JYP kaudella 2016–2017 – Virtasen viemää

  • 305 194
  • 1 797

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Negaa on jälleen täällä JYP-osiossa niin paljon, ettei yksittäisiin viesteihin vastaaminen houkuta yhtään. Tuntuu siltä, että aika moni on menettänyt kykynsä katsoa otteluita objektiivisesti ja nyt siellä nähdään vain negatiivisia asioita, vaikka moni asia olisi hyvinkin. On helppoa olla negatiivinen, kun ottelu hävitään tai johto menetetään.

Jos joku päättelisi JYPin suoritustason pelkästään tämän JYP-osion perusteella, niin tulisi varmastikin siihen tulokseen, että jokainen ottelu hävintään noin suurinpiirtein lukemilla 0-6 ja yhtään mistään ei tule yhtään mitään. Totuus on, että ottelut ovat lähes poikkeuksetta olleet hyvin tiukkoja 1-2 maalin pelejä, joista todella merkittävä osa on mennyt jopa jatkoajalle. JYPillä on todella vähän pisteettömiä tappioita, kun vertaa liigan kaikkiin muihin joukkueisiin, eli neljänneksi vähiten ja vain kärkikolmikolla on vähemmän.

Eilen JYP ei saanut aikaiseksi maaliakaan, mutta maalipaikkoja oli vastustajaa enemmän ja paljon hyvääkin suorittamista nähtiin. Ja jälleen niitä päästettyjä maalejakin oli vain kaksi kappaletta, joka ei ole hirvittävän paljon.

Nyt ei pidä ymmärtää pointtiani väärin. JYPin pelaamisessa on paljon ongelmia ja paljon parannettavaa - se on selvää. Yritän vain tuoda mukaan hieman laajempaa näkökulmaa, kun täällä ollaan juuttuttu aika tehokkaasti omaan nurkkaan ja synkkiin ajatuksiin. Tällä hetkellä yleinen näkökanta on, että Veltsu on liigan paskin valmentaja ja JYP on liigan paskin joukkue. Mielestäni tuosta tilanteesta ollaan vielä hyvin kaukana.

Veltsu ei välttämättä ole liigan paskin valmentaja, mutta pikkuhiljaa JYP:n kautta historian paskin. Operoi vuodesta toiseen kalliilla joukkueella ja pieni mahdollisuus on päästä välieriin.

Toki JYP otti kauteen tietoisen riskin, kun maalivahtosasto + puolustus on luvattoman heikko. Tilanteeseen ei olla reagoitu joten jatketaan näillä. .
Heikko puolustus ja maalivahtipeli lisättynä heikolla valmennuksella, tulos näkyy sarkjataulukossa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Veltsu ei välttämättä ole liigan paskin valmentaja, mutta pikkuhiljaa JYP:n kautta historian paskin. Operoi vuodesta toiseen kalliilla joukkueella ja pieni mahdollisuus on päästä välieriin.
No jooh, aika kultaa muistot jne.

Omasta mielestäni kausien lopputulokset ovat Veltsun aikana olleet aikalailla juurikin rosterin ja budjetin mukaisia. Se tapa, millä tulokset on saavutettu, ei ehkä ole kuitenkaan ollut paras mahdollinen. Veltsu on kuitenkin todella kaukana JYPin historian paskimmasta valmentajasta, jos minulta kysytään.

Tässä on syytä myös muistaa, että minä en todellakaan haluaisi, että Veltsu enää tämän kauden jälkeen JYPin peräsimessä jatkaa, sekä olen ajoittain puhunut todella rankasti Veltsua vastaan myös jatkoajan kirjoituksissani. Olen siis varsin kaukana ns. Veltsu-fanista.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ton TOP-4 tason tuuban voisi jo lopettaa. Ykköskenttä puuttuu ja puolustus on kaukana top-4 tasosta.

Kuitenkin, esimerkiksi eilinen peli oli intensiteetiltään ja pelitavaltaan ekat kaksi erää hyvinkin hyvällä tasolla. Muita puutteita kuin maalinteko ja jäähyjen kalastelu ei juuri ollut. Kolmannessa erässä kaverin vahvempi kärki ja neloskenttä ratkaisivat pelin pakottamalla JYPin tekemään pari virhettä.

Joukkueessa on ihan liikaa "melkein loistavia" liigapelaajia, joiden rutiinitaso ei vain riitä pelien voittamiseen. Ns kärkipelaajatkaan eivät ole tyypiltään joukkueen sytyttäjiä tai pelien ratkaisijoita. Jos valmentaja vaihdetaan kesken kauden, menee tuskin kuukauttakaan, ennen kuin ensimmäiset vaativat uutta vaihdosta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuitenkin, esimerkiksi eilinen peli oli intensiteetiltään ja pelitavaltaan ekat kaksi erää hyvinkin hyvällä tasolla. Muita puutteita kuin maalinteko ja jäähyjen kalastelu ei juuri ollut. Kolmannessa erässä kaverin vahvempi kärki ja neloskenttä ratkaisivat pelin pakottamalla JYPin tekemään pari virhettä.
Juuri näin itsekin ottelun näin. Liian usein monien analyysi ottelusta menee käsi kädessä maalien kanssa. Tottakai maalintekoa tärkeämpää asiaa ei jääkiekossa olekaan, mutta siitä huolimatta peli voi olla muutoin hyvää, vaikka maaleja ei aikaiseksi saataisikaan. Jos JYP pelaisi samalla tapaa muutaman pelin, niin hyvin todennäköisesti maaleja yleensä saataisiin aikaiseksi.

Kevään pudotuspeleissä sitten katsotaan vain sitä voittamista ja maalintekoa, mutta syksyn runkosarjaa pelatessa on hyvä yrittää katsella joukkueen otteita myös maalinteon ulkopuolelta. Ihan toivotonta tekemistä tuo JYPin touhu ei tällä hetkellä kuitenkaan ole.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jos joku päättelisi JYPin suoritustason pelkästään tämän JYP-osion perusteella, niin tulisi varmastikin siihen tulokseen, että jokainen ottelu hävintään noin suurinpiirtein lukemilla 0-6 ja yhtään mistään ei tule yhtään mitään. Totuus on, että ottelut ovat lähes poikkeuksetta olleet hyvin tiukkoja 1-2 maalin pelejä, joista todella merkittävä osa on mennyt jopa jatkoajalle. JYPillä on todella vähän pisteettömiä tappioita, kun vertaa liigan kaikkiin muihin joukkueisiin, eli neljänneksi vähiten ja vain kärkikolmikolla on vähemmän.
Nyt mielestäni tässä tapauksessa pitäisi yrittää mennä tuloksen taakse ja katsoa miten itse peli kulkee. On lopulta ihan sama millä lukemilla hävitään, jos hävitään. Tässä vaiheessa ei kannata erityisesti katsoa maalieroa eikä välttämättä edes pisteitäkän. JYPin pelaaminen on jo pitkään mennyt seuraavalla kaavalla. Alussa JYP tulee tosi kovalla temmolla peliin ja se hallitsee tuon kovan liikkeen ansiosta ottelujen alkua. Vastustaja jää ns. telineisiin, tai siltä se ainakin näyttää. Joskus JYP pääsee parin maalin johtoon sen liikkeensä avulla. Kun ottelu etenee, JYPin liike vähenee johtuen tuosta kovasta alusta. Se että vastustaja on näyttänyt jäävän telineisiin ei siis välttämättä ole koko totuus. Vastustajat ovat hallineet oman pelitemmon siten että kolmannessakin on vielä paukkuja. Kun JYP on kolmannessa hyytynyt, vastustaja on pystynyt kolmannessa erässä nostamaan omaa tempoaan jolloin JYP on jäänyt kelkasta. Kun tähän lisätään JYPin huono pelisysteemin toteuttaminen (avauspelin vaikeus, epätaisuudet pelin sisällä ja sen punaisen langan puuttuminen) niin se vain kerryttää JYPin tämän hetken ongelmia. Kun ei edes opita tästä vaan koko ajan hakataan päätä siihen kuvitteelliseen seinään.

