Nyt kun se kymmenkunta peliä on kairattu, vois laittaa jotakin välihuomiota siitä missä minun silmin mennään.
Viisikkopeli on parantunut viime kautisesta, eli prosessi kulkee oikeaan suuntaan, vaikka valmista ei ole lähellekään ja tähän liittyen se tärkeä asia tähän hetkeen, kaikesta huolimatta ja merkittävin, eli pistepotti on asiallisessa kuosissa. Vaikka peli on kaukana parhaasta, niitä pisteitä vaan on kyettävä kairaamaan, jos meinaa, että se palkinto kaudesta on mahdollinen. Mielestäni siis ollaan täysin tavoitteessa, suora po paikka (tai no tämä on tietty oma mielessäni asetettu realistinen tavoite).
Viisikkopeli on hyvällä tolalla suhteessa kehityskaareen, mutta kyllä ongelmaa pelitavallisesti tuottaa se, että keskialueen täyttö liikkeessä ontuu ja tämä väkisin syö niitä laatupaikkoja viisikoiden hyökkäämisestä. Uskon kuitenkin, että työlistalla on tämäkin asia ja minun mielestäni, kun saadaan tuo maalinteon potentiaali realisoitua viisikkotyöllä, me tapellaan tasaväkisesti ihan kirkkaan kärjenkin kanssa.
Kauden alku on sitten näyttänyt saman tien millaisia odottamattomia ylläreitä pitkä sarja voi eteen tuoda, mahdottomiltakin tuntuvia. Kaikista on toistaiseksi kohtalaisen kuivin jaloin selvitty, vaikka loukit ja hutihankinta omaa sotkuaan on tuoneet, no, voi kai todeta, että löydetty paikko on joukkuetta parantanut. Ainoastaan yhdestä näennäisen pienestä asiasta mulle on jäänyt hampaankoloon, eli syntynyt ns. vitutus, tuo selkärangan katkeaminen Tappara matsissa, iski hermoon kuin korvasärky. Jos hävitään, niin saappaat jalassa, se on ammattilaisen ylpeys ja joukkueen ylpeys logolle, vaan toivottavasti se herätti, ettei enää toistu.
Lassilan voinee laittaa yksilöistä posi ilmentymänä ja isona kehittyjänä esiin, kohtalaisen tasaista on pystynyt esittämään tontillaan Ja vaikka onnistujia oikeasti onkin monta joita voisi nimetä, laitan tähän vielä Puustisen tekemisen, kun tosiaan listaamisessa en kovasti järkeä nää, mainittu pelaaja on kuitenkin minusta tehnyt peliä joukkueelle ja viisikolleen maininnan arvoisesti, kuten sanottu, jotkut teot on ihan yhtä arvokkaita kuin tehopisteetkin, kuten tuotto pelille ja Esim. Lassilan maskityö.
Kokonaisuus on siis mallillaan ja tällä pelin tasolla haastetaan kuka tahansa sarjassa uskottavasti. Kaikki hyvin tähän asti.