Tämä on Kalaputaan kolmas kausi JYPissä. Jos katsotaan esityksien ohi ihan tilastoihin, niin sanoo seuraavaa:
Ensimmäinen kausi 19-20 tuloksella 8+10=18, 53 peliä (vrt. 21+23=44 Immonen)
Toinen kausi 20-21 tuloksella 5+13=18 (vrt. 13+15=28 Immonen). Aloitusprosenteista nyt tuskin tarvitsee edes mainita.
Hyviä pohdintoja, varsinkin viimeinen kappale.
Tähän tehopisteillä vertailuun mua ei saa kovin hevin, jos toki osaa ne selittää tulemasta. Lopulta isompia vaikuttajia on pelitapa, ketjukaverit, rosterin kokonaistaso verrokkeihin ym.
Mun silmiin Kalapudas rakentaa pelistä toiseen paikkaa ketjulleen ja yv:ssä. Sen toki ymmärrän, että monen odotus kärkikentän sentterissä on myös maalinteon tehokkuus, enkä minäkään edes tyhmyyksissäni pahakseni pahakseni pistäisi siinäkin onnistumisessa, mutta kuten olen jo aiemmin maininnut, jos olisi tehokkaampi tekemään myös itse, ei tässä sarjassa kurvailisi, vaan ihan muualla. On myös hiukka väritön puurtaja ja varmaan siksi menee monen silmätutkan katveessa loistamatta.
Kun tuommoisia Immonen vertauksia haeskellaan, niin hiukka realismia, jo Immosen ketjukaverit on olleet ihan eri tason ratkaisijoita, mutta tietenkin puhutaan eri tasoille nousseista pelaajista, Immonen veteli uransa parhaat vuodet kohelossa ja Kalapudas ei sinne asti ole vielä yltänyt, yltääkö lie koskaan. Toisaalta ihan sama, liigan tasolla on aivan eliittiä paikkojen luomisessa ketjukavereilleen, on vahva ja liikkuva, eli voittaa niitä kamppailuja ja kykenee siirroilla niistä voitetuista kulmaväännöistä tuottamaan paikkoja. Itse olen huokaillen katsellut kuinka toiselta hommat näyttäisi, jos ympärillä laatu riittäisi ratkomaan siitä mitä pelille tuottaa.
Eli ollaan eri sivulla, mitä tulee Kalaputaaseen, mutta meillä kaikilla on näkemyksemme painottuen eri näkökulmiin, niin tästä pelaajasta kun muustakin meitä kiinnostavasta, joten arvostan mielipidettäsi ja näkemystäsi.