättömään pelisilmään tai ihan vaan päivän fiilikseen.
 

klongku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu kannattaa mennä Jyväsjärvelle. Siellä on Köyhälammella jo niin paljon porukkaa uimassa (ja katsomassa), ettei löydy tilaa kunnon polskimiselle. Meille etäfaneille voisit hyvissä ajoin ilmoittaa tarkemman ajan milloin olet menossa, niin tietäisi ottaa töistä vapaata ja tulla katsomaan.
Ehdottomasti vielä täällä ilmoon, mutta tarkoitus olis samana päivänä kun on ensimmäinen säälipleijari matsi täällä jyväskylässä Köyhälampee mietin mut helpompi mennä jyväsjärveen
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä en Jyväsjärveen mene ennenkuin mittari näyttää veden osalta +25 astetta.

Mulla vähän sellainen kutina, että tuo peräpää senverran tasainen niin pienimmällä pistekeskiarvolla / pistemäärällä mennään sääleihin kuin koskaan.

Lähde: @Hierojan mutu.
Omissa pistekeskiarvokirjoituksissa ainoa ennustus tai arvaus on sitten tuo x, eli millä pistemäärällä pääsisi 10 sakkiin tällä kaudella. Tuosta pistemäärästä saadaan sitten ottelukohtainen pistekeskiarvo ja tyypillisesti kympin sakkiin pääsee 1.3-1.5 keskiarvolla. Eli ei se minun tämän kauden arvauskaan (1.4) ihan helluntaiseuroista ole löydetty.
En jaksa tutkia, mutta osaatko @Hiki-Pena a.k.a Mr. Tilasto kertoa suoraan mikä on pienin pka kympin sakkiin?
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä en Jyväsjärveen mene ennenkuin mittari näyttää veden osalta +25 astetta.

Mulla vähän sellainen kutina, että tuo peräpää senverran tasainen niin pienimmällä pistekeskiarvolla / pistemäärällä mennään sääleihin kuin koskaan.

Lähde: @Hierojan mutu.

En jaksa tutkia, mutta osaatko @Hiki-Pena a.k.a Mr. Tilasto kertoa suoraan mikä on pienin pka kympin sakkiin?
Pienintä en osaa sanoa, mutta KalPa veti tässä ihan jokunen kausi sitten keskiarvolla ~1.27. Jos en väärin muista, niin on myös pienin viimeisen kymmenen kauden ajalta. Viime kaudella vaadittiin taas yli 1.5 Lukolta.

@Hierojan mutua vähän haastan ja epäilen edelleen tuon olevan tällä kaudella 1.4 korvilla (84 pistettä). Yleensä siellä pohjalla on useampi pudonnut kelkasta joka sitten vähän laskee tuota vaatimusta.

Edit: Sen verran muuten voi saivarrella tuota 10. sijaa myös, että viimekaudella Lukolla oli 1.534 ja rannalle jääneellä KalPalla 1.467. Saivarrella siksi, että Lukolle olisi riittänyt kymppisijaan vähempikin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pienintä en osaa sanoa, mutta KalPa veti tässä ihan jokunen kausi sitten keskiarvolla ~1.27. Jos en väärin muista, niin on myös pienin viimeisen kymmenen kauden ajalta. Viime kaudella vaadittiin taas yli 1.5 Lukolta.

@Hierojan mutua vähän haastan ja epäilen edelleen tuon olevan tällä kaudella 1.4 korvilla (84 pistettä). Yleensä siellä pohjalla on useampi pudonnut kelkasta joka sitten vähän laskee tuota vaatimusta.

Toisaalta voihan tuossa käydä myös toisinpäin kun moni taistelee loppuun asti niin pelit menee ristiin ja pistekeskiarvo pysyy matalana kun vain SaiPa on tyhjentänyt joukkueen. Yleensä ne useampi kelkasta pudonnut taitaa juuri nostaa keskiarvoa.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta voihan tuossa käydä myös toisinpäin kun moni taistelee loppuun asti niin pelit menee ristiin ja pistekeskiarvo pysyy matalana kun vain SaiPa on tyhjentänyt joukkueen. Yleensä ne useampi kelkasta pudonnut taitaa juuri nostaa keskiarvoa.
Juu, riippuu aikalailla myös niistä lopuista yläpuolella olevista joukkueista.

Jos sarjaa pelattaisiin "puhtaasti" neljä kierrosta (56 peliä), niin noita teoreettisia rajoja olisi helppo laskea.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Hierojan mutua vähän haastan ja epäilen edelleen tuon olevan tällä kaudella 1.4 korvilla (84 pistettä). Yleensä siellä pohjalla on useampi pudonnut kelkasta joka sitten vähän laskee tuota vaatimusta.
Epäilen sun olevan oikeassa, itse en tosiaan yhtään ole noihin perehtynyt enkä ole edes yrittänyt pisteitä laskeskella.

Toivon ja uskon, että tänään alkaa nousu ja ainakin esitys saisi olla sennäköinen, että ukkoja kiinnostaa. Semmoista kiimaa kaipaan kamppailuihin, jotta niitä voitetaan yli puolet. Yksi kymmenestä ei tahdo riittää ja ilman kiekkoa harvoin voittaa otteluita. Näistä varmaan joku osaisi etsiä tilastot ja aion kyllä itsekin etsiä. Jos joku osaa vinkata, että mistä löytyy esim. syöttöprosentit, blokit, taklaukset yms. olisi mielenkiintoista käydä niitä tutkimassa. Jos löytyy edes tavan tollolle?
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Toisaalta voihan tuossa käydä myös toisinpäin kun moni taistelee loppuun asti niin pelit menee ristiin ja pistekeskiarvo pysyy matalana kun vain SaiPa on tyhjentänyt joukkueen. Yleensä ne useampi kelkasta pudonnut taitaa juuri nostaa keskiarvoa.
Juuri nyt 10. sijalla olevan hpk:n pkalla (1,33) sääleihin riittää 80 pistettä.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri nyt 10. sijalla olevan hpk:n pkalla (1,33) sääleihin riittää 80 pistettä.
Siellä se on pyörinyt viime aikoina alle 1.3:n ja yli 1.4:n välillä. Jännä nähdä, mihin asettuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös