JYP kaudella 2024–2025 – taas kerran takaisin lähtöruutuun

• 587 229
  • 4 558

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Itseasiassa JYPin sivuille on ainakin vaihtunut sopimuksen kesto 2026 asti.

Tosiaan mikäli nuo on muuttuneet aiemmasta, niin myös Vitolsin jatkot on tehty. Vastaavasti esimerkiksi Dostiella on 2025, vaikka hänelläkin on optio ensi kaudesta.
En nyt osaa sanoa miten on Jonsson ollut merkittynä aiemmin, mutta olen monta vuotta ihmetellyt miksi JYP omilla sivuillaan ilmoittaa sopimuksen keston optio mukaan luettuna. Esimerkiksi Jonssonin, Vitolsin ja Liikosen kohdalla näkyy tälläkin hetkellä optiovuodet. Dostie siitä poikkeus. Ja Roni Jokinen, jolla ei näy sopimuksen kestoa laisinkaan. Eliteprospects tietää kertoa, että olisi 2026+1.
Melko hyökkääväksi menee hyökkäyksen profiili Aaron loukin myötä. Mielenkiintoista nähdä tehdäänkö esim Puustisesta jarrukentän mies.
Itselle tuli uutena tietoja juuri äsken Aaron usean viikon poissaolo. Mitä sille on tapahtunut? 6-8 viikkoa on tässä vaiheessa kautta melko pitkä aika. Tuo 8 viikkoa tarkoittaisi jo sitä, että olisi koko loppu runkosarjan sivussa, joka voi tarkoittaa JYPin kohdalla siis koko kauden loppua.

(1)
  • Tykkää
Reactions: KOLT

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Itse asiassa nyt nuo on muuttunut juuri tuollaiseksi eli ”vuosi + 1”
En nyt osaa sanoa miten on Jonsson ollut merkittynä aiemmin, mutta olen monta vuotta ihmetellyt miksi JYP omilla sivuillaan ilmoittaa sopimuksen keston optio mukaan luettuna. Esimerkiksi Jonssonin, Vitolsin ja Liikosen kohdalla näkyy tälläkin hetkellä optiovuodet. Dostie siitä poikkeus. Ja Roni Jokinen, jolla ei näy sopimuksen kestoa laisinkaan. Eliteprospects tietää kertoa, että olisi 2026+1.

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Hah! Ei ollut vielä 10 minuuttia sitten :D

Tämä on minun mielestä hyvä muutos, antaa selkeämmän kuvan tilanteesta. Kiitos, JYP!

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
mutta olen monta vuotta ihmetellyt miksi JYP omilla sivuillaan ilmoittaa sopimuksen keston optio mukaan luettuna.

Tuo on tosiaan kyllä erikoinen ja hyvin sekava homma. Hienoa, että nyt ovat päivittäneet optiovuodet selkeästi perään! Huomattavasti helpompaa seurata, kun näkee yhdestä paikasta kaikki eikä tarvitse alkaa etsimään uutista sopparista selvittääkseen miten asia on.

avjk

Jäsen
Suosikkijoukkue
No mitä näitä nyt on...
Tuo on tosiaan kyllä erikoinen ja hyvin sekava homma. Hienoa, että nyt ovat päivittäneet optiovuodet selkeästi perään! Huomattavasti helpompaa seurata, kun näkee yhdestä paikasta kaikki eikä tarvitse alkaa etsimään uutista sopparista selvittääkseen miten asia on.
Kommentoidaan vaikka tähän Jos toimistolla luetaan Jatkoaikaa niin valmentaja sopparit vois lukea myös tuolla

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt oli Jormakka siirretty Huovilan tilalle ykköseen ja Huovila taas kolmoseen Vidgrenin tilalle. Itse olisin taas lähtenyt toisinpäin heittämään Jormakkaa kolmoseen kun myös pelannut paljon Mäkisen kanssa Jukureissa ja tuskin vielä täydessä vedossa.

Suosikkijoukkue
JYP, Stars, Oilers
Nyt oli Jormakka siirretty Huovilan tilalle ykköseen ja Huovila taas kolmoseen Vidgrenin tilalle. Itse olisin taas lähtenyt toisinpäin heittämään Jormakkaa kolmoseen kun myös pelannut paljon Mäkisen kanssa Jukureissa ja tuskin vielä täydessä vedossa.
Ihmettelen itse myös suuresti sitä miksi tuo hyvin toimiva Lassilan ketju piti rikkoa. Nyt kolmosessa on laidoilla kaksi pelintekijää (Dostie ja Huovila). Tuo Lassilan ketjun roolitus oli mielestäni todella hyvä normaalissa muodossaan.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmettelen itse myös suuresti sitä miksi tuo hyvin toimiva Lassilan ketju piti rikkoa. Nyt kolmosessa on laidoilla kaksi pelintekijää (Dostie ja Huovila). Tuo Lassilan ketjun roolitus oli mielestäni todella hyvä normaalissa muodossaan.

Tässä vielä taitaa käydä niin että Huovila tippuu kokoonpanossa tämän viikon aikana kun ei pääse pelaamaan vahvuuksillaan kun ylivoimassa.

Coutinho

Jäsen
Tässä vielä taitaa käydä niin että Huovila tippuu kokoonpanossa tämän viikon aikana kun ei pääse pelaamaan vahvuuksillaan kun ylivoimassa.
Olisi kyllä valmennukselta aikamoinen veto ottaa pois kokoonpanosta kun piste/ottelu tilastossa joukkueen kärkeä. peliaikaan nähden jos Torgersson jätetään pois niin ykkönen. Kokonaispisteissäkin 5. Tasakentällisinkin pisteistä tullut yli puolet (13 pts)

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin kauan kun Vidgren on loukkaantuneena, Huovila varmaan pysyy kokoonpanossa? Ihan hyvä, että välillä kokeilevat vähän uusia yhdistelmiä - tuo ykkösen pelikään ei ihan niin ihmeellistä ole viime peleissä ollut. Ainoa tuossa on, että Huovilalle ei kolmosessa ole oikein sellaista snaipperia kenelle jakaa nättejä syöttöjä. Mäkinen vetää aina logoon ja Dostiella on varmaan Liigan löysin laukaus. Dostie ja Mäkinen ovat maaleja tehneet, mutta hieman eri tyylillä kuin Ojantakanen. Mielenkiintoista kuitenkin nähdä, miten tuo uusitun kolmosen peli lähtee rullaamaan.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisi kyllä valmennukselta aikamoinen veto ottaa pois kokoonpanosta kun piste/ottelu tilastossa joukkueen kärkeä. peliaikaan nähden jos Torgersson jätetään pois niin ykkönen. Kokonaispisteissäkin 5. Tasakentällisinkin pisteistä tullut yli puolet (13 pts)

Olisihan se mutta tuolla 3-4 ketjuissa ei kyllä pääse välttämättä näyttämään niitä parhaimpia puoliaan. Varsinkin kun ei Mäkisen tai Dostien peliälykään ihan parhaimmasta päästä. Kelle siellä syöttää..

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tjoo, mielenkiintoista. Jormakkaakin kai oli ajatus ajaa hitaasti sisään, ykkösessä oletuksena peluminuutit pitäis olla jotain muuta kuin kevyttä sisäänajoa. Ehkä sitten on jo siinä kunnossa että jaksaa, pystyy ja haluaa.

Noh, ilta näyttää.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tjoo, mielenkiintoista. Jormakkaakin kai oli ajatus ajaa hitaasti sisään, ykkösessä oletuksena peluminuutit pitäis olla jotain muuta kuin kevyttä sisäänajoa. Ehkä sitten on jo siinä kunnossa että jaksaa, pystyy ja haluaa.

Noh, ilta näyttää.

Ainakin Jormakka puhui tuossa alkuhaastattelussa että ei välttämättä pelaa kaikkia viikon pelejä, Olisiko sitten tarkoitus nostaa Huovila tuohon ykköseen ja sitten Huovilan paikalle kolmoseen esim. Siikanen.

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisihan se mutta tuolla 3-4 ketjuissa ei kyllä pääse välttämättä näyttämään niitä parhaimpia puoliaan. Varsinkin kun ei Mäkisen tai Dostien peliälykään ihan parhaimmasta päästä. Kelle siellä syöttää..
Syöttää Vainiolle.

Coutinho

Jäsen
Olit kyllä niin oikeassa tässäkin. Kaksi maalipaikkaa kahteen ekaan vaihtoon Santeri petasi, josta jälkimmäinen kertoo oleellisen kun Dostie lähti parhaalta vetosektorilta yrittämään vanhanaikaista..

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olit kyllä niin oikeassa tässäkin. Kaksi maalipaikkaa kahteen ekaan vaihtoon Santeri petasi, josta jälkimmäinen kertoo oleellisen kun Dostie lähti parhaalta vetosektorilta yrittämään vanhanaikaista..

Kyllä siellä ketjussa pitäisi olla Ojantakanen tai Puustinen jotka pystyy laukomaan suoraan syötöstä. Muilla maalinteko perustuu enemmän työntekoon.

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laukaisukartta näyttää taas siltä kun kuuluu.

Coutinho

Jäsen
Mukava olla väärässä ainakin tämän pelin osalta tuosta Huovilan ketjun toimimisesta ja että Huovila hyytyy tuossa ketjussa.
Kyllähän tässä hyyty ihan toinen ketju tosiaankin. Jormakka kyllä aivan yössä.

Torgerssonista sanottava sen verran, että vetää aivan liian pitkää vaihtoa jatkuvalla syötöllä. Muutenkin jalka hidastunut paljon ensimmäisistä peleistä, varmaan reeni/peli jumia vähän päällä

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy