Jyp-Jokerit 05.12.2002

  • 7 706
  • 90

jykke

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Ilmala
Kelatkaa tilanne vaikka kymmeneen kertaan... Terranin taklaus oli ihan puhdas, sanoo Jyväskyläläiset mitä tahansa. Rintalasta on rintalasta, eikä se pääksi muutu vaikka kuinka olisi Jyppi-lasit päässä.


Niin kuin erzo kertoi, eihän Henriksson nähnyt koko tilannetta. Eikä taklausta kukaan ole törkeäksi, saati edes laittomaksi nähnytkään. Tuppaa vain näissä tämän päivän peleissä olevan että aina kun vauhdikkaassa tilanteessa joku näyttää loukkaantuvan, toinen osapuoli saakoon siitä jonkunlaisen tuomion.

Ja ei täällä leijumaan vara ole alkaa. Jyp pelaa tällä hetkellä osaamisensa ylärajoilla ja pisteitä tuolla pelillä on onneksi irronnut kiitettävästi. Sitä paitsi olemmehan vielä sarjakärjestä aika kaukana ;)
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Ilmottaudun toisin näkijöiden kerhoon. Itse taklaus saattoi kohdistua ihan mihin vaan, esim rintakehään, MUTTA bonuksena tuli kyynärpäällä päin näköä. Sen näki sokea Reettakin ja Henrikssonkin varmasti ja sekunnin mietittyään nosti käden.
 
Viimeksi muokattu:

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
No niin, se on sitten kauden ensimmäinen liigapeli nähty.

Ensimmäisen erän loppupuolelle asti peli oli lähinnä kovaa vääntöä ja sähellystä, kaukana siitä minkä kiekkoviihteeksi ymmärrän. Alkoi jo kaduttaa, että tulin. Perrinin johtomaali teki kuitenkin ottelulle hyvää, sillä siitä eteenpäin se oli ihan viihdyttävää katsottavaa.

Satunnaisia havaintoja:

* Jokerit väläytteli ajoittain, mutta yritystä ei ollut kuin puolet siitä mitä JYPillä.
* Ville Peltonen oli suuri yksinäinen Jokerien hyökkäyksessä. Koko ajan jäällä.
* Perrin ja Leinonen pelasivat loistavasti.
* Sen sijaan ex-Diskos-jyrät Kärkkäinen ja Korhonen olivat vaisuja. Korhonen antoi koko ajan harhasyöttöjä, ja Kärkkäinen oli näkymätön.
* Näyttävin yksittäinen suoritus oli Virtasen pujottelu Jokerien alivoimanelikon läpi toisessa erässä. Harmi vain, ettei joukkuetoveri (kuka sitten olikaan) saanut kiekkoa sisään loistopaikasta.
* Läsnäoloni näkyy tietävän vaikeuksia Angel Nikoloville. Joka kerta, kun olen miehen nähnyt livenä, hän on pelannut aivan surkean ottelun. Tänään taas meni polvi heti ensierässä.
* Henriksson oli OK kaksi ensimmäistä erää, mutta kolmannessa homma meni aivan metsään. JYP sai pari käsittämätöntä jäähyä, mutta kaikkein selvin jäähyn paikka - Korhosen polvitaklaus nelisen minuuttia ennen loppua - jäi viheltämättä. Liekö sitten Pihlmanille lopussa vihelletty jäähy jokin hyvitys tästä?
* Omituisin huuto katsomosta: "Ei mitään, joo joo!" Kuulostaa Dave Lindholmin lyriikalta...
* Yleisön joukosta oli bongattavissa Diskoksen valmentaja Jukka Ahvenjärvi. Oli varmaan scouttaamassa vahvistuksia Diselle. Peltonen ja Nemirovsky, teitä tarkkaillaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Siniviiva
Ilmottaudun toisin näkijöiden kerhoon. Itse taklaus saattoi kohdistua ihan mihin vaan, esim rintakehään, MUTTA bonuksena tuli kyynärpäällä päin näköä. Sen näki sokea Reettakin ja Henrikssonkin varmasti ja sekunnin mietittyään nosti käden.

Täysin samalta tuo näytti telkkarista, kyynärpäät korkealla päin Kortelaisen pläsiä. Ei olisi väärin, jos tuomariraportin perusteella tulisi hieman lisääkin penalttia. Ja helpommistakin tilanteista on lähdetty tällä kaudella suihkuun. Noh, Narripakka on tottunut näihin kanadalaisiin "vahvistuksiin" ensin oli Gagnon, joka ampuu kiekolla katsojia (sekopää?) ja sitten tämä voileipä. Hienoa Virmanen, todella upea hankinta teillä.
Onneksi Kortelainen ei loukkaantunut pahemmin, pakit muuten käy vähiin.

