JYP kaudella 2022–2023 – JYP 2.0:n toinen vuosikurssi

  • 652 164
  • 4 984

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jos meidän valmentaja olisi likipitäen ihan kuka tahansa muu kuin JR, niin potkuja vaadittaisin isoon ääneen ellei ne olisi jo tulleet?

Voi olla, jos ei oteta huomioon sitä mitä organisaatiossa on tehty viimeiset 5 vuotta. En minäkään ihan näin heikkoa aloitusta odottanut, mutta ihan nollistahan Rautakorpi keväällä hommat aloitti.
Ensin joukkuetta johti Merikiven sijaan luokkakokous-sakki, sen jälkeen mentiin 1,5 kautta Tirkkosen kaaoskiekolla ja sen jälkeen Viitasen johdolla. Sitten Ahvenjärvi ja nyt Rautakorpi. Tähän päälle muut maailmaa sekoittaneet asiat..

En usko hetkeäkään että Rautakorpi saa tällä kaudella kenkää, organisaatio on kuitenkin palkannut hänet vetämään strategiaa ja todennäköisesti tienaa ihan hyvin.

Ihmettelen minäkin esim. noita ketjuviritelmiä, mutta onko kyse vaan siitä että nyt markkinat ovat tyhjät ja sopivaa sentteriä ei palettiin löydy.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos meidän valmentaja olisi likipitäen ihan kuka tahansa muu kuin JR, niin potkuja vaadittaisin isoon ääneen ellei ne olisi jo tulleet?

Tämä koska mm.

  • Neljä suoraa voittoa 20 pelistä, ollaan tällä hetkellä Liigan tokavika, tänään kenties jo vika. Mutta koska prosessi, talous ja menneet saavutukset, on JR koskematon ja ei kanna tulosvastuuta. Ihan kiva yhtälö
  • Omapää soinut urakalla, meneekö 200 rikki tällä kaudella? Puolustuspää on se alue, mihin valmentaja voi eniten vaikuttaa olematta kentällä itse
  • Kyvyttömyys tehdä muutoksia vaikka asiat ei toimi. Esimerkisi siellä viilettää jo ties kuinka monetta ottelua putkeen laituri sentterinä ja ihan kaikki ovat nähneet ettei se toimi. Iso kasa profiiliukkoja syväjäässä. Mikään ei muutu, mitään isompia kokoonpanomuutoksia ei edes yritetä vaikka muutamasta pelaajasta näkee ettei Liiga ole oikea paikka. Tai sitten se ykkösyv. Se pelaa muodossaan suurimmat osat, vaikka kaikki näkee ettei se toimi. Luulisi että tässä tilanteessa olisi edes jollainen voittamisenpakko puserossa.
  • Hitaat lähdöt ja keskialueen ylitys. Kun tuota näkee, on vaikea uskoa että sitä on treenattu saatikka siihen panostettu
Materiaali on mitä on, mutta kyllä itse odotin enemmän meritoituneelta valmennukselta. Jotain mikä kielisi siitä että siellä on nyt ”enemmän” kuin tet-harjoittelija. Ehkä se on sitten sitä, että ulkoisista paineista ei välitetä ja painetaan jääräpäisesti seinää päin, ja katsotaan kumpi hajoaa eka, seinä vai mies.
Oikeastaan olen kaikesta samaa mieltä. Tuloksen valossa todella huonoa työtä.

Todella turhauttavaa nuo mainitsemasi seikat ja kieltämättä tulee välillä mieleen, että kuka sen tulosvastuun kantaa ja kuinka paljon helpompi on eri asioiden taakse piiloutua meritoituneena koutsina.
"Lyhyt prosessi", "Oli laadukas ottelu", "Ylpeä kolmannen erän tasonnostosta"...

Silti olen itsekin niitä, jotka eivät ole potkuja vaatimassa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Väitän, että ihan sama olisiko kuka tuolla valmentamassa suurin osa EI huutaisi potkuja. Ihan vaan siitä syystä, että tätä on viime vuosina ihan liikaa Jyväskylässä harrastettua ja huonoksi havaittu, aika kokeilla jotain muuta vaikka sitten tätä ja luottaa prosessiin.

En muista kuka täällä sanoi, mutta olen täsmälleen samaa mieltä, että ennen valmennusta jos jollekin pitää antaa kenkää, niin pitää käydä ensiksi muu organisaatio läpi, kioskityöntekijät, siivoojat yms yms. Valmennuksen vaihto JYPin viime vuosien tilanteen tietäen olisi vain huono ja loppuun kulutettu vitsi.

JYPin aloitus ollut pelillisesti ihan kelvollinen isossa kuvassa ja en ole pelistä niinkään itse huolissani. Kyllä, siellä tulee yksittäisiä isoja virheitä jotka maksavat pisteet ja kyllä itse ollaan tehottomia, mutta isolla skaalalla peli on mennyt eteenpäin ja luodaan tarpeaksi paikkoja otteluiden voittamiseen.

Pisteellisesti ei varmaan kukaan organisaatiossa voi olla tyytyväinen toteutumaan, tuskin kukaan näin huonoa pistekertymää odotti ja tähän taas tullaan siihen, että nyt tuo pelillinen kelvollisuus ei lämmitä yhtään kun pisteissä se ei mitenkään näy.

Uskon, luotan ja toivon, että maaottelutauolla joukkue paitsi, että treenaa kovaa ottaa myös irti kiekosta. Ehkäpä tuo irtiotto vapauttaisi jotain lukkoja ja tauon jälkeen pelillinen suoritus konkretisoituiuu myös pistellisesti. Valmennus toivottavasti saa pitää pestinsä loppuun saakka ja viedä prosessissa eteenpäin, niin typerältä kuin se kuulostaakin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Pisteellisesti ei varmaan kukaan organisaatiossa voi olla tyytyväinen toteutumaan, tuskin kukaan näin huonoa pistekertymää odotti ja tähän taas tullaan siihen, että nyt tuo pelillinen kelvollisuus ei lämmitä yhtään kun pisteissä se ei mitenkään näy.

Eipä tietenkään ole. Mutta on tuolla ihan selvästi nähtävissä mikä tulemaan on osaltaan johtanut. Peli on parantunut aiempiin kausiin verraten isosti, mutta syyt, joita en tietenkään tunne on luonut tilanteen, jossa se sakkaava osio on kokonaistaso. Tällä tarkoitan sitä, että vaikka työ on vaiheessa, eikä isoihin dominointeihin joukkue pysty ainoatakaan kilpakumppania vastaan, meidän kärki pärjää, mutta tuki puuttuu, eli se kokonaistaso ei riitä. Syypäitä ei kannata hakea yksittäisistä pelaajista tai jostakin osa - alueesta kuten puolustus yksistään, vaan tulema on aina kokonaisuuden summa.

Onko sitten niin, että osalle porukkaa vaade on liian iso tai kyky omaksua pelitapa vie enemmän aikaa, mutta meillä kaksi viisikkoa vetelee käytännössä tuloksettomasti pelistä toiseen, eikä ihan riittävää tulos tukea tule toiseltakaan tulosyksiköltä. Liikaa ollaan siis yhden kärjen varassa, jotta tulokseen riittäisi.

Peli sinänsä paranee koko ajan, eikä monenkaan harppauksen päässä olla edes kärkijengeistäkään, kannattaa huomata, ettei pakka omiin varsinaisesti pettänyt lainkaan eilisessä, vaan sattumaan ja ajoitusvirheeseen , jotka vastustaja osasi haistaa homma ratkesi, eli sen keskialueen vastustajan voitolla muutamassa hetkessä hävittiin pisteet. Vastaavasti oma peli ei riittänyt samoin aluetta voittamaan ja kulmissa punnertelua oli sitten hyökkäyspeli pääosin. Av onnistuttiin kiitettävästi tilkitsemään, toivottavasti tulee tavaksi, mutta yv on iso työmaa.

Kun moni mainitsee seisoskelun osuu nappiin sen kanssa, eilen jopa huvitti muutamaan otteeseen, kun joku kiekoton uskalsi liikkua tuli samantien syöttö siihen tyhjään josta oli liikkunut pelaaja juuri pois, aivan kuin olisi paikat piirretty jäähän ja katsoa ei saa. Silti yv:n teho kuitenkin riippuu niistä kiekottomien paikan vaihdoista, joilla sitä boksia avataan ja eritahtisista maalille ajoista, jolla antaa mahdollisuuden kiekolliselle sinne ruokkia. Tällä saralla työmaata siis piisaa.

Moni on myös kuuluttanut taisteluasennetta ja kokenut joidenkin pelaajien surffailevan virkamies kiekkoa, mutta siinä kannattaa pitää mielessä muutama asia. Vääntö ja puhkuminen on samantekevää, jos sitä ei tee viisikkoaan edistävästi, tulos voi olla jopa ihan päinvastainen, jos sitä tehdään sapluunaan sitoutumatta. Vasta kun se tekemisen selkäranka, eli pelitapa on kaikkien kirjassa sama sivu auki, voi sitä taistelua tuottavasti toteuttaa viisikkona ja viisikolleen, JYP vaan ei ole ihan siellä asti vielä.

Omana näkemyksenä, jolla tietty ei ole mitään merkitystä todellisuuden kanssa, tuonne sentteri puolelle 3 ja 4 kenttiin tarviisi muutoksen. Sentteri kuitenkin, vaikka mikään pistelinko ei olisikaan on se joka viisikkoa kentällä rytmittää ja siinä näillä kahdella pahiten sakkaa tekeminen. Samalla esim. Stråka olisi sentteri, joka pystyisi sitä av aikaa myös ottamaan, ettei kärkiukkojen tarvitse paukkujaan tuhlata tuloksen teostaan.

Summa summarum, paljosta ei onneksi asiat ole enää kiinni ja kaikki edellytykset on minun mielestä pienin toimin päästä pisteitäkin keräämään, eli kyllä valmennus ihan oikeata työtä on tehnyt joukkueen kanssa, lähtökohdat on vaan olleet rupiset ja aikaa vievät. Siksi itse pidän tälle kaudelle matalan profiilin tuloksen suhteen, nousu keskikastiin ja sääleihin on hyvä tavoite lähtökohtiin peilaten ja sinne uskon vielä joukkueen yltävänkin.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen pienessä mielessäni pohtinut yhden jos toisenkin kirjoittajan tarinoita. Muistan aiemmilta kausilta, kun pisteitä tuli, mutta @JypFabu kritisoi peliä todeten, ettei tuo kestä. Ei kestänyt.

Nyt ollaan jännän äärellä, kun tilanne onkin päinvastainen. Tulos puuttuu, mutta @JypFabu näkee jotain, mitä en itse näe. Tämä luo uskoa ja siksi en pidä tätä kirjoittajaa koomisena viisikkopelihöpisijänä, kuten hän ehkä itse tuossa hiljattain totesi. Jos tästä nyt vielä sääleihin noustaan, niin arvostus tuollaista näkemystä kohtaan kasvaa entisestään.
Silti varaan oikeuden olla eri mieltä toisinaan.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Pelaaja tai pari sisään voisi muuttaa joukkueen dynamiikkaa.

Tällä hetkellä tekeminen on pään hakkaamista seinään! Jukka on sementoinut kolme ekaa kenttää, jota en kyllä ymmärrä. Puustinen ei tällä hetkellä ole ykkösen mies missään nimessä. Salosen paikka ei ole liigassa, saati sitten ylivoimassa. Vidgren ei ole sentteri.

Tässä muutama havainto.

En tiedä mitä pulkannaruja Jypin pelaajat on, mutta näillä lähdetään liian harvoin kulmaväännöistä voittajana.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tulos puuttuu, mutta @JypFabu näkee jotain, mitä en itse näe.

Satunnaisena ja ei niin hirveän määrittävänä esimerkkinä oli hauska seurailla Ilveksen ja Kookoon otatusta tänään, siis JYPin eilistä vastusta ja JYPin viisikkopeli omiin oli aivan toisella planeetalta verrattuna Kookoon vastaavaan. Tämä yksi esimerkki ei tietenkään kaikkea selitä ja määritä, mutta jos pisteiden vähyyden tuskassa onnistuu siirtämään silmää siihen mitä peleissä tapahtuu, näkee sinne tuloksen taakse.

JYPin peli on siis oikeasti ottanut aimo harppauksia aiemmasta, mutta pitää muistaa lähtökohdat ja se ettei mikään valmistu ilman työn tekoa ja siihen pakosti kuluvaa aikaa. Minusta pelissä näkee sen, että rakenteita on jo luotu, vaikka kaikki ei vielä natsaakaan ja paljon on vielä perkaamatta, millä kone on tehokkaampi. Viime aikoina oikeastaan vain tuo Hifk peli on ollut pelillisesti kuraa, mutta joku idea tai kurinalaisuuden hukkuminen siinä pelissä sai JYPin pelaamaan vastoin mitä on pyrkinyt pitkin syksyä rakentamaan. Siinäkään pelissä ei silti oma pää vuotanut niin, ettei mahdollisuutta pelata pisteistä olisi ollut, vaikka keskialue kaverille tunarointiinkin huolella.

Moni on kaipaillut vahvistuksia joukkueeseen, eikä se mikään huono näkemys olekaan, tietenkin, jos tasokkaampaa henkilö osaamista saa joukkue, sen kokonaistaso väkisin paranee. Siinä, että mihin postiin kukakin avuja kaipaa on sitten hajontaa. Minä, kuten olen kirjoittanut en hakisi kärkiosaamista, sillä sitä meillä jo on, mutta sen kokonaistason kehittäminen vahvistuksella voisi tuoda ja oikeassa paikassa toisikin lisä boostia, siksi minä liputan sitä sentteriä.

Silti, vaikka ei hankintoihin tässä kohtaa mentäisikään, näkymä on että pelin taso JYPillä paranee koko ajan ja suunta on oikea, kunhan loputkin sylinterit hörähtävät käyntiin, muutoksin tai työllä tai oikeastaan tietenkin molemmilla.
 

Santtu76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
En haluaisi olla liian negatiivinen, mutta ihan pakko kysyä ihan jo pelkästään eilisen matsin perusteellakin, että mikä mielestäsi teki joukkueen pelaamisesta ja tahtotilasta _todella hyvän_ näköistä? Siis ihan aidosti olen kiinnostunut kuulemaan perustelut tähän, koska itse näin asian toisin. Näin todella sekavaa tekemistä, josta puuttui punainen lanka ja tahtotila oli kategoriaa kuollut lahna, muutamia pelaajia kuten Turkulaista ja Kemelliä lukuunottamatta.
Auta minua näkemään se todella onnistunut asia JYPin pelaamisessa.
Minulla on ehkä tällä hetkellä sellaiset lasit mihin siviilielämän onnistumiset vaikuttavat.

Mutta aidosti, pidän ilmeestä millä mennään. Eilen Lahtinen & CO jne. Fiilishommia itselle, en ole asiantuntija.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
7 pistettä matkaa 10. sijaan… Suunnan pitää muuttua välittömästi maajoukkuetauon jälkeen. Ässät ja HPK on voitettava, mieluiten myös KalPa. Jos tuolta viikolta tulee pari tappiota ja 10. sijan lähellä olevat joukkueet nappaa pisteitä niin kausi on taputeltu, valitettavasti.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
7 pistettä matkaa 10. sijaan… Suunnan pitää muuttua välittömästi maajoukkuetauon jälkeen. Ässät ja HPK on voitettava, mieluiten myös KalPa. Jos tuolta viikolta tulee pari tappiota ja 10. sijan lähellä olevat joukkueet nappaa pisteitä niin kausi on taputeltu, valitettavasti.

Noita pisteitä toivon itsekin tietty, mutta vaikka tuossa pisteitä menetettäisiinkin, ei siltikään kauden osalta ole mikään taputeltu. Mitä tasaisemmin pelin taso saadaan pysymään siinä missä ollaan ja osiltaan kehittymään, niitä pisteitä kyllä tulee ropisemaan riittävästi. Mikään muutaman pelin punnerrus ja ulospuhaltelu ei kyllä mulle kelpaa, vaan tasaisesti pelistä toiseen tason heittelemättä. Kannattaa huomata, että vaikka kaikki nuo kolme voittaisikin, ei silläkään olisi mikään sarjassa taputeltu. Luotan siihen, että kun nään, että JYP on koko ajan parempi, niin se suunta on tasoon ja tasaisuuteen, jos tuohon pystyy, niin sitten homma on taputeltu positiivisesti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KOLT

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Noita pisteitä toivon itsekin tietty, mutta vaikka tuossa pisteitä menetettäisiinkin, ei siltikään kauden osalta ole mikään taputeltu. Mitä tasaisemmin pelin taso saadaan pysymään siinä missä ollaan ja osiltaan kehittymään, niitä pisteitä kyllä tulee ropisemaan riittävästi. Mikään muutaman pelin punnerrus ja ulospuhaltelu ei kyllä mulle kelpaa, vaan tasaisesti pelistä toiseen tason heittelemättä. Kannattaa huomata, että vaikka kaikki nuo kolme voittaisikin, ei silläkään olisi mikään sarjassa taputeltu. Luotan siihen, että kun nään, että JYP on koko ajan parempi, niin se suunta on tasoon ja tasaisuuteen, jos tuohon pystyy, niin sitten homma on taputeltu positiivisesti.
Siis mitään se ei takaa vaikka tuolla viikolla tulisikin 9 pistettä mutta jos hävitään se 2-3 peliä niin silloin alkaa olemaan jo jopa 10p eroa kymmenenteen sijaan. Tälläkin hetkellä tilanne on vaikea mutta vielä käännettävissä.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Eipä tietenkään ole. Mutta on tuolla ihan selvästi nähtävissä mikä tulemaan on osaltaan johtanut. Peli on parantunut aiempiin kausiin verraten isosti, mutta syyt, joita en tietenkään tunne on luonut tilanteen, jossa se sakkaava osio on kokonaistaso. Tällä tarkoitan sitä, että vaikka työ on vaiheessa, eikä isoihin dominointeihin joukkue pysty ainoatakaan kilpakumppania vastaan, meidän kärki pärjää, mutta tuki puuttuu, eli se kokonaistaso ei riitä. Syypäitä ei kannata hakea yksittäisistä pelaajista tai jostakin osa - alueesta kuten puolustus yksistään, vaan tulema on aina kokonaisuuden summa.

Tätä asiaa olen itsekin pyöritellyt eilisen jälkeen päässäni. Kokonaisuuden summaa.

Jos vähän yksinkertaistetaan, niin menestyvän joukkueen peruspilareiksi voidaan nimetä ainakin kolme:

- Joukkueen taitotaso ja sen laajuus. Osaaminen. Kattaa sekä pelaajat että valmennuksen. Mitä enemmän taitoa sen enemmän variaatiota toiseen osa-alueeseen eli pelikirjaan.
- Joukkueen taktinen pelikirja. Tapa millä pelataan.
- Joukkueen sisäinen henki. Pelataanko joukkueelle vai pelataanko itselle? Motivaatio.

Voisi olettaa, että jos kaksi osa-aluetta on keskimääräistä paremmalla tasolla, niin joukkue pystyy jo voittamaan otteluita. Jos kaikki osa-alueet ovat keskimääräistä paremmalla tasolla, niin joukkue jahtaa kannua.

JYPin nykyinen tilanne antaa pelkän tuloksen valossa ymmärtää, että em. osa-alueet ovat kaikki keskimääräistä huonommalla tasolla. Tätä on todella vaikea uskoa. Sarjassa pelaa edelleen Saipa, Sport ja Ässät, joiden suhteen JYPillä ei pitäisi olla mitään takalyöntiasemaa. Kuitenkin koko ajan sakkaa jossain, jos tässä vaiheessa kautta onnistutaan olemaan samassa tilanteessa kuin viime vuonna, jolloin joukkueelta ei niin hirveästi ollut lupa odottaakaan mitään.

Olisiko niin, että nyt on vain järjestään hävitty nämä maalin pelit, kun yhtä hyvin niistä olisi voinut tulla myös voittoja? Jos tämä olettamus pitää paikkansa, niin jollain tilastollisella todennäköisyydellä voisi olettaa myös pelien kääntymistä toiseen suuntaan. Vai onko käynyt niin, että ns. voittamisen kulttuuria ei voikaan pelkällä pelaajabudjetin lisäyksellä hankkia. Jokaisen joukkueen pitää vaan löytää oma voittamisen metodinsa. Oletan, että Jukka on ollut tässä tilanteessa ennenkin. Toivottavasti alkaa löytämään lääkkeitä pian tähän tuskaan.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
JYPin nykyinen tilanne antaa pelkän tuloksen valossa ymmärtää, että em. osa-alueet ovat kaikki keskimääräistä huonommalla tasolla. Tätä on todella vaikea uskoa. Sarjassa pelaa edelleen Saipa, Sport ja Ässät, joiden suhteen JYPillä ei pitäisi olla mitään takalyöntiasemaa. Kuitenkin koko ajan sakkaa jossain, jos tässä vaiheessa kautta onnistutaan olemaan samassa tilanteessa kuin viime vuonna, jolloin joukkueelta ei niin hirveästi ollut lupa odottaakaan mitään.

Olisiko niin, että nyt on vain järjestään hävitty nämä maalin pelit, kun yhtä hyvin niistä olisi voinut tulla myös voittoja? Jos tämä olettamus pitää paikkansa, niin jollain tilastollisella todennäköisyydellä voisi olettaa myös pelien kääntymistä toiseen suuntaan. Vai onko käynyt niin, että ns. voittamisen kulttuuria ei voikaan pelkällä pelaajabudjetin lisäyksellä hankkia. Jokaisen joukkueen pitää vaan löytää oma voittamisen metodinsa. Oletan, että Jukka on ollut tässä tilanteessa ennenkin. Toivottavasti alkaa löytämään lääkkeitä pian tähän tuskaan.

Hyvää pohdintaa tuossa. Meillä kuitenkin on ikävä kyllä on ollut perintönä iso takamatka muihin liigajengeihin monen sattumuksen summana. Siksi me tässä vaiheessa kautta ollaan tuloksen kautta tuossa tilanteessa, mutta suosittelen katsomaan mitä tapahtuu siellä tuloksen takana. Kyllä siellä on ollut maalin pelejä, joista voittoja ja pisteitä olisi voinutkin tulla, tolppa sisään tolppa ulos.

Kuitenkin on niin, että taso ei vielä ole riittävän hyvä, eikä taulukot valehtele. peli kuitenkin antaa viitteen suunnasta mihin mennään ja se on positiivinen. Budjetin lisäyksellä saa toki sitä taitoa, jota tarvitaan, mutta yksin sillä ei tulosta tule, vaan se identiteetti, pelitapa on luotava, johon nojaten se taito voi tulla esiin.

Taatusti jaan myös minä saman vitutuksen kannattajien kanssa, mutta samalla ymmärrän sen, että ajattomassa ajassa ei kestävää taloa rakenneta ja nimenomaan koen, että päämäärä on kestävä talo, jota ei joka kausi tarvitse rakentaa uusiksi tai yrittää jeesusteipillä tilkitä. Siksi minä näen niitä positiivisia asioita sen tuloksen takaa, vaikka vielä ei pistesarakkeessa näykään, mutta pelissä on järkeä ja ajatus jolla jo haastetaan aidosti, vaikka valmista ei olla lähelläkään.

Nähdyn kehityksen perusteella mulla on täysi luotto valmennukseen ja hyväksyn tosiasiat joiden pohjalta ponnistetaan. Edelleen olen luottavainen, että kauden mittaan JYP nousee sinne keskikastiin ja sääleihin, kaikki merkit siihen on ilmassa, vaikka se päätähtäin onkin tulevissa kausissa, sitten tapellaankin isommista kaloista.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Mistään paniikistahan ei, tietenkään, ole kyse, mutta onko Vehviläinen se pelaaja, joka tähän kurjuuteen piti hankkia?
Sinänsä ei, sinänsä kyllä. Edi ei todennäköisesti ole täysin kunnossa, joten ns. pakko hankkia joku hänen parikseen, koska Topias ei voi ykkösen paikkaa todellakaan ottaa.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Tämä Veinin sopimus on pitkä ja sillä rakennetaan tätä projektia pidemmällä tähtäimellä kuin vain tämä kausi. Eli hyvä hankinta. Eikä paperilla kovin huono tandemi Vehviläinen- Laurikainen. Vielä Platt ulos ja keskushyökkääjä sisään. Myös perinteinen jämäkkä kolossi puolustukseen niin vielä täältä sääleihin noustaan.
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä Veinin sopimus on pitkä ja sillä rakennetaan tätä projektia pidemmällä tähtäimellä kuin vain tämä kausi. Eli hyvä hankinta. Eikä paperilla kovin huono tandemi Vehviläinen- Laurikainen. Vielä Platt ulos ja keskushyökkääjä sisään. Myös perinteinen jämäkkä kolossi puolustukseen niin vielä täältä sääleihin noustaan.
Juurikin tämä ja Plattia koitetaan ilmeisesti kaupata.
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Mites se Veinin viimeinen visiitti täällä menikään? Ja onko tuolla nyt pelit sujuneet tälläkään kaudella? Toivottavasti tämä pitkä pahvi ei ollut ainakaan kauhean kallis.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Paperilla JYPillä on yksi Liigan kovimmista maalivahtipareista mutta saa nähdä onko sitä myös oikeasti. Nyt Platt ulos ja vaikka Nättinen sisään. Lassila junnuihin ja Vidgren oikealle paikalle eli laitaan. Pakistoonkin voisi joku tulla mutta kuka sitten…
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Paperilla JYPillä on yksi Liigan kovimmista maalivahtipareista mutta saa nähdä onko sitä myös oikeasti. Nyt Platt ulos ja vaikka Nättinen sisään. Lassila junnuihin ja Vidgren oikealle paikalle eli laitaan. Pakistoonkin voisi joku tulla mutta kuka sitten…
Tekisi melkein mieli sanoa, että Liigan kovin maalivahtikolmikko. Vehviläinen-Laurikainen-Leinonen. Kenet tahansa voi heittää maaliin ja ei pitäisi jäädä ainakaan maalivahtipelistä voitto kiinni.
 

Corvus corax

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LA Kuninkaat, John Tortorella
Kun peräpää vuotaa, niin se paikkaaminen myös aloitetaan sieltä.
Loistavaa toimintaa organisaatiolta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistään paniikistahan ei, tietenkään, ole kyse, mutta onko Vehviläinen se pelaaja, joka tähän kurjuuteen piti hankkia?
Kyllä on, koska Edi ei ole täysin kunnossa ja Parkkinen/Leinonen -kaksikko ei valitettavasti riitä. Useamman vuoden pahvi vielä kaiken lisäksi, eli tässä luodaan pohjaa tuleville kausille samalla.

Muitakin hankintoja saatetaan tarvita, mutta kun Veini oli saatavilla, niin tämä oli paras mahdollinen hankinta juuri nyt.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tekisi melkein mieli sanoa, että Liigan kovin maalivahtikolmikko. Vehviläinen-Laurikainen-Leinonen. Kenet tahansa voi heittää maaliin ja ei pitäisi jäädä ainakaan maalivahtipelistä voitto kiinni.

JYP.n kautta aikain kovin myös. Onkohan jossain liigajoukkueessa ollut kovempaa kolmikkoa? Voi olla että on. Olikohan Myllys ja Tammi Ilveksessä yhtäaikaa. Tai Myllys ja Briza Lukossa... TPS ollut joskus Kiprusoff, Niittymäki, Norrena tyyppistä tandemia... Kärpille oli kans muutama vuosi sitten Rynnästä ja ties ketä....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös