JYP sosiaalisessa mediassa – matkalla Euroopan huipulle!

  • 66 683
  • 294

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tämä oli aivan huikea pätkä, tuosta tosiaankin voisi ottaa mallia, muttei kopioida.

Itse kapinoin tässä vastaan ja toivon JYPin luovan oman someidentiteetin. Eli suomeksi sanottuna omien ideoiden kautta. Olkoon vaikutteet mistä vain, mutta mielellään omaan tekemiseen uskon kautta. Referenssit nyt ovat aina jostain havaittavissa, mutta nekin pitää opetella ajamaan JYPin jutuksi JYPin haluamien asioiden kautta.

JYP myös puhui todella paljon tiekkarissa että on löydettävä se oma juttu eikä kopioitava mitään. Ja ei, et kopioinnista puhunut, mutta JYP on niin alkutekijöissään "digidatansa" kanssa että ennemmin kömpelöiden omien juttujen kautta oppia.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Itse kapinoin tässä vastaan ja toivon JYPin luovan oman someidentiteetin. Eli suomeksi sanottuna omien ideoiden kautta. Olkoon vaikutteet mistä vain, mutta mielellään omaan tekemiseen uskon kautta.

JYP myös puhui todella paljon tiekkarissa että on löydettävä se oma juttu eikä kopioitava mitään. Ja ei, et kopioinnista puhunut, mutta JYP on niin alkutekijöissään "digidatansa" kanssa että ennemmin kömpelöiden omien juttujen kautta oppia.
Tätä tarkoitin, mallia sometekemiseen voi ottaa monesta suunnasta, mutten halua että JYP plagioi toisten tekemisiä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tätä tarkoitin, mallia sometekemiseen voi ottaa monesta suunnasta, mutten halua että JYP plagioi toisten tekemisiä.

En tosiaan saivarrella halunnut ja pointtini oli siinä että JYP on itse itselleen uhka somekuvioissa. Tämän vuoksi pidän itse tärkeänä että ihan nuoresta vanhempaan joudutaan sisäistämään somesisältö. Tuo vain karkaa niin herkästi siihen että "copycatteina" eteneminen todetaan hyväksi ja palapeli hajoaa.

Nyt on ollut hyvä ja tehokas alku. Mutta näitä hyviä alkuja on nähty ennenkin.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Itse kapinoin tässä vastaan ja toivon JYPin luovan oman someidentiteetin. Eli suomeksi sanottuna omien ideoiden kautta. Olkoon vaikutteet mistä vain, mutta mielellään omaan tekemiseen uskon kautta. Referenssit nyt ovat aina jostain havaittavissa, mutta nekin pitää opetella ajamaan JYPin jutuksi JYPin haluamien asioiden kautta.

JYP myös puhui todella paljon tiekkarissa että on löydettävä se oma juttu eikä kopioitava mitään. Ja ei, et kopioinnista puhunut, mutta JYP on niin alkutekijöissään "digidatansa" kanssa että ennemmin kömpelöiden omien juttujen kautta oppia.
Varmasti mallia ja inspiraatiota kannattaa hakea, mutta löytää se oma juttu. Paljon riippuu henkilöstä, joka noihin (toivottavasti) saa vapaat kädet ilman komitean kautta kierrättämistä.

Monella joukkueella mennään huumorin kautta (pelsut, Ilves ja näemmä SaiPa) ja se lienee se helpoin tapa herättää (positiivisia) tunteita ja sitä kautta pöhinää. Uskon, että keskisuomalainen huumori on jotain hybridiä, ei niin ilmiselvää, kujeilevaakin. Mielestäni Tynin perintö ja osasto ”jokeripokeripoks, tuomas tarkki, matsikarkki” kannattaa säilyttää dna:ssa, naamapalmuilusta huolimatta nuo ovat jääneet mieleen.

Päivä toimitusjohtajana ja Lahtinen/Salminen -video hyviä kokonaisuuksia. Pelaajat kannattaa ehdottomasti tuoda esiin kentän ulkopuolellakin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ketjua ylös. JYPillä näyttää olevan tekemisen meininkiä sosiaalisen median kanavissa. Sponsoreille annetaan lisänäkyvyyttä tekemällä heidän kanssa yhteistyötä some-kanaviin. Hyvä konsepti, mikä varmasti kannustaa yrityksiä lähtemään mukaan yhteistyökuvioihin.

Myönnän naurahtaneeni tälle Konnekuljetuksen videolle, missä Nemo painelee rekalla paikalle. Näitä lisää.



 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ketjua ylös. JYPillä näyttää olevan tekemisen meininkiä sosiaalisen median kanavissa. Sponsoreille annetaan lisänäkyvyyttä tekemällä heidän kanssa yhteistyötä some-kanaviin. Hyvä konsepti, mikä varmasti kannustaa yrityksiä lähtemään mukaan yhteistyökuvioihin.

Myönnän naurahtaneeni tälle Konnekuljetuksen videolle, missä Nemo painelee rekalla paikalle. Näitä lisää.



Oli kyllä ihan hyvä ja hauska toteutus. Nemo, jos joku sopii ison rekan rattiin.

