JYP-Lukko 10.02.2004

  • 10 909
  • 121

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tuurilla ne laivatkin...

Viestin lähetti wade
Mitä tulee tuohon "maalitykki" Tremblayhin niin kaikki muut Jypin pelaajat paitsi Virolainen olisi saaneet tuosta sen tasoituksen sudittua.
Ehkäpä niin, mutta kysymys olikin miten se Tremblay sattuikaan siinä maalilla olemaan. Pelin kääntyi yhtäkkiä, kun Kinos yhdellä kädellä pysäytti kiekon ja laukoi samantien. Tremblay sattui olemaan rebound kiekossa maila jäässä vaikka kaksi sekuntia aiemmin oli luistelemassa toiseen suuntaan.

Kun katsoo esimerkiksi Chlubnan maaleja nauhalta (joo, olen niin säälittävä, että minulla on parin kauden Urheiluruudut/HockeyNightit nauhalla) tulee Chlubnan maaleja katsoessa siihen tulokseen, että miehen maalit vaikuttivat tuurisutaisuilta. Niitä tuurisutaisuja tuli ensimmäisellä kaudella 32 kappaletta ja toisella 28 kappaletta. Ja siinä se pointti onkin. Tuurilla ei ole mitään asian kanssa tekemistä. Kyse on maalintekijän vaistosta ja se Alexandre Tremblayllä on.

Ettei totuus unohtuisi: jatkuvasti kakkoskentässä ja kakkosylivoimassa viihtyvä Tuomas Mikkonen 34 peliä ja 4 maalia. Neloskentän hajavaihtoja saava Tremblay 23 peliä ja 7 maalia. Tuolla maalivauhtilla Mikkonen saalistaa runkosarjassa hieman alle seitsemän maalia. Tremblayn vauhti riittäisi kuvitteellisessa runkosarjassa reiluun 17 osumaan. Ihan vaan muistutukseksi.
 
Viimeksi muokattu:

rinkeli22

Jäsen
Viestin lähetti domy
Yhtään liikoja luulematta, ja jokaista pistettä arvostaen, tästä pelistä olisi kuitenkin kaksi pistettä ollut poikaa. HPK kun otti yllätyspisteet Oulusta, ja heidän jatko-ohjelmansa näyttää varsin helpolta. Nykykunnollaan HPK ei noita matseja ryssi, ja pitää Lukon takanaan kuuden porukan ulkopuolella. Valitettavasti.

Tulenpa kuokkimaan tänne teidän ketjuun ja miettimään tuota domyn kommenttia.

HPK (47 ottelua, 54 pistettä)
Kotona: Tappara, Saipa, Pelicans, Lukko, HIFK
Vieraissa: Jokerit, Ilves, JYP, TPS

Lukko (46 ottelua, 51 pistettä)
Kotona: Ässät, Pelicans, Kärpät, Ilves, HIFK, JYP
Vieraissa: Saipa, TPS, HPK, Blues

Eipä tossa nyt mun mielestä HPK:n ohjelma näytä varsin helpolta verrattuna Lukkoon. Kerholla erittäin vaikeat vierasottelut, mutta Lukko saa vielä Kärpät mellastamaan kotikaukaloonsa. Mielestäni suhteellisen tasainen ohjelma molemmilla, joten 28.2. pelattava HPK-Lukko on se 'neljän pisteen ottelu', joka on varmasti erittäin merkittävässä roolissa näiden joukkueiden välistä paremmuutta selvitettäessä. Ja muistetaan, että Tappara voi vielä pyyhkäistä molempien ohi vieden tuon kuudennen sijan, mutta toisaalta Jokerit vois nykytahdillaan valahtaa säälipleijareihin, joten voitais päästä molemmat kuuden joukkoon.. :)
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Sergei eikös nuo maalimäärät olleet 34 ja 25?
Eikä siinä ole mitään pahaa ,jos joku haluaa nauhoittaa urheilua.
Itse tunnustan kuuluvani Mikkos fanclubiin ja olen kuulunut miehen ekasta liigapelistä lähtien.
Tosin ne tehot pitäisi saada esiin ,mutta mieluummin varma ensikauden mies kakkosessa kuin "ehkä ensikauden ulkomaalaisvahvistus".
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Pitkästä aikaa ihan kohtalaista kiekkoa Hippoksella. Peliin mahtui taas koko tunteiden kirjo, selvässä johtoasemassa hallinta menetettiin ja piti käydä pohjalla, että pystyttiin nousemaan takaisin otteluun. Oikeutettu pistejako minusta, mutta silti omien esitykseen voi olla sangen tyytyväinen. Joskohan se velliperseily olisi jätetty nyt sinne tauolle?

Kinoksen ja Tremblayn kuivien kausien katkeamisesta huolimatta näille kahdelle on aihetta jakaa myös risuja. Kinos vaikutti jokaiseen Lukon maaliin erittäin vahvasti: ensimmäisessä sähläiltiin purkujen kanssa, toinen katsottiin jäähypenkiltä (helpohko jäähy, mutta miksi piti jäädä naapuriin kiinni, kun ei ollut pakko?) ja kolmannessa taas melkoista itsetekemistä koko kentälliseltä.
Tremblay taas teki tänään taidetta vaikeimman reitin valinnasta ja ajeli jatkuvasti itsensä kolmen pakin tekemään "säkkiin". Yritystä toki oli, mutta vakuuttavammalla mallilla tuo hyökkäysalueen pelaaminen oli minusta taukoa edeltäneissä peleissä. Ehkä maali avaa takalukkoa. Muilta osin olen omaan joukkueeseen erittäin tyytyväinen.

Tom Laaksosta kuvannee parhaiten sana "vitsi". Täysi satunnaisuus kummankin joukkueiden tekosia tuomitessa oli ainoa linja mitä vihellyksissä oli. Toisen erän kympin jälkeisillä pesissyöksyillä varmasti Normio ja kumppanit vahvistaisivat Rauman Feraa, ilmeisesti yhden kympin jälkeen saa kaatuilla miten vaan ilman pelkoa lisäsanktioista. Kummallisen viheltelyn kruunasi sitten kolmannen erän vaihe, jossa olisi selvinnyt murhastakin ilman rangaistusta.

Positiivisin mielin kohti Tamperetta torstaina, Raumalle onnea huomiseen Ässä-koitokseen.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kiekko-Keskustalaisesta poimittua

ja sieltä olevasta STT:n uutisesta:

Varjojen mailla lähes koko ottelun vaellellut Alexandre Tremblay laukoi JYP:lle tasoitusmaalin viime minuuteilla ottelussa Rauman Lukkoa vastaan. Neloskentän laitahyökkääjänä pelaava ei ole mikään maalinsylkijä, sillä osuma oli vasta hänelle kauden seitsemäs

Ihan totta. Ajatella, vasta seitsemäs osuma. Mahtaisiko Tremblayn vaatimattomaaan maalisaldoon vaikuttaa edes pikkuruisen, että mies on pelannut 23 peliä ja ollut loukkaantuneena 24 ottelun ajan? Eipä tietenkään.

Samalla olen huolestunut ettei Toni Koivunen ole ole tehnyt pistettäkään pelatessaan tällä kaudella JYPissä. Tehot ovat 0+0 ja nyt on jo sentään helmikuun puoliväli. Esimerkiksi nelossentteri Hytösellä sentään on tehot 3+3.

Pääsisiköhän tällä logiikalla STT:hen töihin?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
No, tästä "piti" 2 pistettä tulla.
Mutta 2 - 0 :sta yksikin on hjyvä! Kunnon nousu, mutta surkerkee purku ja 3 -3 (HN:stä nähtynä).

Tom, Tom ilmeisesti pilasi tämän pelin...


Toinen erä ja 1.min jälkeen tuntui hyvältä, 4 ketjun peliä juuri ilmassa ja sitten Kesä pihalle. Tuntui juuri sitä ennen, että nyt päästään kunnon vauhtiin.

Kolmannen alussa oli "mielenkiintoisia" kokoonpanoja ainakin radion välityksellä. Ja tästä tuli "vähän lisä huilia" perus ukkeleille! Siivonenkin heti 3. erän alussa kehissä..
 

vsop

Jäsen
Tom Laaksonen pilasi hyvän ja viihdyttävän ottelun. Miksi ei vihelletä ensimmäisestä selvästä ja aiheellisesta rikkeestä jäähyä vaan jäädään odottamaan jos samainen pelaaja tekee uudestaan saman rikkeen, mutta kun ei tee ja useamman räikeän rikkeen jälkeen jollakin pelaajalla tulee todella mitätön rike ja siitä jäähy. Juuri tuo ensimmäisen rikkeen viheltäminen tekee ottelusta paremman. Laaksosesta ei ole tuomariksi.

Joku tuossa aikaisemmin mainitsi Kinoksen jäähystä. Mielestäni tilanteesta olisi voinut antaa lukkolaiselle mailasta kiinnipitämisestä jäähyn, nyt Laaksonen tulkitsi tilanteen toisin eli Kinos olisi estänyt.

Parhain töötti oli JJääskeläisen puhdas ja kova taklaus, jonka kohteena ollut Porkka joutui keräilemään kypäränsä jäältä oltuaan muutenkin sekaisin.

Alatalo yllätti minut täysin heittäessään ensimmäisessä alivoimatilanteessa kentälle Hytösen ja JJääskeläisen, sillä odotin Hauhtosen tulevan kentälle.

Lukko pelasi nyt sellaista peliä, jota olen huomannut aiemmin heidän pelaavan. Eilistä peliä on huomattavasti miellyttävämpi katsella kuin joukkueiden tammikuista kohtaamista. Ikävä vain, että Tom Laaksosen pelisilmä ja tilannenopeus ei riitä liigatason ottelun tuomarointiin.

Hienoa Lukko ja JYP, teitte kuitenkin ottelun, jota Laaksonen yritti sabotoida. Ja onnea Lukolle Ässät-otteluun.
 
Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Sergein viisastelusta poimittua

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Ihan totta. Ajatella, vasta seitsemäs osuma. Mahtaisiko Tremblayn vaatimattomaaan maalisaldoon vaikuttaa edes pikkuruisen, että mies on pelannut 23 peliä ja ollut loukkaantuneena 24 ottelun ajan? Eipä tietenkään.
Mitä vikaa tuossa uutisoinissa nyt sitten oli? 23 ottelua, 7 maalia. Olen STT:n kanssa samaa mieltä: Ei ole kyseessä maalinsylkijä.

Ei loukkaantuminen tee maalinsylkijää pelaajasta jonka sarakkeessa ei ole tehtyjä maaleja riittävästi.
 

vsop

Jäsen
Re: Sergein viisastelusta poimittua

Viestin lähetti Twite
Mitä vikaa tuossa uutisoinissa nyt sitten oli? 23 ottelua, 7 maalia. Olen STT:n kanssa samaa mieltä: Ei ole kyseessä maalinsylkijä.

Ei loukkaantuminen tee maalinsylkijää pelaajasta jonka sarakkeessa ei ole tehtyjä maaleja riittävästi.

Mielestäni liigassa on ainoastaan yksi maalintekijä, joka on Kärppien Petr Tenkrat. Mutta Tremblayn 23 ottelua ja 7 maalia on kuitenkin parempi kuin keskitason SM-liigapelaajan saldo.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viisastelua?

Viestin lähetti Twite
Mitä vikaa tuossa uutisoinissa nyt sitten oli? 23 ottelua, 7 maalia. Olen STT:n kanssa samaa mieltä: Ei ole kyseessä maalinsylkijä.
Ai, mielestäsi STT kertoi uutisessaan kaiken oleelllisen? Todettiin että mies on tehnyt "tällä kaudella" seitsemän maalia.

Mutta tuo seitsemän maalia tekee suhteutettuna runkosarjaan 17 maalia 56 ottelussa. JYP on pelannut 47 peliä. Jos Tremblayn vauhti olisi ollut tuo, niin hän olisi tehnyt reilut 14 maalia tähän mennessä. Sillä pääsisi SM-liigan maalipörssin TOP 20:iin. Toteampa vaan, että samaan maalimäärään ovat pystyneet tähän mennessä Marko Jantunen (ei maalinsylkijä), Glen Metropolit (ei maalinsylkijä) ja Tony Virta (ei maalinsylkijä). Tunnettu ei-maalinsylkijä Brett Lievers on tehnyt 0,7 maalia enemmän.

Esimerkiksi Pasi Saarela on tällä kaudella tehnyt 13 maalia. Kun Lukko voittaa tänään Ässät, niin odotan Saarelan maalatessa STT:n uutisen kertovan miten harvinaista herkkua maalinteko Saarelalle on, sillä hän ei ole mikään maalinsylkijä.

Samalla totean, että Laakkonen on ollut vuoden vaihteen jälkeen tosi vaisu - vain tehot 0+1 ja HPK on sentään pelannut 12 matsia. Tähdenlento mikä tähdenlento. Ei mikään maalinsylkijä!
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Mites Yli-Torkko pelasi? Ei varmaankaan saanut kovin paljon peliaikaa nelosessa? Taklasiko edes?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti vsop
Lukko pelasi nyt sellaista peliä, jota olen huomannut aiemmin heidän pelaavan. Eilistä peliä on huomattavasti miellyttävämpi katsella kuin joukkueiden tammikuista kohtaamista.

Kyllä näissä kommenteissa selvästi näkyy, että lukon pelityyli on aina hyväksyttävämpää silloin kun joukkue jättää hövelisti edes yhden pisteen kotijoukkueelle. Eipä siinä mitään, siltähän se saattaisi itsestäkin tuntua.

Näin kaukaa ajateltuna se, että vastustajan kannattajat kehuvat lukon pelityyliä kielivät siitä, että epäonnistuttiin totaalisesti puolustuspelissä. Vasta silloin kun tulos on 5-0 lukolle ja vastustajan fanit kitisevät turhautuneina lukon liian kovasta puolustamisesta (tosin nimeävät sen kahvaksi tai milloin miksikin), voidaan sanoa että onnistuttiin. Silloin tietää, ettei vastustajalle annettu mahdollisuuksia.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Tunnusta jo Psychodad, että JYP oli eilisessä pelissä vähintäin yhtä hyvä kuin Lukko ja 3-3 tulos oli siedettävä.

Pari faktaa:
Jyp

Kenttä 1: keskimäärin 33 ottelua/mies, maaleja 25 ja 0.77/ottelu, +- tilasto -33

Kenttä 2: keskimäärin 44 ottelua/mies, maaleja 63 ja 1,44/ottelu, +- tilasto +27

Kenttä 3: keskimäärin 33 ottelua/mies, maaleja 5 ja 0,15/ottelu, +- tilasto -27

Kenttä 4: keskimäärin 38 ottelua/mies, maaleja 15 ja 0,39/ottelu, +- tilasto -33

Lukko

Kenttä 1: 38, 0,78, -4. Peliä jumitti Murphyn poissaolo. Saarelan siirto tähän kenttään loppuosassa peliä avoi hieman Hancockin peliä. Lisäksi ylivoima oli uudessa muodossa ensi kertaa...

Kenttä 2: 43, 45, 1,05 +26. Peliä selvästi jumitti alussa Torkin poissaolo. Hienoa, että Viinanen ja Tähtinen onnistuivat kerran!!! Ylivoimakenttä oli myös uusia yhdistelmiä....

Kenttä 3: 36, 20, 0,56, -3. Oli samassa muodossa kuin aiemmin, mutta selvästi häiritsi kentän peliä jatkuvat yli- ja alivoimat...

Kenttä 4: 39, 15, 0,38, -13. Sama diaknoosi kuin Kentälle 3

Peli pelattiin Jyväskylässä ja kenttien tiastot laskien yhteen oikeutti se lopputulokseen JYP-Lukko 2,75-2,77. Lukon ketjut oli sekoitettu ja kokemuksesta tiedämme ettei se luvannut etukäteen hyvää. Siis oma analyysini on, että 1 piste oli hyvin tuosta ottelusta!!!
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tässä on tätä tuomaritoimintaa kritisoitu. Totuus on se ettei eilen JYP-Lukko ottelussa päätuomaria ollut kentällä kertallaan vaan tätä virkaa hoiti tälläkin kertaa bingoemäntä Tom Laaksonen. Muuten koko tapahtuma oli viihdyttävä sillä tilanteita riitti molempiin päihin. Mitä nyt tämä bingoemäntä arpoi niitä jäähyjä ja se oli pilata koko tapahtuman. Laaksosen toimintaa kuvaa hyvin tilanne jossa Lukon pelaaja laukoi päin heittäytyvää JYPin Miika Huczkowskia. Laaksosen tuomio? Lukon pelaajalle kaksi minuuttia väkivaltaisuudesta.

Olen muuten samaa mieltä usean henkilön kanssa Alex Tremblaystä. Mies on maalintekijä. Onneksi Alatalo vihjaili että Aleksanteri saa vastuuta enemmän (Keskisuomalaisessa). Oletettavaa onkin Mikkosen ja Tremblayn paikan vaihto. Kaikki muu onkin ottelusta jo mainittu, joten jätän suosiolla tämän tähän. Piste oli ihan kiva vaikka tästä piti ottaa se toinenkin. Nooh, tällä hetkellä vielä Ässät kolme pistettä takana ja Blues yhden pisteen karkumatkalla.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kyllä kettupaidat saavat kiittää vieraspisteestä Tom Laaksosta.
2-1 maalia edelsi Laaksosen säälittävä paikkailuyritys Lukon jäähyjen jälkeen.
2-2 tasoitusta ennen päivänselvä koukkaaminen, seuraavasta tilanteesta Kinos kepeästi jäähylle. Sitten Tähtinen veti tyylipuhtaalla puolinelsonilla JYP:n pakin nurin, kun puolustaja oli purkamassa kiekkoa.

JYP:n kolmannen erän kävelyn ansiosta tasapeli oli suhteellisen oikeutettu tulos. Ja kahvaa ei esiintynyt normaalia runsaammin, kärkikarvaajan blokkaamista sitäkin enemmän.

JYP pelasi 40 minuuttia hyvää kiekkoa, mutta se riitti tällä kertaa vain pisteeseen. Kolmas erä oli Lukon, kun JYP:n liike jäi pukukoppiin.

Koivusen tulo piristi selvästi koko joukkueen peliä ja johti ehdottomasti JYP:n parasta kenttää eilen. Mikkoseltakin vaihteeksi kohtuullinen esitys, tosin ehkä tuohon kenttään tarvitsisi kiekollisesti taitavan laiturin rinnalle. Sillgren maalista huolimatta saa miettiä peliään. Lukon kavennus toisessa erässä olisi ollut estettävissä ilman Kapteeni Koukun kiekonhautomista varmassa purkutilanteessa.
Immosten kenttä oli vaisu, maajoukkuekomennus taisi vielä painaa Immosen ja Uhlbäckin jaloissa.
Myös Hauhtosen kenttä oli pimennossa ja Ulmerin 2-3 maali menee kolmoskentän löysän puolustamisen piikkiin.
JYP:n kiekolliset pakit Korhosen ja Kovasen Lukko pystyi pimentämään.

Tremblay haistoi tasoitusmaalin maalinsylkijän vainulla ja toivottavasti tämä maali nyt korkkaa Alexin ketsuppipullon. Peliaikaa toivoisin varsinkin ylivoimissa enemmän, Koivusen passeista Alexin laukaukset voisivat olla varsin tuhoisia.

Lukosta ei jäänyt ketään erityisemmin mieleen, tietysti Ulmer kahdella maalillaan. Porkka taas kävi kuumana kuin hellankoukku.
 
Viimeksi muokattu:

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Kun katsoo esimerkiksi Chlubnan maaleja nauhalta (joo, olen niin säälittävä, että minulla on parin kauden Urheiluruudut/HockeyNightit nauhalla)

Minä olen sitten varmaan tosi säälittävä, kun mulla on monen vuoden Urheilu- ja Tulosruutujen ym. SM-liigapätkiä nauhalla. Tosin enää moneen vuoteen niitä en ole jaksanut nauhoitella, vaikka ehkä kyllä edelleen kanntattaisi, mutta vuosilta 1992-97 niitä löytyy.

Mutta sitten itse aiheeseenkiin. Tosi harvoin, jos koskaan, minä haukun tuomareita (lukeaa vaikka Jatkoajan otteluketjuja Jypin peleistä, jos ette usko), mutta nyt se on tehtävä.

Nopeasti tätä ketjua vilkaistuani, sain vaikutelman, että eilisestä tuomaritoiminnasta kärsi kirjoittajien mielestä suunnilleen yhtä paljon molemmat joukkueet.

Itse olen hieman eri mieltä, sillä minun mielestäni varsinkin avauserässä, jossa homma meinasi karata täysin Laakosen käsistä, Lukko sai roikkua jyppiläisissä kumman paljon. Myös Lukon ylivoimatasoitusta edeltäneessä tilanteissa riitti ihmettelemistä. Jypin jäähy, joka tuli muistaakseni Kinokselle, oli ihan ansaittu, mutta hetkeä aiemmin hyökkäystä käynnistämässä ollessa jyppiläisessä (olisiko ollut Korhonen) saatiin roikkua siinä määrin, että tämä menetti kiekon. Myös se olisi ollut jäähyn paikka.

Ennen peliä mm. minä kritisoin Mikkosen istuttamista Sillgrenin ja Koivusen viereen. Nyt on kuitenkin sanottava, että varsinkin avauserässä Tuomas oli tämän ketjun vahvin lenkki. Nyt kun vielä tavallista tarkemmin seurasin kapteenimme peliä, pitää surukseni todeta täysin faktaksi jo mm. "Sergei Krivokrasovin" ennen matsia esille ottama seikka siitä, että Sillgren pitää pelivälinettä turhan hanakasti itsellään. Usemmin sitä soisi lainata kaverillekin!
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Lukon metsästäjä
Tunnusta jo Psychodad, että JYP oli eilisessä pelissä vähintäin yhtä hyvä kuin Lukko ja 3-3 tulos oli siedettävä.

Pari faktaa:
Jyp

Kenttä 1: keskimäärin 33 ottelua/mies, maaleja 25 ja 0.77/ottelu, +- tilasto -33

Kenttä 2: keskimäärin 44 ottelua/mies, maaleja 63 ja 1,44/ottelu, +- tilasto +27

Kenttä 3: keskimäärin 33 ottelua/mies, maaleja 5 ja 0,15/ottelu, +- tilasto -27

Kenttä 4: keskimäärin 38 ottelua/mies, maaleja 15 ja 0,39/ottelu, +- tilasto -33

Lukko

Kenttä 1: 38, 0,78, -4. Peliä jumitti Murphyn poissaolo. Saarelan siirto tähän kenttään loppuosassa peliä avoi hieman Hancockin peliä. Lisäksi ylivoima oli uudessa muodossa ensi kertaa...

Kenttä 2: 43, 45, 1,05 +26. Peliä selvästi jumitti alussa Torkin poissaolo. Hienoa, että Viinanen ja Tähtinen onnistuivat kerran!!! Ylivoimakenttä oli myös uusia yhdistelmiä....

Kenttä 3: 36, 20, 0,56, -3. Oli samassa muodossa kuin aiemmin, mutta selvästi häiritsi kentän peliä jatkuvat yli- ja alivoimat...

Kenttä 4: 39, 15, 0,38, -13. Sama diaknoosi kuin Kentälle 3

Peli pelattiin Jyväskylässä ja kenttien tiastot laskien yhteen oikeutti se lopputulokseen JYP-Lukko 2,75-2,77. Lukon ketjut oli sekoitettu ja kokemuksesta tiedämme ettei se luvannut etukäteen hyvää. Siis oma analyysini on, että 1 piste oli hyvin tuosta ottelusta!!!

Totta kai Jyp oli eilen yhtä hyvä kuin lukko, siitä todisteena 3-3. Sitä en missään vaiheessa kyseenalaistanutkaan. Kysymys kuuluukin: Miksi Jyp oli yhtä hyvä kuin lukko? Saivatko he pari kentällistä uusia, hyviä pelaajia? Ei. Joten toisena tulee sitten mieleen että lukko ei päässyt sille tasolle mihin se on lähiaikoina pystynyt. Lukon huonoutta minä tässä olen manaillut.

Sinä lasket tuon pistekeskiarvon koko kauden mukaan. Minä taas näen lukon kauden täysin kaksijakoisena, ja pidän joukkuetta aivan eri tasoisena nyt kun itseluottamus on palautunut. Eli Ismon aika oli lähinnä harjoituspelejä, ja Rautakorven lukko on se joka pelaa liigaa. Ja TAKAAN, että tilastosi näyttäisi paljon selkeämpää etua lukolle jos laskisit sen mukaan mitä lukko on ollut Rautakorven aikana.

Siitä voi tietysti keskustella, tehdäänkö arvioita koko kauden perusteella, vai sen perusteella mikä joukkue on tällä hetkellä. Minun mielestäni Ismon aikaisessa lukossa ja Jukan aikaisessa lukossa samaa ei ole kuin nimet selässä.

EDIT: Lukko on tällä hetkellä vedonlyönnissä viidenneksi suurin suosikki mestariksi. Jos vedonlyöntifirmatkin katsoisivat koko kautta, sijoitus olisi luonnollisesti alhaisempi. Muuallakin ymmärretään, että joukkueen potentiaali on huomattavasti muuttunut.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti psychodad
Kysymys kuuluukin: Miksi Jyp oli yhtä hyvä kuin lukko? Saivatko he pari kentällistä uusia, hyviä pelaajia? Ei. Joten toisena tulee sitten mieleen että lukko ei päässyt sille tasolle mihin se on lähiaikoina pystynyt. Lukon huonoutta minä tässä olen manaillut.

Niin tai sitten JYP oli jättänyt velliperseilyn hallin ulkopuolelle ja pelasi eilen asenteella. Voisiko mitenkään olla mahdollista että JYP pystyy hyvänä päivänä pelaamaan sen verran hyvin että (jopa) Lukko on ajoittain hätää kärsimässä?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Viisastelua?

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Ai, mielestäsi STT kertoi uutisessaan kaiken oleelllisen?
Kyllä kertoi kaiken oleellisen. Kyseessä oli otteluraportti Jyp-Lukko, ei taustakartoitus 7 maalia tehneen pelaajan maalien vähyyden syystä. 7 maalia on 7 maalia.

Itse en ole pelannut koskaan yhtään SM-liigaottelua, potentiaalinen tehokkuuteni on siis ääretön. Pitääkö minua kutsua maalinsylkijäksi?

Mistä tahansa kirjoituksesta löytyy viisasteltavaa, itsekin olen moisen etsimisessä hyvä. Etukäteen päättää että joku kirjoittaa väärin niin kyllä sieltä aina jotain löytyy.

Ymmärrän kyllä kantasi, 'ei maalinsylkijä' termin käyttäminen on asenteellista eikä objektiivista uutisointia. En kuitenkaan näe tuossa varsinaisesti mitään sykähdyttävän väärää.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Pakkipari
Niin tai sitten JYP oli jättänyt velliperseilyn hallin ulkopuolelle ja pelasi eilen asenteella. Voisiko mitenkään olla mahdollista että JYP pystyy hyvänä päivänä pelaamaan sen verran hyvin että (jopa) Lukko on ajoittain hätää kärsimässä?

Toki, Jyp pystyy hyvänä päivänä pelaamaan sen verran hyvin että lukko on hätää kärsimässä jos oma peli ei ole hyvällä tasolla.

Jos taas molemmilla on hyvä päivä, silloin Jypin ei pitäisi lukkoa paljon ahdistella.

Peräänkuulutinkin lukolta kovempaa asennetta. Kliseinä voidaan aina laukoa "SM-liiga on tasainen, Jyväskylä on paha paikka pelata, tauon jälkeen on vaikea päästä rytmiin", mutta eivät ne kelpaa millään tavalla selityksiksi. Ei ne oulut, turut, tampereet ja hämeenlinnat ole sen helpompia paikkoja pelata, ja niissäkin pitäisi voittaa jos menestyä haluaa. Ärsyttää aina selitykset siitä kuinka Lahti tai Jyväskylä on pahoja paikkoja pelata. Miksi? Niissä pelaa tänä vuonna kohtuullisen heikot joukkueet. Monet muut paikat ovat siis paljon vaikeampia. Viime vuonnahan Jypillä oli kovempi nippu kasassa. Tällä kaudella hippokselta olisi pitänyt hakea armottomasti joka ikinen piste mitä tarjolla oli. Parin vuoden kuluttua saattaa tilanne olla täysin päälaellaan joukkueiden materiaalin suhteen, etkä sinäkään siinä vaiheessa halua kuulla "Rauma on paha paikka pelata" vaan "Jyp otti odotetut 2 pistettä".
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Re: Viisastelua?

Viestin lähetti Twite
...7 maalia tehneen pelaajan maalien vähyyden syystä. 7 maalia on 7 maalia.

Tremblayta ei pidä kutsua maalinsylkijäksi, mutta aivan yhtä väärin on kutsua häntä ei-yleensä-maalinsylkijäksi. Jos Saipan Matti Hana tai Jypin Miika Huczkowski (molemmilla maalisarakkeessa nolla) onnistuu maalinteossa, se voidaan varmasti uutisoida ei-yleensä-maalintekijä.

Mutta varmaan STT:n uutisen tekijä jaksaa lähteä analysoimaan Tremblayn kauden kulkua, vaan katsoo, että ulkomaalaisvahvistus ja kuusi maalia ennen tätä, että paskahan tuo on maaleja tekemään. Luulenpa, että loukkaantumisesta tai pelien vähyydestä kirjoittajalla ei ole ollut hajuakaan. Sillä onhan totta, että jos ulkomaalaisvahvistus ei ole onnistunut kuutta kassia enempää ennen seuraavaa onnistumista, niin onhan se harvoin ja silloin oikeutettu ilmaisu.

Mutta jos ottaa huomioon pelien määrän ja suhteuttaa sitä "todellisempiin" (Sergein virtuaaliennustus on oikein, mutta sen todellisuudesta voidaan olla eri mieltä, jossitteluksi menee) maalimääriin, niin Tremblay on selkeästi keskimääräistä liigatallaajaa parempi maalintekijä. Ehkä ensi kaudella, jos Jyp pitää miehen itsellään, näemme mihin Tremblaysta on. Sitä ennen meidän on tyydyttävä myös STT:n uutisointeihin, joissa katsotaan vain maalimääriä ilman pelimäärää tai loukkaantumisia. Luulenpa, että vaikka Tremblayn pelimäärä olisi ollut 6 peliä ennen tätä ottelua, niin uutisointi olisi ollut sama. Huolimatta maali per peli tahdista. Mutta se STT:n kiekkoymmärtäväisestä uutisoijasta.



Lukon metsästäjän analyysi oli sangen mielenkiintoinen. Se kertoi armottomasti siitä, että sekä Lukolla, että Jypillä on vain yksi ketju, joka on selkeästi plussan puolella, eli tekee enemmän maaleja kuin ottaa omiinsa.

Mutta on totta, että esimerkiksi koko kauden osalta tehty analyysi vääristää pahasti Lukon tämänhetkistä iskukykyä. Ehkä rajallinen määrä viimeisiä otteluita antaa paremman kuvan ketjujen pistetehtailukyvyistä. Toisin sanoen vaikka kymmenen viimeisen ottelun tilastot huomioonottaen luulisin Lukon tilastojen olevan selkeästi paremmat kuin Jypin.

Tällä kertaa tilastot osoittautuivat lähinnä suurella tsägällä paikkansapitäviksi. Pistetään kuitenkin analyysi korvan taakse. Danke.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Viestin lähetti psychodad
Sinä lasket tuon pistekeskiarvon koko kauden mukaan. Minä taas näen lukon kauden täysin kaksijakoisena, ja pidän joukkuetta aivan eri tasoisena nyt kun itseluottamus on palautunut.

Käännekohtien etsiminen on mukavaa touhua - ehkäpä JYPinkin olisi pitänyt pistää Jyväskylässä kuoliaaksi ikävystynyt Drouin aiemmin pihalle pelihenkeä pilaamasta - saldo Drouinin potkujen jälkeen on kolme voittoa, kaksi tasapeliä sekä yksi tappio. Ehkä kyse on sattumasta, ehkä ei.

Mikkonen pelasi eilen hyvän pelin, joten ehkäpä alkukauden taaperrus ja pätevän kakkossentterin löytäminen auttaa joukkueen DJ:tä pyörittämään paremmin myös niitä kumisia lättyjä vinyylikiekkojen sijaan. Lisäksi nostaisin esiin Jari Jääskeläisen, joka pisti ihan mukavan pommin kolmannessa erässä - ihme kyllä Laaksonen ei antanut puhtaasta taklauksesta jäähyä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös