JYP kaudella 2016–2017 – Virtasen viemää

  • 305 460
  • 1 797

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän olisi ehkä odottanut että Lahti olisi ehkä lähtenyt hakemaan muualta vauhtia, mutta hyvä näin. Luotettava sentteri 3-4 ketjun. Jos viihtyy täälä niin turha ajaakaan pois, mutta kun tuossa on esimerkiksi Hotakainen, Topi Nättinen ja Kanninen kuitenkin sen verran hyvin pelannut niin olisi ehkä luulut ettei tarvetta välttämättä sopimukselle ole. Ehkä sieltä ei sitten Hytönen ole tulossa.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Yllättävä, mutta mieluisa jatko. Rambo on tärkeä pelaaja varsinkin kun tosipelit alkaa. Nyt juurtumassa siihen 3/4 sentterin rooliin pysyvästi, mies kuitenkin JYPissä viihtyy joten mikäpä siinä. Odotin kyllä maisenanvaihtoa ja yritystä ottaa isompi rooli jostain muusta joukkueesta.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Upeeta, mahtavaa! Tiedä sitten millainen sentterikuvio on ensi kaudella, JOSS Hytönen tulee takaisin, mutta kyllähän Rambon paikka on JYPissä jos Suomessa pelaa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika hervoton on JYPin rosteri Lahden jatkosopparin jälkeen kun mietitään tulevaa kautta:

Tuppurainen-Löfman-Louhivaara
Hubacek-J.Nättinen-Tavi
Kolehmainen-Lahti-Pihlman
Salmio-Kanninen-Sund

Kalteva-Pulli
Niku-Aitola

Vehviläinen

Optiot T.Nättisen, Hotakaisen ja Antosen kanssa.

Nenoselle ei näytä jäävän tilaa millään muotoa, joten Nessun lähtöä pidän itse hyvinkin varmana. Myöskin ainakin jomman kumman kaksikosta Hietanen/Salonen uskon vaihtavan maisemaa, koska muuten vaihtuvuus jengissä jää käytännössä nolliin. Yonkmanin ja Kemiläisen jatkot olisivat täyttä kultaa, mutta hyvin epäilevällä kannalla olen varsinkin Kemiläisen suhteen.

JYPillä ei varmasti ole ikinä aiemmin ollut näin hyvin pullat uunissa tulevaa kautta ajatellen. Voisin lähteä aivan milloin vaan tuolla hyökkäysrosterilla kauteen. Sitten, jos tuohon lätkäistään vielä Hytönen? Tylsä kesä on joka tapauksessa luvassa.
 

Baldrick

Jäsen
Nenoselle ei näytä jäävän tilaa millään muotoa, joten Nessun lähtöä pidän itse hyvinkin varmana.

Itse kyllä haluaisin pitää Nessun, sillä on todellakin monipuolistanut pelaamistaan viime aikoina ja osoittanut olevansa muutakin kuin yhden tempun poni. Sund on vähän kinkkinen tapaus, sillä periaatteessa kyllä menee varmasti nelosessa, mikäli yritetään pelata vain nolla-nollaa. Kaverin pelikäsitys on kuitenkin olematon ja taidot vähän niin ja näin. Jos siis halutaan pitää leveää materiaalia, jossa kaikki kentät lähtökohtaisesti pystyvät pisteiden tekemiseen, niin Sund ei valitettavasti minun papereissani kuulu siihen kastiin. Jos taas olisi selkeä vanhan liiton karhukopla, jossa koko kenttä on kädettömiä rouhijoita, niin sellaiseen tuo saattaisi sopiakin. Nyky-JYP kuitenkin pyrkii ja pelaakin kiekollisempaa peliä, joten en näe Sundia muuta kuin loukkien paikkaajana ja muuten Akatemian riveissä.

Edit. Itse odotin ja vähän jopa toivoinkin, että Lahti olisi lähtenyt etsimään nostetta Jukureista. Tämä siis hänen itsensä puolesta. Toki Rambo on aina Rambo ja kuuluu periaatteessa JYPin vakiokalustoon kuin Tynin työpöytä, mutta olisin toivonut, että Lahti pyörähtäisi Jukureissa ottamassa vastuuta ja tulisi sitten muutaman vuoden päästä takaisin. Oltaisiin päästy ajamaan sisään hyviä otteita esittäneitä ja potentiaalia omaavia Hotakaista ja Kannista. Toki kyllähän sitä vielä kerkiää ja mistä tuon tietää, vaikka Hotakainen olisi lähdössä muualle. Olisi vain tullut halvemmaksi ja oltaisiin päästy omista mittaamaan enemmän pihalle, sekä Lahti olisi voinut päästä uusien aluevaltausten pariin. No, hyvä tuo on näinkin.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
NIin eihän tämä sopimus välttämättä tarkoita sitä, pelaako Lahti JYPssä, hänellähän on ulkomaan optio. Itse kyllä olen kuullut että Hytönen olisi menossa Jukureihin. Huhujahan pyörii, mutta ei tuokaan mahdottomuus ole. Dufvan luottomiehijähän JP oli. Tosin jos kaikki Jukuri huhut pitäisi kutinsa tainpuolet, niin aika pikku JYP siitä olisi tulossa. Ja reilussa tunnissahan sinne ajaa Jyväskylästä kimppa matkustaminen kunniaan. Kauden jälkeen varmaan alkaa tippumaan nimiä julkisuuteenkin ketkä loppupelissä pukee siniketaista päälleen
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse kyllä haluaisin pitää Nessun, sillä on todellakin monipuolistanut pelaamistaan viime aikoina ja osoittanut olevansa muutakin kuin yhden tempun poni.

Samaa mieltä. Alkukaudesta olin sitä mieltä, että Nessun olisi ehkä hyvä vaihtaa maisemaa, kun mikään ei tuntunut onnistuvan ja liike oli aika dieseliä. Nyky Nessun mielläni pitäisin.

Lahden jatkoille peukkua ylös.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Edit. Itse odotin ja vähän jopa toivoinkin, että Lahti olisi lähtenyt etsimään nostetta Jukureista. Tämä siis hänen itsensä puolesta. Toki Rambo on aina Rambo ja kuuluu periaatteessa JYPin vakiokalustoon kuin Tynin työpöytä, mutta olisin toivonut, että Lahti pyörähtäisi Jukureissa ottamassa vastuuta ja tulisi sitten muutaman vuoden päästä takaisin. Oltaisiin päästy ajamaan sisään hyviä otteita esittäneitä ja potentiaalia omaavia Hotakaista ja Kannista.
Minä odotin kauhulla että Lahti olisi lähtenyt Jukureihin. Onneksi ei lähtenyt. Mielummin ulkomailla käynti kuin johonkin muuhun joukkueeseen Suomessa. Lahden kohdalla tuo ulkomaille lähtö on toki vieläkin mahdollista, kiitos tuon sopimuksen optiopykälän.
 

marras

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisi kyllä tuntunut pahalta nähdä Lahti jossain muussa liigajengissä, joten optimiratkaisu. Jos Lahti haluaa ulkomaille lähteä niin sopii kyllä sikälimikäli Hytönen on tulossa takaisin.
Itsekin pitäisin Nenosen. Mennyt selvästi eteenpäin pelaajana vaikka rannari tuntuu olevan jäissä.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvä ja hieman yllättävä juttu tämä Rambon jatko. Maistuu huolella, varsinkin, kun olin jo jotenkin henkisesti Lahdesta luopunut.

Tuo Hytösen Jukurit-huhu yököttääkin sitten ihan tosissaan. Joku vetonaula Mikkeliin pitää tietty saada, joten en ihmettelisi, vaikka Jukurit ylimaksaisi Hytösen sinne kotiinpaluun asemesta. Mutta hyi olkoon silti, jos kapteeni pukeekin Jukuripaidan yllensä.

-david-
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Optioista voisi päätellä, että Lahden tavoite on jo pelata ensi kausi ulkomailla ja homman natsatessa pelata vielä toinenkin vuosi muualla ja sen jälkeen miettiä jatkoa. Molempin kannalta hyvä sopimus, JYP varmistaa, että seuraikoni ei pelaa muissa liigaseuroissa ja toisaalta Lahdella on paikka missä pelata, jos ei ulkomailta löydy sopivaa tarjousta tai homma ei sujukkaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Optioista voisi päätellä, että Lahden tavoite on jo pelata ensi kausi ulkomailla ja homman natsatessa pelata vielä toinenkin vuosi muualla ja sen jälkeen miettiä jatkoa. Molempin kannalta hyvä sopimus, JYP varmistaa, että seuraikoni ei pelaa muissa liigaseuroissa ja toisaalta Lahdella on paikka missä pelata, jos ei ulkomailta löydy sopivaa tarjousta tai homma ei sujukkaan.

Todennäköisesti tuossa jotain tuommoista takana. Olisiko ehkä jotain alustavaa sovittukin ulkomaille, mutta haluttiin varmistaa sopimus myös Suomeen jos homma meneekin puihin. Esimerkiksi jos joku suomalaisvalmentajan KHL seura on tehnyt tarjousta niin aika pitkälle kerkee asiat muuttua ennenkuin kausi on ohi. Samalla nyt sai työrauhan loppukaudeski ettei tarvitse huhuja kuunella ja mahdollisen ulkomaankeikan jälkeen on varma pelipaikka, ei tarvii murehtia jos homma menee puihin. Ehkä JYPinkin tämmöisellä sopimuksella muutaman euron sopimuksessa säästää.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
[...] Itse kyllä olen kuullut että Hytönen olisi menossa Jukureihin. Huhujahan pyörii, mutta ei tuokaan mahdottomuus ole.[...]

Mistäs moista on kuulunut? Kuulostaisi aika erikoiselta ratkaisulta Hytöseltä, joka on suoraan sanonut että tarkoitus on nämä kaksi kautta vielä pelata ulkomailla ennen paluuta JYPiin. Toki Dufvalta vastuuta löytyisi, samaan tyyliin kuin silloin sisäpiiri-puhkipeluutus -kaudella, mutta eiköhän JP olisi selvä ykkössentteri JYPissäkin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mistäs moista on kuulunut? Kuulostaisi aika erikoiselta ratkaisulta Hytöseltä, joka on suoraan sanonut että tarkoitus on nämä kaksi kautta vielä pelata ulkomailla ennen paluuta JYPiin. Toki Dufvalta vastuuta löytyisi, samaan tyyliin kuin silloin sisäpiiri-puhkipeluutus -kaudella, mutta eiköhän JP olisi selvä ykkössentteri JYPissäkin.

Kuulostaisihan se, enkä millään siihen itsekään usko, mutta...
Kaksi vuotta on pitkä aika ihmisen elämässä. Sen aikana saattaa tapahtua vaikka mitä. Esimerkiksi saattaa havaita etteivät kotikulmat niin houkutakaan. Tai että liigadebytanttijoukkueen sisäänajo saattaa olla mielenkiintoinen projekti. Tai esimerkiksi case Perrin on saattanut vaikuttaa muidenkin ajatuksiin. Jyp on muutenkin ottanut linjan, jossa kukaan pelaaja ei ole seuraa suurempi. Vai muistetaanko me vielä Antti Virtanen? Fanien rakastama Tuomas Vänttinen? Itse asiassa faniyhteisön mielipiteillä ei tunnu olevan mitään painoa JYPin pelaajapolitiikassa. Tämä asia voi olla ihan hyväkin, mutta riskinsä siinä on.

No, itse kyllä uskon että Hytönen palaa kotiin. Uskon, mutta en ihmettele jos näin ei kävisikään.

Ketjun otsikkoon liittyen: Allekirjoittaneella on hyvä kutina tulevasta kaudesta. Luvassa on yhdistelmä, jossa Ahvenjärven kasvatit, jonkinlainen luokkakokous ja tämän kauden ulkoa tulleet muodostavat mehukkaan, JYPpiläisen kokonaisuuden Veini ykkösveskarinaan. Voi olla että kuplani puhkeaa karusti, mutta tällä hetkellä näyttää hyvältä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Siitä ei ole kuin pari viikkoa yli vuosi kun J-P Hytönen sanoi keskisuomalaisen haastattelussa että johtava ajatus on tulla 2016 perheen kanssa kotiin ja jäädä JYPiin pysyvästi. Vaikka vuodessa voikin tottakai tapahtua paljon mutta en usko hetkeäkään että Hytönen pelaa missään muualla Suomessa kuin JYPissä. Pilen ja Opan sopimukset tuskin ainakaan kääntää vaakaa JYPiin tuloa vastaan. Hytösen kohdalla kuitenkin voidaan puhua tämän hurrikaani JYPin kenties suurimmasta legendasta joka on kulkenut joukkueen matkassa sieltä konkurssin partaalta olevasta pikkuseurasta mestarikapteeniksi ja isolla todennäköisyydellä #15 nousee jonain päivänä jäähallin kattoon. Jos Hytönen päätyy Jukureihin on se jopa suurempi katastrofi kuin paljon puhuttu Perrinin lähtö toiseen liigaseuraan. Joten itsellä ainakin on sokea lapsenusko siihen että ensi kaudella JYPin ykkössentteri on J-P Hytönen.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siitä ei ole kuin pari viikkoa yli vuosi kun J-P Hytönen sanoi keskisuomalaisen haastattelussa että johtava ajatus on tulla 2016 perheen kanssa kotiin ja jäädä JYPiin pysyvästi. Vaikka vuodessa voikin tottakai tapahtua paljon mutta en usko hetkeäkään että Hytönen pelaa missään muualla Suomessa kuin JYPissä. Pilen ja Opan sopimukset tuskin ainakaan kääntää vaakaa JYPiin tuloa vastaan. Hytösen kohdalla kuitenkin voidaan puhua tämän hurrikaani JYPin kenties suurimmasta legendasta joka on kulkenut joukkueen matkassa sieltä konkurssin partaalta olevasta pikkuseurasta mestarikapteeniksi ja isolla todennäköisyydellä #15 nousee jonain päivänä jäähallin kattoon. Jos Hytönen päätyy Jukureihin on se jopa suurempi katastrofi kuin paljon puhuttu Perrinin lähtö toiseen liigaseuraan. Joten itsellä ainakin on sokea lapsenusko siihen että ensi kaudella JYPin ykkössentteri on J-P Hytönen.
Myös minulle Hytösen pelaaminen toisessa liigajoukkueessa on monta kertaa karvaampi pala kuin Perrinin, joka oli jo ehtinyt koluta puoli liigaa ennen tänne tuloa. JP on oma kasvatti ja kapteeni nro 1.

-david-
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
JYPin omaa Jonathan Toewsia ei voi kyllä verrata muihin täällä nähtyihin senttereihin. Todellinen liideri, sydän pelissä aina, taistelee, tappaa alivoimat, puolustaa loistavasti, käyttökelpoinen ylivoimalla ja tehoilee sen 40 pistettä. 2000-luvun JYPissä on vain yksi pelaaja jonka valitsisin tiimiini ennen Hytöstä. Se on Sami Vatanen. Arvostan siis mr. C:tä todella paljon kun edelle menee vain kautta aikojen paras JYPin pelimies.
 
Viimeksi muokattu:

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYPin omaa Jonathan Toewsia ei voi kyllä verrata muihin täällä nähtyihin senttereihin. Todellinen liideri, sydän pelissä aina, taistelee, tappaa alivoimat, puolustaa loistavasti, käyttökelpoinen ylivoimalla ja tehoilee sen 40 pistettä. 2000-luvun JYPissä on vain yksi pelaaja jonka valitsisin tiimiini ennen Hytöstä. Se on Sami Vatanen. Arvostan siis mr. C:tä todella paljon kun edelle menee vain kautta aikojen paras JYPin pelimies.
Amen! Jos Kapteeni luet näitä, niin unohda se Dufva!

-david-
 

Fordél

Jäsen
JYPillä ei varmasti ole ikinä aiemmin ollut näin hyvin pullat uunissa tulevaa kautta ajatellen. Voisin lähteä aivan milloin vaan tuolla hyökkäysrosterilla kauteen. Sitten, jos tuohon lätkäistään vielä Hytönen? Tylsä kesä on joka tapauksessa luvassa.

JYP:n kannalta toivoa sopii, että hyökkäykseen lätkäistäisiin vielä Hytönen. Mielestäni JYP:n keskushyökkääjäosasto on ilman Hytöstä liian heikko ja tasapaksu. Kärki puuttuu ehdottomasti keskustasta. Sen sijaan muuten joukkueen hyökkäys näyttää hyvälle ja tulevaisuuden kannalta näyttäisi vielä paremmalta, mikäli JYP:llä ei olisi soppareita Huban ja Kolehmaisen kanssa. Tällöin voitaisiin ensi kaudellakin antaa isompaa tonttia esim. Salmiolle ja Nenoselle, mikä hyödyttäisi JYP:n tulevaisuutta paljon enemmän kuin Huban ja Kolehmaisen peluuttaminen.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ainahan sitä saa huhuilla pelaajia joukkueeseen, mutta mites kävikään esim. Miika Lahden kanssa. Kovastihan Miikaakin oltiin viemässä Mikkeliin ja eräs Mäenalanen oli kovasti tulossa Jyväskylään. Uskon vakaasti siihen, että JP palaa kotiin ensi kaudeksi ja Lahti lähtee vuorostaan käymään ulkomailla. Hytönen on mielestäni jo aiemminkin osoittanut seurauskollisuutta niin kommenteillaan kuin teoillaan, miksi siis lähtisi yhtäkkiä Mikkeliin RD:n perässä?
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Myös minulle Hytösen pelaaminen toisessa liigajoukkueessa on monta kertaa karvaampi pala kuin Perrinin, joka oli jo ehtinyt koluta puoli liigaa ennen tänne tuloa. JP on oma kasvatti ja kapteeni nro 1.

-david-

Samoin täällä.

Jos JP pelaisi liigaa toisessa seurassa, olisi se minulle monin verroin karvaampi pettymys kuin oli Perrinin kohdalla. En voi millään uskoa, että JP pelaisi jossain muualla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo ei Perrinin lähtöä muualle voi edes verrata siihen, että Hytönen menisi toiseen liigajengiin. Onneksi näin tuskin tulee käymään.
 
Minun tietojeni mukaan (JYP:in sisältä) Hytösellä ja Louhivaaralla on jo JYP-sopimukset ensi vuodeksi taskussa. Immosta yritettiin myös palauttaa JYP:iin, mutta neuvottelut loppuivat lyhyeen, koska Immosen palkka on tällä hetkellä täysin käsittämätön, eikä mikään Liiga-seura voi sen kanssa kilpailla.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Minun tietojeni mukaan (JYP:in sisältä) Hytösellä ja Louhivaaralla on jo JYP-sopimukset ensi vuodeksi taskussa. Immosta yritettiin myös palauttaa JYP:iin, mutta neuvottelut loppuivat lyhyeen, koska Immosen palkka on tällä hetkellä täysin käsittämätön, eikä mikään Liiga-seura voi sen kanssa kilpailla.

Tämä olisikin erittäin uskottavissa oleva tilannekuva. Immosen liigapaluu tuskin on vielä edessä ensi syksynä eikä välttämättä sitä seuraavanakaan.

Joka tapauksessa meille on tulossa mielenkiintoisin joukkue muutamaan kauteen.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minun tietojeni mukaan (JYP:in sisältä) Hytösellä ja Louhivaaralla on jo JYP-sopimukset ensi vuodeksi taskussa. Immosta yritettiin myös palauttaa JYP:iin, mutta neuvottelut loppuivat lyhyeen, koska Immosen palkka on tällä hetkellä täysin käsittämätön, eikä mikään Liiga-seura voi sen kanssa kilpailla.
Toivon todella, että homma on näin. Meillä on kyllä huikea joukkue ensi kaudella, jos pitää kutinsa. Vielä kun Yonkman jäisi :)

Odottelisin myös Hietasen, Salosen ja Jokisen pahveja pikkuhiljaa. Kavereista on kasvanut hyviä pakkeja, jotka olisi mukava nähdä jatkossakin riveissä.

-david-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös