Mainos

JYP kaudella 2005-2006

• 172 268
  • 1 109
Tila
Viestiketju on suljettu.

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Siinäpä oli taas ihanan viisas ja ajateltu mielipide.

Tiedätkö, katsoppas meidän pakkeja. Ihan samanlaista tuubaa löytyy sieltäkin. Joten aika turha on naureskella muiden hankinnoille.

Mulle on ihan sama miten muiden joukkueiden rosterit muuttuvat. Ei sen mukaan ole JYPiä ennenkään rakennettu, joten sen puolesta huutelijat voivat lopettaa mielellään per heti.

Hiljaista on vahvistusrintamalla, tuskin ennen syksyä mitään edes tapahtuu.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti kimmo
Siinäpä oli taas ihanan viisas ja ajateltu mielipide.

Tiedätkö, katsoppas meidän pakkeja. Ihan samanlaista tuubaa löytyy sieltäkin. Joten aika turha on naureskella muiden hankinnoille.

Mulle on ihan sama miten muiden joukkueiden rosterit muuttuvat. Ei sen mukaan ole JYPiä ennenkään rakennettu, joten sen puolesta huutelijat voivat lopettaa mielellään per heti.

Hiljaista on vahvistusrintamalla, tuskin ennen syksyä mitään edes tapahtuu.

Eipä tässä muiden vahvistuksille naureskella, vaan ihan eräälle toiselle asialle. Ehkä asianosaiset aikanaan tajuavat sen. Helppohan sitä on itkeä, jos vaatii Westcottin tasoisia hankintoja, joita nyt ei ole minkään liigajengin realistista hankkia.

Eikö Mikkelin pikkulinnutkaan ole laulaneet kovista vahvistuksista?

Viimeksi muokattu:

Vipu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten Köpsä jo mainitsikin, niin Kimmo on jälleen kerran kaukana asian ytimestä.

Haluaisin vielä, Sergein termejä lainatakseni, kysyä rikkureilta, onko Jyp teidän mielestänne niin irrallinen saareke lätkämaailmassa, että muiden joukkueiden ja organisaatioiden tekemiset eivät vaikuta Jypin tekemisiin millään tavalla?

T: Petettyjen fanien oikeasasiamies, joka taistelee fanien lakko-oikeuden puolesta.

Niin btw, Petetyt Fanit RY kaipaa uusia jäsenia rivistöönsä. Meitä kaikkia yhdistää oikeutettu ja perusteltu vihamme Seppästä sekä 07-projektia kohtaan. Jos siis tuntuu siltä, että olet yksi meistä, niin liity sankkaan joukkoomme. Allekirjoittanut ottaa jäsenhakemuksia vastaan.

Viimeksi muokattu:

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Viestin lähetti Vipu
Kuten Köpsä jo mainitsikin, niin Kimmo on jälleen kerran kaukana asian ytimestä.

Haluaisin vielä, Sergein termejä lainatakseni, kysyä rikkureilta, onko Jyp teidän mielestänne niin irrallinen saareke lätkämaailmassa, että muiden joukkeiden ja organisaatioiden tekemiset eivät vaikuta Jypin tekemisiin millään tavalla?

T: Petettyjen fanien oikeasasiamies, joka taistelee fanien lakko-oikeuden puolesta.

Niin btw, Petetyt Fanit RY kaipaa uusia jäsenia rivistöönsä. Meitä kaikkia yhdistää oikeutettu ja perusteltu vihamme Seppästä sekä 07-projektia kohtaan. Jos siis tuntuu siltä, että olet yksi meistä, niin liity sankkaan joukkoomme. Allekirjoittanut ottaa jäsenhakemuksia vastaan.

Ensinnäkin Jämsän Suurelle Miehelle, minä en ole Westcotin tasoisia vahvistuksia vaatinut missään vaiheessa, enkä vaadi.

Sitten tälle toiselle sankarille, ei, JYP ei ole irrallinen saareke lätkämaailmassa että muiden organisaatioiden tekemiset eivät vaikuttaisi siihen millään tavalla. Enkä ole niin sanonutkaan missään vaiheessa. Mutta se on fakta, että JYPin rosteria ei ainakaan PITÄISI kasata sen mukaan mitä muut joukkueet tekee omansa kanssa. Näin on ainakin aikaisempina vuosina ollut ja toivottavasti on jatkossakin.

Ja edelleen ihmettelen eräiden "fanien" käytöstä niitä kohtaan jotka ovat pettyneitä tähän astisiin hankintoihin. Noin syvältä sydämestäkö se kouraisee jos joku vaatii enemmän ja parempaa, vuosien ja vuosien taaperruksen jälkeen? Ja minä en ainakaan ole vihaani Seppästä tai Projekti -07:ää kohtaan ilmaissut missään vaiheessa, tyytymättömyyteni kylläkin.

Mutta onhan se hienoa, että verbaaliakrobaatit kuten Vipu edellä, osaavat paisutella ja vääristellä sanomisiani (ja ilmeisesti jonkun toisenkin sanomisia) ja siten tehdä niistä yleisiä naurunaiheita täysin syyttä. Mulle on ihan sama jos te olette tyytyväisiä tehtyihin hankintoihin, olkaa vaan.

Mutta minun mielestäni kritiikkiä pitäisi saada esittää myös JYP-johtoa ja organisaatiota kohtaan ilman että saa heti sangollisen paskaa niskaansa. Se on meidän fanien perusoikeus. Mutta toistaiseksi näin ei ole. Mielestäni joillakin ihmisillä on tässä kohtaa miettimisen paikka. Köpin sanoin: "Ehkä asianosaiset aikanaan tajuavat sen."

Tai sitten eivät.

Vipu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti kimmo
Ensinnäkin Jämsän Suurelle Miehelle, minä en ole Westcotin tasoisia vahvistuksia vaatinut missään vaiheessa, enkä vaadi.

Sitten tälle toiselle sankarille, ei, JYP ei ole irrallinen saareke lätkämaailmassa että muiden organisaatioiden tekemiset eivät vaikuttaisi siihen millään tavalla. Enkä ole niin sanonutkaan missään vaiheessa. Mutta se on fakta, että JYPin rosteria ei ainakaan PITÄISI kasata sen mukaan mitä muut joukkueet tekee omansa kanssa. Näin on ainakin aikaisempina vuosina ollut ja toivottavasti on jatkossakin.

Ja edelleen ihmettelen eräiden "fanien" käytöstä niitä kohtaan jotka ovat pettyneitä tähän astisiin hankintoihin. Noin syvältä sydämestäkö se kouraisee jos joku vaatii enemmän ja parempaa, vuosien ja vuosien taaperruksen jälkeen? Ja minä en ainakaan ole vihaani Seppästä tai Projekti -07:ää kohtaan ilmaissut missään vaiheessa, tyytymättömyyteni kylläkin.

Mutta onhan se hienoa, että verbaaliakrobaatit kuten Vipu edellä, osaavat paisutella ja vääristellä sanomisiani (ja ilmeisesti jonkun toisenkin sanomisia) ja siten tehdä niistä yleisiä naurunaiheita täysin syyttä. Mulle on ihan sama jos te olette tyytyväisiä tehtyihin hankintoihin, olkaa vaan.

Mutta minun mielestäni kritiikkiä pitäisi saada esittää myös JYP-johtoa ja organisaatiota kohtaan ilman että saa heti sangollisen paskaa niskaansa. Se on meidän fanien perusoikeus. Mutta toistaiseksi näin ei ole. Mielestäni joillakin ihmisillä on tässä kohtaa miettimisen paikka. Köpin sanoin: "Ehkä asianosaiset aikanaan tajuavat sen."

Tai sitten eivät.

Toinen sankari vastaa ja todennäköisesti siinä samalla paisuttelee ja vääristelee sanomisiasi.

Kritiikkiähän kyllä saa esittää, mutta kunnon perustelut olisivat myös ihan kivoja. Valitettavasti ne vain puuttuvat aivan liian usein näistä "kritiikin" täyteisistä viesteistä. Perustelematon kritiikki on vain kitinää, josta ei tule kuin paha mieli. Mielestäni ihmisillä on oikeus teilata perusteeton marina maanrakoon, ilman että saa heti sangollisen paskaa niskaansa. Sekin on meidän fanien perusoikeus.

Jos liigan suurimman budjetin omaavat joukkueet sainaavat jengiinsä ylipalkattuja jokkeheinäsiä, 25-vuotiaita tulevaisuuden prospekteja sekä mestisjyriä, niin mitähän se mahtaa kertoa pelaajamarkkinoiden tilasta tällä hetkellä? Kuinka syvältä sydämestä se kouraisee, kun joku muistuttaa, että Jyp ei ole ainoa joukkue, jonka materiaali huononee tästä kaudesta? Kritiikki ilman realismia on yhtä hedelmällistä kuin vittuilu ilman sarkasmia.

Tämä verbaaliakrobaatti ja ns. "fani" jatkaa siis edelleen pienen ihmisen asialla ja nostaa aiheettomat marinat jalustalle etsien syvempää totuutta.

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Viestin lähetti Vipu
Toinen sankari vastaa ja todennäköisesti siinä samalla paisuttelee ja vääristelee sanomisiasi.

Kritiikkiähän kyllä saa esittää, mutta kunnon perustelut olisivat myös ihan kivoja. Valitettavasti ne vain puuttuvat aivan liian usein näistä "kritiikin" täyteisistä viesteistä. Perustelematon kritiikki on vain kitinää, josta ei tule kuin paha mieli. Mielestäni ihmisillä on oikeus teilata perusteeton marina maanrakoon, ilman että saa heti sangollisen paskaa niskaansa. Sekin on meidän fanien perusoikeus.

Jos liigan suurimman budjetin omaavat joukkueet sainaavat jengiinsä ylipalkattuja jokkeheinäsiä, 25-vuotiaita tulevaisuuden prospekteja sekä mestisjyriä, niin mitähän se mahtaa kertoa pelaajamarkkinoiden tilasta tällä hetkellä? Kuinka syvältä sydämestä se kouraisee, kun joku muistuttaa, että Jyp ei ole ainoa joukkue, jonka materiaali huononee tästä kaudesta? Kritiikki ilman realismia on yhtä hedelmällistä kuin vittuilu ilman sarkasmia.

Tämä verbaaliakrobaatti ja ns. "fani" jatkaa siis edelleen pienen ihmisen asialla ja nostaa aiheettomat marinat jalustalle etsien syvempää totuutta.

"Toinen sankari vastaa ja todennäköisesti siinä samalla paisuttelee ja vääristelee sanomisiasi."

Perustele ja näytä missä kohtaa paisuttelin ja vääristelin sanomisiasi.

"Kritiikkiähän kyllä saa esittää, mutta kunnon perustelut olisivat myös ihan kivoja. Valitettavasti ne vain puuttuvat aivan liian usein näistä "kritiikin" täyteisistä viesteistä. Perustelematon kritiikki on vain kitinää, josta ei tule kuin paha mieli. Mielestäni ihmisillä on oikeus teilata perusteeton marina maanrakoon, ilman että saa heti sangollisen paskaa niskaansa. Sekin on meidän fanien perusoikeus."

Eikö perusteluksi kritiikilleni riitä rosterin muutokset tähän mennessä? Pois ovat avainmiehistä menneet (lukuunottamatta NHL-miehiä) Uhlbäck, Martins, Hauhtonen, Filppula ja Korhonen. Tilalle on hankittu Tero Koponen, Johannes Alanen, Miikka Männikkö, Juha Salmu, ja Jaako Niskavaara? Eikö perusteluksi riitä että joukkueen pitäisi 07-tavoitetta silmällä pitäen vahvistua JO tulevalle kaudelle vähintäänkin sen verran, että play-offeissa pelaaminen olisi realistista ja saataisiin sitä kokemusta po-pelaamisesta? Eikö minulla ole hyvät perustelut kritiikilleni, vai onko se vain itkemistä josta Vivulle tulee paha olo?

Tähän mennessä tehdyt hankinnat ovat olleet suoraan korvaajia lähteneille pelaajille. Mutta yksikään heistä (ehkä Alasta lukuunottamatta) ei pysty korvaamaan lähteneen pelaajan menetystä, tämä on fakta. Lisäksi joukkueen pitäisi siis pyrkiä vahvistumaan. Vaikka tuohon tulisi vielä yksi hyökkääjä, jää saldo silti reilusti miinuksen puolelle.

Jatka vain pienen ihmisen asialla ja etsi syvempää totuutta. Toivottavasti löydät sen. Ja toivottavasti muutkin löytävät sen.

sean

Jäsen
Viestin lähetti kimmo
Mutta se on fakta, että JYPin rosteria ei ainakaan PITÄISI kasata sen mukaan mitä muut joukkueet tekee omansa kanssa. Näin on ainakin aikaisempina vuosina ollut ja toivottavasti on jatkossakin.

Rosteria ei kasata sen mukaan mitä muut tekevät ja tuskin tullaan koskaa kasaamaan, mutta eikö sinulle kerro mitään nuo muiden seurojen hankinnat. Minulle se kertoo sellaisen asian, että vapaita kotimaisia (laadukkaita) pelaajia on marginoilla vähän ja ketkä vaipaina lentelevät ovat kovissa hinnoissa.

Ulkomaalaisia luulisi löytyvän enemmän ja siksi ihmettelen noin monen kotimaisen pelaajan sopimusta tässä vaiheessä. Nyt itselläni ei ole tietoa mikä on ulkomaalais pelaajien kiintiö tulevalla kaudella 3 vai 4. Uskoisin että, jos Immonen lähtee niin tilalle ollaan ulkomaalainen korvaaja hankkimassa (joten siihen täytyy yksi ulkomaalais kiintiö pitää jemmassa.)

Minusta näin (huonon kotimaan) tarjonnan seurauksena pitäisi joukkueessa olla ulkomaalaipelaaja kiintiön täynnä. Ihmettelen Seppäsen sanoja, että jos suinkin mahdollista kotimaisin voimin mennää. toki iso riski noissa ulkomaalais pelaajissa tuntuu olevan.

"Mestiksestä" on tullut hyviä pelaajia paljon ja uskon nyttenkin muutaman hienon löydön tulleen, mutta toki sekin on muistettava, että kaikista ei tule Pärssisiä ja Hentusia.

Kritiikkiä pitää antaa ja osata ottaa vastaan.

Vipu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti kimmo
"Toinen sankari vastaa ja todennäköisesti siinä samalla paisuttelee ja vääristelee sanomisiasi."

Perustele ja näytä missä kohtaa paisuttelin ja vääristelin sanomisiasi.

Heh heh, ei taida tunnekuohussa tuo luetun ymmärtäminen aina onnistua. Enkös minä ollut se toinen sankari?

Viestin lähetti kimmo
"Eikö perusteluksi kritiikilleni riitä rosterin muutokset tähän mennessä? Pois ovat avainmiehistä menneet (lukuunottamatta NHL-miehiä) Uhlbäck, Martins, Hauhtonen, Filppula ja Korhonen. Tilalle on hankittu Tero Koponen, Johannes Alanen, Miikka Männikkö, Juha Salmu, ja Jaako Niskavaara? Eikö perusteluksi riitä että joukkueen pitäisi 07-tavoitetta silmällä pitäen vahvistua JO tulevalle kaudelle vähintäänkin sen verran, että play-offeissa pelaaminen olisi realistista ja saataisiin sitä kokemusta po-pelaamisesta? Eikö minulla ole hyvät perustelut kritiikilleni, vai onko se vain itkemistä josta Vivulle tulee paha olo?

Tähän mennessä tehdyt hankinnat ovat olleet suoraan korvaajia lähteneille pelaajille. Mutta yksikään heistä (ehkä Alasta lukuunottamatta) ei pysty korvaamaan lähteneen pelaajan menetystä, tämä on fakta. Lisäksi joukkueen pitäisi siis pyrkiä vahvistumaan. Vaikka tuohon tulisi vielä yksi hyökkääjä, jää saldo silti reilusti miinuksen puolelle.

Absoluuttinen ja suhteellinen, vaikeita asioita ymmärtää? Vaikka Jypillä pelaisi ensi kaudella pelkkiä vuonna -88 syntyneitä junnuja, niin se ei tarkoita, että Jypin rosteri on heikentynyt, jos muilla joukkueilla on rosterissaan pelkästään vuonna -92 syntyneitä junnuja. Onko tämä oikeasti yhä täyttä hepreaa vai tarvitseeko ottaa vieläkin yksinkertaisempi esimerkki?

Vipu - Petettyjen fanien asialla jo vuodesta 2005.

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti sean
Ulkomaalaisia luulisi löytyvän enemmän ja siksi ihmettelen noin monen kotimaisen pelaajan sopimusta tässä vaiheessä. Nyt itselläni ei ole tietoa mikä on ulkomaalais pelaajien kiintiö tulevalla kaudella 3 vai 4.
Minusta näin (huonon kotimaan) tarjonnan seurauksena pitäisi joukkueessa olla ulkomaalaipelaaja kiintiön täynnä. Ihmettelen Seppäsen sanoja, että jos suinkin mahdollista kotimaisin voimin mennää. toki iso riski noissa ulkomaalais pelaajissa tuntuu olevan.
Aika samoilla linjoilla. Ei ehkä täyttä ulkomaalaiskiintiötä, mutta pari 'muukalaista' pitäisi jo olla. Ja nimenomaan ykköskentän miehiä. Ns. 'syvyyspelaajia' kyllä on haalittu kiireesti. Toivottavasti tämän takia ei olla ensi kaudella syvällä.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti Korppi
Aika samoilla linjoilla. Ei ehkä täyttä ulkomaalaiskiintiötä, mutta pari 'muukalaista' pitäisi jo olla. Ja nimenomaan ykköskentän miehiä. Ns. 'syvyyspelaajia' kyllä on haalittu kiireesti. Toivottavasti tämän takia ei olla ensi kaudella syvällä.
Minä taas luulen että vaikka sopimuksia olisikin tehty jo ulkomaalaisten pelaajien kanssa niin JYP ilmoittaa nämä sopimukset sitten kerralla ja uskoisin tämän tapahtuvan sitten harjoitusotteluiden kynnyksellä.

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Pakkipari
Minä taas luulen että vaikka sopimuksia olisikin tehty jo ulkomaalaisten pelaajien kanssa niin JYP ilmoittaa nämä sopimukset sitten kerralla ja uskoisin tämän tapahtuvan sitten harjoitusotteluiden kynnyksellä.

Eiköhän niitä ilmoiteltaisi aiemmin. Mitä järkeä niitä sopimuksien julkistamisia olisi pantata, varsinkin kun ajatellaan esimerkiksi kausikorttien myyntiä.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti Hele
Eiköhän niitä ilmoiteltaisi aiemmin. Mitä järkeä niitä sopimuksien julkistamisia olisi pantata, varsinkin kun ajatellaan esimerkiksi kausikorttien myyntiä.
Tätä juuri hain takaa. Sopimusten ilmoittaminen lähempänä harjoitusotteluiden alkua saattaa hyvinkin kasvattaa kausikorttien myymistä koska uudet sopimukset ovat paremmin kannattajien/maksavien katsojien muistissa.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti kimmo

Ai, olen pahoillani. Valitettavasti se kuva minulle on jäänyt kommenteistasi, kun olet JYP:n mahdollisuudet teilannut täysin vajaa viisi kuukautta ennen kauden alkua.

Ja edelleen ihmettelen eräiden "fanien" käytöstä niitä kohtaan jotka ovat pettyneitä tähän astisiin hankintoihin. Noin syvältä sydämestäkö se kouraisee jos joku vaatii enemmän ja parempaa, vuosien ja vuosien taaperruksen jälkeen? Ja minä en ainakaan ole vihaani Seppästä tai Projekti -07:ää kohtaan ilmaissut missään vaiheessa, tyytymättömyyteni kylläkin

Kyllä kai kaikki haluavat parempaa ja enemmän, mutta mietipä onko se mahdollista? Katso todellakin muiden joukkueiden "vahvistuksia", niin ehkä tajuat mitä tässä yritetään sinun ja parin muun tapauksen päähän takoa. Muut ovat asennoituneet nykyiseen pelaajamarkkinatilanteeseen, joka voi pahentua entisestään, mikäli NHL ensi syksynä alkaa.

Tai sitten eivät.

Jospa tämä kirjoitus auttaisi asianosaisia sen tajuamaan. Kritiikki on toki sallittua, mutta sille olisi kiva kuulla päteviä perusteluja. Mitä organisaatio nyt on tehnyt todella väärin? Odotan mielenkiinnolla vastaustasi.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tässä keskustelussa on tainnu hukkua ajatus kuin hetki sitten päättyneessä ruotsi-pelissä, vertautuu siis suomeen.

On ihan taivaan yksi lysti, mitä häntäpään joukkueet joukkueeseensa kiinnittelee, jos on tarkoitus siellä suorasta pudotuspelipaikasta taistella ja jopa pleijareissa haastaa, täytyy vertailla niihin kärkikastin jengeihin, muuten koko ajatuksessa ei ole mieltä.

Tällä hetkellä ikävä kyllä näyttää siltä, että näine eväineen ei jyp haasta kuin keskikastin häntäpäätä, toisaalta onpahan vahvoilla rupusakkien joukossa, hyväkö lie?

Yksi tai edes kaksikaan ulkomaan elävää ei tuota joukkuetta nosta kärkipäätä haastamaan, siihen tarvitaan radikaalimpaa pelaajapolitiikkaa ( kakkoskenttä ja huippupakki).

Mutta niinhän se on, että sitä saa mitä tilaa ja jyp kai sitten mieluummin kamppailee kimpassa kalpan, ässien, saipan ja pelsujen kanssa paikasta risukasan auringossa, ja mikä ettei, voihan tuokin olla vielä jännää seurattavaa kun siihen vaan oikeen asennoituu.

Höpötystä taisi vainen olla ne puheet jostain tavoitteista, sääli etteivät jääneet sanomatta, jäi vähän hapan maku tästä kyllä.

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti JypFabu

Mutta niinhän se on, että sitä saa mitä tilaa ja jyp kai sitten mieluummin kamppailee kimpassa kalpan, ässien, saipan ja pelsujen kanssa paikasta risukasan auringossa, ja mikä ettei, voihan tuokin olla vielä jännää seurattavaa kun siihen vaan oikeen asennoituu.

Naulan kantaan. Sitä saa mitä tilaa. Jos haluat kannattaa joukkuetta jonka pelaajien hintalapuissa on enemmän numeroita, voit aina vaihtaa fanipaitaa. Vaihtoehtoja on.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tätä en, kummitus hyvä, toki tarkoittanut. Olen jossain keskustelussa jo aiemmin todennut, että minulle on todellakin aivan sama vaikka pelattais suomi-sarjaa, jypillä on oma aivan erityinen asemansa sydämessäni, eikä se asia ole muutettavissa.

Yritin tuossa kirjoitelmassani hieman kritisoida sitä joukkueen johtoa/organisaatioita, on mielestäni kohtalainen moka lupailla jotain satsauksia, joihin ei pystykään, Ennen mies maansa myö, kun sanansa syö, vai miten se menikään..., oli miten oli, ilman noita missioita, uskoisin monen kannattajan olevan varsin tyytyväinen siihen mitä on tähän mennessä saatu, mutta taas niiden lupausten kontekstissa torttu on sisältä silkkoa.

No, toivottavasti tämä ei kenenkään kannattajan uskoa vie, kerroinpahan vain oman näkemykseni, kuinka asiat makaa.

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti JypFabu
Tätä en, kummitus hyvä, toki tarkoittanut. Olen jossain keskustelussa jo aiemmin todennut, että minulle on todellakin aivan sama vaikka pelattais suomi-sarjaa, jypillä on oma aivan erityinen asemansa sydämessäni, eikä se asia ole muutettavissa.

Yritin tuossa kirjoitelmassani hieman kritisoida sitä joukkueen johtoa/organisaatioita, on mielestäni kohtalainen moka lupailla jotain satsauksia, joihin ei pystykään, Ennen mies maansa myö, kun sanansa syö, vai miten se menikään..., oli miten oli, ilman noita missioita, uskoisin monen kannattajan olevan varsin tyytyväinen siihen mitä on tähän mennessä saatu, mutta taas niiden lupausten kontekstissa torttu on sisältä silkkoa.

No, toivottavasti tämä ei kenenkään kannattajan uskoa vie, kerroinpahan vain oman näkemykseni, kuinka asiat makaa.

Ok, tämä selvä. Mutta mistä petetyistä lupauksista puhut? Jos tarkoitat tätä missiota, niin eikö puhe ollut siitä että vuoden 2007 keväällä kyettäisiin taistelemaan mitaleista. Minun kalenterini näyttää Toukokuun alkua vuonna 2005 ja Jypissä jatkavien nuorten pelaajien lista kertoo sen että heidän kehityskäppyränsä sojottavat enemmän tai vähemmän ylöspäin. Lähtijöitä on paikattu mielenkiintoisilla nimillä (Westcottia ja Shelleytä ei lasketa), hilloa on jemmassa, rosteri ei ole vielä lopullinen. NHL:n tilannekaan ei ole vielä selvä. Muiden joukkueiden iskukykykin on kysymysmerkki.

Tulevan kauden tapahtumia on turha seurata kristallipallosta, saati spekuloida niiden seurauksilla esim. sitä seuraavan kauden (2006-2007) imago-, eli vetovoima-, eli sponsori-, eli rahoitus-, eli joukkueen leveys-, eli volyymikysymykseen, eli iskukykyyn liigassa, verrattuina muiden joukkueiden vastaavaan tuolloin.
Toisin sanoen emme voi nyt päättää petettiinkö meidät, se selviää joillekin vuonna 2007. Minä käsitän että mitalipeleistä ulosjäänti kahden vuoden kuluttua merkitsisi tavoitteen epäonnistumista, projektille omistautuneiden pettymystä ja henkilökohtaista pettymystä minulle, mutta en silti koe että minut olisi rötöksellä petetty ja joukkueeseen sijoittamani rahat minulta rosvottu.
Ensi kausi kertoo jo paljon. Uuden/uusien tulevien vahvistusten lisäksi olen kiinnostunut Kurkisen ja Siekkisen vaikutuksesta joukkueeseen, sekä viime kauden ja tulevan kauden aikana kehittyneiden/kehittyvien pelaajien vaikutuksesta kokonaisuuteen.
Olen myös varsin toiveikas Koivun ja Alasen suhteen. Männikkökin voi olla oikein roolitettuna melkoinen jokeri. Enkä hämmästyisi kokemuksen perusteella vaikka jompikumpi näistä pikkupakeista yllättäisi kaikki. Mikään ei estä sitäkään, etteikö molemmat voisi onnistua. Onhan näitä nähty...kuten floppejakin...ja tullaan näkemään. Kaikki voi kusta reisille. Naristaan sitten.

Ändy78

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, keväisin ei sympatiaa muille
Ihan lupaavalta näyttää

Mielestäni nurina kakkoskentän puuttumisesta ensi kauteen lähdettäessä on hieman ennen aikaista. Mikäli JYP suoralta kädeltä satsaisi esim. 2 kovan luokan hyökkääjään, jotta kakkoskenttä olisi nimekäs, miten kävisi nuorten lupausten, joita JYPpiin on haalittu/kasvatettu omista junnuista viime vuosina?

Nämä kaverit tarvitsevat vastuuta ja mahdollisuutta breikkaamiseen. Ensi kaudella ainakin Piispaselta ja Louhivaaralta odotan väh. 15 pisteen kautta. Pystyvätkö nämä kaverit 3-4 ketjussa tällaiseen - tuskin. Heidän läpilyöntinsä varaan on varmasti laskettu aika paljon, jopa 2007-projektin onnistuminen.

Joukkue kaipaa enää yhtä kovan luokan hyökkääjää (kanukkilaituria), joka sijoitettaisiin kakkoskenttään nuorten lupausten tueksi. Tietenkin, jos/kun Immonen lähtee, on tilalle hommattava vielä sentteri.

Pakiston runko on ok ja laajuutta löytyy sopivasti. Runko on vielä suhteellisen nuori ja kehityskelpoinen. Joten, eiköhän olisi viisainta sijoittaa loput rahnat tosiaan siihen mitat täyttävään laituriin, joka pystyy survomaan maalejakin.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Puhut paljon, mutta asiaa, arvon Kummitus.

Pettäminen tässä yhteydessä on aika voimakas ilmaisu, mutta näkemykseni perustuu seuraavaan: vaikka on alkamassa "vasta"kausi 05-06, niin juuri tälle kaudelle niihin satsauksiin olisi pyrittävä. Sen myötä, mitä lätkää ja muuta urheilua on tässä tullut seurattua, ovat kiteytyneet asiat, kuten hyppäys yhdessä kaudessa liigan huippuihin vaatii kyllä parinkin vuoden pohjatyön, joskus pitempäänkin ja ajatellen sitä tulevaa
-07 kautta, olisi jo tulevalla kaudella kyettävä haastamaan kuuden kärki. Mieluummin vielä saada kokemusta pleijareista mahdollisimman paljon, niissä peleissä kun tuo maailma tuppaa olemaan erilainen ja kokematon saa pääsääntöisesti kuokkaansa.

Tätä asiaa myös sivuaa "Ändy78" fiksussa kirjoituksessaan. Se puoli on todellakin hyvin kunnossa, että prospektipelaajat tulevaan omataan.

Siitä eteenpäin katsellaankin sitten vähän eri silmin. Minä taas pidän mahdottomana tilannetta, jossa tarpeellinen kokemus ja esimerkki joukkueesta puuttuu, mitä kovempiin peleihin mennään, sitä varmemmin asia tulee esiin. Minusta se "breikkaaminen" vasta mahdollistuu tilanteessa, jossa kaikki vastuu ei kaadu nuoren lahjakkaan yrittäjän niskaan, mielestäni nimittäin vastuuseen ei "breikata", vaan siihen kypsytään, kuka nopeammin, useimmat hitaammin. Ajattele esimerkiksi, kuinka hyvä ja valtavan lahjakas pelaaja on vaikkapa Jarkko immonen, eikä hänkään ole kyennyt sitä menestyksen vastuuta kantamaan kauden tärkeimmissä peleissä, edes toisella kaudella.

Kuten huomaat Kummitus, juuri tähän perustan epäilykseni siitä, ettei jyp sitä 07 missiotaan kykene lunastamaan, koska joukkueessa tulisi jo nyt olla rutkasti kokemusta ja taitoa enemmän, jotta tässä yllättävänkin vähässä ajassa ehtisi tavoitteeseen.

Minä olen näissä kommentoinneissani kovasti peräänkuuluttanut sitä kokenutta ja myös kovatasoista kakkosta paljolti myös siksi, että jos koko tuloksentekovastuu ei kaadu vain Immosen kentän kontolle, voi tulos olla tuhoisa vastustajalle vähän paineettomammassa tilanteessa.

Myöskään en tarkoita, että nämä prospektit jätettäisiin jotenkin orpanoiksi jämäminuuteille, vaan sopivasti kauden mittaan jaettaisiin sitä vastuuta kokeneiden kavereiden rinnalla, motivoisi vanhaa jyrääkin toisin vastuu kasvatuksesta ja esimerkistä, syntyisi sitä kuuluisaa synergiaa joka auttaisi paremmin selviämään raskaista ja vaikeista kausista sarjan mittaan. Pleijareissa tuppaa vaan sitten olemaan niin, että kokeneet ratsut sieltä päätä nostaa, jos joku yleensä nostaa.

Toisena asiana, kun täällä vilahtelee useastikin nämä köyhyyshokemat, ei tietenkään kannata hassata rahojaan mihin sattuu, mutta jos menestyä mielii, on uskallettava satsata se minkä se vaatii, jos siihen ei pysty, voi asettaa tavoitteensa sitten toisin tai vaihtaa vaikka sarjatasoa, jos ei peffa kestä, ruikutus siinä ei auta.

Minäkin seuraan mielenkiinnolla (positiivisella), minkälainen troikka edustusjoukkuetta ensi kaudella ohjaa ja toivon tietysti, niinkuin kaikille pelaajillekin maksimaalista menestystä tulevaan kauteen. Männikkö, Alanen ja Koivu herättävät itsessäni ajatuksen, että ottavat vielä ison roolin ja ovat tärkeitä palasia, vaikka se kakkonen hommattaisiinkin. Muut uudet kaverit on itselle tuntemattomampia, joten arvioita en latele, mutta mitään ratkaisijoita en heistä myöskään odotakaan, kunhan tottuvat liigavauhtiin ja täyttävät paikkansa, hyvä tapa avata liigauransa.

Pakisto on minunkin mielestäni tosiaan aika hyvin kuosissa, vaikka minä sinne vielä jotain Strbakkia kaipaisinkin jos verrokkina on liigan kärkikuusikko.

Kuten Kummitus, totesit, ihan kaikki voi mennä reisille vaikka mitä tekisi, tai voi olla menemättäkin, eli naristaan kun narisuttaa, mutta muistetaan sitten tuulettaakin kun se aika koittaa ja koittaahan se!

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Hyvässä voittavassa jääkiekkojoukkueessa on tasainenmateriaalin eikä suurta aukkoa 1:s ja 2:s kentän välissä. Milloinka jyp:llä on ollut viimeksi 1:s ja 2:s kenttä, jotka kummatkin psytyvät saman tason suorituksiin? Mitä tulee miossio 2007:n niin se vaatii minusta vuosittaista harppausta ylemmäksi eikä sitä, että tuijotetaa muiden joukkueita jotka tekevät yhtä huonoja hankintoja. Varmasti olisi junioreistakin löytynyt noita 4:s kentän miehiä saati sitten mesti tason pakkeja. Eikö mielestänne jollain junjiorilla ole yhtä paljon potentiaalia kun esim. Salmu tai Niskavaara.

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Viestin lähetti jukiapina
Hyvässä voittavassa jääkiekkojoukkueessa on tasainenmateriaalin eikä suurta aukkoa 1:s ja 2:s kentän välissä. Milloinka jyp:llä on ollut viimeksi 1:s ja 2:s kenttä, jotka kummatkin psytyvät saman tason suorituksiin? Mitä tulee miossio 2007:n niin se vaatii minusta vuosittaista harppausta ylemmäksi eikä sitä, että tuijotetaa muiden joukkueita jotka tekevät yhtä huonoja hankintoja. Varmasti olisi junioreistakin löytynyt noita 4:s kentän miehiä saati sitten mesti tason pakkeja. Eikö mielestänne jollain junjiorilla ole yhtä paljon potentiaalia kun esim. Salmu tai Niskavaara.

Millonka muuten oot viimeks käyny kattomassa pelin ihan paikanpäällä?

Kuinka monella joukkueella SM-liigassa on 2 ykköskentän tasoista kenttää? Unoha ne nhl-vahvistukset. Eli jääkö peräti Kärpät jälelle? Kärppien kanssahan tässä tunnetusti taistellaan vain ja ainoastaan!

Junnut riittävät tiettyyn pisteeseen asti, mutta JYP tarvitsee tällä hetkellä joukkueeseen kokemusta, ei junioreita tai ensi kaudella tiputaan taas säälipleijareissa.

Ja millon sä tajuat, että jos Raumallakin joudutaan ottamaan Paappasia ja Tuomaaloita puolustukseen, ei kotimaisia tähtipelaajia yksinkertaisesti ole saatavilla. Ja kun kerta muualla tehdään ihan yhtä huonoja hankintoja, tulee JYPin sijoitus paranemaan, ei tässä kuitenkaan pelata edelliskausien joukkueita vastaan (ihan kun tän ois joku jo sanonutkin pari kertaa). Ulkomaalaisista JYPin tavat tuntien ilmoitellaan sitten syksymmällä.

Ota ihan rauhassa vaan ja tuu vaikka kattoo muutama peli ens kaudella.

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti jukiapina
Varmasti olisi junioreistakin löytynyt noita 4:s kentän miehiä saati sitten mesti tason pakkeja. Eikö mielestänne jollain junjiorilla ole yhtä paljon potentiaalia kun esim. Salmu tai Niskavaara.

Kysyin sinulta jo kerran, kuinka monta junioripeliä kävit katsomassa esim. viime kaudella. Itse näin niitä noin kymmenen, ja olen vahvasti sitä mieltä, että junioreissa ei ole kelvollisia hyökkääjiä edes nelosketjuun. Harmi kyllä. Toisekseen kaikki A-nuorten SM-liigassa pelaavat pelaajat eivät pärjää Mestiksessä, itse asiassa aika harvat, joten Mestis on jonkin verran kovempi sarja kuin A-nuorten liiga, eikä junnuissa pelaava pelaaja siis ole automaattisesti edes Mestis-tasoa. Toki junnupelaajat vielä kehittyvät ja monien pelaajien ei Mestiksen kautta tarvitse käydä, mutta Mestis-pelaajat voivat kehittyä hyviksi liigapelaajiksi vanhallakin iällä, kuten JYP-fanien luulisi varsin hyvin tietävän.

Salmun ja Niskavaaran hankinnoista vielä sen verran, että junioreissa on toki hyviä peruspakkeja useampikin, mutta ei kellään kyllä ole potentiaalia hyökkääväksi puolustajaksi edes sitä vertaa kuin näillä kahdella vanhemmalla hankinnalla. Siten ainakin heitä on turha vertailla omiin junnuihin.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti FourForty
Salmun ja Niskavaaran hankinnoista vielä sen verran, että junioreissa on toki hyviä peruspakkeja useampikin, mutta ei kellään kyllä ole potentiaalia hyökkääväksi puolustajaksi edes sitä vertaa kuin näillä kahdella vanhemmalla hankinnalla. Siten ainakin heitä on turha vertailla omiin junnuihin.
Paitsi ehkä Leppänen, mutta ei vielä. Vuoden tai kahden päästä mahdollisesti. Leppänen on kuitenkin vielä sen verran nuori pelaaja ettei hänellä ole kiire edustukseen.

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Pakkipari
Paitsi ehkä Leppänen, mutta ei vielä. Vuoden tai kahden päästä mahdollisesti. Leppänen on kuitenkin vielä sen verran nuori pelaaja ettei hänellä ole kiire edustukseen.

Leppäsen kehitys näyttää kyllä ainakin tilastojen valossa kääntyneen väärään suuntaan. Toivottavasti ensi kausi muuttaa tuon suunnan.

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Viestin lähetti kummitus
Leppäsen kehitys näyttää kyllä ainakin tilastojen valossa kääntyneen väärään suuntaan. Toivottavasti ensi kausi muuttaa tuon suunnan.

Mulle ei kyllä ihan tilastoja katsomalla selkene tuo kehityskäyrän kääntyminen:

Koodi:
04-05 JYP A: 11. Leppänen Erkka  32   4+5=9	 -5  	 22 
03-04 JYP A: 17. Leppänen Erkka	 36  2+7=9	 +8   	14   	 	
02-03 JYP B: 7. Leppänen Erkka  24  4+11=15 +/--tilastot puuttuvat

Ok, pistemäärät väheni B:stä A:han siirryttäessä, mutta se nyt on ihan selvää, kun ympärillä vastustajat yhtäkkiä vanheneekin parilla vuodella vanhempien kanssa. A-nuorissa pelattujen kausien välillä eroa on vain +/--lukemassa, mutta vertailu muihin pakkeihin osoittaa, että samalla lailla se tipahti muillakin A:n luottonimillä:
Hyvärinen +17 -> -2
Pelkonen +12 -> +2
Bågman +6 -> -5

Muistelisin lisäksi, että Leppäsellä olisi pari lyhyttä loukkaantumisjaksoa ollut rikkomassa kautta, kausihan ainakin päättyi sormivammaan. Mikäli joku muistaa tarkemmin, niin toki korjatkoon.

Joka tapauksessa ne pelit, mitä A-nuoria tällä kaudella näin (~20 kpl) lähinnä tukevat sitä väitettä, ettei kehityksen suunta ole ainakaan kovin jyrkästi kääntynyt. Liigatasolle nousu ehkä vie hieman enemmän aikaa, mitä vielä pari vuotta sitten odotettiin, mutten olisi mitenkään huolissani Leppäsen kehityksestä nykytietojen valossa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.