Eilen JYP ei saanut aikaiseksi maaliakaan, mutta maalipaikkoja oli vastustajaa enemmän ja paljon hyvääkin suorittamista nähtiin. Ja jälleen niitä päästettyjä maalejakin oli vain kaksi kappaletta, joka ei ole hirvittävän paljon.
Se kaksi maalia ei ole sinänsä paljon mutta se on riittävästi kun itse ei onnistu tekemään maaliakaan. Ja kuitenkin vanha klisee on totta edelleen. Olet juuri niin hyvä kuin edellinen ottelusi. JYPin eilinen ottelu ei ollut missään nimessä hyvä. Lukemat olisivat voineet olla rumemmatkin peliesitysten valossa.

Tällä hetkellä yleinen näkökanta on, että Veltsu on liigan paskin valmentaja ja JYP on liigan paskin joukkue. Mielestäni tuosta tilanteesta ollaan vielä hyvin kaukana.
Mä olen sitä mieltä että tuo joukkue on parempi kuin mitä sarjasijoitus ja peliesitykset näyttävät. Siellä sitä taitoa on mutta se turhauttaa kun sitä ei saada tuosta joukkueesta ulos. Tämä menee puhtaasti valmentajan piikkiin ja siksi mielestäni tällä hetkellä Veltsu on yksi huonoimmista valmentajista liigassa. Hukattu potentiaali on erittäin turhauttavaa.

JYPillä on tällä hetkellä neljänteen sijaan matkaa 6 pistettä ja kyseisellä sijalla majaileva HPK on pelannut kaksi ottelua enemmän. Viidenteen sijaan on matkaa 5 pistettä ja sillä sijalla majaileva Pelicans on pelannut yhden ottelun enemmän. JYPin ottelut ovat olleet niin tiukkoja, että niiden kääntäminen kolmen pisteen voitoiksi ei ihan oikeasti ole kovin vaikeaa, jos tekeminen pysyy vähintään nykyisellä tasolla ja itseluottamus saadaan parempaan kuosiin. Muutama kolmen pisteen voitto ja yhtäkkiä ollaan sarjassa neljäntenä.
Jos tekeminen pysyy nykyisellä tasolla, ei tulos tule olemaan sen parempi. Pitää kuitenkin muistaa että siellä myös muut yrittävät parantaa omaa tekemistään. JYP on jo muita paljon jäljessä. Ei se tarkoita etteikö joukkue pystyisi omaa tekemistään paljon parantaa. Uskon että se siihen pystyy mutta en valitettavasti usko siihen Veltsun alaisuudessa. Joukkue tekee edelleen paljon samoja virheitä. Se aloittaa ottelun liian kovalla jalalla, avauspelaaminen on edelleen sekavaa ja siellä tulee tästä johtuen liikaa henkilökohtaisia virheitä. Jos joukkue pelaa sekavasti niin silloin mahdollisuudet henkilökohtaisiin virheisiin kasvavat ja kuten on nähty, niitä on tullutkin.

Joo, niitä kolmen pisteen voittoja pitäisi tulla ja samaan aikaan muiden vastustajien pitäisi pelata sopivasti ristiin jotta JYP tuolla sarjataulukossa hyvin nousisi. Se kuitenkin tarkoittaa kahta asiaa. Yksi, joukkueen pelaaminen olisi saatava kuntoon. Ei mikään helppo rasti. Se on paljon helpompi sanoa kuin korjata. Kaksi, muiden pitäisi pelata ristiin joten homma ei ole täysin edes JYPin omissa käsissä. Tämä johtuu siitä että liiga on tällä kaudella todella tasainen. Muut ottavat myös pisteitä tasaiseen tahtiin joten pelkkä oman tekemisen parantaminen ei suoraan riitä.
Veltsun aikana JYPille on ollut varsin tavanomaista, että ennen joulua peli ei ole vielä ollut parhaimmillaan, joten on syytä olettaa, että kevätkaudella saadaan tälläkin kertaa parannusta tilanteeseen.
Mun mielestä on typerää olettaa jotain tapahtuvan vain siksi koska niin on aikaisemminkin tapahtunut. Ei sellaista kannata tehdä koska se ei ole automaatio. Sen varaan laskemiseen en itse siis lähde.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun mielestä on typerää olettaa jotain tapahtuvan vain siksi koska niin on aikaisemminkin tapahtunut. Ei sellaista kannata tehdä koska se ei ole automaatio. Sen varaan laskemiseen en itse siis lähde.
Tottakai on typerää sokeasti olettaa, että näin tapahtuu nytkin, vain koska näin on tapahtunut aiemminkin. Järkevämpää sen sijaan on miettiä miksi näin on tapahtunut aiemmin ja voisiko nyt olla kyse samankaltaisesta tilanteesta.

Ja siinä olet ihan oikeassa, että monien tulisi todellakin mennä sen tuloksen taakse tarkastelemaan miltä se peli oikeasti näyttää lukemien ulkopuolella. Meidän näkemyksemme tästä vain ovat varsin radikaalisti toisistaan poikkeavia, joten se siitä.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olikohan ensimmäinen kerta tällä kaudella, kun Virtanen kritisoi julkisesti kärkipelaajia ja vaatii enemmän? Kritiikille on kyllä aihettakin, ei siinä.

Lainaus ksml.fi

"- Perusasioiden tekeminen ja tukitoimet ovat ratkaisevia asioita maalinteossa. 80 prosenttia maaleista tehdään kolmen metrin säteellä maalista. Se on tahtoasia, Virtanen tukisti.

Lisäksi JYP-käskijä jyrähteli taiston tauottua vahvasti ydinpelaajiensa suuntaan.

- Kyllä se nyt vaan niin on, että tästä meidän kärjestä pitää saada enemmän irti. Kärjen pitää olla kärki, Virtanen ilmoitti."

E: pieni lisäys
 
Viimeksi muokattu:

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Alkaa olemaan eväät syöty repusta, jos pitää alkaa kärkipelaajia syyttelemään (olkoonkin, että siinä olisi pointtiakin)
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Virtanen joutaa pellolle, mutta on totta, että kärki ei ole ollut kärki. Hytönen on hiihtelijä verrattuna vanhaan terrieriin ja Suomelan ketju hyvistä tehoista huolimatta ottaa välillä synkkiä takaiskuja hölmöillä kiekonmenetyksillä hyökkäyspäässä. Jossakin välissä olen miettinyt, onko Hytösen vaisuus jotakin protestia Virtaselle?

On todella vittumaista, kun paperilla näin kovalla joukkueella joutuu lähtemään jotain Jukureita vastaan sillai, että vain suonenvedolla voitetaan. Tällaisten matsien pitäisi olla default 3 pistettä rutiinilla ja vain harvoin voitto saisi lipsahtaa vahingossa Mikkeliin.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Virtanen joutaa pellolle, mutta on totta, että kärki ei ole ollut kärki. Hytönen on hiihtelijä verrattuna vanhaan terrieriin ja Suomelan ketju hyvistä tehoista huolimatta ottaa välillä synkkiä takaiskuja hölmöillä kiekonmenetyksillä hyökkäyspäässä. Jossakin välissä olen miettinyt, onko Hytösen vaisuus jotakin protestia Virtaselle?

On todella vittumaista, kun paperilla näin kovalla joukkueella joutuu lähtemään jotain Jukureita vastaan sillai, että vain suonenvedolla voitetaan. Tällaisten matsien pitäisi olla default 3 pistettä rutiinilla ja vain harvoin voitto saisi lipsahtaa vahingossa Mikkeliin.

Olen myös ihmetellyt miksei Hytönen & Pihlman kaksikkoa ole penkitetty, vai johtuuko siitä että on toimarin kavereita, pahaa pelkään että tässä piilee myös joukkueen oppositio, jos näin on minun puolesta voisiva lähteä samalla ovenavauksella Virtasen kanssa jos valmentajan erottamiseen päädytään
 

Vimma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen myös ihmetellyt miksei Hytönen & Pihlman kaksikkoa ole penkitetty, vai johtuuko siitä että on toimarin kavereita, pahaa pelkään että tässä piilee myös joukkueen oppositio, jos näin on minun puolesta voisiva lähteä samalla ovenavauksella Virtasen kanssa jos valmentajan erottamiseen päädytään