Mutta huhhuh, 13 peliä pisteputkeen, olipa se musta marraskuu ja nyt valkea joulukuu. Lauantaina Turkuun katsomaan sitten murskataanko siellä yksi traditio.
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Jos haluisin oikein provosoida, sanoisin että Kortelainen ei osaa ottaa taklausta vastaan. Mutta en halua sanoa sitä koska olen mukava ihminen. Terran on kamala sikailija joka osaa taklata vaan epäpuhtaasti. Nyt ei teidän tarvi sitäkään sanoa.

Ja mitä noihin katsomoon ampumisiin tulee, niin sopii miettiä miltä joukkueelta halutaan korvauksia tämän asian tiimoilta.

Rauhaa

edit: Sinä varmaan olit Sean Gagnon silloin
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Banhammer
Jos haluisin oikein provosoida, sanoisin että Kortelainen ei osaa ottaa taklausta vastaan. Mutta en halua sanoa sitä koska olen mukava ihminen. Terran on kamala sikailija joka osaa taklata vaan epäpuhtaasti. Nyt ei teidän tarvi sitäkään sanoa.

Ja mitä noihin katsomoon ampumisiin tulee, niin sopii miettiä miltä joukkueelta halutaan korvauksia tämän asian tiimoilta.

Rauhaa

No sanoitpa nyt kuitenkin. Mutta se siitä.

Sinä varmaan olitkin sitten se katsoja, joka sai Gagnonin lämäämän kiekon suoraan polveensa? Ja kun temppu oli aivan selkeästi tahallinen, se tässä minua sieppaa. Eka erä lopuillaan, mies tulee siniviivalle, kääntyy kohti katsomoa ja ampuu kiekon tuhatta ja sataa suoraan alapuolellani istuvan katsojan polveen. Onko tämä terveen miehen käytöstä? ei minusta.
 
Viestin lähetti Köpi
Eka erä lopuillaan, mies tulee siniviivalle, kääntyy kohti katsomoa ja ampuu kiekon tuhatta ja sataa suoraan alapuolellani istuvan katsojan polveen. Onko tämä terveen miehen käytöstä? ei minusta.

Minäkin olin erään ystäväni kanssa katsomassa tuota kyseistä peliä. Näin minä sen muistan: Aloitus oli keskialueen puolella ja aikaa kellossa 19:57. Jokerit voittavit aloitukset ja kiekko tuli suoraan Gagnonin lapaan. Kukaan JYPiläinen ei tehnyt elettäkään kiekon riistämiseksi, mutta Gagnon meni ilmeisesti silti paniikkiin ja laukoi kiekon suoraan jäähyaitoiden yläpuolella sijaitsevaan katsomoon. Summeri soi ja erä päättyy. Ja me olimme ihmeissämme.

Aika järjetön tempaus. Oma (aivan huikea) teoriani on, että Gagnon yritti laukaista kiekon toimitsija-aitiota suojaavaan pleksiin pelästyttääkseen toimitsijat. Tai jotain. Tuskin mies sentään katsomoon tähtäsi.
 

tiikeri

Jäsen
Viestin lähetti cosmic_rodeo
Aika järjetön tempaus. Oma (aivan huikea) teoriani on, että Gagnon yritti laukaista kiekon toimitsija-aitiota suojaavaan pleksiin pelästyttääkseen toimitsijat. Tai jotain. Tuskin mies sentään katsomoon tähtäsi.

Tiedä häntä vaikka olisi yrittänyt ampua sen kiekon JYPin maaliin. Mutta kun kaverin sihti ja mailankäsittely on mikä on, niin tuloksena kiekko lähti "vähän" vika suuntaan. No ei muistella sen enempää menneitä, ihan puhdasta ja rehtiä jääkiekkoa Jokerit kuitenkin nykyään pelaa. Ainahan näistä jämäkanukeista on riesaa, onneksi niitä ei sämpylää enempää tässä liigassa ole. Eiköhän suurinosa Jokeri-faneistakin olisi valmis hänestä luopumaan, sen verran surkea pelaaja on kyseessä.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti tiikeri
Tiedä häntä vaikka olisi yrittänyt ampua sen kiekon JYPin maaliin. Mutta kun kaverin sihti ja mailankäsittely on mikä on, niin tuloksena kiekko lähti "vähän" vika suuntaan. No ei muistella sen enempää menneitä, ihan puhdasta ja rehtiä jääkiekkoa Jokerit kuitenkin nykyään pelaa. Ainahan näistä jämäkanukeista on riesaa, onneksi niitä ei sämpylää enempää tässä liigassa ole. Eiköhän suurinosa Jokeri-faneistakin olisi valmis hänestä luopumaan, sen verran surkea pelaaja on kyseessä.

Olin valmis luopumaan Sämpylästä, mutta mieli muuttui. Toivottavasti jakaa samanlaisia PUHTAITA pommeja myös jatkossa!

Gagnonista ja Sandwithista sun on turha puhua edes samana päivänä! Gagnon oli Jokereiden paras pakki keväällä, myös pelillisesti, ja saatanan kova! Jopa niin kova, että pupu meni pöksyyn monella jyväshyväläiselläkin! Thanks Gags!

Älkää ruvetko piipittämään.

Soromnoo!

Edit. Pientä hiomista.
 
Viimeksi muokattu:
Viestin lähetti Ilmala
Gagnon oli Jokereiden paras pakki keväällä, myös pelillisesti, ja saatanan kova! Jopa niin kova, että pupu meni pöksyyn monella jyväshyväläiselläkin! Thanks Gags!

Älkää ruvetko piipittämään.

Eihän tässä kukaan liene Gagnonin kykyjä, tai kovuutta, sehän miehessä tärkeintä taisi olla, ole epäillytkään. Tottahan tuo on, että mies oli ehdottomasti sen kevään playoffien paras puolustaja ja iloinen yllättäjä.

Tässä nyt vain muisteltiin tuota yhtä tapausta, joka on jossain määrin hyvinkin hämärä ja erikoinen. Vai oliko se todiste Ganonin "kovuudesta", kenties? Kiekko voimalla katsomoon ja moni jyväshyväläinen on valmis pakenemaan paikalta rusakko housuissa?

Ganonin kovuutta muistelevat varmasti lämmöllä kaikki, erityisesti Markku Tähtinen ja koko Lukon sen kauden liigajoukkue.

Piis.
 

HockeyDude

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Ilmala
Kelatkaa tilanne vaikka kymmeneen kertaan... Terranin taklaus oli ihan puhdas, sanoo Jyväskyläläiset mitä tahansa. Rintalasta on rintalasta, eikä se pääksi muutu vaikka kuinka olisi Jyppi-lasit päässä.
Onnea Jypille voitosta, mutta ei kannata kuitenkaan pelihousuja repiä sillä Jokerit konttaa tällä hetkellä ja paskat on housussa joka jätkällä Summasta myöten...

Konttaus jatkuu lauantaina...

Salla, ehkä kuitenkin kannatais ottaa muutama nappi? Varo ettei pumppu leikkaa kiinni. :)

Hyvä Ilmala, näin ne tuomaritkin tekee, kelaa tilanteet kymmenen kertaa läpi ja sitten antaa rangaistuksen. Todella terävä huomio.
Itse tilanteen näin kerran, ja mielipiteeni siitä jo tiedättekin.

Kun kädet nousevat taklauksessa, vaikkakin RINTALASTAN korkeudelle, on pää yleensä se joka ensimmäisenä ottaa kivikovaan pleksiin.

Miettikääpä SITÄ!!!
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Eipä oltu turhaan tuota matsia puffattu keskisuomalaismediassa, vaikka alussa näytti, että pelistä tulee tyypillinen hehkutettu ottelu, jossa ei tapahdu yhtään mitään. Itse ottelusta varmaan tärkeimmät onkin sanottu, joten ruodinpa muutaman yksilön suoritusta ottelussa.

Eric Perrin ansaitsee ehdottomasti jokaikisen pennin noista esityksistä. Uskomattoman huikeaa pelaamista varsinkin alivoimalla. Kerrankin Hippoksella luistelee oikea Sentteri, jolla selkä ei suorene tukalassakaan tilanteessa.

Tunnustusta tämän viikon suorituksistaan myös Petri Virolaiselle. Esittänyt vahvoja näyttöjä ja haluaa selkeästi kuulua myös jatkossa pelaavassa roolissa olevien puolustajien joukkoon. Virolainen on varsinainen ylivoimapyssy, tehnyt kaikki kolme maaliaan yv:llä. Vain Vostrak ja Chlubna ovat tykittäneet ylivoimalla enemmän maaleja.

Liigan kuumin maalivahti on niinikään JYP:n maalin suulta. Kovin paljon väärin ei mene, jos Marko Leinosen arvonimeä Hippoksen Hasek lainataan Terolle. Ihmeellinen kumiukko kerta kaikkiaan. MAAJOUKKUEESEEN! :)

Vaikka voitto tulikin, niin jotain kritisoitavaakin pitää löytää. JYP:n purkukiekot ovat edelleen umpisurkeita. Jokeripakit söhläilivät niitä eilen itse siniviivan yli, mutta aina ei noin hyvä tuuri voi olla. Korhoselle vaadittuja purkukiekkotreenejä alan kannattamaan minäkin.

Toinen kestomurhe on pelaaja numero 4. Välillä näytti jo valoisalta, mutta kyllä taas aivan järkyttävää hiihtelyä eilisessä pelissä. Peksin suorituksen takia Jokerit pyörittivät välillä alivoimalla. Porissa ovat näköjään tyytymättömiä Gladin esityksiin. Tervetuloa Jakke kotiin, ottakaa te tuo Peksi.

Henrikssonin tuomarityöskentely oli taas päästä pahimmasta. Mikäli Harkimon toimitusjohtajuus tarkoittaa sitä, että tuomarit eivät saa viheltää narripaidoille rangaistuksia, niin sitten on vaihdettava johtajaa. Kummastuttaa, että meiltä vihellettiin jokainen hipaisu ja vastaavasti meitä sai estää parhaaksi näkemällään tavalla. Minulle ainakin valkeni, että miksi Jokereilla on niin paljon niukkoja voittoja, kummasti sitä pelit kääntyy voitoiksi, jos kolmannessa erässä saa aina pelata 10 minuuttia ylivoimaa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Ilmala
Olin valmis luopumaan Sämpylästä, mutta mieli muuttui. Toivottavasti jakaa samanlaisia PUHTAITA pommeja myös jatkossa!

Gagnonista ja Sandwithista sun on turha puhua edes samana päivänä! Gagnon oli Jokereiden paras pakki keväällä, myös pelillisesti, ja saatanan kova! Jopa niin kova, että pupu meni pöksyyn monella jyväshyväläiselläkin! Thanks Gags!

Älkää ruvetko piipittämään.

Soromnoo!

Edit. Pientä hiomista.

Jos "s***anan kova" tarkoittaa tuota tempausta sekä Tähtisen veneluun murskaamista, niin termi kovuus tulee ainakin minulle uuteen valoon. Minä olen rukoillut monta kertaa, että tuota miestä ei enää nähdä SM-liigassa. Kyllä pupu menee pöksyyn, jos kiekko lentää suoraan päin "Saatanan kovaa". Ai niin, JYP voitti tuon pelin 5-3. Gagnon ei saanut tilanteesta mitään rangaistusta ja minusta se on todella väärin. Ja pienenä kuriositeettina mainittakoon, että tuolloin Jokereiden kaadossa kunnostautui eräs Petr Ton..
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Juu, kyllähän Gagnonin nimi herättää melko kiistanalaisia muistoja. Toisaalta pelasi kyllä hienon kevään, kuten on jo mainittu. Oli mielestäni hieman samanlainen kuin HIFK:n taannoinen luupää Bob Halkidis.
Mielestäni paras osoitus Gagnonin "kovuudesta" oli Tom Draperin teilaaminen. Maalivahtia poikittaisella kaulaan. Jes, kova jätkä. Ja "kova" jätkä.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Viestin lähetti Kemulator
Kovin paljon väärin ei mene, jos Marko Leinosen arvonimeä Hippoksen Hasek lainataan Terolle.

Kyllä menee, tästä ei keskustella :) On olemassa vain Yksi Hippoksen Hasek, ja Hän on Marko Leinonen.
Mikkelin muuri on tosin vähintään yhtä arvokas nimike.
 

spoonful

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Kemulator
Mikäli Harkimon toimitusjohtajuus tarkoittaa sitä, että tuomarit eivät saa viheltää narripaidoille rangaistuksia, niin sitten on vaihdettava johtajaa.... Minulle ainakin valkeni, että miksi Jokereilla on niin paljon niukkoja voittoja, kummasti sitä pelit kääntyy voitoiksi, jos kolmannessa erässä saa aina pelata 10 minuuttia ylivoimaa.

No, faktaa? Kun Jokerit voitti JYPIN Helsingissä 3-2, niin 3.erässä oli JYPILLÄ nolla jäähyä ja Jokereilla kaksi jäähyä.
Siitä huolimatta Jokerit puristi 3.erässä kaksi maalia, JYP ei yhtään. Näin tuli Jokereille niukka voitto. Tuomarista huolimatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös