JYP:n kapteenisto 2007-08

  • 12 719
  • 46

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos Tommi ei tajua vihjettä A rinnassa, Baxterin on pakko laittaa Kovasen rintaan C, että se tajuaa lähteä. Kohta tulee kiire, että kerkeää syysharavaoinnille. Onneksi sentään Sjögren oli kaukonäköinen aikoinaan. Mutta JP:tä parempaa kapteenia saa hakea.
 

Läski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On se vaikeeta, tosi vaikeeta ja muutamaa otsikkoa alempaa olisi löytynyt oikea ketju. Jarkko Immonen tuuraa.

No soooriiii...

Ja kiitos kans.

Jatko on pelkkää onlinerin välttelyä, ei erityisesti kannata lukea. Vähän ihmetyttää tuo Niskavaaran A-kirjain. Ehkä kaveri on sitten kopissa johtajapersoona, kun ainakaan itsellä ei ole välittynyt kuvaa Jaakosta tulisieluisena kentällä esimerkillä johtajana.
 

Kahvi_Kuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #42 #26 #49, Blue Jackets #61, Leijonat
Miksi Jaako saa pitää kirjainta A rinnassa?? Näyttääpä hyvää esimerkkiä kun tunaroi kentällä jatkuvalla syötöllä. Itse laittaisin A mieluummin Vänän rintaan kuin Jaakon. Armotonta taistelua joka pelissä ja on viimeisenä antamassa periksi. Jos Jaako olisi fiksu niin voisi vaikka sanoa Duhuvalle ettei pää kestä A kirjainta. Ja miksi pitäisi pitää A kirjainta pelaajan rinnassa, joka on tälläkin hetkellä 7pakki eikä pelaa pelissä vaihtoakaan..
 

softdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkä Niskavaaralle on haettu lisäpotkua kapteeniudesta tyyliin Kovanen. Kuitenkin kauteen lähdettäessä Jaakon harteilla oli varmaan kiekollisen ykköspakin viitta. Noh, aina ei voi onnistua.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huomasko muuten muut viime pelissä, että Mäntymaan paitaan oli ilmestynyt A. Eli näinköhän toinen A on siirtynyt Jaakolta Villelle.
 

Kahvi_Kuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #42 #26 #49, Blue Jackets #61, Leijonat
Huomasko muuten muut viime pelissä, että Mäntymaan paitaan oli ilmestynyt A. Eli näinköhän toinen A on siirtynyt Jaakolta Villelle.
Vai johtuiko siitä että Jaako ei ollut kokoonpanossa vaan katsomossa. Mutta mieluummin pitäisin A kirjaimen jatkossakin Havun rinnassa, en Jaakon..
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vai johtuiko siitä että Jaako ei ollut kokoonpanossa vaan katsomossa. Mutta mieluummin pitäisin A kirjaimen jatkossakin Havun rinnassa, en Jaakon..

Mä muistin, että Jaako olisi ollut taas 7. pakkina, kannattaisi minunkin ehkä tarkistaa noi asiat.

Mut oonko taas väärässä, kun mulla on semmonen mielikuva että yleensä varsinkin jos varakapteeni on lyhyemmän aikaa pois niin sen tilalle ei valita uutta vaan mennään esim yhdellä varakapteenilla?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Vai johtuiko siitä että Jaako ei ollut kokoonpanossa vaan katsomossa. Mutta mieluummin pitäisin A kirjaimen jatkossakin Havun rinnassa, en Jaakon..
Jaakon rinnassa oli taas A. Eli ilmeisesti mitään pysyvää muutosta ei kapteenistoon ole kuitenkaan tullut.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Eipä kapteenin valinnassa mitään ihmetystä ole, Hytönen on itseoikeutettu ja tällä hetkellä jääkiekkoa ei pelaa yksikään ihminen joka kapteenin oikeudet häneltä JYPistä veisi.


