Oijoijoijoi, nyt näyttää kyllä jo todella vahvalta ja JYPin näköiseltä hyökkääjäkalustolta. Käytännössä JYP lisäsi yhden tulosyksikön tämän(nytsetaitaaollajoviime)kautiseen verrattuna, eikä minulla ole kyllä mitään valittamista näiden hankintojen osalta. Kuten jo muillakin, J-P:n ja Suomelan hankinnoille todella iso peukku, ja mielenkiintoisia uusia nimiä on seurattavana näiden lisäksi ensi kaudella. En ole koskaan ollut hyvä tekemään ketjuviritelmiä - en tee sitä nytkään, mutta minä antaisin jo hyvin alusta alkaen ison roolin mahdollisuutta Suomelalle, eli käytännössä kakkossentterin tonttia (Hytöselle ykkössenan rooli itseoikeutetusti kuuluu). Tämä ei ole mikään dissaus Löfmania, Lahtea tai muita senttereitä kohtaan: JYP vain tarvitsee nyt kiekollista juonikkuutta enemmän keskikaistalle. Suomelalta uskaltaisin sanoa sitä löytyvän.
Pakisto ei ole tällä hetkellä niin huippua kuin hyökkäys, mutta Uotilan ja toivottavasti Yonkmanin avulla sinne saadaan sitä erittäin tärkeää perusluutapakkia. Kalteva on meidän selvä ykköspakki, ja Nikun hyvälle kehityskaarelle toivon jatkumoa, lisäksi myös tämä Juuso Vainio kuulostaa mielenkiintoiselta tapaukselta.
Oikeastaan ainoa huoli on tällä hetkellä maalivahtiosastolla. Minä en valitettavasti ole täysin luottavainen sen suhteen, että Veini kykenee vielä kannattelemaan joukkuetta silloin, kun se sitä eniten tarvitsee - ja nimenomaan keväällä. Toki esimerkiksi HIFKiä vastaan siinä jossakin ryöpytyspelissä JYP pelasi joukkueena aivan päin persettä ja Veini heitettiin käytännössä susille, mutta runkosarjassakin ja etenkin pronssimatsissa (jos jotakuta ei kiinnosta pelata pronssimatsia vaikka sellainen järjestetään, voi kerätä kamppeensa aika äkäseen minun puolestani) näitä helppoja maaleja tuli valitettavan usein silloinkin, kun niitä ei olisi voinut olettaa edes tulevan. JYP tarvitsee ykkös-kakkosveskan Veinin rinnalle, ei haittaisi yhtään jokin ameriikan tuntemattomampi haku. Myös esimerkiksi Hrachovina Tapparasta vaikutti erittäin kehityskelpoiselta tapaukselta - tosin sopimustilannetta en tiedä. Enkä paljoa monesta muustakaan asiasta.