Luottavainen olen sen suhteen, että kapteeni 30-40p haarukkaan napsuttaa pisteitä, mutta toinen asia on riittääkö se kun muistetaan Jarkon panosta joukkueessa ja millainen merkitys miehellä oli.
Itsekkin olen luottavainen että Hytönen tekee 30-40p ensimmäisen kentän keskushyökkääjänä, tekihän Hytenen vastaavat tehot toisessakin kentässä. Ongelma onkin siinä että tällaisilla tehoilla hän ei kykene parempaan ensimmäisessä kentässä kuin mihin hän kykeni toisessa kentässä ja hänen tilalleen toiseen kenttään täytyy nostaa heikompi pelaaja, jolloin Hakkaraisen tilalle täytyy nostaa mies kolmanteen kenttään, jolloin Vänttisen tilalle täytyy nostaa pelaaja neljänteen kenttään. Pikaisen laskuvirheen jälkeen JYP:in jokainen kenttä olisi heikompi tämän jälkeen.
Tämän takia nostaisin Vänttisen ensimmäisen kentän keskelle ja Lahden neljännen kentän keskelle. Tällöin ensimmäinen kenttä olisi heikompi, neljäs kenttä lähes yhtä hyvä, toinen kenttä yhtä hyvä ja kolmas kenttä parempi (Tuppurainen kunnossa ja Pesonen kokeneempi ja valmiimpi pelaaja) kuin viimekaudella. Tällä tavalla ajatellen Immosen poistumisen aiheuttama heikentyminen saataisiin minimoitua.
Lisäksi täytyy muistaa, että Vänttinen on ainoa JYP:in keskushyökkääjä, joka on ollut joukkueensa ensimmäisen kentän mies SM-liigassa (vai pelasiko Hytönen ensimmäistä kenttää kaudella 2006-2007?). Edellisen kerran kun näin kävi, jälki ei toki ollut kovin kummoista, mutta täytyy muistaa että Vänttinen pelasi Filppulan ja Hannuksen kanssa. Asian toisin ilmaisten Vänttisen vastuulle jäi tuossa ketjussa vain puolustus-, maalinedusta-, kulma-, karvaus ja maalintekopelaaminen. Melkoisen turha kaveri kun ei kyennyt noinkin pieniä asioisa hoitamaan itse. VVP-ketjussa Pihlman auttaisi Vänttistä tehokkaasti karvaus-, puolustus-, kulma- ja maalintekopelissä, sekä hoitaisi maalinedustat lähes yksin. Virtanen taas on tehokas karvaaja, puolustupelaaja ja kulmapelaaja jos vertailukohtana käytetään Filppulaa. Näin ollen Vänttinen kykenisi kenties löytämään omat vahvuutensa ketjun sisällä, kun hänen ei tarvitsisi pitää huolta ketjun tasapainoisesta pelaamisesta täysin itse.
Toinen vaihtoehto on palkata joku sosiaalinen, noin 180cm pitkä, taitosentteri jostain kanadalaisesta pikkukaupungista ja toivoa että tämä kaveri pelaa kuin Kanadalaiselta sopii odottaakkin, eli taklaa, karvaa ja taistelee, vaikka onkin taitopelaaja.
Itselleni molempi parempi, joten jään mielenkiinnolla katsomaan mikä on seurajohdon ja Dufva I Riston ratkaisu.