Varmasti JYP etsii tällä hetkellä lisää pelaajia, sitä en epäile. Siltkin jos tarkastelee pelejä esimerkiksi sen jälkeen kun Auvitu ei ole ollut kokoonpanossa(mielestäni tämän jälkeen suurin kritiikki on kohdistunut juuri nuoriin puolustajiin), niin ihan äkkiseltään en muista maaleja, mitkä voisi laittaa kolmikon Salonen, Auvinen, Hietanen piikkiin.
Mä kyllä voisin osotella pelkästään viime pelistä 3-4 maalia, jotka lähtivät rakentumaan näiden velikultien luokattomasta ratkaisusta tai seilaamisesta ihan muualla kuin pitäisi, taisipa joku maali tulla suoraan lapsellisen helposta laitaväännön häviämisestäkin. Kyse ei ole siitä, etteivätkö juniorit potentiaalia omaisi, vaan siitä, ettei taso vielä yksinkertaisesti riitä. Mun nähdäkseni tuossa on JYPillä kaksi tapaa asiaa lähestyä, unohdetaan tämä kausi ja ajetaan sisään uutta sukupolvea, tai remontoidaan alakerta kilpailukykyiseksi, mutta kumpikin on mahdoton yhtälö.Varsinkin kun muukaan pakisto ei missään huimaavassa tikissä ole ollut, ongelma senkun kertaantuu. Jos liigan kärkipäässä on tarkoitus seilata täytemiehillä, se ei vaan onnistu ja nämä junnut kyllä kuuluisi vielä pääasiassa akatemiaan opettelemaan ja vain satunnaisesti liigaa haistelemaan. Kiinnostava kysymys on, löytyykö tähän vuodenaikaan mitat täyttäviä pakkeja yleensä mistään, vai onko asetelma niin karu, että näillä on rämmittävä lopulta sääleistäkin ulos.
Ihan on vielä laitettava, jos kuvittelet, että yhden pelin perusteella olen päätelmiini päätynyt, samat ongelmat oli nappuloilla jo aiemminkin näkyvissä. eikä ohut muu pakisto millään kykene paikkaamaan noita hasardeja ilman oman pelin sekoamista, eikä myöskään hyökkäyspelin onnistumista, koska energiat suuntautuu väkisinkin vääriin asioihin pelin rakentamisesta.