JYP - Ilves To 24.2.2005

  • 8 628
  • 53

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Saarinen
30. 24 + 17 = 41

Siinä Hannes Hyvösen lähes uskomaton tehosaldo Ilveksen paidassa. Siitä huolimatta olen oikeastaan tyytyväinen, että Hannes kaikkoaa kauas Hakametsästä tämän kauden jälkeen. Onhan se tykki komeaa katsottavaa ja pelillisesti mahdoton korvattava, mutta korvien välissä äijällä on kyllä liian usein liian vähän tavaraa.

Jos tuollaiset tehot tekee, niin kyllä minun puolesta saa vähän tuittuillakkin.

Eilen vaikutti, että Curre peluutti Stefanin kentän puhki ja se alkoi näkymään loppuvaiheessa ja JYP pääsi namuttelemaan pari helpohkoa maalia. Cory Murphy varsinkin oli aivan puhki loppupelistä, enkä ihmettele kun kirjasi aika hulppean peliajan 32.02.

Hyvösen peliajaksi ilmoitetaan 20.49, mutta olisi luullut, että se olisi suurempikin. Huomioitavaa on myös Hyvösen peliaika kolmannessa erässä, 10.38. Hyvönen pelasi tuttuun tapaansa lähes joka sekunnin Ilveksen ylivoimasta. Ensin 1. ylivoimassa ja sen jälkeen vielä 2. ylivoimassa, pakin paikalla luonnollisesti. Käsittääkseni aiemmin kaudella Hyvönen pelasi Stefanin ketjun kanssa ylivoimassa laiturin paikalla ja vaihtoi sitten pakin paikalle kun Raipet tulivat sisään.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kolmannessa erässä Jyp pääsi luvattoman helposti rokottamaan Ilveksen väsynyttä ykköstä vastaan. Joku raja siinä peluutuksessakin pitää olla, kun katsomoon asti näki, että Hyvönen ja Murphy eivät jaksaneet luistella, kun pari hassua potkua ja sen jälkeen jalat olivat betonia.

-ipa rules
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Okei, peliajoista minulla ei tosiaan ollut sen suurempaa tietoa, kun tulin tosiaan vasta ottelun puolivälissä hallille. Pistetään siis osa Ilveksen ykkösketjua koskeneesta kritiikistä valmennuksen piikkiin pelaajien sijaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ilveksen kannalta voisi olla parempi, että Sveitsiin siirtyvät Hyvönen ja Murphy olisivat jo siellä. Niin surkea esitys oli molemmilta eilen.

Kruununa tietysti tämä Hanneksen pullonheitto. JYP tasoittanut juuri, painostus päällä, Ipalle tulossa jäähy ja Hanneksella pimenee. JYP kiittää ja kumartaa. Silakka esitteli pari kivaa sikailua, eikä muuta. Taisi frangit vilkkua jo silmissä.

Ilves-fanit voi tietysti jossitella tuosta voittomaalista, oma näkemykseni on kuitenkin, että kiekko oli Ipa-pakin (Rönnberg/Jääskeläinen?) varusteissa hänen siirtäessä maalia ja mies itse maalin sisällä.

Ja miten olisi peli päättynyt, jos Hyvösen lämäri olisi uponnut kolmannen erän ylivoimalla?

Jossittelu on kivaa, eikös vaan?

Moneen kertaan on jo nuo onnistujat kehuttu ja eikä niihin ole muuta lisäämistä.

Sivuhuomiona se, että Nikkilällä sekä pakeilla oli useamman kerran vaikeuksia purkupelissä ja tämä aiheutti myös pari vaaratilannetta. Tässä ehkä se selkein ero SW:n ja Nikkilän välillä.

Tärkeät pisteet, taistelu säälien kotiedusta jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös