Ymmärrettäväähän on, että uudet nimet kiehtoo kovastikin tässä hetkessä, yhtä jos topista. Mun mieli askartelee vähän toisin poluin.
Mitä tulee tuommoiseen "Kestner" tyyppiseen hakuun, se lienee ihan mahdollinen, muttei itsestään selvä asia. Loksahdusta vaatii niin pelaajan omat avut, kuin pelitavan tuki tekemiseen ja kehittymiseen, mutta ihan mahdollista rahallisestikin se kuitenkin on.
Sitten taas tämmöisen "Perrin, Huba" osaston löytyminen on enempi lottovoitto - osastoa, koska se edellyttäisi löydettävän pelaajan, jolla on riittävä taito kentällä, mutta myös pelaaja, joka kokisi seuran ja kotipaikan kovasti omakseen. Tämmöisiä ei todellakaan kurvaile joka oksalla. Haaveilla niistä toki saa.
Mikäli jotakin etukäteen ajattelen mahdollisesti uusista JYP nimistä, niin toivon todella, että on ennen ostopäätöstä olemassa selvä sapluuna siitä, minkälaiseen pelityyliin vahvistuksia haetaan, olkoot nimet mitä on. Sillä vaikka hankittaisiin koodinimi kova nimi, mutta osaamisensa eri peli - identiteetin pohjalla, riski hutiin on iso, oli nimi mikä tahansa.
Yhtään mitään tietämättä, ristallipallini epäilee, että ruottinmaalta joku olisi tulossa, siis ruottalainen. Samoin heppu rapakon takaa, joka mikään nimi ei vielä ole. Loput sitten kotimaan suunnalta ja joukossa saattaa olla yksi nuori ja nälkäinenkin.
Mitään vastuuta en ristallipallini viestinnästä ota, sillä okulaaria joskus karvat sumentaa, minä kun en sheivaa.
Sen kuitenkin mainitsen, että olipa näin tai noin, jokainen uusi hankittaisiin pelillistä ideologiaa toteuttamaan, jollaiseen he myös itse aidosti uskovat. Pelkillä nimillä leikitään Saipaa, ei menestyvää jatkumoa. Tällä en halua mollata kyseistä joukkuetta, jota luonnollisesti arvostan, olen vaan kokenut heidän filosofiansa pitkällä aikavälillä toteuttavan tätä kaavaa, joko tiedostetun analyysin pohjalta tai todellisuuden pakottamana.
Loppuviimein on siis kyse pelitapaa vahvistavasta rakentamisesta, enemmän kun nimistä joilla brassata keskustelupalstoilla. Tietysti nimi voi joissain tapauksissa olla myös sponssi - ja kannatajapohjalle täky, mutta sellaisia kannattaa olla joukossa tasan yksi enintään ja sekin mielellään hakea siihen kontekstiin jolla halutaan pelata.