Jotenkin minä joudun pyörtämään sanojani tuosta sentteriasiasta ja sehän pelkästään hyvä asia muutoin, mutta egohan siinä oraakkelilla on taas lommollaan.
Meillä on vielä yksi liigatason sentteri telakalla ja tähänkin pakettiin olisi siis stunttina Perttu ja Tohila keskeen jos ohan pakko tulee. Tämä siis oletuksella, että Malisella on lappu loppukaudestakin.
Niinpä se ei ehkä sittenkään ole sentteri, kun tarvitaan, vaan kovan tason laituri. Vanhana tietokoneiden renkkaajana mieli kun sanoo, että älä koskaan korjaa sitä mikä toimii, vaan mieti miten se parannetaan olevaa sotkematta.
Meidän sentterit siis näytti minulle keskaria kauden alun kauhistelussa ja vaikka kuinka pelkäsin, niin ihan Perttua myöten on pantu edistystä tiskiin. Jotenkin jo viime kautisen perusteella en usko Koskelan olevan mikään floppi ruudussaan ja vielä on arpa katsomatta onko jopa kehittynyt muiden verrokkien tavoin, eli siinä on suoraan palattuaan, kolmosen sena ja Perttu laitaan.
Tässä, jos se ylikylän laituri löytyisi, negaa olisi Siikasen asema rotaatiossa. Huolimatta monessa kirjoituksessa mitään ei tuo pelille näkemyksestä, minun silmään tuo kyllä tekee viisikossaan oikeita asioita ja samoin kuin Petman, tarvii sen pikku napsun itseluottamusta lisää päästäkseen tehoihinkin kiinni. Aina kuitenkaan tehot viisikossaan ei ole se mitä pitää tuijottaa, vaan mitä siihen kokonaisuuteen tuo. Mutta pakkohan se olisi hyväksyä, jos tuohon parannusta löytyy, vaikka pitkin hampain. Samoin, en edellytä, että Pertun pitää koko kausi sentterinä vetää, mutta rosterissa kokemusta hankkimassa pelistä toiseen kyllä. On sitten seuraavaan kauteen ihan tulosyksikön sentteri, kun data kehittyä jalkautetaan treeniin.
Eli jännän kimurantiksi asiat voi joukkue vetää esittämiselläänkin, tai tässä ehkä hämää se fakta, että ennen melkein mistä tahansa kadun varresta napattu kompura olisi ollut mahdollinen vahvistus ja esityksillään joukkue todisti niiden tarvetta, vaan entäs nyt, tohon ei vaan voi haalia ketä tahansa olipa meriitit mitä vaan, vaan tarkkaan miettiä roolitusta mihin ruutuun hankitaan, jos hankitaan. Kannattajaa voi kiusata niin monin tavoin esityksillään.