Ilmeisesti joku musavideokin on kuvattu ja se näytetään kotiavauksessa 16.9.22. Eiköhän tuo julkaista sen jälkeen myös some kanavilla.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Instagramia ainakin päivitellään nykyään ihan kivasti, nyt mm. molemmista Jypin maaleista löytyi heti story-clipit. Noihin onkin kaivannut muuta kuin erätaukojen ”x erän jälkeen x-x” ja/tai pelin jälkeinen ”lopputulos x-x” tyylisiä päivityksiä. Let’s go.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Tämän alueen olisi voinut jättää valtamatta. Kiina tunnetusti käyttää tätä softaa tietojen keräämiseen ja kyseessä tietoturvariski, ei voi suositella kenellekään tuon sovelluksen lataamista.

Tokihan JYP tuolla oli jo aiemmin Myrskyn kautta, joten ei tämä sinänsä iso askel ollut.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ei liity JYPiin, mutta laitetaan tähän ketjuun erinomaisena esimerkkinä miten tehdään oman näköistä urheilusomea. Seinäjoen Jussittarilla on ollut (ainakin?) tämän kesän ajan hauska tapa julkistaa pelaajasopimukset videoilla, joissa otetaan sopimuksen tehneestä pelaajasta valokuva. Valokuva sisältää aina jonkinlaisen vaihtuvan trikin, ja tämän trikin "taika" näytetään videolla, joka julkistetaan sopimuksen yhteydessä. Olipas vaikeasti sanottu, mutta katsomalla oheisia videoita ymmärrätte paremmin.

Minulle nämä Jussittarien päivitykset toimivat erinomaisesti, kaikki uudet pelaajasopimusvideot tulee katsottua kuin varkain, koska kiinnistaa nähdä uudet trikit. Oikeanlaisella somepäivityksellä voidaan siis tehdä tylsätkin sopimukset äärimmäisen mielenkiintoisiksi.





















ANNI LAAKSO JATKAA JUSSITTARISSA! Loistavan paluun pelikentille tehnyt Anni nähdään Jussipaidassa vielä pitkään, sillä hän on tehnyt kolmen vuoden... | By Jussittaret Seinäjoki | Facebook

AINO-KAISA MANTERE JATKAA JUSSITTARISSA! Maan kovalyöntisin, maaginen Mantere jatkaa Jussittarissa, sopimus on mallia 1+1! Aissu kommentoi... | By Jussittaret Seinäjoki | Facebook

RIA OJALALLE JATKOSOPPARI! Huiman kauden pelannut linjapelaaja Ria Ojala häärii Jussittarien polttolinjassa myös ensikaudella! ✍Sopimus on mallia 1+1.... | By Jussittaret Seinäjoki | Facebook

♦️TERVETULOA TAKAISIN SILJA! ♦️ Silja Syrjälä palaa Jussipaitaan vuoden tauon jälkeen! Juuri suomenmestariksi kruunattu Silja on monipuolinen pelaaja,... | By Jussittaret Seinäjoki | Facebook
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ketjua ylös ja kehuja kun sen aika on. JYPin somesisältö on ottanut viime aikoina edistysaskelia, ilmeisesti uuden kaverin myötä. Lättähattureissulta tuli jo tallennettua erinomaista sisältöä someen, samoin Sport-pelin opiskelijapeliä varten oli tehty hyvät markkinointivideot. Diggaan myös tästä uudesta(?) mallista, missä somekaveri pääsee pelien jälkeen jäälle tekemään matskua sellaisesta kuvakulmasta, johon ei pääse Cmore eikä tavan katsoja. Hyvä JYP!
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Ketjua ylös ja kehuja kun sen aika on. JYPin somesisältö on ottanut viime aikoina edistysaskelia, ilmeisesti uuden kaverin myötä. Lättähattureissulta tuli jo tallennettua erinomaista sisältöä someen, samoin Sport-pelin opiskelijapeliä varten oli tehty hyvät markkinointivideot. Diggaan myös tästä uudesta(?) mallista, missä somekaveri pääsee pelien jälkeen jäälle tekemään matskua sellaisesta kuvakulmasta, johon ei pääse Cmore eikä tavan katsoja. Hyvä JYP!
Päivitysmäärä on myös kasvanut paljon! Monta kertaa päivässä tulee ilmoitusta erityisesti Instagramista, että JYP julkaisi kuvan tai videon. Pelkällä määrällä ei kuuhun mennä, joten on suorastaan erinomaista että laatua on parannettu samalla kuin määrääkin. Ollaan siis uudistuttu!
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
No siinähän se oleellinen tulikin.

Koska tiedetään, että ensi kauden kulut nousivat, niin nyt kannetaan vastuu päätöksistä ja säästetään juhlakauden loppu. Gaalatkin ol ja män.
Onnetonta ettei tuosta gaalastakaan saatu käytännössä mitään materiaalia ulos. Miksi ei tuotettu vaikka livenä ja jälkilähetyksenä meille rahvaille joilla pinkka ei riittänyt itse gaalaan. Myös muut nopeat videopätkät, kelat yms loistaa poissaolollaan
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Onnetonta ettei tuosta gaalastakaan saatu käytännössä mitään materiaalia ulos. Miksi ei tuotettu vaikka livenä ja jälkilähetyksenä meille rahvaille joilla pinkka ei riittänyt itse gaalaan. Myös muut nopeat videopätkät, kelat yms loistaa poissaolollaan
Tuo oli elitismin malliesimerkki. Se oli vain rahakkaille suunnattu tapahtuma. Raha puhui siellä. Ei mitään tekemistä JYP yhteisön kanssa.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onnetonta ettei tuosta gaalastakaan saatu käytännössä mitään materiaalia ulos. Miksi ei tuotettu vaikka livenä ja jälkilähetyksenä meille rahvaille joilla pinkka ei riittänyt itse gaalaan. Myös muut nopeat videopätkät, kelat yms loistaa poissaolollaan
Koska videota ei printata Keskisuomalaisen urheilusivuille.

Markkinoinnissa on pitkälti kyse systemaattisuudesta ja syy-seurauksien ymmärtämistä josta voi kertoa halutuille sidosryhmille oivaltamalla. Jypissä markkinointi ja myynti eivät tee uskottavaa vuoropuhelua eikä tätä ammattimaisesti johdeta eikä jalkauteta.

Niin pitkään kun Korpela laivan ruoria kääntää ei tähän muutosta tule. Ylhäältä tämän pitäisi tulla ja etsiä uskottava tekijät toteuttamaan suunnitelmaa.

Tullaan strategian tahtotilan 2: datalla ka tiedolla johtaminen. Ei onnistu jos et edes ymmärrä asiaa jota pitäisi johtaa. "Tieto on valtaa ja meillä uudistuu CRM" totesi Korpela strategiaa julkaistaessa. Kortit ja osaaminen näytettiin kertalaakista.

Näiden asioiden vuoksi olisinkin enemmän ihmetellyt jos esim gaalan hyödyt olisi osattu maksimoida. Olisihan tuosta saanut uskottavaa ja tunteita herättävää matskua ns puolivahingossakin.

"Sedät jaksaa heilua" todettiin jo laulussa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Koska videota ei printata Keskisuomalaisen urheilusivuille.

Markkinoinnissa on pitkälti kyse systemaattisuudesta ja syy-seurauksien ymmärtämistä josta voi kertoa halutuille sidosryhmille oivaltamalla. Jypissä markkinointi ja myynti eivät tee uskottavaa vuoropuhelua eikä tätä ammattimaisesti johdeta eikä jalkauteta.

Niin pitkään kun Korpela laivan ruoria kääntää ei tähän muutosta tule. Ylhäältä tämän pitäisi tulla ja etsiä uskottava tekijät toteuttamaan suunnitelmaa.

Tullaan strategian tahtotilan 2: datalla ka tiedolla johtaminen. Ei onnistu jos et edes ymmärrä asiaa jota pitäisi johtaa. "Tieto on valtaa ja meillä uudistuu CRM" totesi Korpela strategiaa julkaistaessa. Kortit ja osaaminen näytettiin kertalaakista.

Näiden asioiden vuoksi olisinkin enemmän ihmetellyt jos esim gaalan hyödyt olisi osattu maksimoida. Olisihan tuosta saanut uskottavaa ja tunteita herättävää matskua ns puolivahingossakin.

"Sedät jaksaa heilua" todettiin jo laulussa.
Muuten samaa mieltä, mutta en kaataisi tätä Korpelan niskaan. Kyllä nämä markkinointijutut kuuluvat markkinointipäällikölle, jota JYPillä ei tällä hetkellä käsittääkseni ole ollenkaan. Edellinen kaveri otti pestistä hatkat, ja mitä olen pikkulinnuilta kuullut, hän ei hoitanut pestiä ihan niin hyvin, mitä ylempää oli toivottu. Toki jos rekry epäonnistuu, niin silloin syyttävä sormi saa osoittaa myös rekryäjään, eli tässä tapauksessa ilmeisesti Korpelaan.

Toivottavasti tuohon markkinointipäällikön tehtävään löytyisi nyt joku oikeasti innokas tekijä, jolle tärkeää olisi markkinoinnin ohella myös sosiaalisen median mahdollisuudet.

Se on kuitenkin selvää, että datalla johtaminen on JYPissä tasan yhtä epäonnistunut osa strategiaa, kuin puheet omista pojista.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Se on kuitenkin selvää, että datalla johtaminen on JYPissä tasan yhtä epäonnistunut osa strategiaa, kuin puheet omista pojista.
Toisessa ketjussa joskus kirjoittelinkin, että ainoa osa strategiaa, joka osoitti toteutumisen merkkejä oli urheilullisen tason nostaminen takaisin sinne playoff-tasolle, kunnes Rautakorpi ja Niämine potkittiin pois strategiaan vedoten. Siihen romuttui sitten se viimeinenkin potentiaalisesti toteutuva strategian osa-alue.

Some-puoli ja muu kuluttajille suuntautunut markkinointi ei ole muuttunut viime vuodesta yhtään parempaan suuntaan - onko laiskuutta vai osaamattomuutta? En tiedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös