JYP kaudella 2022–2023 – JYP 2.0:n toinen vuosikurssi

  • 652 218
  • 4 984

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Ei ainakaan viimeisessä kolmessa, mutta halvempi varmaan on ja ihan syystä. Molempien kiekollinen taito on yhtä huono, mutta Salmion pelin luku eri planeetalta.

Niin tässä sopii arvioida että mitkä onkaan ne kriteerit sinne kokoonpanoon mahtumiselle. Jos ei oikeasti kykene muuhun kun keskimääräistä paremmin peittämään ja lukemaan syöttölinjoja alivoimalla, niin ei sellaisella pelaajalla kerta kaikkiaan ole nykyjääkiekossa mitään virkaa. Valitsen itse sata kertaa sadasta ennemmin pelaajan, jolla luistin liikkuu joka ilta, ei karttele mustelmia ja joskus nimikin löytyy pistetilastoissa. Ja Salmio on tosiaan vielä puhdas laituri, eli ei edes ole sitä sentterin paikkaamisen mahdollisuutta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin tässä sopii arvioida että mitkä onkaan ne kriteerit sinne kokoonpanoon mahtumiselle. Jos ei oikeasti kykene muuhun kun keskimääräistä paremmin peittämään ja lukemaan syöttölinjoja alivoimalla, niin ei sellaisella pelaajalla kerta kaikkiaan ole nykyjääkiekossa mitään virkaa. Valitsen itse sata kertaa sadasta ennemmin pelaajan, jolla luistin liikkuu joka ilta, ei karttele mustelmia ja joskus nimikin löytyy pistetilastoissa. Ja Salmio on tosiaan vielä puhdas laituri, eli ei edes ole sitä sentterin paikkaamisen mahdollisuutta.

Tuohon yhtälöön vielä että ainakin aikaisemmin palkka on ollut ihan liigapelaajan palka lähemmäs 60k, niin juuri tuommoisista rahareistä pitäisi päästä eroon. Heljanko ja kumppanit on näyttänyt että nuoremmat pelaajat pystyy niitä runkopelaajia olemaan ja yleensä melko halvoilla sopimuksilla. Ehkä jos palkasta todella paljon saisi leikattua jatkon voisi jollain tavalla ymmärtää, mutta toisaalta sitten saattaisi tulla vähän vaikutelma että kavereille annetaan jatkosopimusta vaikka ei antaisi joka ilta kaikkea kentällä ja otteet ei tukisi jatkosopimusta täysin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jos ei oikeasti kykene muuhun kun keskimääräistä paremmin peittämään ja lukemaan syöttölinjoja alivoimalla, niin ei sellaisella pelaajalla kerta kaikkiaan ole nykyjääkiekossa mitään virkaa.

Niin tässä meillä on selkeä eri käsitys siitä millaisin ominaisuuksin ns. rivipelaajalla on joukkueessa käyttöä. Salmio ei ole luistimilla raketti eikä mikään vääntäjä luojan armosta, mutta pelin luku ja pelikäsitys osin varmaan kokemuksenkin myötä keskimääräisen märkäkorvaan verraten joukkueelle iso tekijä. Kiskoilla vetelevät koheltajat ja kulmissa möyrijät ilman sitä pelikäsitystä ja kiekottomana liikkumista taas tuovat etua vain hetkittäin. Valkeejärvi, joka tässä on tahattomasti verrokiksi päätynyt, on nuori pelaaja, jolla on kehitysteppejä edessään niin paljon, että ei voi edes arvailla minne asti riittää, kun se rutiini ja pelikäsitys kehittyy, hyvässä lykyssä on liigan kärkikenttienkin mies. Nyt ei kuitenkaan vielä ole ja se sijoittuminen ja pelin luku sakkaa välillä kohtalokkaasti oman joukkueen kannalta. Sen huomion kyllä laittaisin, että Valkeejärvi ja sentteripelaaminen ei kuulu samaan lauseeseen kuin äärimmäisessä hädässä. En siihen postiin kyllä laittaisi Salmiotakaan, eli suutari pysyköön lestissään tässäkin.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Toivottavasti siitä isosta rahasäkistä laitetaan jotain myös sivubisnesten kehittämiseen tai pesämunaksi tulevaa varten, eikä laitettaisi taas kaikkea ja vähän lainattua pelkkiin pelaajiin kiinni. Vai onkohan tämä haave utopiaketjun kamaa?
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
mutta pelin luku ja pelikäsitys osin varmaan kokemuksenkin myötä keskimääräisen märkäkorvaan verraten joukkueelle iso tekijä.
Sulla on nyt selkeästi joku man crush Salmioon, koska -19 tämän kauden statseissa peliaikaan suhteutettuna (12:57) on aika karu saldo. Ja siihen ottaa huomioon alivoimapelaamisesta tulleet minuutit. Kaveri on käytännössä täysin hyödytön 5v5 pelaamisessa, kuten koko kauden nähty. Tänään sattui jäämään poikkeuksellisesti kyttäämään maalin eteen ja sai kiekon. Tuloksena maali, jee! Jatkosopparia kouraan!

Päivä päivältä JypFabun kommentit alkavat mennä siihen suuntaan, että ei miestä voi ottaa enää tosissaan. Vaikka miten kirjoittelisi miten pitkiä viestejä täynnä "asiantuntemusta". Mielipiteet on on edelleen mielipiteitä. Ei faktoja, ei sisäpiirin tietoa. Mutuilua.

Onneksi et ole JYPin urheilutoimenjohtaja. Salmio ja Salonen, ei jatkoon. Jos Helenius pystyy tuon ikäisenä vetämään paremmin alivoimalla kuin Salmio, niin mikä oletus on, että junnuista ei löydy toista alivoimaspeliasistia? Se on lähinnä asenne- ja luottamuskysymys. Se, että kuka haluaa vetää sitä roolia ja sitoutua siihen. Ja miksei joku haluaisi, junnut janoaa päästä näyttöpaikoille. Kokeneetkin pelaajat tekevät virheitä, niin tekevät junnutkin. Kun pelikirja on selvä kaikille, niitä tapahtuu suhteessa huomattavasti tasaisemmin. Eli miksi maksaa kokeneista oman kylän pojista, jotka eivät tuo mitään lisää, kun maksamalla vähemmän saadaan junnut edustamaan seuraa, josta ovat aina haaveilleet?

Sun analyysit on ottanut silmään jo pidempään. Ja rasittavalla tavalla. Kuten moni muukin täällä sanonut, niin se on ollut todella raskasta seurata sitä, miten vähättelet muiden mielipiteitä ja pidät itseäsi asiantuntijana. Mun silmissä susta on tullut JYP-osion "johtava". Tiedät varmaan mitä se meinaa.

UGH, olen puhunut. Kiitos ja anteeksi. Tänään oli päivä, kun oli sanottava asiasta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekin olen pitkään puolustanut Salmion ja Sählä-Salosen otteita, mutta pakko se on myöntää, että kumpikaan ei ansaitse jatkosopimusta. Jos nyt oikeasti halvalla suostuvat pelaamaan, niin voivat olla hintalapun arvoisia ja jatkopahvi on hyväksyttävissä, mutta suurta arvoa joukkueelle eivät nykyotteillaan valitettavasti tuo.

Etenkin Salmion aneeminen ote on pistänyt silmään koko kauden ajan. Onko kuntopohja riittämätön, vai miksi putki ei kulje ja taisteluasenne loistaa poissaolollaan?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivottavasti siitä isosta rahasäkistä laitetaan jotain myös sivubisnesten kehittämiseen tai pesämunaksi tulevaa varten, eikä laitettaisi taas kaikkea ja vähän lainattua pelkkiin pelaajiin kiinni. Vai onkohan tämä haave utopiaketjun kamaa?
Luulenpa, että kaikki rahat mitä käyttöön saadaan on pitkälti korvamerkitty pelaajahankintoihin. Varsinaisesti ylimääräistä rahaa ei ole. Tällä hetkellä on myöskin aika vaikea lähteä sivubisneksiä kokeilemaan, kun korona ja Venäjä aiheuttavat suuria taloudellisia vaikeuksia lähes jokaisella alalla.

Vaikka tulevaisuuteen sijoittaminen olisi toki lähtökohtaisesti järkevää, niin itse ainakin ajattelen, että parasta tulevaisuuteen sijoittamista on tällä hetkellä urheilullisen uskottavuuden palauttaminen, joka tarkoittaa, että kaikki käytössä olevat rahat on syytä käyttää pelaajiin ja valmentajiin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luulenpa, että kaikki rahat mitä käyttöön saadaan on pitkälti korvamerkitty pelaajahankintoihin. Varsinaisesti ylimääräistä rahaa ei ole. Tällä hetkellä on myöskin aika vaikea lähteä sivubisneksiä kokeilemaan, kun korona ja Venäjä aiheuttavat suuria taloudellisia vaikeuksia lähes jokaisella alalla.

Vaikka tulevaisuuteen sijoittaminen olisi toki lähtökohtaisesti järkevää, niin itse ainakin ajattelen, että parasta tulevaisuuteen sijoittamista on tällä hetkellä urheilullisen uskottavuuden palauttaminen, joka tarkoittaa, että kaikki käytössä olevat rahat on syytä käyttää pelaajiin ja valmentajiin.

Tässä jopa taitaa olla onni että ei ole JYP juurikaan sivubisneksissä mukana, Pelicansin melkein kaatoi ravintoloihin kohdistuneet sivubisnekset, Jukureilla taas taisi paljon olla kiinteistö ja hotelibisneksiä, Kärpillä taas esim. festarit ja moni muu bisnes koki kovia. Tietenkin nyt voisi päästä moneen bisnekseen halvemalla mukaan mutta riskit olla ehkä sitäkin suurempia.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekin olen pitkään puolustanut Salmion ja Sählä-Salosen otteita, mutta pakko se on myöntää, että kumpikaan ei ansaitse jatkosopimusta. Jos nyt oikeasti halvalla suostuvat pelaamaan, niin voivat olla hintalapun arvoisia ja jatkopahvi on hyväksyttävissä, mutta suurta arvoa joukkueelle eivät nykyotteillaan valitettavasti tuo.

Etenkin Salmion aneeminen ote on pistänyt silmään koko kauden ajan. Onko kuntopohja riittämätön, vai miksi putki ei kulje ja taisteluasenne loistaa poissaolollaan?
Aikoinaan taisin kirjoittaa, että Salmio on seuraava Ossi Louhivaara - no ei ollut eikä tullut, mutta alemman ketjun työmyyrä, asennepelaaja kuitenkin. Jonnekin se asenne on hiipunut ja ihmettelen sitä kovin "tuntien" tuota sukua. Harmittaa niin JYPin kuin Salmionkin puolesta.

Salosesta (Sählä) en jostain syystä ole erityisesti pitänyt koskaan, vaikka yritystä on niin ymmärrys on ollut vähäisempää. Jos hän on tärkeä pukukopissa niin pidetään hänet siellä.

Molempien kohdalla taitaa ainoa puolustus olla kokemus - mitä sinänsä ei pidä väheksyä, kuten olemme tällä kaudella nähneet.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sun analyysit on ottanut silmään jo pidempään. Ja rasittavalla tavalla. Kuten moni muukin täällä sanonut, niin se on ollut todella raskasta seurata sitä, miten vähättelet muiden mielipiteitä ja pidät itseäsi asiantuntijana. Mun silmissä susta on tullut JYP-osion "johtava". Tiedät varmaan mitä se meinaa.

Hyvä mies, käytä ignorea. Minä, ihan niin kuin sinä, kerron vain omia näkemyksiäni. Uskon näkemyksiini, mutta en pidä itseäni sen kummempana asiantuntijana kuin ketään muutakaan täällä. Minusta on hiukkasen noloa ladata omat kuvitelmansa minun päälleni. Meinaan, jos koet, että olen joku johtava asiantuntija, on se minun mielestäni ihan oma tulkintasi, ei minun. Olen varmaan monenkin kanssa täällä eri mieltä milloin mistäkin, mutta en koe rehellisenä puuttua muiden henkilöön kirjoittajina, asiasta kyllä väännän keskustelupalstan hengen mukaisesti, mutta vain asiasta, en kenestäkään henkilönä.

Minun vaikea ymmärtää, että joku edes kykenee kommenttini Salmiosta vääntämään joksikin miesihastukseksi, ihan olen pohtinut asiaa ja herran roolia suhteessa joukkueen kasaamiseen. Jokainen saa uskoa, että löytää halvemmalla paremman av pelaajan ja täyttämään viisikkovaateen ns. alemmissa kentissä. Minä siihen en usko. Rahalla toki saa paremmankin, mutta taas tullaan siihen, että kun pelimerkkiä on rajallisesti ja sillä on paras mahdollinen kasattava. Voi olla, että JYP ei hänelle jatkoa permanenttiin näe, mutta ihan hyvin voi olla että näkee.

Niin potentiaalinen kuin Helenius onkin, ei hän tällä hetkellä av:ssa minusta Salmion veroinen ole ja ilmeisesti samaan tulemaan on päätynyt myös valmennus, koska kyseinen herra on liigan ykkönen av ajan määrässä kentällä, sinusta en tiedä, mutta en minä usko sen sattumaa olevan. Samaan hengenvetoon on kuitenkin lisättävä, että herrojen rooleissa on eroja, kun toinen on sentteri, jolla on myös aloitusvastuu.

Minua hiukka ihmetyttää, että edelleen ajatellaan, että junnuista löytyy sitä ja tätä mihin rooliin vaan, eikös tässä pari kautta ole jo katseltu mihin liian junnupainotteisella yltää. Junnujen, lahjakkaidenkin, ongelma pitkässä sarjassa on tason heittely timantista sontaan ja se kostautuu pitkässä sarjassa, jos niitä on liikaa pelaavassa rosterissa. Tämä on siis minun mielipiteeni eikä sitä, tai muutakaan kirjoittamaani tarvitse ottaa tosissaan, jos se herättää poteron syventämisen sijaan aitoa pohdintaa, niin hyvä, siinä on kaikki mihin minä kommentoinneillani pyrin. Poteron kaivuun sijasta, jos kerran olen niin kestämätön kommentoija käytä sitä ignorea, sillähän minun kommenteistani eroon pääset, eikä minun tarvitse yrittää selventää kirjoittamani motiiveja jääkiekosta kirjoittamisen sijaan, eli win win, eikö.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minua hiukka ihmetyttää, että edelleen ajatellaan, että junnuista löytyy sitä ja tätä mihin rooliin vaan, eikös tässä pari kautta ole jo katseltu mihin liian junnupainotteisella yltää. Junnujen, lahjakkaidenkin, ongelma pitkässä sarjassa on tason heittely timantista sontaan ja se kostautuu pitkässä sarjassa, jos niitä on liikaa pelaavassa rosterissa.

Tässä se ongelma on vähän mielestäni ollutkin että Salmion peli on tasaisen heikkoa ja halutonta ollut läpi kauden, kokeneen pelurin pitäisi olla pelajaa joka pitää ketjua pystyssä eikä toisinpäin. Parhaimmillaan Salmio pystyisi olemaan se hyvä 3-4 ketjua tasapainottava pelaaja ja jota myös pystyisi käyttämään isompaakiin rooliin stunttamaan, mutta nyt ollaan oltu siitä kaukana ja alkaa olemaan tiukkaa mahtua nykyjypissä edes kentälle. Silloin alkaa mielestäni olla oikea aika luopua pelaajasta. Sama koskee Salosta myös. Molemmat on tavallaan tosiaan juuri mitä JYP tarvitsisi, kokoneita runkopelaajia, mutta pelaajien myös pitäisi tuoda ja antaa joukkueelle jotain. Ensikausi vielä jos koskaan voi olla todella mullistava pelaajamarkkinoilla ja tämän kaltaiset pelaajien päästämiset tuo sitä reakointivaraa markkinoille.
 

Baldrick

Jäsen
Heljanko ja kumppanit on näyttänyt että nuoremmat pelaajat pystyy niitä runkopelaajia olemaan ja yleensä melko halvoilla sopimuksilla.
Viime kausi ja erityisesti tämä kausi ovat osoittaneet mikä on lopputulos, kun kasataan joukkue säästäen näillä kokemattomammilla yksilöillä. Itse näen Salmiolle paikkansa, mutta on hän myös korvattavissakin, vaan ei millään junnulla. Vidgren mahdollisesti tässä päivitys. Toki ei ole myös vaikeaa nähdä, että tämä olisi huono kausi Salmiolta muiden mukana. Voinut myös hillitä karvaushaluja ja passivoittanut pelaamista, kun ympärillä junnut sinkoilee mihin sattuu.

Heljankokin saanee uuden sopparin myötä jo ihan Liiga-tason palkkaa, kuten Sevekin JYPiin siirtyessään, mutta toki odotuksetkin ovat vähän korkeammalla.

Häiritsevän paljon kyllä alaketjuissa ja pakistossa kokemusta vähätellään tällä palstalla. Mielestäni tässä nyt on pari viime kautta osoittaneet hyvin sen, että junnujen varaan ei pidä juurikaan rakentaa, vaan kilpailun kautta sieltä pitää ne paikat ansaita ja olla yhtä hyvä tai parempi kuin se edessä oleva liigajyrä. Pari rotaatioslottia voi olla, josta kamppailevat keskenään.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Etenkin Salmion aneeminen ote on pistänyt silmään koko kauden ajan. Onko kuntopohja riittämätön, vai miksi putki ei kulje ja taisteluasenne loistaa poissaolollaan?

Tai sitten edelleen ottaa koville se kun ei tullutkaan kapun natsaa vaan se meni Scotkalle.

@RäpyläRepe on JYPin joukkueen rakenteen suhteen oikeilla jäljillä. Lähtökohta pitäisi olla se että 2-3 kentät on rakennettu takuuvarmojen suorittajien varaan eli ts. liigakokemusta omaavien seppien varaan.

Tällä hetkellä sinne on tyrkyllä Siikanen, Heljanko, Samuel Salonen sekä huhutut Petman ja Vidgren. Sen lisäksi laituriosastolle on vielä Gardiner ja todennäköisesti Kemell. Pientä parannusta näyttäisi männä kauteen olevan tulossa ainakin laitureiden osalta.
Mikäli Salmion kohdalla ei sorru jumalointiin ja objektivisuuden puutteeseen, niin vaikea nähdä noiden huhujen perusteella roolia ensi kaudeksi. Toki jos tuosta sitten putoaa pois kaksi huhua, niin tilanne taas muuttuu.

Toki luulen jos nuo kapukiukuttelu-huhut pitävät paikkansa, niin eiköhän Mikin JYP-ura ole paketissa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tässä se ongelma on vähän mielestäni ollutkin että Salmion peli on tasaisen heikkoa ja halutonta ollut läpi kauden, kokeneen pelurin pitäisi olla pelajaa joka pitää ketjua pystyssä eikä toisinpäin. Parhaimmillaan Salmio pystyisi olemaan se hyvä 3-4 ketjua tasapainottava pelaaja ja jota myös pystyisi käyttämään isompaakiin rooliin stunttamaan, mutta nyt ollaan oltu siitä kaukana ja alkaa olemaan tiukkaa mahtua nykyjypissä edes kentälle.

Mä ymmärrän näkemyksen ja ajatuksen. Voin olla hukanteillä asian kanssa, mutta minusta jotkut pelaajat vaan ei ole muuta kuin ruutunsa tekijöitä ja tällä en tarkoita dissata. Minusta Salmio tekee juuri tuon ruutunsa sen mukaan kuin luettelit, mutta hän ei ole pelaaja, jolla on resurssit pitää ketjuaan pystyssä eikä myöskään pelaaja, jollaisia syvyys pelaajiksi kutsutaan. Hän tekee oman hommansa ja tekee sen hyvin rutinoituneena pelaajana. Vähän samoin mä näen esim. Brodeckin, hän ei ole boostaaja, vaan syttyy, kun ympärillä homma toimii ja saa tehoja aktiivista työtä itsestään tällöin esiin. Tämä luulen, on se syy hänenkin ailahtelevuuteensa.

Koen myös niin, ja taas voin väärässä, että kys. herraa kohtaan monella on ollut oletus tai edellytys olla muuta kuin roolinsa tai olla enemmän. Silloin pettyy omissa ajatelmissaan, mutta onko se sitten enemmän tunnetta kuin analyysiä asiasta.

Mä nään Salmiolle paikan edelleen ns. alaketjuissa jatkoonkin, koska uumoilen niin, että se säästää rahaa muun pätevämmän rungon rakentamiseen. Hän maksaa sen keskiverto jyrän verran ja tuo pöytään sen keskivertojyrän tuloksen, niitäkin joukkue tarvitsee. Herran korvaaminen toisella samanmoisella ei paranna JYPin kokonaistason nostoa millään lailla ja minun haaveissa on juurikin se kokonaistason nosto tämän kautisesta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tällä hetkellä sinne on tyrkyllä Siikanen, Heljanko, Samuel Salonen sekä huhutut Petman ja Vidgren. Sen lisäksi laituriosastolle on vielä Gardiner ja todennäköisesti Kemell. Pientä parannusta näyttäisi männä kauteen olevan tulossa ainakin laitureiden osalta.

Jätitkö tarkoituksella vai epähuomiossa Berzinsin laskuista? Siinä minusta kyllä pelaaja, joka ainakin minuun on tehnyt vaikutusta osaamisellaan ja olisi nimenomaan se kuuluisa syvyyspelaaja, jolla on kyky sen napsun nostaa tasoaan tarvittaessa. Hänestä olen merkille pannut ainakin tämmöisiä asioita näissä muutamissa peleissä, joissa on JYP paidassa esiintynyt. Todella hyvä tekemään kiekotonta työtä, eli lukee peliä hyvin, pärjää väännöissä ja aloittaa riittävän hyvin Liigaan, ja mikä erityisesti on pistänyt silmään, osaa olla maskipelaaja ja on siinä ylivertainen tämän hetken JYPissä. Iski eilen oikein silmään, kun katseli Christofferin aneemista maskipelaamista yv:llä, seisoo kun tatti paikallaan, ei rekisteröi veskarin liikkeitä, ei hae ohjureita, eikä kykene tilanteessa oikeen seuraamaan vetoa, jotta voisi olla se viime hetken väistäjä ennen kiekon tuloa. Osaa kyllä vääntää ribarista, eli ei ihan tumpelo tuolla ole, mutta koska sopivasti tuli nimillä esiin, niin laittaisin sopparin Berzinsille, mutta en Chirstofferille, herroilla tuskin on niin isoa eroa hintalapuissa, että sillä väliä olisi ja pikkuisen kovempaa kalaa sitten Berzinsin kaveriksi joukkueen rakentamisessa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jätitkö tarkoituksella vai epähuomiossa Berzinsin laskuista?

En oikeastaan kummastakaan syystä, kun puhuin lähinnä laituriosastosta tuossa.
En niinkään senttereistä, joissa onkin sitten hommaamista kun pitää löytää todennäköisesti kolme palasta, ellei peräti neljä. Jos Berzins on 2-3 sentterin tasoinen liigaan, niin siinä on toki mahdollinen yksi palanen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
puhuin lähinnä laituriosastosta tuossa.

Joo, minä se piruna raamattua taisin lukea kun en hoksannu painotusta, my bad. Muutoin kokolailla samoin mielin ajatuksistasi. Huhuissahan vissiin on pyörinyt myös tuo Kainulainen, joka ainakin siinä yhdessä pelissä oli jopa vakuuttavampi kuin Petman, huom yhdessä pelissä ihan seurasin herroja, eli ei kummoinen otanta uskottavuudeltaan. Esitti kuitenkin ihan pelimiehen elkeitä ja kun huhu sentään on, niin pidettäköön myös mukana toistaiseksi.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Itse näkisin sekä Berzinsin, että Christofferin ensi kauden joukkueessa. Meiltä kuitenkin tunnetusti poistui kesken kauden Kalapudas ja kauden jälkeen lähtee Helenius.

Kumpikaan eivät ole riittäviä ykkössentteriksi, ilman todella kovia laitureita, mutta muodostavat loistavat palaset JYPin keskiketjuihin. Kiinnittäisin siis kummatkin, oletettavasti hintalappu molemmilla maltillinen.

Ykkössentteri pitää löytää jostain, neloseen/rotaatioon tarpeeksi riittävä sentteri kyllä löytyy aivan varmasti.

X
Berzins/Christoffer
Berzins/Christoffer
Koskela/"Kainulainen"
+ "Alanen" junnut/rotaatio
Riittää tähän sarjaan varmasti.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse näkisin sekä Berzinsin, että Christofferin ensi kauden joukkueessa. Meiltä kuitenkin tunnetusti poistui kesken kauden Kalapudas ja kauden jälkeen lähtee Helenius.

Kumpikaan eivät ole riittäviä ykkössentteriksi, ilman todella kovia laitureita, mutta muodostavat loistavat palaset JYPin keskiketjuihin. Kiinnittäisin siis kummatkin, oletettavasti hintalappu molemmilla maltillinen.

Ykkössentteri pitää löytää jostain, neloseen/rotaatioon tarpeeksi riittävä sentteri kyllä löytyy aivan varmasti.
Samaa mieltä. Nelosen keskellä omissa papereissani on kyllä Santeri Koskela. Toki jos huhuttu Kainulainen on tulossa, niin voi olla kaavailtu myös parannukseksi Alasesta nelosen sentteriksi.
 

Eki25

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lahtinen - "Joonas Nättinen" - Kemell
"Rooba"/Samuel Salonen - Christoffer - Gardiner
Siikanen - Kainulainen - Vidgren
Valkeejärvi - Berzins/Helenius - Petman
Kalajanniska - Koskela - Heljanko

Scotka - "Rantakari"
X - X/Ottavainen
Seppälä - Kakkonen
Peltola - Salonen
Koskela -

Laurikainen
X

Siinä hieman omasta päästä heiteltyä hahmotelmaa ensi kaudelle. Mukana huhuja ja omia kohtuu realistisia toiveita, joihin voisi huhutulla rahallisella panostuksella olla mahdollisuuksia.

Hyökkäys näyttää mielestäni vahvalta. Nuoria miehiä yhä valtaosa, mutta kuitenkin liigakokemusta alkaa olla suurimmalla osalla ihan hyvin, joten siinä mielessä esimerkiksi Salmiosta voidaan päästää irti.

Puolustuksessa tärkeintä on löytää Hongalle uskottava paikkaaja kiekollisen ykköspakin rooliin. Kakkospakkipariin hakisin fyysisyyttä ja toisaalta Ottavaisen korvaajaa, jos lähtee. Seppälä ja Kakkonen vääntää niin mahdottomasti kolmosparissa että nousevat koko liigan tietoisuuteen. Sählä saa jatkaa pienessä roolissa seiskapakkina/hyökkääjänä loukkeja paikkaamassa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
palaset JYPin keskiketjuihin.

Tästä täytyy antaa kiitokset, mua on korvennu vähän nämä vanhan ajan jargonin kärkiketju, jarruketju ym. nimennät, enkä ole itse keksinyt mitään parempaakaan ilmaisua, mutta tässä osuu häränsilmään. Ehkä sen voisi hahmottaa laajemmin jotenkin niin, että olisi vastuuviisikko, keskiviisikot ja tukiviisikko, niin hahmottaisi paremmin sitä kasattavaa kokonaisuutta ja palasia siihen.

Tällä kaudella ehkä lopulta ne oli juuri nuo keskiketjut, jotka pahiten sakkasivat pelillisesti, eli laatu ei ollut riittävä, jos rungon tuki olisi ollut riittävä, uskon että kuluvan kauden vastuuyksikölläkin nyt jännättäisiin säälipaikasta.

Riippuen tietysti ulos marssijoista tähän paikkaan juuri tuon keskiviisikko osaston vahvistaminen auttaisi tulokseen parhaiten. Asia on tietenkin eri, jos sitä vastuuyksikköä joutuu kovinkin radikaalisti uusimaan, se kun perkule on kallista puuhaa.
 

avjk

Jäsen
Suosikkijoukkue
No mitä näitä nyt on...
Itse näkisin sekä Berzinsin, että Christofferin ensi kauden joukkueessa. Meiltä kuitenkin tunnetusti poistui kesken kauden Kalapudas ja kauden jälkeen lähtee Helenius.

Kumpikaan eivät ole riittäviä ykkössentteriksi, ilman todella kovia laitureita, mutta muodostavat loistavat palaset JYPin keskiketjuihin. Kiinnittäisin siis kummatkin, oletettavasti hintalappu molemmilla maltillinen.

Ykkössentteri pitää löytää jostain, neloseen/rotaatioon tarpeeksi riittävä sentteri kyllä löytyy aivan varmasti.

X
Berzins/Christoffer
Berzins/Christoffer
Koskela/"Kainulainen"
+ "Alanen" junnut/rotaatio
Riittää tähän sarjaan varmasti.
Itse en kyllä tuohon Heleniukseen lähtöön usko. Nyky näytöillä ei mitään asiaa edes farmiin
 

Baldrick

Jäsen
Itse en kyllä tuohon Heleniukseen lähtöön usko. Nyky näytöillä ei mitään asiaa edes farmiin
Heleniukselle varmaan ihan hyvää tekisi lähteä jo nyt opettelemaan nopeampaa "päästä päähän" kiekkoa ja Pohjois-Amerikan lainalaisuuksia. Nähdäkseni Helenius on ollut ihan hyvä siinä missä pitänytkin eli puolustamisessa. Pisteet jääneet ehkä vähän piippuun, mutta eipä se kovin kummoista karkelointia ole ollut kellään JYPissä. Junnukisoissa olikin sitten aika vahva esitys ne muutamat pelit, joten tuskin ihan samoilla fiiliksillä ovat Kingsin toimistolla.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ranska vs Kazakstan
  • 2.24
  • 4.25
  • 2.56
Itävalta vs Tanska
  • 3.90
  • 4.35
  • 1.70
Puola vs Latvia
  • 9.00
  • 6.90
  • 1.22
Norja vs Tshekki
  • 13.00
  • 9.00
  • 1.13
USA vs Saksa
  • 1.26
  • 6.30
  • 8.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös