Kyllä se yksi pakkivahvistus kelpaisi. Myös keskushyökkääjä. Nämä selkeästi vahvistaisi kilpailukykyä. Katselin tuossa pistepörssiä ja silmiini pisti Rooban 5+5 tehot 34 otteluun. Se(kin) parantaisi JYPn iskukykyä kun saataisiin apina Rooban selästä.
Komppaan vahvistuksille, etenkin sentterin osalta. Vaikka Koskela > Lassila ja Stråka operoi ok-tasolla neloskentässä ja Platzer+BC ovat koko liigan eliittiä, aika ohut on keskikaista. Pakiston osalta alan kääntää kelkkaani; nyt kun pelitavat alkavat olla hallussa ja melkein aina joku pakki muistaa maalinedustallakin operoida (Poislukien Teves+Peltola) ja reservissä on vielä Malinen ja Kakkonen niin tilanne on aika hyvä.
Rooban "apina" on Rooba itse. Verrattuna parin vuoden takaiseen herra alkaa vasta nyt saada itseään sellaiseen fyysiseen kuntoon, että voi painaa apinana kentällä ja sitä myöden olla enemmän hyödyksi. Joo, on muutama hukattu paikka, mutta muutoin paikkoja on pystynyt itse rakentaa hyvin vähän vs. potentiaali, joka ilmeni pari vuotta sitten (silloin Rooba itse dominoi kenttää, ei pelkästään Jerryn ja Kala-Antin avulla).
Mitä tulee kulmavääntöihin, ihan hyvää pohdintaa
@JypFabu. Kakkoskentän rouhijat pärjäävät, samoin ykköskentän väki tiettyyn pisteeseen asti, mutta nuoriso-osaston jerkku ei vielä riitä (Lassila, loukkaantumisten jälkeinen Kemell, Koskela, Lahtinen, Stråka, Heljanko). Silti laitureita riittää joka sormelle, joten vaikea sinne hakea vahvistusta, ellei nyt joku kypsä hedelmä tipu puoli-ilmaiseksi syliin.
Eilisen pelin lopussa nähtiin hyvää ja voittavaa kamppailua myös laidoissa, samoin taannoiset Lukko- ja Tappara -pelit tarjosivat laadukasta kamppailua, johon JYP pystyi vastaamaan. Toisaalta luistelussa hävittiin satanolla Lukolle ja Markon kiilauskiekko kolmella päälle johti pakit jatkuvasti vaikeuksiin.