JYP kaudelle 2012-13

  • 869 328
  • 2 410
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Loistava duo tuo vaarakaksikko, mutta pitää muistaa, että JYP tarvitsee ehdottomasti Sami Vatasen korvaajan.

Minä taas en ihmettelisi yhtään, vaikka Vatanen pelaisi vielä seuraavankin kauden Jyväskylässä. Toivottavasti seurajohto on kuitenkin hereillä sen mahdollisen lähdön suhteen.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Minä taas en ihmettelisi yhtään, vaikka Vatanen pelaisi vielä seuraavankin kauden Jyväskylässä. Toivottavasti seurajohto on kuitenkin hereillä sen mahdollisen lähdön suhteen.

Ei varmasti tule pelaamaan.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä taas en ihmettelisi yhtään, vaikka Vatanen pelaisi vielä seuraavankin kauden Jyväskylässä. Toivottavasti seurajohto on kuitenkin hereillä sen mahdollisen lähdön suhteen.

Tästä haluaisin itsekin kuulla lisäperusteluita. Kaveri kuitenkin tällä hetkellä johtaa pakkien pistepörssiä, joten minkä ihmeen takia pienessä kriisissäkin tällä hetkellä oleva Ducks ei Vatasta ensi kaudeksi pestaisi? Kaiken lisäksi kun sikäläinen seurajohto tuntuu muutenkin tykkäävän suomalaisista...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tästä haluaisin itsekin kuulla lisäperusteluita.

Ei Ducks häntä sinne pakota, jos mies ei vielä ole valmis lähtemään. Enkä minä ole siitä laisinkaan varma. Toivottavasti Vatanen tietää kuitenkin itse mitä uraltaan haluaa. Henkilökohtaisesti toivon hänen lähtevän sinne.

Missäs se haastattelu olikaan, jossa mies kertoi ettei missään tapauksessa ole vielä valmis lähtemään Amerikkaan. On liian iso steppi.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Ei Ducks häntä sinne pakota, jos mies ei vielä ole valmis lähtemään. Enkä minä ole siitä laisinkaan varma. Toivottavasti Vatanen tietää kuitenkin itse mitä uraltaan haluaa.

Eikö hän ole mielestäsi valmis? Intti valmis, tehnyt JYPissä jo kaiken voitavan. Totesi, että haluaa JYPissä voittaa jotain, mutta tämä on viimeinen mahdollisuus siihen pitkään aikaan.

Henkilökohtaisesti toivon hänen lähtevän sinne.

Minä en.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Eikö hän ole mielestäsi valmis? Intti valmis, tehnyt JYPissä jo kaiken voitavan. Totesi, että haluaa JYPissä voittaa jotain, mutta tämä on viimeinen mahdollisuus siihen pitkään aikaan.
Kyse ei varmasti ole siitä olisiko Vatanen meidän mielestämme valmis, mutta jos Sami itse sen kokee niin ettei ole valmis niin onhan se mahdollista että hän tänne vielä kaudeksi jäisi. Sami on kyllä sanonut että lähtee sinne kun tietää olevansa valmis. Se kuitenkin mielestäni tarkoittaa sitä että Sami käy sen harjoitusleirin läpi ja tekee päätöksensä sitten.

Jatkosoppareita en olekaan vielä kommentoinut joten sanotaan että plussaa molempien jatko. Pikku-Pessiä huhuiltiin kolmen vuoden pahvilla verivihollisen leiriin, onneksi se ei toteutunut vaan saadaan nähdä jatkossakin taitavaa mailatyöskentelyä. Kunhan mies vaan muistaa tarvittaessa myös luopua kiekosta jos ketjukaveri on paremmassa paikassa.

Malmi nyt on varma oman pään pelaaja edelleen. Ehdottomasti jatkosopparin arvoinen pelaaja. Kertoo myös siitä että JYPissä on tehty asioita oikein kun tuollainen laadukas stadilainen pelaaja viihtyy täällä "maalla" noin hyvin.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei Ducks häntä sinne pakota, jos mies ei vielä ole valmis lähtemään.
...
Missäs se haastattelu olikaan, jossa mies kertoi ettei missään tapauksessa ole vielä valmis lähtemään Amerikkaan. On liian iso steppi.
No Vatasellahan on voimassa oleva kolmen vuoden sopimus Anaheimin kanssa parhaillaan, lainassahan hän täällä vain on. Linkissä sopimuksesta: Sami Vatanen lähdössä Anaheimiin | NHL | Jääkiekko | YLE Urheilu | yle.fi

Tarkoitatkohan tätä juttua viime kesältä..
Edessä siintää NHL-liiga, mutta tulevan kauden Vatanen kiekkoilee vielä SM-liigassa ja JYPissä.

- Näen, että minulla on kehitettävää vielä niin paljon, että on syytä jäädä JYPiin. Ja tietenkin haluaisin voittaa JYPissä mestaruuden ennen lähtöäni NHL:ään, Vatanen sanoo.
Sami Vatanen kasvanut pituutta armeijassa - Ilta-Sanomat (linkki juttuun)

Tuossa puhutaan kuitenkin meneillään olevasta kaudesta, jonka Sami siis vielä pelaa liigaa juuri kohentaakseen valmiuksiaan NHL:ään. Mutta kaiketihan Ducks kuitenkin lopulta päättää miten Vatasen kanssa edetään.
 

Handyy

Jäsen
Vatanen sanoi vajaa kuukausi sitten Canal+:n Hockey Nightin haastattelussa, että ei koe vielä olevansa nimenomaan henkisesti valmis lähtemään pelaamaan NHL:ään. Eli ihan hetki sitten Vatanen on noin sanonut, ei pelkästään kesällä.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vatanen sanoi vajaa kuukausi sitten Canal+:n Hockey Nightin haastattelussa, että ei koe vielä olevansa nimenomaan henkisesti valmis lähtemään pelaamaan NHL:ään. Eli ihan hetki sitten Vatanen on noin sanonut, ei pelkästään kesällä.
No katsellaan mikä on tilanne kauden jälkeen. Samin pelaaminen vielä ensi kaudella JYPissä olisi kyllä melkoista jymysuperia ainakin fanin, JYPin ja liigan kannalta.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se että Vatanen ei koe tällä hetkellä olevansa valmis NHLään, ei tarkoita sitä, etteikö hän olisi sinne valmis ensi kesänä. Tuossa iässä nuori mies kypsyy hyvinkin nopeasti. Eli hän saattaa olla todella valmis puolen vuoden kuluttua. Voidaan myös kysyä, että mitä hyötyä Samille olisi siitä, että hän pelaisi vielä ensi kauden Jyväskylässä SM-liigaa. Kaveri kun on päässyt vauhtiin, niin dominoi kenttää lähes miten haluaa. Vatanen ei toki tuossa Canalin haastattelussa sulkenut pois mahdollisuutta pelata JYPissä ensi kaudella. Sanoi että, "Eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka tulee loukkaantumisia". Eli jätti portin auki loukkaantumisten osalta. Eiköhän tuo kommentti kuitenkin tarkoita sitä, että tarkoitus on lähteä Anaheimiin tämän kauden jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Jokohan unohdettaisiin haaveilu Vatasesta ensi kaudelle? Jos jää tänne, taustalla olisi loukkaantuminen, eli ei pelaisi terveenä ja sitä ei toivo kukaan.

Sisäpiiritietojen mukaan lähtö oli viime kesänäkin todella lähellä. Jos Vatanen jäisi vielä kaudeksi, se kertoisi pehmeästä luonteesta. Nyt on aika ottaa askel ylös, kenties riski, mutta voittajaluonne ottaa sen. Häviäjä jää polkemaan paikoillaan entisiin ympyröihin.

Minä toivon Samin pelaavan Duckseissa ensi kaudella. Tekee JYPillekin hyvää miettiä välillä joukkuetta eikä sitä, miten joukkue rakennetaan Samin ympärille.
 

Handyy

Jäsen
Minä toivon Samin pelaavan Duckseissa ensi kaudella. Tekee JYPillekin hyvää miettiä välillä joukkuetta eikä sitä, miten joukkue rakennetaan Samin ympärille.
Minä toivon Vatasen pelaavan siellä, missä kokee sen olevan järkevintä. Muuan Brian Rafalski on sanonut urastaan, ettei se olisi ollut nykyisen kaltainen, jos olisi lähtenyt liian aikaisin AHL-pelejä junnaamaan. Pelasi 25-vuotiaana vielä SM-Liigassa ja sitä kautta pääsi suoraan NHL:ään. Ja Vatanen tekee tällä hetkellä tehopisteitä samoilla lukemilla Rafalskin toiseksi viimeiseen SM-Liigakauteen verrattuna.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Muuan Brian Rafalski on sanonut urastaan, ettei se olisi ollut nykyisen kaltainen, jos olisi lähtenyt liian aikaisin AHL-pelejä junnaamaan.

Olen aika ajoin suhtautunut skeptisesti siihen mitä Vatasen NHL-uralta odotetaan, mutta silti Rafalskin ja Vatasen vertaaminen keskenään ei ole millään muotoa osuvaa, sillä Rafalski oli tyylipuhdas late bloomer siinä missä Vatasen urakehitys on edennyt "normaalisti". Lisäksi en usko että Vatanen enää rapakon toisella puolella joudu AHL:ssä vääntäämään, sillä eiköhän miehen paikka ainakin aluksi Ducksin kolmosparista löydy.
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Onkohan tuosta Vatasen haastattelusta linkkiä olemassa, siinä Sami mun mielestä sanoi ettei ole omasta mielestään vielä, ei henkisesti eikä fyysisesti valmis NHL:n. Minulle jäi ainakin kuva, että ihan tosissaan miettii vielä eurooppaan jäämistä. Onko sarja sitten SM-liiga niin siitä ei mielestäni ollut mitään puhetta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jos Vatanen jäisi vielä kaudeksi, se kertoisi pehmeästä luonteesta. Nyt on aika ottaa askel ylös, kenties riski, mutta voittajaluonne ottaa sen. Häviäjä jää polkemaan paikoillaan entisiin ympyröihin.

Samat on täysin aatokset täälläkin, Vatasen on lähdettävä nyt jos meinaa oikeasti alkaa NHL-uraa pohjustamaan. Muuten saa jäädä vaikka loppuiäkseen pelailemaan Eurooppaan.

Vatasella ei ole enää mitään todistettavaa SM-liigassa ja kun katsoo tuota Ducksin pakistoa, etenkin ikärakennetta, voisi olettaa että sielläkin on haluja saada Sami Pohjois-Amerikkaan jo ensi kaudeksi.

Pakiston jatkosopimukset on minun näkemykseni ensi kauden osalta tehty, lukuunottamatta nuoria. Skrbekin jatko kävisi, mutta verotusasioiden takia suhtaudun siihen aika varauksella, etenkin kun Skrbek oli selkeä lähdeverohankinta.

Hubacekin kohdalla taitavat asiat olla kokolailla samalla tavalla, joten tshekkien kanssa tuskin tullaan sopimuksia tekemään.
 
Viimeksi muokattu:

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tämä nyt on lievä OT mutta itselleni on tullut melko luotettavia huhuja että Vatasen "korvaaja" on Mikko Mäenpää. Pakisto siis jo lähtökohtaisesti erittäin hyvällä tasolla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä nyt on lievä OT mutta itselleni on tullut melko luotettavia huhuja että Vatasen "korvaaja" on Mikko Mäenpää. Pakisto siis jo lähtökohtaisesti erittäin hyvällä tasolla.