Minua kiinnostaisi, mihin tämä tieto vanhojen sotaratsujen oppositioasemasta perustuu? Itse olen aina kuvitellut, kyseisten herrojen olevan/olleen taistelevan JYP-asenteen kantavia voimia.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Minua kiinnostaisi, mihin tämä tieto vanhojen sotaratsujen oppositioasemasta perustuu? Itse olen aina kuvitellut, kyseisten herrojen olevan/olleen taistelevan JYP-asenteen kantavia voimia.
Näyttääkö tämä siltä että nämä sotaratsut kantaisivat tuota joukkuetta tai teksivät jotain tuon joukkueen eteen?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Virtanen kritisoi kärkeä mutta eikös kärki tehnyt tänäänkin maalin. Sen sijaan taustalta ei tule apuja. Onko Virtanen tässä ihan kujalla vai minä kun minä kritisoisin enemmän sitä ettei taustalta tule kärjelle tarpeeksi apuja?
 

Vimma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näyttääkö tämä siltä että nämä sotaratsut kantaisivat tuota joukkuetta tai teksivät jotain tuon joukkueen eteen?

Minusta vaikuttaa, ettei tuota joukkuetta kanna kukaan. Olet useampaan ketjuun kirjoitellut oppositiosta ja jäähdyttelijöistä, joten olisin mielelläni kuullut lisää aiheesta. Sillä on vissi ero, kuuluuko aktiiviseen oppositioon vai epäonnistuuko kantamaan joukkuetta selässään.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen myös ihmetellyt miksei Hytönen & Pihlman kaksikkoa ole penkitetty, vai johtuuko siitä että on toimarin kavereita, pahaa pelkään että tässä piilee myös joukkueen oppositio, jos näin on minun puolesta voisiva lähteä samalla ovenavauksella Virtasen kanssa jos valmentajan erottamiseen päädytään
Mediassakaan oli joku aika sitten juttua, että Virtanen olisi ottanut yhteen kahden avainpelaajan kanssa. Vaikea kuvitella, että nämä olisivat joitakin muita kuin Hytönen, Pile tai Tuppurainen. Näitä Suomeloita ja Yonkmaneja en vain näe sellaisessa roolissa, että valkun kanssa matsaisivat.

Siitä olen periaatteessa samaa mieltä, että omaan pesään kusijat joutavat samalla ovenavauksella Veltsun kanssa. Virtanen on tällä kaudella epäonnistunut, mutta en voi sietää pelaajia/työntekijöitä, jotka osallistuvat italialaisella lakolla pomon savustamiseen, kun kyse ei uskoakseni ole törkeästä epäpätevyydestä tai sitoutumattomuudesta valkun kohdalla.
 

CtrlAltDel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jotain mätää joukkueessa täytyy olla. Jos porukassa on sisäinen oppositio mainittujen pelaajien muodossa, niin monoa perseeseen siinä missä valkullekin.

Tämmöistä peliä ei viitsi katsoa enää edes telkkarista. Tänään tuli Hubuaa ikävä. Hytösen ja Pihlmanin jalka ei näihin kekkereihin enää riitä. Järjettömältä tuntuu tuo Hytösen sopimuksen pituus.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Mediassakaan oli joku aika sitten juttua, että Virtanen olisi ottanut yhteen kahden avainpelaajan kanssa. Vaikea kuvitella, että nämä olisivat joitakin muita kuin Hytönen, Pile tai Tuppurainen. Näitä Suomeloita ja Yonkmaneja en vain näe sellaisessa roolissa, että valkun kanssa matsaisivat.

Siitä olen periaatteessa samaa mieltä, että omaan pesään kusijat joutavat samalla ovenavauksella Veltsun kanssa. Virtanen on tällä kaudella epäonnistunut, mutta en voi sietää pelaajia/työntekijöitä, jotka osallistuvat italialaisella lakolla pomon savustamiseen, kun kyse ei uskoakseni ole törkeästä epäpätevyydestä tai sitoutumattomuudesta valkun kohdalla.

Täysin samaa mieltä omiin muroihin kusijoista, hyvin epätodennäköistähän että nämä uudet seuran ulkopuolelta tulijat olisi murohin kusijoita nehän tulivat ns hyvään organisaation, ja nämä niskuroijat on varmasti nämä uusvanhat joilla kopissa iso paikka ja nyt toimarin tuki tarvittaessa. Täten myös osoittavat että ei niiden sydämessä kumminkaan kovin suurta JYP logoa ole. Tuppuraisen osallisuus saataa olla myös pienehkö.hänhän on kulkenut saman taipaleen Veltsun kanssa joten jos jotain kränää olisi niin eiköhän hän olisi ulkoman optionsa käyttänyt on myös kuulunut Veltsun luottomiehiin eikä huonossa roolissa ole ollut nytkään TNS kettähän on ollut se paras voima kokoajan. ja jo on Allun ja Veltsun välillä kränään niin on hän hoitanut homman kutenkn ammattimaisesti
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Jotain mätää joukkueessa täytyy olla. Jos porukassa on sisäinen oppositio mainittujen pelaajien muodossa, niin monoa perseeseen siinä missä valkullekin.

Tämmöistä peliä ei viitsi katsoa enää edes telkkarista. Tänään tuli Hubuaa ikävä. Hytösen ja Pihlmanin jalka ei näihin kekkereihin enää riitä. Järjettömältä tuntuu tuo Hytösen sopimuksen pituus.
Totta Hubaa ja Ramboa on ikävä, jätkä veti jyp logo rinnassa niin myötä kun vastamäesä ja jättivät jäälle viimeisenkin hikipisaran, toisin kuin tämä itsoikeutettu kapteeni. oksettavaa
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuomas Heikkilä kommentoi Virtasen tilanteella otsikolla: Allekirjoittiko JYP-luotsi oman eroilmoituksensa?

Lopussa linkki juttuun, niille ketkä maksumuurin läpi pääsevät.

Lainaus ksml.fi:
"Miksi sitten otsikossa spekuloidaan eroilmoitusta? No, pelaajien vetäminen näin spesifisti kölin ali on epäjyppimäistä ja hurrikaaniorganisaatiossa hyvin harvinaista. Vaikka Virtanen ei nimiä maininnutkaan, jopa allekirjoittaneen on helppo nähdä, mihin suuntaan tikari lensi.

Mikä sitten on se ongelma, jos Virtanen puhuu kerran asiaa? No, vaikkapa se, että kulisseista kantautuvien, koko ajan voimistuvien huhujen mukaan kokeneiden ydinpelaajien ja Virtasen välillä on selkeä luottamuspula. Huhut ovat toki huhuja, mutta liigaympyröissä se menee ainakin oman vaatimattoman kokemukseni mukaan niin, että ei savua ilman tulta.

Kun tappiot rassaavat ja tilanne tulehtuu, ei kannata lyödä lisää vettä kiukaalle. On myös huomioitava, että edellä mainitut pelaajat kuuluvat siihen porukkaan, joilla on suora yhteys pääomistaja-puheenjohtaja Jukka Seppäseen.

Juu, ovathan he toki myös toimitusjohtaja Aku Valleniuksen kavereita, mutta Vallenius ei JYPissä päävalmentajan kohtalosta päätä.

Seppänen päättää."


Huhuja huhuja, mutta jos tosiaan kemioissa on isompia ongelmia, niin luulisi Seppäsen tekevän asialla jotain pian. Sillä olisi hyvä aloittaa, että optiota ei lunasteta. Jos ei lunasteta, se asettaakin Virtasen aseman mielenkiintoiseen vinkkeliin loppukauden osalta.

Kommentti: Allekirjoittiko JYP-luotsi oman eroilmoituksensa? - Keskisuomalainen
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Onko missään kuulunut pelaajien taholta sitä perinteistä "Kyllä meidän pelaajien pitää kantaa oma vastuumme.. Ei tätä valmentajan piikkiin voi laittaa.."? Jos valmentajan ja pelaajien kesken ei ole luottamuspulaa, niin luulisi jonkun sitä myös todistavan..
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Onko missään kuulunut pelaajien taholta sitä perinteistä "Kyllä meidän pelaajien pitää kantaa oma vastuumme.. Ei tätä valmentajan piikkiin voi laittaa.."? Jos valmentajan ja pelaajien kesken ei ole luottamuspulaa, niin luulisi jonkun sitä myös todistavan..
Johtuisko siitä että osalla kapteniistolla on tässä paskassa oma lusikka, Mitä tämä nykyinen C on tehnyt?
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Virtasen parahdus kärkimiesten tehottomuudesta kääntyy osin päävalmentajaa itseään vastaan. Miksi Virtanen ei saa laadukkaasta hyökkääjistöstä enempää irti? Miksi ottaa takaisin Hytönen ja Louhivaara (nimiä ei muutettu), jos he eivät sovellu haluttuun pelitapaan tai allekirjoita päävalmentajan näkemyksiä? Kenellekään ei tule yllätyksenä minkä koulukunnan kasvatteja he ovat. Sori vaan, mutta en usko näitä(kään) pelaajia hankitun päävalmentajan ohitse.

