Enkai niin ole sanonut?
Riitesuon lyhyen visiitin jälkeen JYPin some painui takaisin JYPin normaaliin, joka ei ole järin hyvä. Toki mm. Jirin avulla silloin tällöin JYP yllättää materiaalillaan. Kovin tasaista ja hyvää tämä ei kuitenkaan ole.
Näin aktiivisena HC-kannattajana tuntuu, että seura kokee nykyajan "somehöpötyksenä" ja se ei anna kovinkaan hyvää ja mukaansa tempaavaa kuvaa seurasta.
Tähän voisi ohimennen mainita että joskus 2015-2016 naurettiin tubettajille ja ihmeteltiin kuka maksaa moisesta paskasta.
Tällä päivämäärällä löytyy ihmettelijöitä, mutta samalla kaikenlainen tubesisältö houkuttelee eri kokoisia yrityksiä tai tahoja tubettaja x:n ympärille.
Mitäpä jos JYPin ympärille olisi aikanaan löytynyt 2-3 tubettajan alkua tuottamaan JYPiin ja kaikkeen ympäröivään liittyvää sisältöä? Joka olisi tubettajaan henkilöitymisen lisäksi JYPin itseensä liimaama juttu.
Game Day fanin silmin videoksi. Miten homma toimii arkena ja viikonloppuna? Tavallisen kuluttajan silmin, kotoa hallille videosetti ja esimerkiksi tv-sopimusta rikkomatta niin paljon ottelutapahtumaa esiin kuin mahdollista.
Miten hankin lipun ja millaisia vaihtoehtoja JYP tarjoaa. Ai, onpas tämä helppoa ja sitten tunnelmaa hallilta sisältöön mukaan. Ai, onhan täällä faneja, tunnelmaa ja joukkue pärjää. Eihän tämä maksa satasia käydä pelissä.
Yhteistyökumppanit ja ottelutapahtuma JYPin näkökulmasta. Niin joo. Koskinen ja Maasalohan tekivät tästä muutaman minuutin pätkän heti 2020-luvulla.
Pelaajat ovat myös olleet vuosi vuodelta enemmän somessa ja eivät näe pahana henkilöityä tai jopa brändätä itseään. Olisipa joku keksinyt pelireissuvideon.
Entäpä sitten naurua keränneet reaktiovideot? Sama tarina. Mitäpä jos JYPin takavuosien arkistojen aarteita olisi kaivettu esiin, reagoitu joidenkin tärkeillä hetkillä JYPissä pelanneiden kanssa ja tuotu historiaa sitä tuntemattomille esiin. Löytyy pettymyksiä, outoja otteluita sekä kirkkainta menestystä.
Jännästi kaikenlainen sisältö kerää seuraajia helvetisti ja tuo kiinnostaa eri kokoisia yrityksiä sekä tahoja. Mitäpä jos JYP olisi muutaman tubettajan avulla onnistunut tuossa ja yhteistyökumppanit/kaupallinen yhteistyö taholta X olisi JYPin siivu myös. Tekeekö tuolla miljoonan? Ei. Maksaako tämä kaikki miljoonan? Ei. Voisiko näkyvyys konkretisoitua yllättäviin suuntiin? Kuka povasi että joku tubettaja Keuruulta kiskoo 100k vuodessa ja juontaa viisukarsinnat Ylellä? Niinpä.
Ja tämä yhtenä kömpelönä esimerkkinä. Ja silti voin kysyä että mihin tämän suuntainen toiminta olisi JYPiä voinut tältä osin auttaa? Kaupungin ja alueen ykkösjoukkue. Potentiaalisia katsojia joista voisi fanejakin kasvaa. JYP lähemmäksi ihmistä, #yhteiso#kaikkiovattarkeita.