Minä lasken kyllä lähtökohtaisesti Peltolan pelaavaan kuusikkoon. Väittäisin että on hierarkiassa ainakin Seppälän, mahdollisesti jopa Winbergin sekä Kakkosen edellä.
Isokokoinen, kiekollisesti taitava pakki. Hyvinkin Rautakorven muottiin sopiva pelaaja.
Hyvä että tartuit tuohon. Näiden pelipaikkojen pohdinta ei ole ihan helppoa, ja onneksi minun ei tarvi tehdä sitä kuin omaksi huvituksekseni ja olet todennäköisesti ihan oikeassa Peltolan suhteen. Itseasiassa olen omissa papereissani tehnyt muutamia eri vaihtoehtoja, riippuen siitä tuleeko vielä pakkia vai ei. Ja millainen tulee, jos tulee? Isossa osassa skenaarioista Peltolan rooli muuttuu selvästi, mutta nyt tuli kirjoiteltua suunnitelmat tuohon muotoon. Tämä oli nyt sen mukaan soviteltu, että sieltä tulee joukkueeseen vielä perusvarma ja nimekäs pakki, joka pelaisi varmistavaa roolia kiekollisesti hyvän, mutta vähän uhkarohkean Kakkosen rinnalla. Kakkonen Peltolan edellä lähinnä siitä syystä, että on pikkasen kokeneempi liigatasolla ja lisäksi JKL:n oma poika, jolle "strategiaportaassa" halutaan nähdä paikka joukkueessa vuosikausiksi eteenpäin. Painaako se Rautakorven vaakakupissa pätkääkään? Ei välttämättä paina!
Seppälä jäi edellisessä kaavailussani Peltolan edelle (tai samasta paikastahan ne oikeastaan taistelevat siinä) sen takia, että on kovaotteisempi ja ilkeämpi (toki kääntöpuolena myös jäähyherkempi), jonka tyylistä sieltä ei tällä hetkellä kokoonpanosta löydy. Toisaalta jos se mahdollisesti vielä tuleva pakki on nimekäs, perusvarma ja vielä tarpeeksi ilkeäkin, niin sitten Peltola taas nousee selvästikin Seppälän ohi. Peltola käy minun puolestani oikein hyvin pelaavaan kokoonpanoonkin, ei ole mitään sitä vastaan.
Eikä Winberginkään paikka mikään kirkossa kuulutettu tapaus ole...hain peruspakkia Lindgrenin rinnalle, kun Lindgrenille kaavaillaan varmaankin melko kiekollista roolia ylivoimavastuun kera ja päädyin Winbergiin siinä kohtaa. Ehkä ajatukset on taas toiset ensi viikolla.
Kiva näitä on pyöritellä ja aina päivästä riippuen vähän joku ajatus nousee eritavalla esiin. Samalla tavalla hyökkäyksessä tulee välillä "paniikki" päälle, kun jonkun hyvän ajatuksen myötä Kemellille, Lahtiselle tai jollekin muulle itselle tärkeälle pelaajalle ei meinaa löytyä "oikeaa" pelipaikkaa.
Kun kesän myötä nähdään myös NHL drafti ja sen jälkeiset viikot, niin aletaan pikkuhiljaa tietää onko kaikki JYP-sopimuksen omaavat pelaajat edes käytettävissä kauden alkaessa.