Loppupeleissä päävalmentaja on se, joka näissä tilanteissa tyypillisesti vaihdetaan. Jos on vaakakupissa a) erottaa viimeistä sopimuskauttaan pelaava päävalmentaja tai b) pitkäkestoisilla ja kalliilla soppareilla kiinni olevat pelaajat, ei tarvita talouden nobelistia päättelemään kumpi skenaario toteutuu.

Virtasen pelikirjassa on hyvät ideat, mutta ottaen huomioon rajallisen treeniajan, on niiden jalkauttamisessa käytäntöön iso ongelma. Ok, osin voidaan mennä pelaajamateriaalin taa, mutta taas kerran päävalmentajan olisi sopeutettava pelikirjansa realismin rajoihin. Mika-Matti Paatelaiselta voi kysyä lisätietoja.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Tuo Louhivaaran takaisin tulohan oli täysin aikaisemman sopimuksen mukainen. jos ei olisi tullut sopimusehtojahan olisi muutettu, Itse antaisin ainakin pelillisesti Ossille synninpäästön onhan hän ollu melkein koko kauden poissa tai kuntoutumassa. Toisaalta nythän on taas helppo olla jälkiviisas kun paskat on housuissa että vääriä pelaajia jne... hommahan ei toimi joukkueessa jos siellä on muroihin kusijoita, tilanteen purkaminen on haastava ketä kaikkia pitää poistua synergialta, Valmentaja vai joitain pelaajia, vai sekä että. Toivottavasti täsä ei vaan tullut monivuotinen likapyykki. Nythän on menetetty vain tämä kausi mutta mitkä on jäkiseuraamukset satojen tuhansen eurojen tappiot, mikä näkyy tuleven vuosien joukkueessa. ylesön takaiisiin saaminen on oma urakkansa. Ei siihen mahdolliseen uuteen halliinkaan taida olla vetovoimaa tällä vauhdilla. hyvinhän tuonne tuo yleisömäärä mahtuu
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Olikohan 2012 syksy (mestaruuden jälkeen) vai mikä, kun JYP aloitti heikosti. Seppänen tuli jonkun pelaajahankinnan ohessa ulos ja sanoi jotain tyyliin "kyllä me täällä suhtaudutaan vakavasti JYPin menestykseen". Nimenomaan se reagointi tuntui hyvältä silloin. Jos oikein muistan myös kurssi kääntyi voittavaksi kiekoksi sen jälkeen.

Nyt koko homma on jotenkin koomassa.. Ei reagointia, ei mitään. Virtanen ei varmasti ole ainoa syyllinen tilanteeseen. Jos kaveri on pystynyt aikaisempina vuosina tuottamaan kohtuullisen tuloksen, niin jotain se hänestä valmentajana kertoo. Siitäkin huolimatta, että melkein jokaisesta kaudesta on jäänyt jonkinmoinen pettymys päällimmäiseksi tunteeksi.

On totta, että pelit ovat järjestään olleet tiukkoja. Kuitenkin sitä ajattelee, että jos joukkueessa on oikeasti potentiaalia (rosteria voi pitää kovana), niin se tuska yleensä purkautuu joissakin peleissä selvinä rökälevoittoina (ketsuppipullo). Nyt on menty koko syksy, että yhdessäkään pelissä ei ole ollut dominointia tai jos on ollut, niin lopputulos on sitten aina ollut kuitenkin maalin voitto/tappio tms..

Pikku hiljaa alkaa tuntumaan, että ongelma ei ole pelkästään pelissä tai valmennuksessa. Se taitaa olla koko organisaatiossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös