Onkohan tässä jotain perää? Jäädään mielenkiinnolla odottamaan.
Käyppä lukasemassa täältä lisätietoja ;) JYP Huhut
Onkohan tässä jotain perää? Jäädään mielenkiinnolla odottamaan.
Lahtinen on kyllä alkanut löytämään ammattilaisen itsestään. Kädet on pehmeät ja niitä osataan hyödyntää vihdoin... Ei neppailua vaan peliä edistävää taituruutta.On siinä Lahtisessa jotain taikaa. Kävi herättelemässä kanadalaisia ja tämän jälkeen Kalaputaan ja Turkulaisen. Itse sytyn kovasti tämän tyyppiseen pelaajaan. Huonona päivänä ei tietenkään esiinny positiivisessa valossa, mutta pelihuumorin löytyessä aivan timantti.
- Ei pelottanut samanlailla kuin aiemmin. Riskisyöttöjä selvästi vähemmän, vaikka niitä toki jonkun verran oli, mutta enää ei aivan jatkuvan tuntuista hyökkäyksiinlähtöjen syötönkatkoja näkynyt.
- Seurasin myös kovalla silmällä omaa maalinedustaa, jonne jo parin kauden ajan on pakeilla ukkoja hukkunut täysin vapaasti odottelemaan syöttöä. Tässä sanoisin, että selkeää parannusta pitkäaikaiseen ongelmaan.
- JYPin pelaajat myös nimestä riippumatta näyttivät blokkaavan kiekkoja ja polkevan paremmin omiin.
- Vaikka viimeistely hieman tukkoista on, niin ainakin myös RD:n joukkuetta vastaan päästiin paikoille ja parempi niin, kuin että ei pääse ollenkaan yrittämään. Hyökkäyspelaaminen on ajoittain jopa näyttävää nopeine oivaltavine syöttöineen.
- Vääntäminen ei ole JYPin vahvuus nyt eikä jatkossa, joten onnistuneempi kiekonliikuttelu ja tarvittaessa päättäväisesti "prosenttipelaaminen" eli rehellinen purkaminen ovat välttämättömiä JYPin työkalupakissa.
- Peltola syyllistyi ehkä eniten JYP-pakeista vanhoihin synteihin eli hasardisyöttöihin hyökkäyksiinlähdöissä ja välillä näytti vähän Bambilta jäällä. Hyviäkin suorituksia löytyi, kuten jalalla nosto omista aina hyökkäyssinisen yli, mutta tarvitsee parempaa tilanteenlukua ajoittain kiekottomana ja hyökkäyksiinlähdöissä kiekollisena.
Tätä olen ihmetellyt jo pitkään, miksi JYPissä ei käytännössä harjoitella aloituksia ollenkaan. Erittäin hienoa, että nyt JPn tietoataitoa on hyödynnetty, viime kaudella olisi ollut erittäin mukavaa jos samaa olisi tehty Immosen kanssa.Viimeisen kahden pelin perusteella touhu on rauhoittunut huomattavasti, ei ole säheltämistä näkynyt ja syötötkin on mennyt omille. Aloitusvoittojakin on raavittu, JP:n ohjeista on ollut varmasti apua.
Eilen oli paikkoja tehdä enemmänkin maaleja, mutta tällä kertaa ei mennyt. Ehkä jo tänään enemmän..
Viimeisen kahden pelin perusteella touhu on rauhoittunut huomattavasti, ei ole säheltämistä näkynyt ja syötötkin on mennyt omille. Aloitusvoittojakin on raavittu, JP:n ohjeista on ollut varmasti apua.
Eilen oli paikkoja tehdä enemmänkin maaleja, mutta tällä kertaa ei mennyt. Ehkä jo tänään enemmän..
Muutenkin pyrkisin rakentamaan tulevaisuutta enemmänkin jatkuvuuden kuin vaihtuvuuden kautta.
Hitto, mä aina oon luullu että se on maalintekopeliParemman maalivahdin joukkue voitti eilen ja paremman maalivahdin joukkue voitti tänään. Jääkiekko on maalivahtipeli.
Nähtiinhän sitä Salmiselta Ilvestä vastaan oma maali. Selkee maalivahtipeli siis (:Hitto, mä aina oon luullu että se on maalintekopeli
Tasaisissa peleissä maalivahdin osuus on merkittävä. JYPillä oli kuitenkin tänään lähes puolet enemmän paikkoja kuin Sportilla. Joko heikkoa viimeistelyä, tai sitten maalivahdin hyvyyttä.Hitto, mä aina oon luullu että se on maalintekopeli
Paremman maalivahdin joukkue voitti tänään.Paremman maalivahdin joukkue voitti eilen ja paremman maalivahdin joukkue voitti tänään. Jääkiekko on maalivahtipeli.
Tällänen ketju mennytkin ihan ohi. :DKäyppä lukasemassa täältä lisätietoja ;) JYP Huhut
Tilastojen valossa eivät ole kummoisia otteita esittäneet. Silti tilastot eivät kerro aivan kaikkea - eivät edes "edistyneet" tilastot. Ne eivät mittaa esimerkiksi taisteluasennetta, henkistä johtajuutta tai vastustajan kentällisen hyvyyttä. Lisäksi näitä tilastoja voidaan verrata toiseen tilastoon: Airon voittoprosentti on tasan 100 Liigassa.Tuoreet lisäykset rosteriin ovat olleet tilastojenkin mukaan tusinatavaraa, mutta mitäpä muuta sitä odotettiinkaan?
Stråka 4 ottelua 0+0 -4 ja corsit masentavat 35%, peliaikaakin tullut 13.38 keskimäärin. T% 76.5. Eli mestis-kamaa.
Airo 2 ottelua 0+0 -2 ja corsit huonot 32%, peliaikaa aika niukalti 7.42 min per peli. T% 77.
Ovat siis Malisen tasolla tilastoissa molemmat. Eli väärässä sarjassa. Vai onko ”Ruusu”-efekti iskenyt, mene ja tiedä. Ei ne kyllä kiekolla osaa pelata, jos omissa on soinut myös.
Tilastojen valossa eivät ole kummoisia otteita esittäneet. Silti tilastot eivät kerro aivan kaikkea - eivät edes "edistyneet" tilastot. Ne eivät mittaa esimerkiksi taisteluasennetta, henkistä johtajuutta tai vastustajan kentällisen hyvyyttä. Lisäksi näitä tilastoja voidaan verrata toiseen tilastoon: Airon voittoprosentti on tasan 100 Liigassa.
Pitää paikkansa, myös muut tilastot tukevat tuota. Toki corsit on huonohkot mutta pelannut huonompiensa kanssa? Kenties voisi jatkoa miettiä, jos soppari olisi edullinen. Ehdottomasti parempi vaihtoehto voisi olla kuin esim Valkeejärvi tai Salmio, kenties Siikastakin. Pitäs antaa isompi sauma näyttää ainakin.Heljanko on muuten ollut ihan hyvä lisä myös pelillisesti jos näitä uusia pelaajia miettii. Vain kaksikertaa ollut 5 pelin aikana kentällä kun omissa soinut vaikka oma joukkue ottanut toistakymmentä maalia omiin. Jos on loppukauden sopimus tai ensikaudesta mahdollisuus tehdä sopparia niin sopimusta kouraan vain.