Otatko hieman liian vakavasti tän jatkoaika.comin?
Niin tämähän viesti ei tullut minulle, mutta vähän niin kuin aiheesta poiketen, itse olin alunperin (vittukö ei ikinä muista pitääkö toi alunperin kirjottaa yhteen vai ei - ei oo heleppoo, no joktap) hyvinkin yllättynyt, että ainakin Keskisuomalaisen mukaan Tyni & co. joskus jopa katsahtavat tätäkin foorumia. Ei tämä täysin huomiotta ole siis jäänyt. Mutta en usko, että kukaan täällä kuvittelee meidän sanoillamme olevan sen suurempaa painoarvoa kuin mitä niillä pitäisikään olla.
Kaikkia vituttaa joskus paras kaverikin, puhumattakaan siitä, että pomo olisi maailman paras tyyppi ikinä aina. Ja tähän asiaan helpottaa ainakin vähän se, että pääsee avautumaan.
Mutta hei, jumalauta, JYP on hävinnyt nyt kaksi peliä peräkkäin, ja meno täällä vaikutti olevan kuin HIFKin vitutus- tai paskansyöjälle kenkää-ketjussa.
JYP pelasi ehdottomasti huonoimman pelinsä ehkäpä neljään kauteen eilen, näin minun mielestäni, joo. Mutta en kuvitellutkaan, että JYP taaplaa runkosarjan lopun uskomattomassa voittoputkessa ja repäisee vielä runkosarjapytyn ittelleen. Toki huolestuttavinta oli se, että itse peli näytti noin hirveältä, mutta tiedossa kuitenkin on se, että joukkue ei ole todellakaan noin huono kuin miltä tiistain esitys antoi ymmärtää. HIFK janosi voittoa selvästi JYPiä enemmän, se oli aggressiivisempi, kärsivällisempi ja pelitaktisesti edellä, mutta ennen kaikkea se halusi voittaa. JYPillä tuota nälkää ei näkynyt. Harvinaista kyllä, mutta ymmärrettävää. Joskus. Ei joukkue kaikista jutuista huolimatta koskaan kone ole ollut.
Suurinta nälkää toivoisin löytyvän playoffseissa, toki toivottavasti siten, että joukkue pääsisi kuuden joukkoon, ja parhaimmassa skenaariossa kotiedun turvin ensimmäiselle kierrokselle. Sieltä voivat nimittäin KalPa tai Pelicans yllättäenkin tipahtaa, ja kotietu ei ole välttämättä niin mahdoton myöskään välierissä.
Edit: niin joo, minun mielestäni JYPin minimitavoite tällä kaudella on välieräpaikka. Realistinen tavoite finaalit, ja huikein juttu mestaruus.