Laitanpa nyt tänne, kun parempaakaan en keksi. Kun tässä on seuraillut tuota taapertamista joutuu sitten ne faktat tänne pudottamaan. Ei keskusteltavaksi, tai siihen minä en ainakaan osaa ota, vaan yhteenvetona. JYP on kaljaliiga joukkue oikeasti urheilijoiden liigassa. Se ei voi toimia, eikä toimi. Koomisesti ja tälle olen olen miesluolassani tyrskähdellyt se pelitavallisesti johtuu siitä, ettei JYP ole kyennyt romahtamisensa keskellä vasta kun opettelemaan viisikkopelin alkeita, jotka oli oli jo vaateena viime vuosikymmenellä, mutta JYPiä kairataan kakkoseen nimenomaan sillä kannattajien halveksimalla "paikattomalla" pelaamisella, eli se 1600 oli tasan oikeassa sanomassaan ja yksikään pelitapalässyttäjä täällä ei alkuunkaan kartalla siitä missä mennään oikeasti.
No, JYPiä puolustaa voi sen verran, että alulle saadun tuhon viimeisteli Rautakorpi ja Nieminen, jotka jätti tekemättä sen minkä JYP olisi tarvinnut ja tämänkin ymmärtämättömyys aiheuttaa huutonaurua tässä päässä, kun kommentteja on lueskellut. Väki tuntuu kuvittelevan että niin pelaajat kuin valmentajatkin on jotakin legopalikoita ja yksi kun vaihtuu vaihtuu jälkikin. Tosiasiassa Rautakorven pari kautta ei tiennyt paskaa JYPille vain heidän pestinsä ajan, vaan ihan sitä samaa kakkaa seura popsii ja ties kuinka kauan. Semmoista se on.
JYP ei pelaa tällä kaudella edes säälipaikasta ja se on ihan oikein, sitä se ei ansaitsisi, tämä kausi menee karsimisen välttelyyn. Henkilökohtaisesti olen kahden vaiheilla olisiko se parempi pudota alasarjoihin ja löytää kiekon pelaamisen ilo sieltä. Nyt tuo näyttää lähinnä murheelliselta rääpimiseltä. Aina on myös mahdollisuus ottaa karsinnat vastaan hyvänä mittarina ja keskittyä pelaaja polvien rakentamiseen muille joukkueille.
Notta, hyvää joulua kumminkin, minä siirryn seuraamaan kiekon kiinnostavampia areenoita, eli pwhl:ää, koska rehellisesti, niin on käynyt, että "ammattikiekko" pursuu jo korvista ulos, eikä anna mitään mielihyvää seuraamiseen niin NHL kuin liiga jne. peli on siellä missä laitetaan sielu kehiin, niin se on.