Immosen kapteenistoon kuulumisesta nyt voi vähän hampaita kiristellä

Saisko tähän vähän perusteluja? Itse ihmettilisin jos jotakin pitäisi, niin Koskisen valintaan, koska mies myönsi epäsuorasti ettei olisi tullut todellakaan JYPiin ilman voittavaa joukkuetta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Saisko tähän vähän perusteluja? Itse ihmettilisin jos jotakin pitäisi, niin Koskisen valintaan, koska mies myönsi epäsuorasti ettei olisi tullut todellakaan JYPiin ilman voittavaa joukkuetta.

Toki, vaikka olen tämän jossain sanonut. En pidä Immosta "kapteenityyppinä" (pthyi mikä sana) hänen varsinainen hillityn ja hiljaisen, ehkä jopa pienen syrjäänvetäytyvän luonteensa vuoksi. Joka on minulle tärkein asia kapteenia valittaessa.

Miten Koskisen paluu vasta nyt kyseenalaistaa hänen varakapteenin roolinsa? Kokenut, oma kasvatti ja olisi saanut jatkaa Ruotsissakin. Palasi kuitenkin tänne kun JYP satsaa ja haluaa olla mukana siinä. Eikö se kerro korkealla olevasta motivaatiosta? Ainakin minulle kertoo.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni ei ole kovinkaan perusteltua arvostella joukkueen ulkopuolisena henkilönä kapteeni- ja varakapteenivalintoja. Varsinkaan jos ihmistä ei tunne henkilökohtaisesti ja luo mielikuvan hänestä esimerkiksi median välityksellä. En usko, että joukkue ja valmennusjohto valitsevat kapteeniksi tai varakapteeniksi sellaista pelaajaa, kuka ei olisi hommaan se paras mahdollinen.

Kiekkohistoria tuntee monta kapteenia, joka on hiljainen ja hillitty. Väitän, että valtaosa kapteeneista on juuri tällaisia pelaajia. Pelaajia, jotka suunsa avatessaan saavat kaikki muut hiljentymään ja kuuntelemaan. Itse ainakin arvostan tällaista ihmistä paljon enemmän kuin sitä suulasta rääväsuuta, joka haluaa aina olla huomion keskispisteenä.

Jään ulkopuolisen johtamisen lisäksi, jopa tärkeämpää johtamista tapahtuu kaukalossa. Kukapa muu sitä tekee paremmin JYPissä kuin Immonen?
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni ei ole kovinkaan perusteltua arvostella joukkueen ulkopuolisena henkilönä kapteeni- ja varakapteenivalintoja. Varsinkaan jos ihmistä ei tunne henkilökohtaisesti ja luo mielikuvan hänestä esimerkiksi median välityksellä. En usko, että joukkue ja valmennusjohto valitsevat kapteeniksi tai varakapteeniksi sellaista pelaajaa, kuka ei olisi hommaan se paras mahdollinen.

Kiekkohistoria tuntee monta kapteenia, joka on hiljainen ja hillitty...

No Helepä sen taas sanoi ja olen erittäin samaa mieltä.
Jarkko on ihan muuta kuin syrjään vetäytyvä, rauhallinen ja hyvä tyyppi kylläkin, josta moni muukin The Ammattilainen voisi ottaa mallia tietyissa asioissa. Kaikki ei voi olla Vänttisiä eikä kaikki myöskään Immosia.
Työnjohto eli valmennus käyttäköön direktio oikeuttaan ja valitsee ihan varmasti mielestään ne parhaat kapteenistoon ja siellä on varmasti sellaisia syitä mitkä ei koskaan Pekka Perusfanille aukea.



Jään ulkopuolisen johtamisen lisäksi, jopa tärkeämpää johtamista tapahtuu kaukalossa. Kukapa muu sitä tekee paremmin JYPissä kuin Immonen?

Amen!
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Toki, vaikka olen tämän jossain sanonut. En pidä Immosta "kapteenityyppinä" (pthyi mikä sana) hänen varsinainen hillityn ja hiljaisen, ehkä jopa pienen syrjäänvetäytyvän luonteensa vuoksi. Joka on minulle tärkein asia kapteenia valittaessa.

Saattaa antaa mediassa juuri tuon kuvan itsestään, mutta ns. jätkien kesken läppää ja johtajuutta löytyy kyllä.

Vaikea siinä on kommentteineen mikään Evilä olla Urkkaruudun haastattelussa kun kysytään tyyliin "No Jarkko, voitit tänään HIFKin"?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
[Nimi sensuroitu] on tästä paras esimerkki.
Luopion nimeä ei mainita JYP-osiossa!

Niin, virheitä sattuu joukkueellekin jossain valinnoissa joskus, poikkeus kuitenkin vahvistaa säännön. Fakta lienee kuitenkin se (on sanottu jo tässä ketjussa) että kyllä joukkue sen parhaiten tietää ketkä pelaajat sopeutuvat kapteenistoon parhaiten.
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nuo kapteeniasiat ovat tietysti kannattajille vaikeita, kun ei voi tietää, mitä joukkueen sisällä tapahtuu. Mutta yleensähän ne menevät kuitenkin niin, että sekä joukkue että valmennus päättävät parhaan mahdollisen + varakapteenit.

Näin tapahtui jo silloin muinoin, kun itse pelasin jalkapalloa (kiekossa en koskaan hyvä ollut). Kapteenin tehtävä oli nostaa joukkuehenkeä. Lisäksi kapteenin piti olla sellainen, että pystyy tuomarin kanssa puhumaan kiroilematta jatkuvasti.

Niinpä uskallan väittää, että JYPin kapteenisto on hyvin valittu.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten Koskisen paluu vasta nyt kyseenalaistaa hänen varakapteenin roolinsa? Kokenut, oma kasvatti ja olisi saanut jatkaa Ruotsissakin. Palasi kuitenkin tänne kun JYP satsaa ja haluaa olla mukana siinä. Eikö se kerro korkealla olevasta motivaatiosta? Ainakin minulle kertoo.

Koskinen on toiminut myös varakapteenina Timråssa. Kertonee jotain pelaajan arvostuksesta joukkueen sisällä, jos hänet valitaan joukkueen kapteenistoon myös ulkomailla pelatessaan. Itselle olisin ainakin suuresti yllättänyt, jos perus-jyppilläistä Koskis Kallea ei olisi valittu varakapteeniksi.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Itselle olisin ainakin suuresti yllättänyt, jos perus-jyppilläistä Koskis Kallea ei olisi valittu varakapteeniksi.

Kuten moni on todennut, niin aika paljon kapteeniasiat ovat joukkueen juttuja, mutta oli pakko ihmetellä Köpin lausetta, missä ihmetteli Jaken kuulumista kapteenistoon. Jarkko antaa huikeata esimerkkiä kentällä ja näin on kullankallis joukkueelle. Sen lisäksi hänestä on kasvamassa jonkunlaista JYP-ikonia jolla on huikea JYP-sydän, kun kieltäytyy tuplasti suuremmasta tarjouksesta esim. Venäjältä ja muualta Euroopasta.
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
Kuten moni on todennut, niin aika paljon kapteeniasiat ovat joukkueen juttuja, mutta oli pakko ihmetellä Köpin lausetta, missä ihmetteli Jaken kuulumista kapteenistoon. Jarkko antaa huikeata esimerkkiä kentällä ja näin on kullankallis joukkueelle. Sen lisäksi hänestä on kasvamassa jonkunlaista JYP-ikonia jolla on huikea JYP-sydän, kun kieltäytyy tuplasti suuremmasta tarjouksesta esim. Venäjältä ja muualta Euroopasta.

NHL:ssä tällainen pelaaja olisi automaattinen kapteeni, vaikka mies ei olisikaan siihen valmis (joukkeen paras pelaaja, joka tekee muutakin kuin paljon pisteitä). Tällainen pelaaja pistettäisiin harjoittelemaan kapteenin tehtäviä nuorella iällä ja hänen esimerkikseen hankittaisiin muutama vanha johtajatason pelaaja. Tältä pohjalta on mm. numerot 66 ja 99, sekä viimeisimpänä numero 87 on koulutettu joukkueidensa kapteeneiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös