@JypFabu minulla ei riitä aivokapasiteetti ymmärtämään, miten se pöytä ensi kaudeksi yhtään valmiimpi olisi näillä esityksillä, jos iso osa joukkueesta taas vaihtuu?
Ihan sillä, että siellä ei vaihdu ukkoja määräänsä enempää ja valmennus pysyy samana. Siellä on tähän kauteen kuitenkin jo nähty toisteista pelitapaa, joka ei vielä tuota, mutta tuolle pohjalle sitä rakennetaan. Toisaalta, nyt siellä on myös valmennus sanomassa sanasensa, mitä laatua joukkueeseen haluavat ideaansa toteuttaakseen. Vielä ei toki ole ensi kauden pohtiminen aktuellia, mutta tämän verran vastauksena.
Mä ymmärrän kyllä, että kun joukkueeseen enemmän panostettiin, sitä seuraa odotukset, mutta sitä en ymmärrä, että niin täysin unohtuu se mistä tässä ponnistetaan. Sitähän olen toitotellut, olematta mikään rohvessoori, että mikään ei synny hetkessä ja mitä syvemmästä kuopasta kivutaan sitä kauemmin se vie. Välillä luisutaan ja sitten kiivetään taas, eikä oikoteitä ole.
Jotkut on jo kautensa kaivoon heittäneet, mutta minä uskon edelleen parempaan, koska pelissä näkyy ne merkit, joilla se voi oieta. Siltä toki nyt näyttää, että itseluottamuksen kanssa JYP kipuilee ja se vie terää tekemisestä, varsinkin hyökkäämisestä. Keskialue on edelleen mörkö JYP kiekossa, vaikka siellä periaatteessa olisi eväät olla siinä parempi, niin vielä ei vaan osata ja luoteta itseen, jotta siinä pärjäisi.