Toisaalta mäenpään kausi on kaiketi mennyt todella hyvin joten tiedä kuinka realistia että mies tänne tulee. Toki joku 300 000 palkkapussia niin ehkä pelaakin, mutta varmasti kysyntää on Venäjällä ja muuallakin.
 

Handyy

Jäsen
Toisaalta mäenpään kausi on kaiketi mennyt todella hyvin joten tiedä kuinka realistia että mies tänne tulee. Toki joku 300 000 palkkapussia niin ehkä pelaakin, mutta varmasti kysyntää on Venäjällä ja muuallakin.
Juuri noin. Käsittääkseni siinä vaiheessa kun tulee Suomeen pelaamaan, tulee JYPiin. Mutta ensi kausi ei ole vielä miltään osin varma.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Toisaalta mäenpään kausi on kaiketi mennyt todella hyvin joten tiedä kuinka realistia että mies tänne tulee. Toki joku 300 000 palkkapussia niin ehkä pelaakin, mutta varmasti kysyntää on Venäjällä ja muuallakin.

Ei se palkkapussikaan aina ole se tärkein tekijä perheellisillä pelaajilla. Eikä Mikko varmaan nälkää näe tämän kauden jälkeen, vaikka Suomeen palaisikin.
Ja ainahan on mahdollista käydä heittämässä toinen vuoden keikka myöhemmin.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ei se palkkapussikaan aina ole se tärkein tekijä perheellisillä pelaajilla. Eikä Mikko varmaan nälkää näe tämän kauden jälkeen, vaikka Suomeen palaisikin.
Ja ainahan on mahdollista käydä heittämässä toinen vuoden keikka myöhemmin.

Mikolla valmistuu koti Jyvässeudulle näinä päivinä,uskon että lähteeni ovat oikeassa!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikolla valmistuu koti Jyvässeudulle näinä päivinä,uskon että lähteeni ovat oikeassa!

Kyllähän se talo yksinäänkin pärjää vuoden jos tarpeeksi tilipussia saa. Käsittääkseni Mäenpää pelannut KHL:ssä loistavan kauden joten kiusaus ottaa miljoonat viellä toisesta kaudesta on varmasti kova kun ei sitä aikaisemmin uralla ole ihan isoihin rahoihin kai käsiksi päässyt? Tai no ei ole tietoa ruotsin ja HPK:n maksukyvyistä, mutta kuitenkin.. Toki joku 250 000 - 300 000 euroa Suomesta voisi myös houkuttaa jos saa perheen kanssa olla. Toki perhe varmaan menee edelle enkä tiedä esimerkiksi lapsien ikää ja kuinka kriittisessa tilassa siellä ollaan että tarvitaanko miestä kotiin juuri nyt... Varmasti jatkaminen Venäjällä houkuttaa. Siihen päälle jos viellä pääsee maajoukkueseen näyttämään osaamista niin miehen arvo voi kyllä olla liikaa vaikka asunto tänne tulisi..

Ei siinä mitään Mäenpää kyllä voisi olla juuri se mies mitä Vatasen tilalle tarvittaisin ja hienoa jos täällä pelaisi, mutta jos jatkaa vähänkään samaan tahtiin tätä kautta niin vaikea uskoa miehen viellä täällä pelaavan.
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
...Vatasen on lähdettävä nyt jos meinaa oikeasti alkaa NHL-uraa pohjustamaan. Muuten saa jäädä vaikka loppuiäkseen pelailemaan Eurooppaan.
Täysin eri mieltä tähän tekstistäsi poimittuun. Mikä hirveä kiire jos on itse sitä mieltä ettei kannata lähteä? Olen nyt muutamina öinä, kiitos työvuorojen, katsellut NHL-pelejä ja voin sanoa pakeista sen verran että nyky-Samillekkin tulee kiire noissa peleissä! Ja painotan sanaa KIIRE! Tietty Samin pitää saada lisää massaa jne, mutta ei ensi kausi Euroopassa mikään "loppu-iäksi" -setti ole. NHL:ssä on ns. kiekollisia pakkeja useita kymmeniä, niitä voi taklaa, ne taklaa, taklaako Sami heti? Ei tällä massalla. Mitäs sit?
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Kyllähän se talo yksinäänkin pärjää vuoden jos tarpeeksi tilipussia saa. Käsittääkseni Mäenpää pelannut KHL:ssä loistavan kauden joten kiusaus ottaa miljoonat viellä toisesta kaudesta on varmasti kova kun ei sitä aikaisemmin uralla ole ihan isoihin rahoihin kai käsiksi päässyt? Tai no ei ole tietoa ruotsin ja HPK:n maksukyvyistä, mutta kuitenkin.. Toki joku 250 000 - 300 000 euroa Suomesta voisi myös houkuttaa jos saa perheen kanssa olla. Toki perhe varmaan menee edelle enkä tiedä esimerkiksi lapsien ikää ja kuinka kriittisessa tilassa siellä ollaan että tarvitaanko miestä kotiin juuri nyt... Varmasti jatkaminen Venäjällä houkuttaa. Siihen päälle jos viellä pääsee maajoukkueseen näyttämään osaamista niin miehen arvo voi kyllä olla liikaa vaikka asunto tänne tulisi..

Pärjää toki, mutta eiköhän ne miljoonat odota Venäjällä vielä myöhemminkin mikäli ura ei ota aivan järkyttävää syöksykierrettä. Fyysisesti ja henkisesti Venäjällä pelaaminen on aika usealle pelaajalle raskasta, joten kaikki eivät halua pelata montaa vuotta siellä putkeen tuonkaan seikan takia. Muistaakseni Mikko kuitenkin pelaa esim. tämän kauden semmoisessa seurassa jossa tuota matkustamista tulee aika rutkasti ja aikaerot ovat huimia. "Välivuosi" Suomessa voi kuulostaa raskaan kauden jälkeen hyvältä, etenkin, kun JYPistä tunnetusti pääsee KHL:ään.

Muistelisin lukeneeni, että Mikon perhe on ollut tämän vuoden Venäjällä hänen kanssaan. Pidemmän päälle tuokaan ei varmasti ole mikään paras ratkaisu perheen pienokaisia ajatellen, jos seuraksi ei ole muita suomalaisia lapsia.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mäenpää oli tulossa jo ennen kuin KHL-ovi aukesi hänelle. Siksi pelaa nyt siellä, mutta hän on julkisesti hieman kummaksunut sitä toimintaa siellä joten saattaa hyvinkin olla että tulee tänne jo ensi kaudeksi vaikka sieltä tarjottaisiinkin jatkoa. Nyt sieltä on kuitenkin hyvä tili haettu ja tuskin JYP mitään ns. junnusopimusta hänelle tarjoa. Ihan kilpailukykyinen palkkaus Mäenpäällekin. Luulen että Mäenpään kohdalla on sama juttu kuin Immosellakin aikoinaan. Eli joku toinen liigaseura voi tarjota enemmän rahaa mutta silti tulee JYPiin.

Korostetaan nyt että olen itsekin saman huhun kuullut, mutta asiat saattaa muuttua jos Mäenpää saa sellaisen tarjouksen ulkomailta josta "ei voi kieltäytyä".
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Meinaatteko tosissanne että JYPin budjetilla KHL:ää vastaan aletaan kilpailla? Varmasti Mäenpään tasoiselle kaverille voidaan laittaa SM-liigan mittapuulla hyvä tarjous, mutta ihan karkkirahoja nuo ovat siihen nähden mitä Mäenpää nyt saa. Jos olisin itse pelaajan housuissa niin ihan varmasti tekisin KHL-tiliä niin monta vuotta kuin suinkin pystyn, ammattikiekkoilijan ura on lyhyt ja Jyväskylään ehtii taloa rakentamaan myöhemminkin.

Nimim. huvitti myös Jyrki Välivaaran itkut tyhmästä Venäjänmaasta ja palkkaa tulee vaan 800 000 dollaria. Millä tässä pärjätään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös